Zelfs een echte eind-baas is niet alles baas. Zo was ik gisteren het scherp geslepen keukenmes niet de baas. Gevolg: vingertopje kapot gesneden.
Wat ik nog wel de baas ben is mijn snelle reactievermogen in stressvolle situaties. Vandaar dat ik op tijd stopte met mijn eigen lichaam verminken en mijn vingertopje nog nét vastzat aan de rest van mijn duim. Terwijl ik krijsend mijn vinger onder de kraan hield bedacht ik me dat de wond misschien maar eens gedesinfecteerd moest worden. Zo gezegd zo gedaan. Even de wond afgedept en betadine erop geflikkerd. Toen het stukje huid dat nog vast zat eroverheen gedaan en pleister erop.
Maar dit topic maak ik niet aan om dit gruwelijke, helse, maar toch ook vermakelijke verhaal te vertellen. Neen. Ik zit met een vraag.
Momenteel, zo'n 29 uur na het ongeluk, heb ik weer eens de pleister eraf gehaald. Graag deel ik mijn waarnemingen met jullie.
Het stukje huid wat ik er weer overheen heb gedaan zit soort van vast, maar ik weet niet of dat komt door het bloed dat het vastplakt of dat het echt hecht aan mijn duim. Daarnaast is dat stukje huid paars en gevoelloos. Als ik erop duw, voel ik druk op mijn huid/vlees onder het stuk bijna afgehakte vinger.
Mijn vraag luidt: WAT MOET IK NU DOEN?