Nouja dat zeggen dat er iets fout zit en doorgaan werkt leuk voor een tentamen of opdracht, maar uiteindelijk zal je toch de fout moeten zoeken, net zoals bij een programma, wil je op het goede antwoord uitkomenquote:Op dinsdag 1 april 2014 17:17 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Omdat veel gewoon niet met de hand kan. Dan is het van: we versimpelen dit onderdeel, want dan zit je niet eerst een uur te rekenen. Daarnaast als je een fout maakt met de hand omdat je procedure ergens niet klopt dan zet je er de opmerking bij: ergens zit fout, weet niet waar, ik neem dit aan en ga verder met de opdracht. Die fouten in procedure kun je simpelweg niet in je code hebben omdat anders je code niet werkt.
LST toch? Wtf, waarom MATLAB? ... Python is veel logischer voor jullie doeleinden.quote:Op dinsdag 1 april 2014 17:20 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik krijg volgend jaar geloof ik matlab, is nieuw in het curriculum.
En dat is precies wat ik zeg!quote:Op dinsdag 1 april 2014 17:20 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Nouja dat zeggen dat er iets fout zit en doorgaan werkt leuk voor een tentamen of opdracht, maar uiteindelijk zal je toch de fout moeten zoeken, net zoals bij een programma, wil je op het goede antwoord uitkomen
Nadeel van programmeren is dat als je ook maar een klein dingetje niet goed heb gecode, wat misschien 0 effect heeft op je uitkomst, je hele programma op z'n gat gaat. Met de hand kan je het dan gewoon negeren omdat het weinig effect op je uiteindelijke antwoord zal hebben
IDK, dat stond in het verslag van het nieuwe curriculum. Heb ze niet gevraagd waarom.quote:Op dinsdag 1 april 2014 17:20 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
LST toch? Wtf, waarom MATLAB? ... Python is veel logischer voor jullie doeleinden.
Meh, niet mee eens, om dingen te kunnen negeren met de hand moet je ook snappen waarom en of je iets mag negeren, daar moet je hetzelfde begrip voor hebbenquote:Op dinsdag 1 april 2014 17:21 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
En dat is precies wat ik zeg!Als je het programmeer moet je véél beter snappen waar je mee bezig bent.
Studie?quote:Op dinsdag 1 april 2014 17:24 schreef Novermars het volgende:
Hier is het helemaal lekker. Wij krijgen tijdens onze opleiding Java, Matlab, R en Python. En het zou me niks verbazen als daar ook nog iets van C(++) bij komt als snelheid er wel toe doet...
Ik meende dat bedrijven python prefereren omdat het vele malen goedkoper is dan matlab?quote:Op dinsdag 1 april 2014 17:24 schreef Lilliesleaf het volgende:
Het zijn gewoon twee andere talen.
MATLAB is zeg maar de industriestandaard bij veel engineeringtoepassingen bijvoorbeeld in chemische industrie. Maar Python is veel veelzijdiger en naar mijn idee makkelijker.
Kan je met Python ook een beetje kekke grafieken maken dan? Dat is zo chill aan Matlab, dat is echt poepsimpelquote:Op dinsdag 1 april 2014 17:24 schreef Lilliesleaf het volgende:
Het zijn gewoon twee andere talen.
MATLAB is zeg maar de industriestandaard bij veel engineeringtoepassingen bijvoorbeeld in chemische industrie. Maar Python is veel veelzijdiger en naar mijn idee makkelijker.
jaquote:Op dinsdag 1 april 2014 17:26 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Kan je met Python ook een beetje kekke grafieken maken dan? Dat is zo chill aan Matlab, dat is echt poepsimpel
Kek!quote:Op dinsdag 1 april 2014 17:26 schreef OllieWilliams het volgende:
https://klassenresearch.orbs.com/Plotting+with+Python
Dat is alles eigenlijk in python vergeleken met matlab... Matlab heeft veel ingebouwde functies voor dingen die python niet heeft.quote:Op dinsdag 1 april 2014 17:27 schreef MrStalin het volgende:
maar het is niet poepsimpel. Niet moeilijk, maar vergeleken met matlab wel omslachtiger
Volgens mij bestaat er tegenwoordig overal wel een library voor in Python.quote:Op dinsdag 1 april 2014 17:28 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Dat is alles eigenlijk in python vergeleken met matlab... Matlab heeft veel ingebouwde functies voor dingen die python niet heeft.
Geld is bij veel van die industrieen niet echt bepaald een issue.quote:Op dinsdag 1 april 2014 17:26 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Ik meende dat bedrijven python prefereren omdat het vele malen goedkoper is dan matlab?
Neuh precies, softwarepakketten kosten nou eenmaal veel geld, maar dat wordt vrolijk doorberekend in de kosten naar de klanten toequote:Op dinsdag 1 april 2014 17:30 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Geld is bij veel van die industrieen niet echt bepaald een issue.
En het is niet alsof mensen door een stijging van een paar cent in olieprijzen ineens geen olie gaan gebruiken.quote:Op dinsdag 1 april 2014 17:32 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Neuh precies, softwarepakketten kosten nou eenmaal veel geld, maar dat wordt vrolijk doorberekend in de kosten naar de klanten toe
Om maar wat te noemen!quote:Op dinsdag 1 april 2014 17:33 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
En het is niet alsof mensen door een stijging van een paar cent in olieprijzen ineens geen olie gaan gebruiken.
Hmmm... zou kunnen. Toen ik een CAD-vakje had zei mijn docent dat waarschijnlijk niemand van ons ooit bij een bedrijf zou werken waar ze voor Catia licenties voor net zoveel workbenches hadden als de TU hier, simpelweg omdat het veel te duur is.quote:Op dinsdag 1 april 2014 17:30 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Geld is bij veel van die industrieen niet echt bepaald een issue.
Bij ons zeggen ze steeds: als jullie later gaan werken heb je geluk, want dan staan al deze mooie dingen in leuke databases die het voor jullie gaan uitrekenen. Maar dat is echt pokke duur, dus wij hebben het niet.quote:Op dinsdag 1 april 2014 17:35 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Hmmm... zou kunnen. Toen ik een CAD-vakje had zei mijn docent dat waarschijnlijk niemand van ons ooit bij een bedrijf zou werken waar ze voor Catia licenties voor net zoveel workbenches hadden als de TU hier, simpelweg omdat het veel te duur is.
Academische licenties zijn vele malen goedkoper dan professionele licenties. Zou me trouwens niks verbazen als ze het zelfs gratis krijgen. Om dezelfde reden dat Microsoft niet optreedt tegen piraterij van MS Office voor huis/tuin/keukengebruik.quote:Op dinsdag 1 april 2014 17:39 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Bij ons zeggen ze steeds: als jullie later gaan werken heb je geluk, want dan staan al deze mooie dingen in leuke databases die het voor jullie gaan uitrekenen. Maar dat is echt pokke duur, dus wij hebben het niet.
Denk maar zo: als een multinational het niet kan betalen, dan een uni al hélemaal niet.
Dat ding was aardig groot (2m). En de precisie zal ook wel een rol spelen. Plus het is geen massaproduct.quote:Op dinsdag 1 april 2014 17:44 schreef MrStalin het volgende:
Maar een microscoop, hoe kan zoiets nou zo duur zijn, vraag ik me af?
Ik vroeg hoeveel een studentenlicentie van MATLAB zou kosten via de universiteit... 100 euro ofzo.. Meh, ik heb het maar gedownload.quote:Op dinsdag 1 april 2014 17:39 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Bij ons zeggen ze steeds: als jullie later gaan werken heb je geluk, want dan staan al deze mooie dingen in leuke databases die het voor jullie gaan uitrekenen. Maar dat is echt pokke duur, dus wij hebben het niet.
Denk maar zo: als een multinational het niet kan betalen, dan een uni al hélemaal niet.
Bij ons kun je gewoon via blackboard van de TU alle programma's waarvoor zij een licentie hebben downloaden en installeren, vervolgens met een vpn client verbinden met de TU en je hebt het werkendquote:Op dinsdag 1 april 2014 17:47 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Ik vroeg hoeveel een studentenlicentie van MATLAB zou kosten via de universiteit... 100 euro ofzo.. Meh, ik heb het maar gedownload.
Je moet je even verdiepen in elektronenmicroscopen. Wat je doet is (door een vacuüm) op hoge snelheid elektronen afschieten op een enorm klein preparaat. Dat geeft een beeld en dat moet je zien te vangen.quote:Op dinsdag 1 april 2014 17:44 schreef MrStalin het volgende:
Heb bij ons wel eens in een simulator gezeten (bleek redelijk duur spul te zijn), ik trok nog bijna wat kapot ook
Maar een microscoop, hoe kan zoiets nou zo duur zijn, vraag ik me af?
Ondanks dat ik het bijbehorende vak niet had gehaald was het inderdaad wel mooi om later nog met een Bulgaar/Roemeen (de spectroscopist van de afdeling) op grote resolutie naar mijn katalysatoren te kunnen kijken om te bepalen wat de gemiddelde deeltjesgrote was. Mooi spul voor dat soort toepassingen ja.quote:Op dinsdag 1 april 2014 17:49 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Je moet je even verdiepen in elektronenmicroscopen. Wat je doet is (door een vacuüm) op hoge snelheid elektronen afschieten op een enorm klein preparaat. Dat geeft een beeld en dat moet je zien te vangen.
Ik heb (toen ik nog in de zesde van het vwo zat) een snuffelstage gehad bij FEI Eindhoven.
Wat een ontiegelijk bazenbedrijf is dat
FEI is marktleider op het gebied van elektronenmicroscopen. Zo'n TEM is gewoon rustig 2 meter hoog inderdaad. Ik heb zelfs zo'n X-Module mogen bevestigen in zo'n microscoop.
Dat ding geeft aan hoe je atoomverdeling zit (maw welk atoom waar)
Die vent heeft bij mijn faculteit een museum.quote:Op dinsdag 1 april 2014 17:47 schreef OllieWilliams het volgende:
Antoni van Leeuwenhoek
Delft
zie je wel weer waar de slimme koppen wonen
Oh? Waar?quote:Op dinsdag 1 april 2014 17:48 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Bij ons kun je gewoon via blackboard van de TU alle programma's waarvoor zij een licentie hebben downloaden en installeren, vervolgens met een vpn client verbinden met de TU en je hebt het werkend
De magneet zelf? Dat is wel extreem ja. Roestvrij of iets dergelijks?quote:Op dinsdag 1 april 2014 17:57 schreef Rezania het volgende:
Wij hebben roermagneten van 500 euro. Een fucking magneet die ronddraait.![]()
En natuurlijk niet te vergeten de gratis Windows die je via MA3D kunt downloaden als student!quote:Op dinsdag 1 april 2014 17:58 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
MyStudentInfo > Student Resources > TUDelft Software (TDS)
Nee, de magneetroerder. En hij kan ook verwarmen. Maar blijft duur imo.quote:Op dinsdag 1 april 2014 17:58 schreef Scuidward het volgende:
[..]
De magneet zelf? Dat is wel extreem ja. Roestvrij of iets dergelijks?
Ah, dan vind ik het nog wel meevallen. Als je iets morst blijven die vaak nog wel heelquote:Op dinsdag 1 april 2014 18:00 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nee, de magneetroerder. En hij kan ook verwarmen. Maar blijft duur imo.
Succesquote:Op dinsdag 1 april 2014 18:04 schreef Amoeba het volgende:
Fuck man.
Maar eens naar de universiteit rollen dan maar.
quote:Op dinsdag 1 april 2014 18:04 schreef Amoeba het volgende:
Fuck man.
Maar eens naar de universiteit rollen dan maar.
quote:
Nee, daar is beschermhoes voor.quote:Op dinsdag 1 april 2014 18:01 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Ah, dan vind ik het nog wel meevallen. Als je iets morst blijven die vaak nog wel heel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |