Over 3 jaar heb ik wel een gaatjequote:Op donderdag 9 april 2015 00:08 schreef T42 het volgende:
moet mijn boot nog verlengenkun je dat ook is iets simpeler bootje haha
Jazeker, niet voor niks geweest.quote:
Nee dat heb ik niet overwogen, dat is ook best wat werk zeg maarquote:Op vrijdag 17 april 2015 13:56 schreef Schipahoy het volgende:
Leuk project! Heb je nog overwogen om de kiel onder het hele schip door te trekken? Dat is ook bij mijn boot gedaan en dat vaart toch wel een stuk prettiger.
Trouwens, wat me was opgevallen aan je filmpje: is zo'n Ten Broeke kruiser zo hoog dat die niet onder de Hoge Brug door kan![]()
Bij mij zou de kruiphoogte zo'n 2,40 meter zijn, maar ik heb het nagemeten en het is ongeveer 12cm minder. Daardoor lukt de Hoge Brug altijd wel, al doe ik dat natuurlijk wel zo langzaam mogelijk terwijl ik de hoogte in de gaten hou vanaf het achterdek. Meestal blijft er wel een paar centimeter over
Uiteindelijk gaat die wel vervangen worden, deze lappen we dan een beetje op en wordt de winterkap.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 20:54 schreef reeybehn het volgende:
offen kap uiteindelijk ook nog vernieuwen of laat je die voor wat het is?
gaaf project verder!
dat is waar. Maar na alle moeite die al in t bootje zit maakt t m toch wel af uiteindelijk denk ik zo. Verdient ie welquote:Op zaterdag 2 mei 2015 23:15 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Uiteindelijk gaat die wel vervangen worden, deze lappen we dan een beetje op en wordt de winterkap.
Maar dat zal wel volgend seizoen worden, zo'n kapje kost zomaar eens 1000 euro.
Thanks!
Ja sowieso, als dat ding eenmaal weer in het water ligt en hij borrelt niet af ben ik al erg tevreden.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 23:31 schreef reeybehn het volgende:
[..]
dat is waar. Maar na alle moeite die al in t bootje zit maakt t m toch wel af uiteindelijk denk ik zo. Verdient ie wel
Haha thanks!quote:Op donderdag 14 mei 2015 20:15 schreef Anne het volgende:
junkie, ik wil even laten weten dat ik nog steeds meelees, maar totaal niet over de kennis beschik om inhoudelijk te reageren. En dat hebben 15 andere lurkers die ook niet hebben gereageerd misschien ook wel. Maar blijf komen met die updates dus!
Daarnaast zit ik trouwens met bewondering naar dit vloertje te kijken:
https://lh4.googleusercon(...)h865-no/IMG_0045.JPG
Eigenlijk dit dus..volg het bootje,de 7-serie en de woning,alledrie goed doordacht en aangepakt,leer er her en der van,kan geen nuttige bijdrage geven dus hou m'n bakkes en lees met plezier.quote:Op donderdag 14 mei 2015 20:15 schreef Anne het volgende:
junkie, ik wil even laten weten dat ik nog steeds meelees, maar totaal niet over de kennis beschik om inhoudelijk te reageren. En dat hebben 15 andere lurkers die ook niet hebben gereageerd misschien ook wel. Maar blijf komen met die updates dus!
Daarnaast zit ik trouwens met bewondering naar dit vloertje te kijken:
https://lh4.googleusercon(...)h865-no/IMG_0045.JPG
Thanks, toch leuk om te horenquote:Op vrijdag 15 mei 2015 15:02 schreef Charged het volgende:
[..]
Eigenlijk dit dus..volg het bootje,de 7-serie en de woning,alledrie goed doordacht en aangepakt,leer er her en der van,kan geen nuttige bijdrage geven dus hou m'n bakkes en lees met plezier.
Om Anne te volgen...keep it up!!
Ik weet niet beter, ik zou ook niet anders weten hoe het moet.quote:Op zondag 28 juni 2015 11:17 schreef FranticDJ het volgende:
Misschien beetje laat hoor, maar mag dat zomaar, een dieseltank ontluchting buitenboord?
Dat is misschien een andere verhaal.quote:Op zondag 28 juni 2015 21:33 schreef FranticDJ het volgende:
Mja ik ben wat groter varend materieel gewend
Daar weet ik zeker dat t niet mag zonder driptray rond de ontluchting
Thanks!quote:Op maandag 29 juni 2015 14:21 schreef Barcaconia het volgende:
Ik heb dit topic altijd ontweken omdat ik niets met boten heb, onwetend dat het zo'n interessant en geinig topic isBij dezen dus een volger erbij.
niet zo gek toch? Ik heb misschien 50 liter diesel bij me. En jullie een paar duizend op z'n minstquote:Op maandag 29 juni 2015 10:21 schreef FranticDJ het volgende:
Principe is het zelfde hoor. het is alleen wat groter allemaal. En er zijn veel meer regels hehe
Daarom dat ik t opvallend vind dat er bij 'ons' zo strikt naar zulke dingen gekeken wordt, terwijl het bij de pleziervaart allemaal zomaar kan.
maar goed. Dat is een andere discussie
Ja altijd handigquote:Op zondag 19 juli 2015 19:02 schreef T42 het volgende:
moet ook nog een schroef as maken in een boot waar het nog niet in zit dus mooi voorbeeld nu gezien
Ligt er maar aan hoe je t bekijkt. 1 liter in 't water blijft 1 liter in t water wat t milieu aantast. Of dat op een jacht is of op de grote jongens. Die liter van een plezierjacht is niet ineens minder aantastend.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 08:12 schreef reeybehn het volgende:
[..]
niet zo gek toch? Ik heb misschien 50 liter diesel bij me. En jullie een paar duizend op z'n minst
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |