Hier een mega-quotepost.
Heb net de finale gekeken nadat ik nog even poogde door te gaan met mijn marathon 'kijk alle afleveringen nog een keer vanaf S01E01 op Netflix en kijk de laatste wanneer je bijgekeken bent ookal volg je seizoen 9 actief mee', maar bleef steken bij The Drunk Train van Seizoen 7. Na die dacht ik, fuck it, en zette hem aan. Maar NIET voordat ik werd gespoilerd door een random douche op YouTube dat de moeder inderdaad dood was (Ik dacht nog ah nee, zal toch niet

), dat Wikipedia me spoilerde toen ik in de episodeguide van seizoen ACHT wilde bijlezen wat de afleveringen ook weer inhielden (waar een douchebag al de naam van the mother voor die ENE FUCKING KORTE ZIN ERBIJ HAD GEZET) en toen dacht ik fuck... Ga maar kijken.
Het had een vaag sfeertje, geef ik eerlijk toe. Dat ze Barney en Robins huwelijk toch maar stopten vond ik jammer maar ergens wel logisch. Ik had alleen het gevoel dat ze nog wel bij elkaar zouden komen. Was het niet als getrouwden, dan wel als lifebro's of zoiets. Ik kreeg traantjes in de ogen bij de scène met Lily en Robin in dat lege appartement evenals bij de scène met Barney's baby (al was dat wel een heel goedkoop schot voor open doel). Toen kwam ineens Josh Radnor als voice-over opzetten. Dat voelde zo niet kloppend. Toen de montage van hun leven... En jup, de moeder was gone. Er was geen sprake van spoileren, we zagen het al jaren aankomen. Maar toen die allerlaatste scènes, eerst met z'n kids... Ik miste daar Bob Saget op die stoel. Dat was wat geweest; niet de heden-Ted met een ouder kapsel maar Bob op die stoel, eindelijk onscreen als vader te zien en dan met de stem van Josh, na 9 seizoen lang een oudere Ted/Josh met de stem van Bob Saget. ...Okee, dat is een vreselijk idee.

Maar toch, die epische voice-over zo aan de kant zetten is ook lame. Alsof je bij de finale van The Wonder Years besluit om de inmiddels opgegroeide Fred Savage de voice-over te laten doen.

Het voelde... Off. Ik had hoge verwachtingen, dat klopt, maar mag ik die hebben van een hitserie? 9 seizoenen, dan mag je er toch wel uitgaan met een big bang? En nee, niet met Robin, wat ze al in de eerste aflevering vertelde. TROUWENS... Als dit één lang verhaal aan zijn kinderen moet voorstellen om zijn mogelijke date met Robin goed te keuren, waarom hebben Ted's kinderen dan in verschillende afleveringen verschillende outfits aan? Kijk alleen al naar de outfit in de pilot en in de finale! Dacht ik ineens aan

Maargoed, die sell-out met Robin, hoewel een nice touch... I don't buy it. Die aftiteling was wel heel erg mooi gedaan. Maar ze hadden Cristin Milioti niet zo lief en snoezig moeten maken... Dat maakt het gemis gewoon tien keer harder om te verdragen. En omdat ze pas afgelopen seizoen besloten om TM (hehe) een grotere mooie rol te geven kloppen de reacties van Ted als z'n kinderen ook totaal niet meer. En is het dus 1 grote teringbende geworden.
Now, send in the quotes!
quote:
Op dinsdag 1 april 2014 10:29 schreef Fir3fly het volgende:Misschien als ze na seizoen 5 deze aflevering hadden gedaan was het nog wat geweest. Nu sloeg het nergens meer op

.
Sowieso al een paar jaar een bagger serie, ik had niets beters verwacht.
Seizoen 5 was eigenlijk ook precies the turning point, ja. Ik begon toen al een paar afleveringen minder te vinden.
quote:
Op dinsdag 1 april 2014 11:45 schreef Fukjoeman het volgende:Wat een vreselijk einde. Dit sloeg echt als een tang op een varken.
Hele seizoen (en afgelopen seizoenen) over de liefde tussen Robin en Barney en de trouwerij, in 15 min om zeep geholpen. Compleet ongeloofwaardig

Barney met zn baby

De moeder die dood gaat

En als klap op de vuurpijl Ted en Robin

Dacht dat het na Lost qua finale niet slechter kon, maar dit was echt bagger.
De finale van Seinfeld werd tot Dexter jarenlang als de draak der seriefinales beschouwd, maar we hebben een nieuwe draak. Ongelofelijk.

quote:
HIJ WERD EEN FUCKING HOUTHAKKER EN Z'N ZUS GING DOOD. WHAT DE FUCK. Ik ben het echter niet met je eens, door de toewijding die ik aan HIMYM gaf voel ik me gewoon genaaid.
quote:
Op dinsdag 1 april 2014 13:42 schreef iBenny het volgende:Het wordt een kuteinde gevonden omdat het een menselijk einde is en geen Hollywood-slot.
Ik vond het juist een tof einde waar vanaf het begin af aan al goed is over nagedacht.
En het had ook zeker gewerkt als het na, laten we zeggen, seizoen 2 of 3 zo was uitgevoerd. Verder: realisme? We hebben het over een Amerikaanse sitcom, televisie-fictie. How I Met had al zijn fair share aan realisme (verlies van familie, veranderingen in je vriendenkring, liefdesperikelen, drankmisbruik (ZE ZITTEN ALTIJD IN EEN BAR)), aan het eind van de dag is het feelgood-tv. I don't feel good. Het is een menselijk einde, nou nou. Daar zaten de kijkers globaal duidelijk op te wachten.
Ik vind het overigens alles behalve menselijk om een meisje te ontmoeten, relatie te hebben, uit te laten doven, je beste vriend ermee vandoor laten gaan, uiteindelijk mee te zien trouwen, te zien scheiden en dan wéér mee te proberen nadat DE WARE van je kapot gaat.
quote:
Op dinsdag 1 april 2014 14:19 schreef Burdie het volgende:Het enige wat ik echt jammer vind is dat ze in het stukje 'heden' aan het einde van de aflevering niet nog even the pineapple incident hebben opgelost...

.
Ze hebben een scène geknipt; er was een scène geschoten met Ted en Robin tijdens een lunch waar ze het onder andere nog over haar bullfighting-avontuur hadden. Misschien ook over de pineapple?
Foto ervan:
![bnBz69z.jpg]()
EDIT: Verdomd, ja, twee scènes zelfs al die geknipt zijn!

Ook eentje met Barney en Carl the bartender in MacLaren's. Zie quote:
quote:
...Nu heb ik de theorie dat Carl, die zijn 06 op Ted z'n arm schreef, een ananas meegaf ofzo. Dan kwam Barney er uiteindelijk dus achter maar heeft hij het Ted nooit verteld... Ofzo, I dunno.
quote:
Op dinsdag 1 april 2014 14:32 schreef Operc het volgende:[..]
De boodschap is dan ook: "Het leven is onvoorspelbaar." Die boodschap hebben ze prima weten uit te dragen vind ik.

Hallo, ze zijn Breaking Bad niet. Plus dit einde werd ook al in 2007 getheoriseerd. Bagger.
Naarmate ik in deze megapost meer en meer erover denk word ik er gewoon meer en meer pissig van.

quote:
Op dinsdag 1 april 2014 14:37 schreef Bullet-tooth het volgende:Ook erg matig gedaan met het eind-gesprek tussen Ted en z'n kinderen qua continuity. Ik bedoel, ik snap dat er jaren tussen het shot van de kinderen op de bank en het shot van Ted achter z'n bureau zit maar zorg dan op z'n minst dat de omgeving een beetje overeen komt. Nu zie je overduidelijk aan het licht, de kamer en alle spullen op het bureau dat het totaal niet overeen komt.
Slordig.
Ik had een headset op; luister heel goed naar de soort ruis of meer technische piep in de achtergrond bij de verschillende beelden. Je hoort het verschil.
quote:
Op dinsdag 1 april 2014 14:44 schreef Tijgerprint92 het volgende:Dit is voor mij toch wel veruit de sterkste scene uit heel de serie. Al zag je hier wel al aankomen dat Ted en Tracy er aan het einde niet beide meer zouden zijn. Uit deze scene kwam echt naar voren dat Ted de ware had gevonden welke hem uiteindelijk Robin zou doen vergeten. De finale maakt dit gewoon helemaal kapot en alles moet wijken om hem te laten eindigen met Robin.
Het verbaast me dat ik me zo kan irriteren over een einde van een serie maar dit komt waarschijnlijk doordat het weer een seriefinale is die enorm teleurstelt en ik dit juist bij how i met your mother klote vind.
Dit gaat raar klinken maar, hadden ze daar de serie beëindigd, dan was het goed voor mij geweest. Geen Hollywood-ending, maar je weet dat het eraan komt. Dat het allemaal goedkomt. Hoe het nu is noem ik niet 'goedkomen'. Barney een pa die alimentatie aan een gezichtsloze girl 31 moet betalen (die theorie uit dit topic van 'dochter is stiekem toch van Robin!' vond ik héél mooi

), Barney en Robin die altijd awkward zullen blijven, Ted die gewoon een ECHTE douchebag blijkt omdat hij ontactisch 'aunt Robin mee wil uitvragen' en een stemverandering onderging terwijl hij het verhaal vertelde (van Bob Saget naar Josh Radnor, ook knap) en Robin die vanaf seizoen 7 een echte tang werd.
quote:
Ergens in de aflevering zie je Lily ook geld aan Marshall geven. Snapte de callback toen niet zo.
quote:
Op dinsdag 1 april 2014 15:41 schreef BrainOverfloW het volgende:[..]
Dan hadden ze dus een 5 jarige, 9 jarige en 15 jarige Penny nodig die allemaal goed genoeg op elkaar lijken en het liefst niet praten. Allemaal best mogelijk maar ik snap wel dat ze niet al die moeite doen voor een paar scenes die alleen het verdriet van Ted en kinderen nog meer in beeld te brengen met een deel van het verhaal wat hij de kinderen ook niet hoeft te vertellen aangezien ze er zelf bij zijn geweest.
Verder vond ik het juist wel mooi gedaan dat het hele verhaal wat Ted zo lang heeft lopen vertellen ook nog een doel had. Zo'n lang verhaal houden om dan te zeggen "Zo heb ik haar leren kennen en we leefden nog lang en gelukkig" is ook een saai einde.
Ze deden wel al die moeite om zich strikt aan die beelden en daarmee ook het einde uit 2006 te houden...
quote:
Op dinsdag 1 april 2014 16:33 schreef Rosario het volgende:Prima einde van een uiteindelijk matige serie.
Heb een box van seizoen 1 t/m 5, denk dat ik het daar maar bij hou.
Sluit ik me bij aan. Maar wel zonde dat zo'n mooie finale (hij was mooi, tot...) in de laatste 5 minuten, bij de eigenlijk meest-verwachte scène (want we wisten al zeker 5 jaar dat 'ie op de plank klaarlag) kapotgeslagen wordt. "We're gonna wreck this place with sledgehammers!"
[ Bericht 0% gewijzigd door ArnieAlberts op 01-04-2014 23:44:56 ]
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.