abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6252261
Gebruik dit topic svp alleen voor de streamverslagen!

Vragen, opmerkingen en commentaar graag in Commentaar op de streamverslagen deel 13. Dat houdt de streamverslagen beter leesbaar.

Vervolg op de Streamverslagen van zaterdag 12 oktober 2002.

zondag 13 oktober 2002 @ 00:03:43 #2
16701 scanman01
Today's a good day
pi_6252292
De bungalowers hebben het over Mustapha.
"Spel of geen spel, zoiets zeg je gewoon niet", meent Dennis. "Dat is gewoon asociaal!"
"Die klederdracht van hem", zegt Martijn. "Hij had zo'n Turks truitje aan... en toen zei hij ook wel dat hij trots is op zijn nationaliteit... en dan gaat hij zo zitten vloeken en schelden. Dan zijn mijn ouders echt niet trots op mij. En hij heeft dan wel twee nominaties overleeft..."
"Als hij zo blijft.. niet geinteresseert.. kortaf.. gewoon een onbeschofte kerel... echt een onbeschofte kerel!", zegt Dennis. "Maar ik wilde hem een kans geven.... hij doet aardig tegen mij. Maar zo langzamerhand vraag ik me nog af waarom ik dat zou doen. En tegen Judith in dat programma ook.. Hij is echt rijp voor een psychiater... En niet één, maar wel 45!"
"Wat wil zo iemand met een rechtenstudie?", vraagt Joyce zich af.
"Hij wil gewoon die studie afmaken en vanaf daar kan hij kiezen", zegt Dennis. "Er zijn heel veel kanten!"
"De mensen die hier ingestapt zijn hebben een hoog eq....", zegt Ting. "Een hoge zelfkennis en kunnen zich goed inleven in anderen. Maar al die aspecten heeft hij niet! Maar waarom hebben ze hem erin gestopt? Kijkcijfers?"
"Ja", antwoordt Dennis. "Maar het kan ook zijn dat ze gewoon een fout hebben gemaakt!"
Dan vertelt Ting dat hij 4 van de 5 keer te laat kwam voor de voorrondes....

(mijn streams stoppen!)

My soul is painted like the wings of butterflies
  zondag 13 oktober 2002 @ 00:09:30 #3
6941 APK
Factual, I think.
pi_6252335
Ook in de bungalow houdt Mustapha de gemoederen bezig.
Ting denkt dat hij er voor de kijkcijfers ingezet is.
Dennis: Misschien hebben ze een fout gemaakt.
Ting: Nee, we hebben zoveel procedures doorlopen dat kan niet. Hij kwam 4 van de 5 keer te laat.
Martijn: Hij heeft heel lang bewust op zijn bed gelegen om te zorgen dat hij er uit gestemd zou worden, maar hij wil er niet vrijwillig uit.
Ting: Heel Nederland weet dat hij weg wil, dat werd ook in de live uitzending gezegd.
Martijn: Ik wil na afloop ook graag weten waarom ik in het huis zit. Ze (Hummie) zei tegen mij 'Je weet dat we jouw uitgekozen hebben voor jouw mooie blauwe ogen'. 'Alleen voor mijn mooie blauwe ogen?', vroeg ik toen. 'De opleiding tot stratenmaker duurt 5 jaar en die man die erbij zat begon te lachen. Ik dacht, zitten ze me nou uit te lachen?

Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zondag 13 oktober 2002 @ 00:19:42 #4
6941 APK
Factual, I think.
pi_6252435

In de bunker lijkt iedereen op bed te liggen. Jeanette is een monoloog bezig met een Belgisch accent. Margriet is even naar het toilet geweest.
Margriet: (Bij binnenkomst.) Jezus, ben je nu nog bezig? Nu even je kop houwen. (Jeanette gaat gewoon door.) 'Sttt', probeert Margriet nog een keer. 'ou je kop nou.
Jeanette gaat nog even door maar geeft daarna het Belgische accent op.

zondag 13 oktober 2002 @ 00:35:47 #5
6941 APK
Factual, I think.
pi_6252585
In de bunker bespreken ze slapen als je dronken bent.
Laurens: Ik ben een keer wakker geworden met drie SMS-en op mijn mobiel. Dat ding lag op het nachtkastje en het maakt een teringherrie. Ik was er gewoon doorheen geslapen.

(De stream switched naar buiten.)

Daniela: Die twee moeten we eruit nomineren gewoon. Dat was in de bus al niet goed. Het is pure Jaloezie. Andere mensen willen dat ook graag, het is gewoon pure jaloezie.
Judith: Hij heeft huilend in de slaapkamer gesproken.
Daniela: Jeanette is veel meer aanwezig dan ik, ik begrijp het niet. (Ik ook niet....)
Judith: Iedereen heeft dat gevoel een beetje.
Daniela: Maar komt dat hoe je eruit ziet? Sandra zij dat ook al. Die twee zijn de concurenten en nu hoor ik het hier. En zo vet vaak hebben we ook niet bij elkaar gezeten. Jij veel met Jeanette en Margriet.
Judith: Margriet niet, maar Jeanette wel. En ting. Die vind ik echt geweldig. Een heerlijke meid.

zondag 13 oktober 2002 @ 00:45:08 #6
6941 APK
Factual, I think.
pi_6252683
Een aantal bungalowbewoners gaan bubbelen.

Martijn vraagt aan de dames of ze ook met bikini aan douchen en hoe ze zich dan wassen. Net op dat moment valt het geluid weg.

Judith en Daniela gaan naar binnen.
Judith: Nou, ik heb mijn verzetje weer gehad vandaag.

zondag 13 oktober 2002 @ 01:07:03 #7
6941 APK
Factual, I think.
pi_6252934
Ah, ook in het bubbelbad komt Mustapha ter sprake.

Dennis: Hij is misschien een lul eerste klas, maar hij verdient het ook niet zo aangevallen te worden.
Ting: In andere landen gaat het er veel erger aan toe. Er zijn wel eens klappen gevallen. Iemand had iemands moeder uitgescholden.
Dennis: Er is een klap uitgedeeld in een Scandinavisch programma. Dat meisje was een beetje een player en die pakte twee jongens tegelijk. Daar kwam gedoe van, dat meisje sloeg en hij sloeg terug.
Joyce: Als ik jou keihard in je gezicht sla, dan vind ik dat je best...
Dennis: Nee, als je eenmaal een vrouw slaat kun je nooit meer zeggen dat je nooit vrouwen moet slaan. Dan ben je een grens over en wordt het makkelijker om het weer te doen. Ik ken een meisje, ze had een blauw oog, ze kwam voor haar man op, wij vonden het zielig voor haar. Zij zei 'Niets aan de hand'. Tien weken later had ze weer een blauw oog. Ze zij wel dat ze het verdiende omdat ze zo tekeer was gegaan, maar wij moeten daar boven staan. Een vrouw kan misschien het bloed onder je nagels vandaan zuigen, maar je moet het niet doen.

Na deze ware woorden verlaten ze het bad.
Bij de badjassen zegt Ting: Zouden deze ook door Willems en Ruuds en Andriessen gedragen zijn?

zondag 13 oktober 2002 @ 01:22:31 #8
6941 APK
Factual, I think.
pi_6253159
Ain't no sunshine when she comes.... Zingt Dennis....

....dus maar even naar de woonkamer waar Laurens in gesprek is met Judith.Martijn zit er ook bij.
Laurens: Het gaat van donderdag tot donderdag, ik heb echt geen idee.
Judith: Het is allemaal speculatie, dat heeft geen zin.
Laurens: Kijk, ik vind het leuk om er over te praten, maar ik wil niet speculeren.

Laurens begint nu een verhaal dat sommige mensen elkaar niet ontmoet hebben, zoals Bo en Ursula.

Laurens: Ik snap het echt niet van Bo.
Martijn: Ik dacht echt mijzelf of Mustapha.
Judith: Dat is veel te leuk. Ik ben benieuwd of ze het uitzenden. Misschien laten ze alleen zien als hij een kopje thee zet.
Laurens: Op een gegeven moment houdt het op. Daar heb ik het met Stefan over gehad. Hou jij nog steeds de hand boven zijn hoofd. Dan zegt Stefan wel iets, maar dan fluistert hij.
Martijn: Waar haalt hij het lef vandaan, om dat voor de camera te zeggen?
(Ting komt erbij zitten.)
Ze bespreken nu of ze iemand tegen zouden houden als die persoon vrijwillig zou vertrekken.
Laurens: ik zou wel zeggen: Denk goed na, morgen denk je er misschien anders over.
Ting: Als Mustapha weg wil zeg ik niets. Die laat ik zo gaan.

zondag 13 oktober 2002 @ 01:53:39 #9
6941 APK
Factual, I think.
pi_6253557
In de bungalow spelen ze met een pruik.

Joyce zet 'em op:

Martijn ook:

Dennis weigert pertinent de pruik op te zetten. 'Het staat mij gewoon niet.'
Laurens: Ok, dan gaan we dillema's doen. Als jij de pruik niet opzet, moet je 10 dagen de bunker in.
Dennis: Dan ga ik de bunker in. Het staat mij niet. Ik weet dat dat er bij mij niet uitziet.
Laurens: Okay, als jij niet een dag de pruik opzet, sleep je ons allemaal 10 dagen mee de bunker in.
Dennis: Dan sleep ik jullie allemaal 10 dagen de bunker in. 'Het ziet er niet uit, zo'n pruik staat mij niet. Ik krijg er een heel raar hoofd door. Effe serieus. Ik ga dat ding niet opzetten.
Laurens: Maar het gaat om de groep, ik zou alles doen voor de groep, jij sleept ons mee dan.
Martijn: Zou je stront eten?
Laurens: Nee, maar stel dat je echt dit dilemma zou krijgen, zou je het doen?
Dennis: Dan zal ik er over nadenken. Het is gewoon een lelijk ding.
Hij houdt de pruik een paar keer bij zijn hoofd, maar zet hem niet op.
Laurens: Dit gaat zeker terug komen.
Dennis: Hoezo?
Laurens: Dat is al een paar keer voorgekomen met dilemma's.
Martijn: Ik denk dat volgende week iemand uit de bungalow vertrekt en dat ze de twee nieuwen in de bungalow stoppen. Hoe moeten ze dat anders doen. Acht man in de bunker kan gewoon niet.

Ze besluiten op te ruimen en naar bed te gaan.

pi_6255090
Op de postzegel alles nog in diepe rust. Zal straks als de bewoners leven wel even 2 uur streamen.
pi_6255371
Ik zag dat er leven was in het huis dus tijd om mijn belofte in te vullen.

Op HI stream 1 beeld van Stefan die nog ligt te slapen. Quincy ligt boven op/ naast Stefan. Volgens mij is het love duo op in de bunker.

Op de andere hi stream zie ik de slapende bungalow bewoners.

Op stream 1 low eindelijk beeld van de wakkere Arthur die bezig is met zijn kracht oefeningen in de tuin. Hij doet dit dmv die ijzeren kisten op te tillen. Nu is het tijd voor de buikspier oefeningen.

pi_6255408
Arthur haalt nu de kist van het gasfornuis af waar 2 pannen onderstaan met warm water. De regie zoomt nu in de op 2 pannen water die worden gevuld door Arthur. Het lijkt erop dat zijn lover partner nog ligt te slapen.

Arthur plaats nu de kist weer terug over de pannetjes water. Hij ligt op de metalen kist een handdoek. Waarschijnlijk om warm te laten worden. (is wel lekker na een koude douche) Arthur keert terug naar de slaapkamer en lijkt Ursula wakker te maken. Geesje word hier wakker van en vraagt aan Arthur hoe laat het is. 11 uur meld Arthur. Quincy besluit ook maar om eruit te gaan. Er word wat tussen het love duo gesproken maar het is helaas niet te verstaan.

pi_6255447
Ursula zit nog een beetje slapend aan de tafel in de bunker en rekt zich rustig uit. Arthur heeft een bakje met nieuwe batterijen gehaald. Ursula schijnt slecht te hebben geslapen en Arthur en zij besluiten maar dat ze apart moeten gaan slapen. (dit maakte ik ervan Ursula is nog steeds niet te verstaan)

Arthur gaat voor Ursula een kopje thee maken. Ursula loopt een beetje met haar zender te kloten. Ze heeft net een kopje water voor haar zelf ingeschonken om een beetje wakker te worden. Ze gaat nu volgens mij haar lenzen inbrengen.

Van de bungalow bewoners nog geen beeld.

pi_6255503
Arthur komt binnen met zijn vers gezette kan met thee. Arthur pakt nu ook wat vers water voor Quincy.

Arthur geeft wat goede adviezen aan Ursula wat haar de opmerking doet ontlokken "en jij moet je mond maar eens houden"

Volgens mij is Margriet nu ook opgestaan en klaagt zodra ze de kamer binnen loopt "wat een bak licht hierzo" Ursula zit aan tafel en daar is alles meegezegd. Volgens mij heeft ze het niet zo naar de zin in de bunker.

Quincy gaat nu over zijn nek op de achtergrond. Margriet en Laurens kijken hier bezorgd naar. Het is maar een haarbaal zegt Arthur. Margriet hoopt niet dat ze iets verkeerds heeft gegeten. Volgens Arthur niet. Arthur gaat nu bezorg bij Quincy zitten.

Het licht is aangegaan in de bunker slaapkamer. Quincy heeft overgeven in de slaapkamer van de bunker. Margriet is het aan het opruimen. Volgens Jeanette is Quincy een beetje ziek en ze vinden dat ze erop moeten gaan letten.

pi_6255542
Laurens is in de keuken bezig met het uitruimen van de vaatwasser.

Arthur is nog steeds bezorg om de hond. Volgens Jeanette komt het doordat de hond op de slaapkamer komt en ik vind dat niet fris. Ja dat weten we nu ook wel zegt Arthur geirriteerd tegen haar. We moeten eerst maar een zorgen dat Quincy weer wat beter word.
Margriet is bij Arthur komen zitten. Arthur verteld tegen haar dat ze net nog gezellig aan het spelen en rollenbollen was. Er word nu iets gevonden op de grond, waar een hap is uitgenomen door Quincy. Ik hoor Stefan zeggen dat er jodium in zit. Ik zie nu eigenlijk dat Laurens Martijn is.

Martijn vind dat Quincy voortaan maar in zijn kooi moet slapen. Het lijkt erop of quincy weer de oude is en loopt naar de bungalow. Ze keert nu terug en begint weer als een zeehond te proesten. Ze zoekt nu een beetje aandacht bij Margriet.

pi_6255569
Arthur komt achter het probleem van Quincy. Quincy komt net met een halve tennisbal aanlopen en daar komen allemaal stukjes vanaf wat in Quincy de'r keel komt. Geen balletje meer voor jouw zegt Arthur.

Door het verhaal met de hond is de hele bunker wakker. Jeanette is Quincy aan het aaien en vraagt met een kinderstemmetje aan haar wat er aan de hand is. Nu het spektakel met Quincy achter de rug is keren Geesje, Stefan en Margriet terug naar bed. Van Mus heb ik nog geen beeld gehadt dus die zal nog wel slapen.

Ursula DBK. Als ze de DBK in wil lopen word er aan haar gevraagd zodra ze de DKB heeft verlaten het licht wil uit doen in de slaapkamer.

pi_6255657
Arthur vraagt iets aan Martijn over de Carmen. Carmen heeft net buiten gestaan om te luchten en word nu weer binnen neergezet door Martijn.

Jeanette wil aan BB een vlooienband bestellen omdat ze ze te krabben, volgens Arthur is dat niet nodig omdat het straks kouder word. Jeanette probeert nu om Quincy in haar mandje te krijgen, Quincy luistert en gaat in haar mand liggen. Jeanette begint haar te aaien.

Van de bungalow bewoners is Martijn de enige die wakker is. Ursula staat onder de douche en Arthur waakt aan haar zijde en zit naast de douche op de kist. Arthur legt nu uit aan Martijn waarom hij de tennisbal heeft weggegooid.

pi_6255699
Het lijkt erop dat Jeanette, Stefan en Martijn weer naar bed zijn terug gegaan. We hebben alleen beeld van Ursula en Arthur. Ursula is net onder de douche vandaan gekomen en is nu aangekleed. Arthur speelt een beetje met Quincy, die redelijk lijkt te zijn hersteld van zijn braak pogingen.
pi_6255731
Ursula geeft nu uitleg aan Arthur hoe je kan zien of ze eet. Als ze niet eet moeten we even naar de DBK.

Er schijnt nu ook nog een blikje te staan om door het gewone eten heen te mengen als ze niet eet. Net als Ursula dit wil doen begint Quincy te eten. Nog steeds geen beweging in de bungalow.

pi_6255817
Martijn blijkt nog steeds op te zijn (niet gezien omdat alle streams op de bunker staan) Arthur vraagt aan hem om ze vanavond moet koken. Nee zegt Martijn we hebben snacks vanavond.

Arthur lijkt vast te zitten aan Ursula. Zodra Ursula naar buiten loopt dan gaat hij er achter aan. Ursula probeert nu haar haar te doen voor de spiegel. Arthur heeft een bot aan een touwtje gemaakt en probeert daar met Quincy mee te spelen, nadat Ursula heeft gevraagd aan Arthur om een beetje ruimte. Anders vraagt ze overplaatsing aan waren haar exacte woorden.

pi_6255904
Ursula wil met het brooddeeg beginnen om straks brood te eten. Zodra ze dit wil doen springt Arhur van zijn stoel en begint mee te helpen. Ursula vind dit niet goed en laat dit ook aan Arthur weten. Je mag aanwijzingen geven maar je blijdt op die stoel zitten.
pi_6256003
Margriet is nu ook weer op en kijkt een beetje toe hoe Ursula en Arthur bezig zijn met het bereiden van het brooddeeg. Margriet kijkt even bij Quincy en word op de hoogte gesteld van de toestand van Quincy.

Arthur is nog steeds druk bezig met het geven van aanwijzingen aan Ursula.

pi_6256156
Even de innige mens gesterk door even te een boterham te eten.

Ik zie dat ik nog niks heb gemist. Daniela is nu ook net wakker geworden en staat wat te praten bij het hek. Jeanette in net onder de douche gekropen. Margriet zit rustig aan tafel terwijl Ursula met de hond speelt. Martijn geniet van een kopje koffie en zit rustig bij het hek. Hij legt nu uit wat er gisteravond allemaal is gebeurd aan de bungalow zijde. Martijn gaat even naar het bubbelbad kijken.

Laurens is nu ook wakker, Dennis idem dito. Ze wisselen de batterijen van hun zender. Arthur kijkt hoe het met het deeg is gesteld.

pi_6256211
Arthur nog steeds druk bezig met aanwijzingen geven aan Ursula

De rijke bewoners minus Martijn zijn rustig aan het wakker worden met een sigaretje en een bakkie koffie. Jeanette is aangekleed en meld dat ze in de lucht is. Voor de rest gebeurd er weinig. Judith is ook wakker geworden.

Rijk is aan de korte brunch begonnen terwijl de bunker bewoners nog bezig zijn met de voorbereidingen van de lunch. Het deeg word nu de oven ingedaan. En toen werd het zwart. Misschien tot vanmiddag.

[Dit bericht is gewijzigd door Fredgroes op 13-10-2002 13:01]

zondag 13 oktober 2002 @ 14:54:15 #25
36343 Anzjie
Jump..Jump..
pi_6257577
bunker
14.47
Magriet is de tafel aan het dekken, Jeanette gaat haar helpen..
"jeanette geeft aan dat alles wat met kleding te maken heeft moeten ze maar aan haar vragen..Negen van de tien keer weet ze wel antwoord.
" We moeten zuinig zijn met de melk roept Jeanette"
Ze discussieren nu even over het avondeten..

Geesje en Ursula zitten bij het hek te praten.."Ursula heeft veek pijn, ze heeft slecht gelsapen en had een gevoel alsof ze stoned was.. De pijn zit blijkbaar in haar nek. Ze is wel blij dat ze in de bunker is begonnen, ze wil graag het brood proberen.

Ze hebben het nu over Arthur...Als ieman zegt: ik heb dorst rent hij al naar de kraan verteld Ursula..." maar dat doet ie bij iedereen hoor zegt ze er meteen achteraan.." Als jij zegt ik heb jeuk aan m'n grote ten komt hij al aanzetten om te krabben.. Dit gesprek gaat tussen de dames in de bunker...De heren zijn buiten...

zondag 13 oktober 2002 @ 15:04:30 #26
36343 Anzjie
Jump..Jump..
pi_6257729
Bunker
14.56

De dames bespreken nog steeds Arthur...Het komt er een beetje op neer dat hij te veel aandacht aan Ursula geeft. Geesje denkt dat het misschien beter was dat ze niet bij elkaar in een groep zaten.
Geesje vindt dat Ursula en Arthur leuk met elkaar omgaan maar zijzelf zou er gek van worden zegt ze lachend...

Ursula zou nu toch wel graag naar de bungalow willen....

Jeanette ziet het helemaal als een soap: Nederland wil jullie in de bungalow zien zitten ....Dit gaat dus over het loveduo...

Magriet geeft aan dat de eerste keer naar de bunker gaan het moeilijkst is. Jeanette voelt zich lekker in de bunker omdat ze een leuke groep hebben..." als je in een rotgroep zit verlang je eerder naar de bungalow"
Nog wat gebabbel over kwaaltjes die je in de bunker hebt..Magriet verveelt zich in de bungalow eerder dan in de bunker.!!
Jeanette vind Magriet in de bungalow veel vrolijker...
(ik ga even naar de bungalow)

zondag 13 oktober 2002 @ 15:20:44 #27
36343 Anzjie
Jump..Jump..
pi_6257923
Geen bungalowstreams dus ik ben weer in de bunker.

De mannen gaan nu naar binnen om te eten.

Nu krijg ik spontaan de bungalow:
15.10

In de bungalow wordt druk schoongemaakt, Ting is met een soort plumeau de keuken aan het schoonmaken. Martijn is aan fluiten en ruimt de bar op...
Ting is nu aan het dwijlen. Onderwijl zingt er iemand en Martijn fluit..
Het is weer lekker schoon allemaal en ruikt naar eucalyptus..
Ting vraagt inene; "weten jullie nog in welk land BB loerebroer werd genoemd????
Niks zeggen zegt Martijn ff denken...."euh was dat niet in Zuid-Africa??
Klopt volgens Ting.." ze vond het zo'n leuke titel loerebroer. (vind ik ok wel grappig)

Stream springt nu over naar de badkamer waar Dennis en Judith aan het praten zijn...Het is moeilijk te verstaan door de bubbels..Judith zit op de rand van het bad...Ting steekt nu haar hoofd onder de kraan om haar haren te wassen..Dit gaat in recordtempo..

Judith heeft het met Dennis over de sauna...(Dennis is zeer slecht te verstaan)

zondag 13 oktober 2002 @ 15:41:40 #28
36343 Anzjie
Jump..Jump..
pi_6258196
Bunker
15.23

De bunkerbewoners zijn aan het eten, Quincy gaat er met iemands slof vandoor
Magriet lacht " ik zou nooit mijn haar hier door iemand laten knippen"
Maar bij Tinus is het goed gelukt omdat zijn haar toch alle kanten opstaat, dus het maakt niet zoveel uit zegt Jeanette.
Magriet zou der haar wel een keer rood willen..Ursula heeft meteen een verhaal over de kapper: ze heeft haar haar eens laten verven en kreeg meteen erge uitslag.." de hoofdkapper moest erbij komen...Heel erg allemaal.
Ze hebben het over pannetjes water, Magriet wil nog douchen..En Jeanette moet nog stringetjes wassen..Ze roept er meteen achteraan dat ze zuinig moeten zijn met de koffie..Hierop komt meteen commentaar van de rest...

Mustapha is van tafel opgestaan en zit alleen in een hoekje..
De overige bunkeraars babbelen lekker verder over de vooraad. Jeanette is de boel aan het inventariseren...
Geesje wisseld rijst af met macaroni, het gaat nu over haar dieet..Ze wil het er eigenlijk helemaal niet over hebben, ze vind dit vervelend..Jeanette vroeg het zich gewoon af..Geesje is een beetje geïriteerd hierover..
Magriet kan niet de hele week zonder spruitjes...Geesje gaat wat meer macaroni eten zodat de rest wat spruitjes heeft..Ze zijn nu wat lacherig over de "ruilhandel"
Magriet maakt een grapje over de pillen.." Hier geesje eet de hele strip maar op dan hoef jij niet meer te eten deze week"
Magriet steld nu voor om bananen te bakken, en macaroni als ontbijt.
Nu weer over de dansmarathon...Stephan word een beetje in de maling genomen...Magriet verteld dat hij zo'n honger had toen en ook nog moest poepen.. Ursula vind het erg grappig...
Daarna hadden ze voor Stephan nog een brood gebakken, verteld Magriet. Stephan verteld nu dat Jeanette er zo doorheen zat toen ze die rondje moesten rennen..."Jeanette kwam aan het hek en kon niet meer praten...Stephan doet nu de stem van Jeanette na hoe ze aan dat hek stond en om water riep...Hoop gelach nu..

pi_6258265
Ik zal je eens komen helpen Anzjie!
Shrink - it's a lifestyle
  zondag 13 oktober 2002 @ 15:54:32 #30
36343 Anzjie
Jump..Jump..
pi_6258385
Stream gaat naar bubbelbad 15.45

Daniela en Judith zitten in het bubbelbad, ze fluistern wat.

Stream weer terug naar de bunker...
Jeanette gaat een shaggie roken ze vraagt of Magriet meegaat, maar deze reageert niet. Ze zijn weer begonnen met het pselletje: Noem tien popgroepen...Vervolgens gaat Magriet over op de macrobiotische producten. Weer een hoop gelach nu magriet van alles opnoemt.
Stephan moet nu tien sexproducten opnoemen zonder euh te zeggen...Hij begint al met euh
Nu komen de chinese ballen, zweepjes, etc voorbij
Artuhr doet ook mee en vraagt aan Magriet om tien broodsoorten op te noemen Alle broden komen voorbij...
Beeld op Mustapha..Deze ligt alles rustig te observen...
Gelach weer nadat een van de mannen voorsteld om tien ex-vriendjes op te noemen...
Arthur noemt tien cocktails op.....

Quincy staat nog wat te bedelen, Geesje neemt hem nu op schoot..
Magriet en Arthur hebben het nog over drankjes...Arthur zegt: Dat drankje waar die kat voor staat de dansen..Leuk zoals hij breezer omschrijft zonder het te zeggen. Magriet noemt "Redbull" Ow sorry rooi stier zegt ze erachteraan.." we mogen geen merknamen noemen...

pi_6258500
15.47 uur
In de bungalow zijn Ting en Laurens ergens samen mee bezig terwijl Joyce erbij zit te kijken. Laurens is volgens mij Tings haar aan het knippen. Ze durft wel...! Joyce helpt hem erbij. Laurens heeft zelfs heel professioneel een schort voor gebonden. Ting noemt deze stijl van knippen 'free hand'. Martijn komt intussen iets laten proeven aan laurens. "Ik zou iets meer peper doen, en een beetje bieslook" zegt Laurens. Martijn: "Nog meer peper???" Het klinkt alsof er al een flinke berg korrels doorheen zitten.
Ting is helemaal verbaasd dat het knippen van Laurens ook daadwerkelijk effect heeft: "Hee, je kan gewoon het verschil zien!" roept ze verbaasd uit.

Martijn is nog steeds bezig met het sausje (guacamole?) dat hij aan het maken is. Nog wat knoflook erdoor en dan vindt hij het wel goed. Laurens zegt pesterig dat hij het weg moet gooien en opnieuw moet beginnen.

Joyce komt het haar van Ting keuren. Ting is bang dat er een hap uit haar haar is, maar het blijkt mee te vallen. "Er is meer van je af dan je denkt" zegt Laurens. Ting is er wel blij mee, zingt en doet een dansje. Joyce doet nu ook mee, en iedereen is aan het zingen, een of ander lalala-deuntje.

15.55 uur
In de bunker hoor ik Arthur en Margriet in een gesprek dat door veel stiltes wordt onderbroken (ze zeggen dus niet zoveel, de streams doen het wel goed). Het gaat over het gewicht van Margriet, dat ze vlak voor ze in het huis ging van iemand een opmerking kreeg dat ze wel dik was geworden. Ook Arthur wil wel wat kwijt: tien kilo liefst. En hij is al een keer heel veel afgevallen. Hij ging elke dag naar de sportschool.

[sub Ik zie dat Anzjie de bunker doet, dan ga ik terug naar de bungalow [/sub]

15.57 uur
Ting is bang dat Laurens haar haar afraffelt. Ze is een keer naar de kapper terug gegaan omdat ze niet tevreden was. Laurens: "Bij mij kun je niet terugkomen". Ik hoor zachtjes het knippende geluid van de schaar. Laurens vraagt aan Joyce wat zij ervan vindt. "Ja prima" zegt ze. Het moet gewoon weer springerig worden volgens Laurens.

Dennis komt met een hoeslaken aandragen dat opgevouwen moet worden. Joyce helpt hem even en exit Dennis.

Het is nog een heel gedoe om Timngs haar goed in model te krijgen, niet alle stukjes zijn even lang en dat zie je als het rechtop staat.

zondag 13 oktober 2002 @ 16:07:58 #32
36343 Anzjie
Jump..Jump..
pi_6258591
Bungalow
15.55

Lauren is het haar van Ting aan het knippen, hij ziet er uit als een echte kapper, met zijn rode schort
Hij vraagt hoe Ting het haar wil...Ting wil horentjes..Huh zegt Laurens?? "Ja horentjes" zegt ting gewoon op de zijkanten die pliukken laten zitten..Joyce komt er bij zitten..Laurens vraagt aan Joyce: en hoe vind je het gaan?? Ja perfect zegt deze...Ze geeft nu aanwijzingen aan Laurens...
Dennis en Joyce vouwen nu samen een laken op...Dennis bedankt Joyce hartelijk als ze klaar zijn. Joyce gaat weer bij de "huiskapper" zitten
Laurens gebruikt al zijn spieren bij het knippen van Ting's haar, hij draait als een proffesionele kapper om haar heen...Ting wil het nog iets korter....Laurens gaat nog even door...Het gaat lekker zegt Laurens" ik denk dat ik dit morgen nog een keer ga doen..Dennis wil misschien wel geknipt worden, hij wil nog even bedektijd
Hierop zegt Laurens: "ja wel op tijd een afspraak maken hoor..
Laurens is zeer tevreden over zichzelf...Joyce bied aan om wat drinken te halen..Ja lekker zegt Laurens...Eigenlijk had ik het tegen Ting zegt Joyce...Laurens lacht oooh...Ting wil geen drinken, dus Joyce gaat toch maar wat fris voor Laurens halen. Ting lacht nu en is zeer tevreden over haar kapsel...Laurens knipt lekker door..(hij blijft maar knippen )
Quincy komt ook even kijken..

zondag 13 oktober 2002 @ 16:10:18 #33
36343 Anzjie
Jump..Jump..
pi_6258614
Ik zie dat ik hulp heb van Joef dus ik ga even naar de bunker.
pi_6258661
16.02 uur
Laurens: "Morgen doe ik je denk ik gewoon nog een keer". Joyce vraagt zich af of er morgen niet iemand anders aan de beurt is, Dennis bijvoorbeeld. Dennis reageert meteen: "Ik maak voor morgen wel een afspraak en als ik dan geen zin heb, bel ik gewoon af." Ting vindt het maar eng wat Laurens allemaal doet. "Het is nu de hou-uw-adem-in-techniek". Laurens staat versteld van zichzelf. "Dat was een goeie, die laatste knip!" "Oh", zegt Laurens, "je houdt het gewoon bij per knip." Het moet niet te ver uitgedund worden, want anders zie je Tings witte schedel. Althans, zo zegt Laurens dat dus.

Martijn zit aan tafel te kaarten met Dennis met die enorme kaarten.

Laurens wil nog wel eens een keer de haren afknippen bij een vrouw die heel erg lang haar heeft. Bij Joyce ofzo, zegt hij. Dan moet hij naar de DBK komen. "Neeheeee" zegt Ting, "Niet mij in de steek laten!"

Martijn en Dennis maken intussen een hoop lawaai en krijsen bij winst of verlies. Mijn boxjes oversturen ervan.

16.11 uur
Ik weet even niet wat er nu gebeurt. de deur van de DBK staat open, en in dat beeld zie ik verder niemand. En ook de beide kaartende heren zijn verdwenen. Geluid heb ik alleen van op de achtergrond, een hoop pratende mensen door elkaar. Ah, er is niet echt iets aan de hand denk ik, want Martijn zit alweer bij de kaarten.

zondag 13 oktober 2002 @ 16:17:13 #35
36343 Anzjie
Jump..Jump..
pi_6258710
Bunker 16.11

Geesje zit een een serieus gesprek met Ursula...Ursula heeft het nog steeds over haar binnenkomst in het huis. Ze voelde zich de eerste twee dagen superlekker, alleen gisteren voelde ze zich niet lekker.
Ze was bang dat er dingen waren gezegd van " de villa" (ik begrijp dat ze het over het buitenland heeft).

Jeanette roept ineens" Whaaaa oee Ja zoiets moet Jeanetje ook niet doen. Het was iets met het water begreep ik.
Ik hoor op de achtergrond dat Ting van de kapper terug is...Iemand zegt : arme Ting..
Nu moeten alle mannen om de beurt de dagboekkamer in...De bewoners denken dat er een confrontatie komt..!!!!

pi_6258756
16.15 uur
Het is weer een zootje met de streams. Ik heb zicht op een kaartspelende Martijn en Dennis, maar geluid uit de bunker. En dan heb ik nog ergens geluid uit de bunker, zonder beeld. Ik hoor Margriet zeggen dat het haar van Ting eruit ziet alsof ze een eskomimutsje op heeft.

Stefan moet nu naar de DBK. Is dit weer het wekeleijkse psycholoog-gesprekje?

Nee, het is Hummie. "Hallo Stefan". En weg is het geluid. Er gaat iets gebeuren, denken ze in het huis. Ik hoor Dennis en Laurens daar iets over zeggen, maar duidelijk is anders. Laurens: "Wat een hoop geluid uit de bunker opeens!" Hij bedoelt dat het net lijkt of ze nu blij gaan zingen omdat er misschien een confrontatie aankomt. Jeanette reageert fel: "Wat een onzin, heb je je oren uit laten spuiten ofzo? We waren de hele dag al zo".

Je merkt dat er opwinding ontstaat in het huis. Het gaat niet over een confrontatie maar de dagelijkse gesprekjes hebben opeens meer pit en energie gekregen. Ze zijn luidruchtiger.

pi_6258903
16.20 uur
Nergens is geluid van slechts een of twee mensen te horen. Ik heb overal alles door elkaar heen, waardoor het een enorme puinhoop is. Ik hoor Jeanette, Margriet, Dennis, Ting, Geesje... Margriet: "Het zou wel een stunt zijn als ik hier een keer gewoon in mijn blote reet ga lopen." Jeanette vertelt nog even hoe fijn het is dat ze geen bikini meer aan heeft met douchen: "Dat gedoe, dat schiet allemaal niet op joh". Daarna vraagt ze nog even of het lukt op het toilet en of er genoeg papier is. Er wordt nog steeds een hoop door elkaar geroepen en gegild.

16.27 uur
Judith is haar sportkleren aan het aantrekken, met haar Superman shirt. Dennis zegt tegen haar dat hij niet snapt waarom iedereen zich nu aan het vol eten is, want straks zitten ze heus nog wel lekker hier hoor.

Dennis, Laurens en Martijn in de DBK. "Het probleem is als volgt" hoor ik Hummie zeggen en dan is het geluid weg. Even later ook het beeld. Geluid staat op ver weg, beeld staat op de lege keuken in de bungalow.

pi_6258979
16.30 uur
Ik hoor op de achtergrond wat dingetjes. Margriet hoopt dat er iemand mag ruilen.

16.33 uur
Ha, daar zie ik de mannen komen. Nu gaan de mannen van de bunker de DBK in, ik zie Stefan en Mustapha, ze rommelen ook met hun microfoons en zenders. De mannen in de bungalow mogen nog niks zeggen, vertellen ze aan Ting. Ze gaan door met kaarten. Judith komt tevoorschijn in haar superwomanpak.

zondag 13 oktober 2002 @ 16:39:09 #39
36343 Anzjie
Jump..Jump..
pi_6259034
Bunker
16.18
Jeanette staat de rug van Geesje op te warmen..Dit gaat onder luid gegil..
Stephan is terug uit de dagboekkamer..De dames vragen meteen wat er is...De mannen mogen niks zeggen...De dames blijven vissen. Nu is ook Arthur terug, ook hij word ondervraagt, hij zegt drink maar een bakje water..."Moet ik ook al gaan poepen" vraagt Geesje. Iedereen word zenuwachtig nu. Ursula gaat zich aankleden. Jeanette zegt w: we moeten ons er maar bij neer leggen ze mogen toch niets zeggen.
Magriet staat nu onder de douche...Geesje en Jeanette plagen haar door net te doen alsof ze de deur willen openen.

Jeanette vraagt wie er heeft zitten " racen" op de toilet..Ze is bezig met de toiletemmer te legen.

Arthur staat zenuwachtig aan zijn kleding te plukken. Ursula roept hem toe: Doe niet zo zenuwachtig joh..!!!!
Drukte en hoop gepraat door elkaar.

Mustapha ligt nog op de bank met quincy te spelen..

Jeanette heeft zich in een minuscuul hesje gewrongen.

Arthur knuffelt nog even met Ursula. ( de streams switchen steeds)
Ursula vind iets niet leuk...Ze begint nu al knuffelend met Arthur het kerstliedje van Rudolph the rednouse rendeer te zingen..
Alle bewoners zijn druk bezig met omkleden.

Jeanette staat op de achtergrond druk te praten, en word nu even tot stilte vermaand door Arthur...Ze proberen wat te horen buiten..
Ze vermoeden dat er weer koppeltjes gevormd gaan worden voor wie in de bunker en wie in de bungalow mag..

Stephan gaat bij Mustapha zitten..
Alle mannen moet nu naar buiten.
Magriet maakt zich niet druk " ik heb toch niks te verliezen" zegt ze.
Jeanette is erg "lacherig" Ze heeft toch maar een pluizenbol" Ze lacht om alles wat er gezegd word.
Magriet maakt zich nog snel even op. Jeanette borsteld haar "pluizebol"
nog maar even..

Geesje is zich aan het omkleden, en gaat nu douchen.
Ursula ligt nu op het bankje bij Quincy, ze gissen dat de heren een rebus of een ander soort kwisje moeten doen.

pi_6259054
16.36 uur
Het is echt stilte voor de storm volgens mij, zo'n gespannen sfeertje, in afwachting van... Er wordt gekaart, er wordt gespeculeerd, iedereen doet iets om het wachten te verkorten. Erg grappig om naar te kijken en ik merk dat bij mij zelfs de zenuwen enigszins greep krijgen. Joyce zit bij Martijn en Dennis die aan het kaarten zijn, Ting en Laurens lopen wat rond, Judith en Daan zie ik niet; waarschijnlijk zijn zij in de slaapkamer.

Ik krijg opeens de slaapkamer van de bunker in beeld, die helemaal leeg is. De bedoeling hiervan ontgaat mij even.

zondag 13 oktober 2002 @ 16:47:47 #41
36343 Anzjie
Jump..Jump..
pi_6259179
Bunker
16.40

Geesje heeft moeite met de douche...
Magriet vraagt nu aan alle dames of ze hangend boven de toilet plassen??
Nu vraagt Magriet of er iemand Geesje al eens " in der nakie" heeft gezien...Ze staat plagen bij de deur van de douche en vraagt wat iemand er voor over heeft...100 € biedt Stephan...
Ja oké zegt Magriet 100 € hé....Oké gaat ie....Ze trekt de deur open en Geesje staat met een handdoek voor in de douche..Veel gelach om de teleurstelling van Stephan

Het love-duo ligt weer op de bank.
Magriet en Stephan staan erbij. Magriet gaat nu naar buiten voor een shaggie, Stephan gaat mee naar buiten.

Toen werd het stil hier

pi_6259210
16.41 uur
In de bungalow zitten nu alle bewoners bij elkaar te kijken naar het kaarten van Dennis en Martijn. Er worden liedjes gefloten en gezongen (onder andere Ich bin wie du). Martijn eet nog snel iets (en hij weet meer dus dat zegt wellicht iets?). Daan en Juut lopen beide in sportkleding rond (ziet er een beetje vreemd uit zo) en zo'n beetje iedereen eet nog iets geloof ik. Er worden alleen opmerkingen gemaakt over het kaarten.

Laurens moet nu naar de DBK komen. Dennis: "Zullen we maar met zijn allen gaan dan?" "Neuh.. " zegt Laurens. Dan wordt ook Martijn geroepen. En tenslotte ook Dennis. Ze krijgen een papier in hun handen geduwd in de DBK, Laurens leest het. En weg beeld. Shit, ik haat deze geheimzinnigheid! En hops, daar zijn ze weer. Ze vragen de dames in de slaapkamer. Waarom is het geluid zo fucking slecht???

16.48 uur
De mannen zitten ieder apart op een bed in de slaapkamer, iets te lezen. Martijn heeft daarbij zijn BB-koffertje op schoot.

pi_6259312
16.49 uur
Ik heb geluid van de slaapkamer waar het doodstil is. De dames zijn daar niet, dus dat heb ik blijkbaar verkeerd begrepen. De mannen zitten te schrijven. Het ziet eruit alsof ze vreselijk moeten nadenken. Dennis heeft ook zijn koffertje gepakt als onderlegger. Dennis fluistert zachtjes: "oh shit". Martijn zit een beetje op de achterkant van zijn pen te kauwen.

Het papier is even close up in beeld, op de low band streams, dus moeilijk leesbaar. Ik zag steeds een regel of drie tekst en dan een lege ruimte om te schrijven. Ergens las ik het woord 'onderwerpen'. Verder kan ik niets onderscheiden. Het bestaat uit meerdere A4tjes, ik zie Martijn nu op pagina twee.

pi_6259347
16.56 uur
Op allevier de streams heb ik het geluid van omslaande papieren en schrijvende pennen en het gezucht van de mannen. Ik houd jullie zoveel mogelijk op de hoogte, maar momenteel gebeurt er dus even niet zo erg veel.
pi_6259575
16.57 uur
Ik zie nu dat het meerkeuze vragen zijn. Of het een quiz is, een rekentest of een vragenlijst over de andere bewoners kan ik niet lezen, helaas! Zowel Laurens als Dennis zijn linkshandig, zie ik nu (je moet toch wat verslaan als er verder niets gebeurt...). Laurens staat op en ijsbeert een rondje, maar gaat dan toch weer zitten. Dan staan ze allemaal op. Ze stoppen de papieren, die overigens babyroze zijn, weg en lopen de huiskamer weer in. Ze gaan even de DBK in en vervolgens weer naar de slaapkamer. "Ze kijken het nu na en we krijgen zo meteen de scores." Ze hebben allemaal een meisje moeten kiezen. Laurens snapt het niet helemaal. Degene die het dichtst bij zit krijgt een verrassing. "De dames kijken hem na." Laurens: "Nou ja, we moeten er niet over praten". Martijn: "De dames krijgen het nu dus te zien en het gaat er dus om hoe goed zij je kennen..". Dennis: "Wat jij net hebt ingevuld, dat dat ook jij bent, snap je wel?"

Ze gaan de woonkamer in en zeggen tegen de dames dat ze nog steeds niet mogen praten. "Tuurlijk" zegt Judith.

Ik zie trouwens dat op de BB-site een uitleg staat van de confrontatie. Ze hebben inderdaad allemaal een dame van hun eigen team moeten kiezen en hebben nu een test gekregen waarmee bepaald gaat worden wie de beste minnaar is.

pi_6259797
17.07 uur
Martijn: "al lul je een uur tegen mij, ik vertel het toch niet". Het gaat dus even over het al dan niet je mond kunnen houden. Arthur heeft geloof ik iets los gelaten, als ik het goed begrijp. Laurens vertelt nu over het niet mogen fluisteren van een poos geleden. En daarna komen de dagelijkse dingetjes weer ter sprake.

17.09 uur
In de bunker gebeurt ongeveer hetzelfde. Daar zijn de mannen ook klaar met invullen. Het gaat over kokend water enzo. Ze denken dat het verstandig is om vroeg te gaan eten. Stefan en Mus praten nog even na over de confrontatie. Stefan: "dat ze dan bijvoorbeeld zeggen, beeld je even in dat je die en die bent". Mus: "Dat heeft toch niks met romantiek te maken." Daarna zegt hij tegen Arthur dat hij wel moet gaan winnen en dat hij dan naar de Zevende Hemel mag met een bed. Als Mus wint denkt hij dat hij een Playstation krijgt om met Geesje samen te racen. (Mus koos Geesje, Arthur Ursula en Stefan Margriet).

Stefan vertelt nu aan de mannen wat er gebeurd is tussen hem en Margriet. "Het had wat kunnen zijn tussen ons, als het anders was gelopen. We hebben drie dagen liggen geinen in bed, ze heeft me nog een keer vol in m'n zak gegrepen. Niet zuinig, dat je denkt, oh, lekker gezellig, nee echt, vast en niet meer loslaten. Dus ik zei nog 'wat doe je nou'." Mus: "Nou ja, niet dat je daar trots op moet zijn, dat zo'n vrouwtje je in je zak grijpt".

17.14 uur
Arthur vertelt ook nog even een stoer verhaal over Koninginnedag toen hij zich dusdanig had aangekleed dat er veel vrouwen aan hem zaten. Stefan wilde eerst Ting kiezen maar dat mocht niet omdat ze aan de overkant zit. Mus denkt dat degene die overblijven (Jeanette dus aan hun kant) iets speciaals gaan meemaken, net als hij toen een keer zomaar naar de bungalow mocht.
Stefan moet wel om Joyce lachen. "Ze is zo behaard als een man, echt, ze heeft meer haar dan ik. Ze is sterker dan sterk. Ze slaat mij helemaal verrrot. Het enige dat ze heeft, ze heeft als enige mooie borsten volgens mij." Arthur aarzelt wat. Mus vraagt of Stefan denkt dat Joyce met handje drukken van Stefan zal winnen. Stefan denkt van wel.

pi_6260039
17.18 uur
In de bungalow gaat het over heftige gebeurtenissen. Judith heeft ene keer iemand in het zwembad gezien die van de duikplank afdonderde op een lullige manier: "Die hele kuit, die hing van hier tot hier gewoon helemaal los". Dat komt nog wel eens terug in haar dromen. het gaat dus over erge dingen die je ooit hebt gezien en die je nooit vergeet.
Martijn heeft een keer een scheenbeen gezien dat er helemaal uitstak na een brommerongeluk, bij iemand.

Laurens weet precies wat het meest pijnlijk is bij mensen: of kiespijn of als er een gebroken bot langs een ander bot schuurt. Judith denkt dat nagels uittrekken meer zeer doet. Ik weet niet of ik dit lang trek jongens, ik voel mijn maag al langzaam omdraaien...

Laurens vertelt wat je moet doen als er een groot ongeluk gebeurt met een bus ofzo: wie er huilt heeft niet direct hulp nodig, degene die stil zijn wel, tenzij ze dood zijn. Een iemand schrijft dan codes op de voorhoofden zodat de ambulances weten wat ze moeten doen. Laurens heeft dat een keer bij een stage gezien bij een ongeluk bij Assen, die is later overleden omdat ie allemaal inwendige bloedingen had.

17.22 uur
Het gesprek is blijkbaar onstaan naar aanleiding van een verhaal van Joyce, dat zij een keer een ernstig ongeluk heeft gehad zelf. Ze was in shock en was er samen met iemand anders het ergst aan toe. Haar been was helemaal kapot. Ze had haar onderbeen op twee plaatsen gebroken en verder haar bovenbeen, schaambeen, bekken en een pols. Later kreeg ze pas pijn. Van de ambulance kan ze zich niks meer herinneren, maar ze krijgt wel nog altijd een reactie als ze ergens een ambulance hoort.

17.25 uur
Het eerste dat ik hoor als ik in de bunker binnenval, is Margriet: "Ik ga zo effe bellen" en daarna een hoop gelach. Jeanette schreeuwt dat ze maandverband wil, extra lang. Daarna gaat ze heftig knuffelen met Quincy "ohhh, me beesssie, ohohohoh, me beessie!" Ursula praat met Margriet over het zijn van sportbegeleider of activiteitenbegeleider of zoiets. Margriet heeft dat in Griekenland gedaan. Ursula heeft het gedaan als stage voor een toeristische opleiding. Ze heeft eerst mavo gedaan en daarna, toen ze 16 was, wilde ze naar een toeristische opleiding. Maar daar waren toen niet zoveel banen in, dus is ze de meao gaan doen. Toch had ze altijd nog het gevoel dat ze het toerisme in wilde en toen heeft ze een eenjarige priveopleiding gedaan, waar ze zelf een stage voor moest zoeken. En zo kwam ze ergens als animatie-begeleidster terecht.

pi_6260208
17.30 uur
Margriet heeft het wel wat langer volgehouden zegt ze, maar het was wel vreselijk. Ze gaan een appel eten. Ursula had indertijd een Italiaanse vriend. Ze is toen bij die vriend gaan wonen, ze was toen 21. Ze spreekt dus erg goed Italiaans. Ze heeft tweeënhalf jaar in Milaan gewoond.

17.34 uur
Arthur geeft door het hek instructies aan Dennis over het schoonmaken van de jacuzzi. Ik geloof dat ze proberen het bad leeg te laten lopen, maar Dennis en Martijn snappen niet wat ze precies moeten doen. Arthur geeft aanwijzingen. Martijn zegt maar steeds dat hij niet weet of het wel mag. Ze gaan het vragen aan BB. Arthur: "Jullie krijgen heel snel antwoord in de DBK, bij ons duurt dat heel lang". Ze willen het water geloof ik via een slang uit het bad hevelen en op de grond laten lopen. Omdat het warm water is, mag het misschien niet in de richting van de bunker lopen. Mus wil er wel mee gaan douchen.

Jongens ik heb nog een minuut of vijf, als we willen weten hoe de confrontatie afloopt, zal er nu toch echt iemand moeten komen helpen streamen!

pi_6260299
17.39 uur
Ik geloof dat het niet helemaal goed gaat met de jacuzzi want het water loopt er nu onder, waar de motor zit. Maar het klijkt toch goed te gaan. Ze gaan meteen de straat vegen, want met dat warme water wordt die dan goed schoon. Jaja, waar de heren allemaal al niet aan denken!

Hij loopt snel leeg; "voordat hij die pomp heeft aangesloten is dat ding hartstikke leeg" zegt Stefan.

17.41 uur
Ik kijk nog heel even binnen in de bunker nu mijn streams het nog doen. "iedereen heeft wel wat meegemaakt" hoor ik de wijze Geesje opmerken. Ze denken wel dat ze er op uit gezocht zijn dat ze allemaal iets hebben. Ursula vertelt verder over haar verleden, over de Italiaanse vriend etc. En opperdepop, mijn streams zijn op...

zondag 13 oktober 2002 @ 18:08:59 #50
35818 LouLou
ouwe lurkster
pi_6260601
18:00 De dames uit de bunker bij het hek.
Het gaat over NL vrouwen in het buitenland, vooral Ursula weet hier veel van. De romantixche relaties die daar aangegaan worden zijn niet serieus en de vrouwen worden in de maling genomen. Het gaat nog even verder over liefde, vooral Margriet en Ursula schijnen er veel van af te weten.
*ik ga maar even op zoek naar de rest*

18:05 Mus loopt in het hok te ijsberen en ik hoor de geluiden van sportende dames aan de bungalow kant. Door het gehijg dacht ik dat ze sportten, maar het blijkt bij beter luisteren over een dansje te gaan.
*Wil Judith naar de dagboekkamer komen?*

Nu bijna alle camera's op een lege bunkertuin en geluiden van een schoonmakende Laurens en Dennis. (zwembad)

Helaas hoor/zie ik nergens iets over de uitslag van de dilemma's.

Oh.
Ok.
  zondag 13 oktober 2002 @ 18:15:16 #51
35818 LouLou
ouwe lurkster
pi_6260654
18:10
Arthur en Stephan in de bunker, Mus zit ook in de buurt.
De dames zijn ook opens stiller. De dames zitten naar de mannen te kijken en de Mus zegt: Jullie weten al genoeg.
Het dilemma dus. Geesje:volgens mij gaan de dames switchen en blijven de mannen hier. Stephan licht een beetje toe dat ze antwoorden van de vrouwen moesten voorspellen of andersom.
Margriet: Ju is wel lang in de dbk, ze hebben zeker gewonnen.
Ste: er is geen goed of fout hierbij, dat maken zij (BB) uit.
Oh.
Ok.
  zondag 13 oktober 2002 @ 18:26:18 #52
35818 LouLou
ouwe lurkster
pi_6260723
18:17
In de bunker heerste een afwachtende houding.
Een beetje losse conversaties, Mar die vraagt of ze in de winter niet binnen mag roken, Gees die hard nee hierop zegt.
Nu gaat het gesprek tusen Gees,Steef,Urs over Judith die voor Denny Christian gedanst heeft op tv.
Mus zit met zijn rug naar de bewoners voor het hek, kijkend naar de bungalow.

*ga maar even iets anders opzoeken want dit is een beetje kneuterig zo*

18:22
In rijk zitten ze in de keuken, Ju is uit de dbk, maar er word niet gesproken over wat er daar gebeurd is.
Ook daar lijkt er een beetje een afwachtend sfeertje te hangen.
Ju en Daan zijn weer pasjes aan het doen af en toe, Lau en Mart kaarten en Joy zit erbij en kijkt ernaar.

Ik weet niet of dit altijd zo is in het huis, dat berustende, of dat dit ligt aan het feit dat er nog geen duidelijkheid over de dilemma's is.

Oh.
Ok.
  zondag 13 oktober 2002 @ 18:34:40 #53
35818 LouLou
ouwe lurkster
pi_6260808
18:27
Daan en Joy nu in de keuken, ik weet niet wat ze doen maar het maakt herrie.
Nu weer met zijn allen op een kluitje rond de bar/tafel in de keuken, ik hoor/zie Dennis alleen nergens.Ook Daan doet nu mee met het kaartspelletje "pesten"

18:30
Geesje in de dbk, maar met het geluid van de kaartende bewoners.
Ze heeft een papier op schoot, af en toe lacht ze even en is in conversatie met de dbk-stem.

Oh.
Ok.
  zondag 13 oktober 2002 @ 18:44:42 #54
35818 LouLou
ouwe lurkster
pi_6260940
18:35
In rijk meer van hetzelfde, kaartende Lau, Mart en Daan, Ju en Ting lopen heen en weer, Dennis spoorloos.

In de bunker Ursula nu in de dbk. Weer idem dito als met Geesje.

18:38 Dennis gespot. Zegt ook al niet veel.

Ik heb geen compleet overzicht van wie er nu al allemaal in de dbk zijn geweest, bij rijk lijkt niemand meer te gaan, bij de bunker zit Ursula er.

Cam 4 nu op een lege dbk, maar eindelijk wel geluid van de bunker. Ik hoor Jea net zeggen, bedankt dat jullie me laten zitten hier.
Blijkbaar een geintje want even later zegt ze, ik wil ook met BB kletsen.
Ursula heeft het over , die en die had een zwart broekje aan....dus of het nou gaat over hoe goed ze elkaar opmerken ofzo???

cam nu in de bunker keuken, Mar is aan tafel bezig en (volgens mij) gees, steef, urs en art gebroederlijk op het bankje tegen de muur.

Jea ligt in bed fietsoefeningen te doen, Mus zie ik niet.

Oh.
Ok.
  zondag 13 oktober 2002 @ 18:59:08 #55
35818 LouLou
ouwe lurkster
pi_6261139
18:45
Steef en Mar aan de afwas en opeens lijkt de boel weer wat bedrijviger te worden. Ze bespreken nu de eetplannen van vanavond.
Jea zegt op zeurderig stemmetje (weer) ook te willen kletsen met BB en wanneer gaan we het weten?
Jea en Gees vragen zich nu af wat die leuke prijs toch kan zijn.
Even later zit bijna iedereen weer op en bij het bankje, Art close to Urs natuurlijk.

18:50
Nog steeds kaartende bewoners ditmaal Joy, Lau, Mart en Daan.

*ik zou best meer willen verslaan wat er gezegd word, maar het is echt nog minder interessant dan bij de bakker op maandagochtend.*

Nu merkt ook Mar op dat het F***ing boring is en dat ze wel eens iets in groepsverband zou willen doen.
Jea: als we iets als groep doen kunnen ze ons moeilijk allemaal eruit zetten.
Steef: dan krijgen we toch allemaal een sanctie of straf.
Stefan slaat nu keihard op de pannendeksels

Nu zingen de bunkeraars "als je wint heb je vrienden" van Brood?Vrienten.
Mar, Gees, Urs op het bankje en Art en Jea ertegenover.
Steef is gaan koken volgens eigen zeggen en Mus zie ik nergens.

Oh.
Ok.
  zondag 13 oktober 2002 @ 19:14:15 #56
35818 LouLou
ouwe lurkster
pi_6261385
19:03
Mar vraagt Art wat ie gedaan heeft voor ie politieagent was, oa in de beveiliging, marinier en geldloper. Hierbij heeft hij wel eens een pistool tegen zijn hoofd gehad. Jea vraagt of de dader gepakt is, Art ontwijkt een beetje.
Mar vraagt hoe het daar in Portugal gegaan is tussen Art en Urs.
Het duurde 6 dagen toen ze zoenden zegt Art, Urs wilt nu haar versie geven. Het begon in het vliegtuig al, en in het huis schijnt Art er echt werk van gemaakt te hebben. Als ze lol had met Dennis zou Art zuur hebben gekeken volgens Urs. In de videokamer begon het frunikken eigenlijk. Volgens Art keken ze nothing hill, nee zegt Urs, Bridget Jones, jij weet ook niks meer! Toen de videokamer leegliep bleven ze met zijn 2en over maar ze zijn toch ieder naar hun eigen slaapkamer gegaan. Ze konden het goed met elkaar vinden en op een moment lagen ze met elkaar in een hemelbed (6de dag) en kusten elkaar.
Urs zegt ik ben geen knuffelaar of kusser, misschien dat ik hier loskom.
Art: ja....(wishfull thinking?)
Urs: nu jouw versie Art.
Art: ja jij viel me in de bus al op, ik was niet op zoek, al had ik 24 condooms bij me. Die pakjes zijn niet opengeweest.
De laatse week ging Gees weg en toen hadden we het rijk voor ons alleen.(gees en Urs deelden een kamer)

Tis een gezellig praatje daar over de romantische escapades van Art en Urs.

Wil Daniela naar de dagboekkamer komen.
Mar: nou die heeft dus gewonnen.

aha, Mus ligt/hangt in de rode stoel bij het hek te pitten.

Oh.
Ok.
  zondag 13 oktober 2002 @ 19:23:49 #57
35818 LouLou
ouwe lurkster
pi_6261587
19:15 wil margriet naar de dbk komen.

dbk met beeld EN stem, mar krijgt de uitslag op papier en moet dit meenemen naar de groep.

Mar: ff steef ook erbij, we hebben de testen terug.
Ze geeft nu iedereen zijn/haar papier, er worden scores genoemd van 19, 21....
Mar: wat moeten we er nu mee dan? zullen we de vragen hardop lezen?
Jea: ja ik wil weten wat jullie moesten doen.

Ze praten nu door elkaar dus ik weet nog niet waar het over gaat.
De vragen gaan iig over liefde en situaties waaron gevraagd word of bepaalde akties gepast of ongepast zijn.

Ik ga even kijken of Daan aan de andere kant dit ook heeft.

19:19
Hetzelfde scenario, ietwat rustiger.
Ze vergelijken waar ze ja en nee hebben, een vraag was oa of een goede minnaar altijd attent moet zijn.
Eentonigheid is de vijand van alle romantiek.
Afhankelijk of ze ja of nee hebben ingevuld kregen ze een punt of niet.

Als de uitslag me duidelijk word meld ik me wel weer, voorlopig discussieren ze over de vragen en over wat ze belangerijk vinden in een partner.

19:23 wil Ting naar de dbk komen.

Oh.
Ok.
  zondag 13 oktober 2002 @ 19:29:34 #58
35818 LouLou
ouwe lurkster
pi_6261720
19:24
Volgens mij (kan het mis hebbeb) moesten ze de vragen beantwoorden voor de ander, Ju zegt nu ik moest inschatten hoe jij het zou doen, de test, dus das best moeilijk.
Dennis had eerst Ting als partner gekozen, maar die was al bezet en toen koos ie Daan, BB had gevraagd waarom Joy niet, hierop volgt alleen maar een hoop gemompel van Den."ik wou gewoon Ting, want ik wist niet waar het over zou gaan en die ken ik het best"

Het gaat weer verder over de vragen, ze geven toelichting op hun eigen antwoorden en het is me nog steeds niet duidelijk wie gewonnen heeft en dus de verassing krijgt.

Oh.
Ok.
  zondag 13 oktober 2002 @ 19:39:58 #59
35818 LouLou
ouwe lurkster
pi_6261969
19:30
In de bunker
Gees: ik moest over Mus raden hoeveel vragen hij goed had, ik dacht ojee, wat moet ik nu bij Mus invullen. (lachend)
Mus en Steef zijn met het eten bezig geweest en brengen dit nu binnen.

Aha, iets meer duidelijkheid, de heren moesten de vragen beantwoorden, de dames moesten inschatten hoe veel punten de heren gehaald hadden. Gees had Mus, Mar had Steef, Urs had Art. Jea deed niet mee.
Steef: mus was goed, 18 punten.
Mus: ik ben gewoon mister Eros.
Steef: vrouwen vinden kleine attente dingen leuk.

Ondertussen zijn ze aan tafel gegaan en het geschraap van de lepels in de pannen doet zeer aan mijn oren.

in de bunker denken ze dat de prijs aan de ander kant gevallen want daar schijnen betere "matches" geweest te zijn. (beter inschatten van het werkelijk behaald aantal punten)

-edit- stond blijkbaar ipv in de bunker denken ze, mbt de uitslag

[Dit bericht is gewijzigd door LouLou op 13-10-2002 20:09]

Oh.
Ok.
  zondag 13 oktober 2002 @ 20:02:48 #60
35818 LouLou
ouwe lurkster
pi_6262449
meanwhile, on the other side:
19:40
Nog steeds napraten over de vragen, hoewel het persoonlijke vragen waren, over liefde etc, bleken er toch goed en fout te zijn.

Mar vraagt vanuit de bunker wie de hoogste score had, dit blijkt Dennis te zijn. Dennis was aan Daan gekoppeld, Lau aan Ting en Mart aan Ju.
Hier heeft Joy (zoals Jea in de bunker) dus niet aan mee kunnen doen.
Lau legt nu uit waarom hij Ting had gekozen:"we waren ergens mee bezig en ik dacht, of we nu winnen of verliezen, dan kunnen we het afmaken."
Ju: "moeilijk hoor, wie een betere minnaar is, ik weet een beetje van Lau hoe hij dingen doet, maar te weinig voor dit..en van Mart al helemaal niet"
Daan en Ju neurien/zingen nu -onder bijval van de rest- Feel Good.

Daan vliegt Dennis in de armen en zegt:"knap hoor, hoe kan ik het goed maken"

Dennis mag dan wel de hoogste score hebben, maar het is niet duidelijk of Daan dit ook zo ingeschat heeft.
De winnaars mogen naar de 7de hemel.

19:50
op de valreep terug naar de bunker.
Mar en Steef in een omarming, Mar verklaart blij te zijn dat hij weer terug is. De koppeling tussen hen schijnt gunstig uitgevallen te zijn.

Mijn streams kappen ermee op het moment dat er lekker opgeruimd word in de bunker met Mus aan de afwas.

That's it van mij

Oh.
Ok.
pi_6263278
Stream 5

20.37 Speaker : Wil Laurens naar de dagboekkamer komen ? Laurens na twee minuten : Geachte bunkerbewoners, ik mag nog een deken door de tralies geven. Tot twaalf uur mogen we Twister spelen. Nu wordt er door elkaar gekletst.

Stream 3

20.43 Bij het hek worden foto's bekeken. Daniela heeft foto's gekregen. Daniela leest : Ik wil heel graag aanwezig zijn om je toe te spreken. Daniela : Ik had het wel gedacht. Iedereen krijgt een cadeautje. Margriet : Geweldig dit. Ik zie nu dat Daniela ook een kaart en een rode envelop vast heeft. Daniela zat in de dagboekkamer. Daniela : Ting zegt, we gaan zakdoekje leggen. Het is mijn moeders handschrift. Jeanette : Daarom ging ze rondjes lopen. Ik dacht waarom gaat ze nou rondjes lopen. Daniela : Ze moest zakdoekje leggen.

20.49 Margriet : Waaruit konden jullie kiezen ? Geesje : Een deken of boeken. We gingen voor de boeken en nu hebben we nog twee dekens gekregen. Stefan : Wij moesten kiezen tussen bonbons en een deken. We realiseerden dat jij (Geesje) ze niet mocht hebben. Margriet : Daar heb ik helemaal niet aan gedacht. Ik denk dat je dan wel gezondigd had. Ze zei, denk aan de lange termijn. Toen hebben we de deken gekozen. Ze zei, nu mogen jullie hier één bonbon opeten en die deken meenemen.

pi_6265116
21.02 Jeanette ligt op haar buik te snikken in de slaapkamer. Margriet zit er bij. Jeanette : Het steekt wel, het is niet de eerste keer. Margriet : Dan moet je dat tegen Steef zeggen. Jeanette praat in een kussen. Margriet : Je bent gewoon wat jonger. Als je ouder wordt heb je wat meer kennis. Hij wist niet wat het was. Lieffie. Jeanette : Ik wil gewoon naar huis. Dat gezeik hier allemaal. Thuis weet ik dat ik goed ben ik bepaalde dingen. Margriet : Wat ? Jeanette : Ik kan allemaal dingen die je hier niet moet kunnen. Hupsen had ik ook niet gekund. Margriet : Raadsels deed jij beter als ik. Met die dingen raden had je Martijn. Dat schiet ook niet op. Die is ook jong. Hij heeft nog minder algemene kennis als jij. We hebben geen circuit, geen bubbelkampioenschap, geen zangkampioenschap, jij weet veel van muziek en van teksten van nu. Jeanette : Dat is niet de context van dit project. Margriet : Er zijn genoeg dingen waar je wat in kunt doen. Het is alleen maar om in de bungalow te komen. Dan kiest Steef ook voor Geesje i.p.v. mij. Ik heb ook geen algemene ontwikkeling. Dan ben je altijd de lul. Zo werkt het dus. Wat ook niet leuk is is dat je niet mee mocht. Jeanette : Het geeft niet. Ik gun het iedereen. Ik had het ook niet gekund, als ik die vragen hoor.

21.08 Margriet : Het zijn allemaal kleine dingetjes. Ik kan me goed voorstellen dat je denkt, ik heb helemaal geen zin meer. Jeanette : Doe mij maar donderdag naar huis. Magriet : Het is een terecht gevoel. Jeanette : Dat weet ik niet hoor. Margriet : Ik snap wel dat je dat denkt. Ik denk dat het ook te maken heeft met de gemiddelde leeftijd en die is hoger. Jeanette : Ja. En dat is ook niet erg. Margriet : Als benjamin heb je het moeilijker. Jeanette : Het interesseert me niet meer of ik in die kutbunker zit. Ik weet niet hoe ik dat kan veranderen. Het maakt me gewoon echt niet meer uit. Vannacht dacht ik dat ik met die kleding hier zit. Margriet : Tuurlijk doen ze allemaal leuke dingen aan die kant. Het is best een pittig gevoel wat ze je hier geven. Jeanette : Het kan me niet meer schelen waar ik zit. Ik heb hier geen honger. Dus, waar maak ik me in godsnaam druk om. Margriet : Waar heb je geen zin in ? Om je druk te maken om dingen ? Jeanette : Dat het nergens over gaat. Van een mug een olifant maken. Margriet : Je moet proberen dat los te laten. Dat is geen makkelijke taak. Jeanette : Ik vraag me af waarom ik zo'n negatief zelfbeeld heb. Ik weet wel dat als mensen niet voor mij kiezen dat dat niet persoonlijk is maar het steekt. Margriet : Mensen zijn met hun eigen bezig. Jeanette : Wat is dat voor iets ziekelijks ? Margriet : Sommige mensen zijn hier egoïstisch. Steef had in eerste instantie Geesje gekozen. Dat steekt wel ja. Jeanette : Doe dan godverdomme eens een keer iets voor een ander. Niet alleen voor mij. Klaar. Margriet : Toen jullie in de bungalow zaten en Martijn met die hond, hadden jullie niet wat ? Jeanette : Nee. Margriet : Je moet je gewoon niet gek laten maken. Het is moeilijk jezelf te blijven en zelfvertrouwen te houden. Je was net zo sterk geworden. Jeanette : Normaal kan ik dat goed verbloemen. Huilen van mezelf vind ik een zwakte. Margriet : Ik vind huilen geen zwakte. Jeanette : Van een ander vind ik dat ook niet. Ik wil genieten en me blij voelen. Als dat niet gebeurt zie ik dat als een falen van mezelf. Margriet : Hoe komt dat dan ? Wat zegt je moeder dan ? Jeanette : Die weet het volgens mij geen eens. Margriet : Ze weet niet dat jij perfectioniste bent. Jeanette : Dat weet ze wel. Ze heeft nog twee kinderen en een man. Ik heb tegen mijn moeder gezegd, je zult me op een hele andere manier leren kennen. Ik ben niet vaak thuis. Thuis vind ze mij vaak chagrijnig maar dat is niet zo. Thuis voel ik me veilig. Margriet : Zou je daar wel eens met je moeder over willen praten ? Jeanette : Ja, ik heb hier juist meer respect voor mijn moeder gekregen. Ik weet niet wat zij van mij vindt. Ik krijg die bevestiging niet. Margriet : Je hebt toch die kaart gehad. Daar is niks in veranderd. Wat schreef ze, dat je toppie toppie was.

21.19 Margriet gaat toiletpapier halen voor de tranen van Jeanette. Margriet : Wat denk je dat ze niet goed aan je vinden ? Jeanette : Weet ik niet. Margriet : Wat maakt dat ze denken dat jij niet sterk bent ? Omdat jij huilt ? Jeanette : Ja. Margriet : Ik denk dat ze daar andersom over denken. Jeanette : Thuis heb ik wel eens ruzie met mijn moeder. Dat ze soms tegen mij zegt met tranen hoef ik niet aan te komen want dat dat niet werkt. Het is wel echt, soms creëer ik wel situaties en ik weet ook niet waarom ik dat doe. Margriet : Je komt daar achter als je op jezelf woont. Ouderen mensen hebben er ook al moeite mee hun ego overeind te houden. Alle gevoelens gebeuren nu in een stroomversnelling. Het levert ook heel veel op. Je komt veel over jezelf te weten. Het is zeker ook heel hard hoe het hier gaat. Jaenette : Het is niet zo erg dat het zo hard gaat. Margriet : Mensen zijn niet bewust hard. Ze willen allemaal overleven op hun manier. Ze doen anders als normaal. Het is niet realiteit hier. Jeanette : Is ook zo, dat klopt ook.

21.25 Jeanette : Ik ben op zoek naar bevestiging. Mijn baas geeft me een knuffel. Margriet : Je moet het bij ons zoeken. Jeanette : Dat accepteer ik niet. Om één of andere vreemde reden die ik ook niet weet. Dat zei ik vanmiddag ook tegen Geesje. Daarom kan ik ook wel iets in Mustapha vinden dat het allemaal vriendjesgedoe en achterbaks is. Ik heb ook niet tegen Daniela gezegd dat ze me boos aankijkt. Maar ik moet het moment vinden. Thuis kan ik iemand opbellen en dan is het klaar. Ik kan het hier niet op het moment dat ik er klaar voor ben. En dat vind ik echt niet cool.

21.29 Jeanette : Ik wil graag het nomineren meemaken. Ik wil bevestiging hebben, wat vinden mensen van mij. Margriet : Eerlijkheid is minder gemakkelijk om te leven dan een korreltje zout. Eerlijkheid is niet altijd de beste weg. Gedogen heet dat. Jeanette : Bepaalde dingen keur ik niet goed. Die gedoog ik niet. Margriet : Jij bent zo recht door zee dat je het nog moeilijker hebt. Jij bent een broekie, mensen zijn er in getraind hoe daar mee om te gaan. Jeanette : Het recht van de sterkste geldt en dat vind ik niet altijd correct. Dat Daniela een kaart krijgt doet haar goed en dat gun ik haar. Maar dat Ting donderdag wat kreeg dacht ik, ik wil ook wel wat van mijn ouders horen. Margriet : Dat dacht ik ook. Jeanette : Zo slim zij ze wel aan de andere kant van de muur. Ik vind het niet helemaal terecht, gelijke monikken gelijke kappen. Niemand of allemaal Margriet : Dat vind ik niet. Als iemand het moeilijker heeft. Ze zien jou nu ook wel.

21.32 Jeanette : Vanaf het eerste gesprek met BB zei ik dat ik mijn moeder en mijn slapie het meeste mis. Of ik donderdag het huis ga verlaten weet ik niet. Ik vraag me af wat er achter die vier muren gebeurt. Margriet : Ik denk dat jij voorlopig nog wel blijft. Jeanette : Ik vind het niet erg. Al krijg ik na drie dagen spijt. Margriet : Dat je niet mee mag, dat ze daar iets toelichting bij geven, dat vind ik. Jeanette : Dat Bram meeging als reserve wist ie al dat ie weg ging. Dan vraag ik me af of het correct is gegaan. Waarom wordt het niet over de speakers gezegd ? Waarom ging dat in de dagboekkamer ? Margriet : Wat bedoel je ? Jeanette : De exit. Margriet : Dat was voor Carmen. Jeanette : Ik weet het niet. Zulk soort dingen, ik vat het gewoon niet. Margriet : Je moet op geen enkele manier aan jezelf gaan twijfelen. Het gemiddelde niveau, daar lig ik ook onder. Het is logisch dat jij en Martijn daar niet bij komen. Dat moet je dus loslaten. Je kan niet weten op je 21e wat Mies Bouwman. Jeanette : Ik wil me ook een keer bewijzen, voor mezelf. Margriet : Laat mij maar een rollenspelletje doen. Dan speel ik iedereen weg. Jij wil laten zien dat je wel wat kan. Ik denk niet dat het publiek zit te wachten op jouw kennis van auto's. Ze willen Jeanette die gewoon zichzelf is, hardstikke wijs en pittig. Dat interesseert het publiek niet, echt niet. Jeanette : Dat weet ik niet. Margriet : Iets raden, dat is een fractie van een minuut. Die gesprekken die jij met iedereen hebt. Jij zit met iedereen te praten. Ik denk wel eens, jij bent socialer als ik. Jij hebt interesse.

21.39 Jeanette : Wat is er in mijn kop dat ik mis dat ik dat soort dingen niet zie ? Margriet : Jij bent gewoon superkritisch voor jezelf. Omdat je een perfectionist bent. Dan wil je het niet zien. Je bent constant kritisch en streng. Jeanette : Daardoor bereik ik buiten deze vier muren wat ik wil. Margriet : Hier lukt dat niet. Dan is het niet gek dat je het moeilijk hebt. Dat wil het publiek zien. Als je je niet goed voelt ga je praten. Jeanette : Ik ga voor geen goud die dagboekkamer in. Margriet : Waarom niet ? Waarom ga je wel met BB praten ? Jeanette : Omdat ik het leuk vind. Margriet : Ga dan met haar praten vanmiddag omdat je het leuk vindt. Het is helemaal niet raar dat je om een gesprekje vraagt. Perfectie bestaat niet. Jeanette : Gebeurt niet. Margriet : Dan moet je niet zeuren. Jeanette : Dat gebeurt ook niet. Margriet : Wie zegt dat je het allemaal zelf moet kunnen. Wie zegt dat je niet kwetsbaar mag zijn ? Jeanette : Omdat je daar achteraf op afgerekend wordt. Margriet : Heb je zo weinig vertrouwen ? Jeanette : Ja. Margriet : Waar heb je dan geen vertrouwen in. Jeanette : Weet ik niet. Dan zal ik wel horen dat ik het met mijn medebewoners moet klaren. Margriet : Je bent op zoek naar bevestiging, dan zul je het met ons, met mij en met Geesje moeten doen. Jeanette : Aan jou heb ik heel veel. Margriet : Ik ben geen behoefte aan bevestiging. Jij gaat het niet redden. Je mag best perfect zijn in je werk. Als je denkt dat wegkwijnen perfect is. Jeanette : Dat zal me niet gebeuren. Dan ben ik (ze fluit en bedoelt daarmee dat ze dan weg is).

21.47 Margriet : Je kan niet altijd de sterkste zijn. Ik herken me ook wel in jou. Het komt vierkant terug. Ik heb het ook met mannen. Ik neem geen risico's om wel kwetsbaar te zijn. Jeanette : Het gaat niet in dit huis gebeuren. Margriet : Het hoeft niet in grote dingen te zijn, het kan ook in kleine dingen zijn.

21.53 Ik moest mijn pc herstarten. Jeanette : Dat andere mensen tijd nemen om energie in mij te steken daar wil ik je voor bedanken. Het komt wel goed. Margriet : Het is niet makkelijk. Al blijven we hier twee uur zitten. Het is wel eens lekker om even door te janken. Kom we gaan om een kopje thee. Jeanette : Muchos gracias. Margriet en Jeanette verlaten de slaapkamer.

21.57 Geesje in de keuken : Gaat het een beetje ? Jeanette : Jawel hoor. Margriet : Hoe gaat dat nou, dat spelletje ? Geesje legt Twister uit. Jeanette : Het is echt een leuk spel. Geesje vraagt of Margriet het chocolaatje lekker vond. Margriet : Hij (Stefan) ging meteen weer, beslis jij maar. Ik zei, zeg jij nou eens wat jij vindt. Niet de sociale pief uithangen. Hij zei, we nemen de deken. We kwamen er niet uit. Toen zei BB, je mag hier een chocolaatje nemen en de deken meenemen. Geesje : Als je daar bent bestel je de chocolaatjes zo. Jeanette : Het is water naar de zee dragen. Aan de chocolaatjes heb je heel even wat. Margriet : Nu hebben we twee dekens. Geesje : Twee dekens en een stripboek. Er is nu beeld van een lege keuken. Om de achtergrond hoor ik de rijken Twister spelen.

pi_6265434
Stream 5

22.21 Buiten. Stefan : Toen ik binnenkwam zeiden ze dat ze een aantal slimme en een aantal domme mensen wilden. Judith : Ze hebben ook gedacht, wie er niet dichtvalt. Stefan : Als Jeanette in de eerste ronde was weggestemd. Het is voor niemand leuk om in de eerste ronde weg te gaan. Dat speelt allemaal een rol. Vandaag was het drie om drie. Jeanette komt buiten. Ze denkt even dat het over haar gaat. Judith : Het gaat niet over jou. Het is gewoon hoe de dingen lopen. Jeanette zegt dat Geesje meer dan gemiddeld wc papier gebruikt. Stefan vraagt hoe veel velletjes Jeanette gebruikt. Jeanette : Drie a vier.

22.25 Stefan : Wij hebben een genietend koppel aan deze kant. Ze maken de hele tijd smakkende geluiden. Margriet : Het is niet storend. Jeanette : Vanmiddag zei ze, we hoeven niet de hele tijd naast elkaar te slapen. De bedindeling in arm wordt weer eens besproken. Judith vraagt naar de groenten in arm. Jeanette : Geesje heeft wat spuitjes en boontjes gehad, ze had geen groente. Ik heb nog helemaal geen honger. Margriet : De repen zijn minder. Arm vertelt dat ze een paar lakens gewassen hebben. Stefan : Dat moest wel, die had de hond ondergekotst. Jeanette : Het gaat perfect hier. Sta ik hier met waterige ogen. Judith : Wat is er dan ? Jeanette : Alles. Dat Daantje die foto kreeg was de druppel. Het is veel later dan ik verwacht had. Judith : Met Claus had je het al. Judith : Ting en ik hadden het net een uur er voor er over. We zeiden, Daan heeft nog niks gehad. Iedereen heeft een teken van leven gehad, behalve Daan. Jeanette begint over het feit dat Ting van haar ouders gehoord heeft. Judith : Ze kijken ook naar de thuissituatie, dat het niet goed gaat met haar ouders. Ze belde twee drie keer per week. Mensen uit het buitenland hadden hun ouders gezien, zij niet.

22.37 Margriet begint over BB fanclubs op het internet waar gechat wordt.

De stream stopt.

† In Memoriam † maandag 14 oktober 2002 @ 00:09:37 #65
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_6267071
Hij gaat lekker.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')