abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6283288
quote:
Op maandag 14 oktober 2002 22:18 schreef Kennyman het volgende:
(...) Maar ik hoop idd dat ze door zouden gaan.
Alleen omdat dit kabinet niet-links is, of omdat je dat oprecht het beste voor het land vindt ?
pi_6283330
quote:
Op maandag 14 oktober 2002 22:33 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Alleen omdat dit kabinet niet-links is, of omdat je dat oprecht het beste voor het land vindt ?

Wat is het verschil? Ik vind links oprecht niet het beste voor dit land en rechts wel, hoewel ik de termen links en rechts niet erg graag gebruik, maar je begrijpt wat ik bedoel.
"Kut-Marokkanen", zei deze geintegreerde VVD-er.
  maandag 14 oktober 2002 @ 22:36:46 #28
8369 speknek
Another day another slay
pi_6283356
quote:
Het CDA zou acht zetels winnen en uitkomen op 51
De grootste familie van Nederland .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 14 oktober 2002 @ 22:45:52 #29
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_6283549
quote:
NOS-TT 105 ma 14 okt Justitie onderzoekt LPF'er De Graaf DEN HAAG Justitie is met een onderzoek begonnen naar de manier waarop Kamerlid De Graaf zijn plaats op de LPF-lijst heeft gekregen,meldt Den Haag Vandaag. De politie heeft op het partijkantoor in Rotterdam stukken in beslag genomen. Over De Graaf gaat het gerucht dat hij zijn zetel heeft gekocht.Die aantijging komt van ex-partijgenoot Eberhard.Het onderzoek is ingesteld op verzoek van Kamervoorzitter Weisglas.Die is bezorgd over de reputatie van het parlement. De Graaf verklaart dat hij f.25.000 aan de LPF heeft aangeboden als steun voor de campagne,maar niet betaald heeft toen bleek dat hij verkiesbaar was. zie ook 106
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_6283669
quote:

[..]

Ja, maar CDA&PvdA heeft meer zetels en klaarblijkelijk 'roept' het volk om links gezien de stijging in GL en SP.

Ik heb meer het idee dat 'het volk' langzamerhand terugdruppelt naar de oude partijen, voor het Fortuyn-circus, en dat daaruit de stijging van de PvdA en GL te verklaren is. De SP is dan erg hip momenteel. Ik geloof niet dat het volk echt roept om links of zo... de VVD stijgt trouwens ook, hetgeen mijn eerdere stelling bevestigt.
quote:
Maar ik hoop idd dat ze door zouden gaan.
Ik hoop dat dit kabinet voorlopig stabiel blijft. Ondanks mijn afkeer van nogal wat plannetjes vind ik zoiets als een val van een kabinet nog minder, liever wat stabiliteit. Daarbij zie ik Balkenende graag wat langer als premier.
It is much easier to be critical than to be correct.
pi_6283798
quote:
Op maandag 14 oktober 2002 22:50 schreef Meneer_Aart het volgende:

[..]

Ik heb meer het idee dat 'het volk' langzamerhand terugdruppelt naar de oude partijen, voor het Fortuyn-circus, en dat daaruit de stijging van de PvdA en GL te verklaren is. De SP is dan erg hip momenteel. Ik geloof niet dat het volk echt roept om links of zo... de VVD stijgt trouwens ook, hetgeen mijn eerdere stelling bevestigt.

GL heeft er nog altijd meer dan bij de vorige verkiezingen, dus 'terugdruppelen' lijkt me niet logisch. En de PvdA stijgt harder dan de VVD. Maar wat was je stelling dan, dat CDA en VVD door zouden gaan?
quote:
Ik hoop dat dit kabinet voorlopig stabiel blijft. Ondanks mijn afkeer van nogal wat plannetjes vind ik zoiets als een val van een kabinet nog minder, liever wat stabiliteit. Daarbij zie ik Balkenende graag wat langer als premier.
Balkenende blijft toch wel premier, ook als het zou vallen. Immers, met 51 zetels kan niemand om ze heen.
  maandag 14 oktober 2002 @ 23:01:15 #32
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_6283919
quote:
Op maandag 14 oktober 2002 22:50 schreef Meneer_Aart het volgende:

[..]
Ik hoop dat dit kabinet voorlopig stabiel blijft.

Uhh.. hoe zei u??
Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
pi_6283979
quote:
Op maandag 14 oktober 2002 22:55 schreef Kennyman het volgende:

[..]

GL heeft er nog altijd meer dan bij de vorige verkiezingen, dus 'terugdruppelen' lijkt me niet logisch. En de PvdA stijgt harder dan de VVD. Maar wat was je stelling dan, dat CDA en VVD door zouden gaan?

Nee, het terugdruppelen. Namelijk bijna alle min of meer gevestigde partijen stijgen, terwijl LPF en Leefbaar Nederland zakken. Ik ga er dan vanuit dat bijv. de LPF-kiezers, die voor een groot deel uit PvdA- en VVD-gelederen kwamen, teruggaan naar hun oude partijen, of naar de SP (veel potentiële SP-stemmers stemden LPF). GroenLinks stond voor 6 mei op winst, ik beschouw hun verlies van 1 zetel dan ook als een incident ten gevolge van de beschuldigingen e.d. na de moord op Fortuyn (met 'terugdruppelen' bedoel ik ook de potentiële kiezers, die tussen 1998 en 2002 van plan waren op die of die partij te stemmen).

Het kan natuurlijk ook zijn dat de teleurgestelde LPF'ers nu niet meer stemmen, en dat de oude partijen daardoor omhoog gaan, relatief zeg maar. Ik zou graag willen weten waar de kiezers die nu ineens weer voor de oude partijen kiezen vandaan komen.

quote:
Balkenende blijft toch wel premier, ook als het zou vallen. Immers, met 51 zetels kan niemand om ze heen.
Dat is waar.
pi_6284013
quote:
Op maandag 14 oktober 2002 23:01 schreef Vibromass het volgende:

[..]

Uhh.. hoe zei u??

Ja, sorry, ik heb echt een hekel aan kabinetscrisissen e.d. Een tijdje rust is niet zo gek.

Ik zou er verder niet zo heel rouwig om zijn.

maandag 14 oktober 2002 @ 23:13:34 #35
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_6284221
quote:
Op maandag 14 oktober 2002 23:05 schreef Meneer_Aart het volgende:

[..]

Ja, sorry, ik heb echt een hekel aan kabinetscrisissen e.d. Een tijdje rust is niet zo gek.

Ik zou er verder niet zo heel rouwig om zijn.

Begrijp me niet verkeerd. Ik heb ook geen behoefte aan herverkiezingen. Helemaal niet als mensen maar uit arren moede CDA(!) gaan kiezen. Maar ik zou dit kabinet op dit moment nou niet als stabiel typeren. Ruziënde ministers, geïrriteerde coalitiepartners, afsplitsingen van regeringspartijen, uhmm...
Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
pi_6284346
Ok, ik hoop dan dat dit kabinet ooit nog stabiel wordt.
  maandag 14 oktober 2002 @ 23:30:49 #37
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_6284681
quote:
Op maandag 14 oktober 2002 23:18 schreef Meneer_Aart het volgende:
Ok, ik hoop dan dat dit kabinet ooit nog stabiel wordt.
Als er een werkbare linkse meerderheid is (PvdA/SP/Groenlinks, in de peiling nu nog maar 58 zetels ) of als de situatie echt onwerkbaar is ,het land moet wel bestuurd worden, als er geen beleid gemaakt kan worden moet dee coalitie snel wegwezen. (al zou het een slechte zaak zijn voor het vertrouwen van de doorsnee nederlander in de politiek)
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_6289309
Ik weet niet of dit in het centrale ongeregeld heden topic hoort, of dat er al een centraal LPF'fers kopen zetels topic is. Mocht dat zo zijn, mag Kozz deze post daarheen moven.

www.nu.nl

quote:
DEN HAAG - Het openbaar ministerie onderzoekt of het LPF-Kamerlid T. de Graaf rechtmatig zijn kamerzetel heeft verworven. Volgens andere LPF-ers heeft De Graaf 25.000 euro betaald in ruil voor zijn Kamerlidmaatschap. Dit is volgens de wet verboden.

De geruchten over de 'gekochte' Kamerzetel van De Graaf gaan in politiek Den Haag al langer rond. NOVA meldde maandagavond dat het openbaar ministerie, op verzoek van het bestuur van de Tweede Kamer, een onderzoek is begonnen. De Graaf heeft dit maandagavond bevestigd.

Collega-Kamerlid Eberhard en medewerkers van het partijbestuur van de LPF brachten enkele weken geleden het bericht in omloop. Volgens De Graaf berust het verhaal op een misverstand. Hij zou in februari van dit jaar een bedrag van 25.000 euro storten in de kas van de LPF.

"Ik heb nooit betaald"

"Toen kwam ik echter op de kandidatenlijst terecht, en kon ik het geld dus niet meer overmaken." Volgens hem wisten de toenmalige leiders van de partij hier ook van. "Door een misverstand heeft de partij me later toch een brief gestuurd waarin alsnog om het bedrag werd gevraagd. Maar ik heb nooit betaald."

De Graaf zegt 'blij' te zijn met het onderzoek van Justitie. "Nu kan het verhaal eindelijk de wereld worden uitgeholpen." Hij zegt onder andere voormalig LPF-bestuurslid Langendam te willen vragen zijn verhaal te bevestigen.

dinsdag 15 oktober 2002 @ 10:47:20 #39
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_6289574
quote:
Op dinsdag 15 oktober 2002 10:17 schreef Ulx het volgende:
Ik weet niet of dit in het centrale ongeregeld heden topic hoort, of dat er al een centraal LPF'fers kopen zetels topic is. Mocht dat zo zijn, mag Kozz deze post daarheen moven.

www.nu.nl
[..]

had ik gisteravond ook al gepost in dit topic.. ... maar tis weer een nieuwe episode in de LPF soap inderdaad..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 15 oktober 2002 @ 10:54:37 #40
136 V.
Like tears in rain...
pi_6289656
Wat mij eigenlijk vooral tegenvalt is dat er van de voorgenomen politieke stilte in de rouwperiode in het geheel geen sprake is.

Effe een weekje wachten, is dat voor de heren bewindslieden zo moeilijk?

Onfatsoenlijk.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_6289833
quote:
Op dinsdag 15 oktober 2002 10:17 schreef Ulx het volgende:

www.nu.nl
[..]

Prima hoor. Voor echt "belangrijk" nieuws (splitsing in de fractie ofzo) mag een apart topic worden geopend. Voor dit soort "dagelijkse perikelen" (nahja, zetels kopen is natuurlijk geen dagelijkse gebeuren in de NL politiek, maar in het geval van de LPF kijk ik er al niet eens meer van op) is dit topic.

Ik wil voorkomen dat driekwart van de topics hier over de LPF gaat, en zal dus topics sluiten met LPF-nieuws dat (in mijn ogen) niet belangrijk genoeg is voor een eigen topic. Zoveel mogelijk zal ik daarbij verwijzen naar topics waarin dat nieuws beter had kunnen worden geplaatst.

pi_6292393
quote:
Op dinsdag 15 oktober 2002 10:54 schreef Verbal het volgende:
Wat mij eigenlijk vooral tegenvalt is dat er van de voorgenomen politieke stilte in de rouwperiode in het geheel geen sprake is.

Effe een weekje wachten, is dat voor de heren bewindslieden zo moeilijk?

Onfatsoenlijk.

V.

Precies, en dat voor mensen die het Nederlandse volk kapittelen over hun normen en waarden.
  dinsdag 15 oktober 2002 @ 14:08:23 #43
8369 speknek
Another day another slay
pi_6292575
quote:
Op dinsdag 15 oktober 2002 13:57 schreef Meneer_Aart het volgende:
Precies, en dat voor mensen die het Nederlandse volk kapittelen over hun normen en waarden.
en dat voor Republikeinse mensen?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_6292654
quote:
Op dinsdag 15 oktober 2002 14:08 schreef speknek het volgende:

[..]

en dat voor Republikeinse mensen?

De LPF is niet Republikeins. En dan nog.
  dinsdag 15 oktober 2002 @ 20:21:54 #45
34389 Keo
ik streef ernaar
pi_6298774
Waar staat de LPF nu eigenlijk nog voor? Uit dit stuk uit de Volkskrant ANP berichten maak ik op dat ze nog steeds willen proberen door te gaan:
quote:
Herben sluit vertrek Heinsbroek niet uit
DEN HAAG (ANP) - LPF-Tweede-Kamerlid Herben die samen met fractievoorzitter Wijnschenk bemiddelt in de vete tussen de LPF-ministers Heinsbroek en Bomhoff sluit niet uit dat Heinsbroek zal aftreden. Hij zei dat na het LPF-topberaad op het ministerie van Verkeer en Waterstaat.

Herben verwacht dat er een oplossing gevonden kan worden waarbij het kabinet kan voortbestaan. Die oplossing is dat Heinsbroek (Economische Zaken) vertrekt. De problemen blijven dan beperkt tot een ministerscrisis.

De LPF zou nog drie zetels halen als er nu verkiezingen waren. Dat blijkt uit een peiling van het televisieprogramma Netwerk. De partij behaalde in mei nog 26 zetels in de Tweede Kamer. Het vertrouwen in het kabinet Balkenende is, zo blijkt uit het onderzoek, lager dan ooit.

Geactualiseerd om 19.37 uur

De LPF had toch als kritiek op de gevestigde politiek dat ze aan het pluche gekleefd zaten? De LPF heeft er tot nu toe een puinhoop van gemaakt en in de peilingen zijn ze tot minder dan 1/5de van de verkiezingsuitslag gereduceerd. Het is tijd dat de kiezer aangeeft hoe het nu verder moet. Voortmodderen is slecht voor het land wat tot nu toe gaat er teveel energie zitten in crissis beheersing. Stel je eens voor wat een kabinet een tijd over heeft om het land te besturen als ze niet alleen maar bezig zijn te overleven!

[Dit bericht is gewijzigd door Keo op 15-10-2002 20:24]

pi_6298792
-
  dinsdag 15 oktober 2002 @ 20:24:49 #47
136 V.
Like tears in rain...
pi_6298853
quote:
Op dinsdag 15 oktober 2002 20:22 schreef schatje het volgende:

Ook is het vertrouwen in het kabinet Balkenende lager dan ooit

...wat natuurlijk op zich toch best weer een prestatie is.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_6298873
Tijd om de stekker eruit te trekken.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  dinsdag 15 oktober 2002 @ 20:29:36 #49
572 Sniper
Gull Catcher
pi_6298985
quote:

[..]

en klaarblijkelijk 'roept' het volk om links gezien de stijging in GL en SP.

Da's ook een interpretatie.. Misschien als GL 35 zetels krijgt (it will be a cold day in hell).

Komen er nu verkiezingen dan voorspel ik voor het CDA 50-55 zetels, voor VVD krap 30. De PvdA zit helemaal niet "in de lift" wat sommige propaganda blaadjes ook roepen, hooguit 4 zeteltjes meer.

Dus na een maand of 4 stilstand (slecht voor Nederland natuurlijk) gaan we verder met CDA+VVD.

pi_6299138
Dat ze samen doorgaan ziet er idd wel naar uit ja. Het is idd een goed regeerakkoord voor beiden, maar ja, 77 is krap.

Overigens zag ik net op het nieuws dat ze vanavond al misschien aftreden. Het NOS-journaal berichtte dat het niet meer de vraag was of, maar wanneer ze aftreden. Dit ook door de straffe taal van Balkenende, wat erop kon wijzen dat hij geen oplossing meer zag.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')