Ts heeft een abonnement genomen en waarschijnlijk niet goed gelezen dat hij t zelf stop moest zetten na die maand, dus die bewijslast zal niet zo'n probleem zijnquote:Op zondag 30 maart 2014 19:27 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Bel gewoon je cc maatschappij en laat hun het terug boeken. Bewijslast ligt bij Lexa.
Ik gebruik de creditcard alleen voor kleine aankopen via de appstore of ebay, vandaar dat ik een hele lijst kleine afschrijvingen zie van verschillende bedrijven, vandaar dat het me niet eerder was opgevallenquote:Op zondag 30 maart 2014 19:25 schreef tuurke77 het volgende:
Je kom pas ná twee jaar erachter dat er geld van je creditcard wordt afgeschreven?
1) ongeschikt voor het zelfstandig beheren van een bankrekening / creditcard. Vraag maar snel bewindvoering aan!
Maar als de aanbieding voor 1 of 3 maanden was, dan kunnen ze toch niet geld blijven afschrijven, ook al zetten ze het in kleine lettertjes, dat is misleiding.quote:Op zondag 30 maart 2014 19:28 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ts heeft een abonnement genomen en waarschijnlijk niet goed gelezen dat hij t zelf stop moest zetten na die maand, dus die bewijslast zal niet zo'n probleem zijn
ok, tot hoever kan dat teruggaan?quote:Op zondag 30 maart 2014 19:27 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Bel gewoon je cc maatschappij en laat hun het terug boeken. Bewijslast ligt bij Lexa.
Ik denk niet dat Lexa ts heeft geindentificeerd en in bezit is van zijn handtekening.quote:Op zondag 30 maart 2014 19:28 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ts heeft een abonnement genomen en waarschijnlijk niet goed gelezen dat hij t zelf stop moest zetten na die maand, dus die bewijslast zal niet zo'n probleem zijn
Moet je in de kleine lettertjes (hahaha ) kijken van je cc product.quote:
hoezo? als mijn contract al zolang loopt hebben ze het toch stilzwijgend verlengd?quote:Op zondag 30 maart 2014 19:26 schreef Renzoku het volgende:
Dit gaat denk ik niet om stilzwijgende verlenging aangezien het gewoon maandelijks werd afgeschreven. Jij hebt je niet goed afgemeld en zal daarom op de blaren zitten.
Je mag het keurig steeds tot 48 uur vóór het ingaan van de volgende maand opzeggen.quote:Op zondag 30 maart 2014 19:35 schreef Z0n het volgende:
[..]
hoezo? als mijn contract al zolang loopt hebben ze het toch stilzwijgend verlengd?
Als in de kleine lettertjes staat dat het abonnement na 3 maanden, zonder opzegging, automatisch wordt omgezet in een jaarabonnement dan zit je er aan vast. De wetgever verwacht van jou dat je ook de kleine lettertjes leest.quote:Op zondag 30 maart 2014 19:32 schreef Z0n het volgende:
[..]
Maar als de aanbieding voor 1 of 3 maanden was, dan kunnen ze toch niet geld blijven afschrijven, ook al zetten ze het in kleine lettertjes, dat is misleiding.
Omdat het bij de wet op stilzwijgend verlengen gaat om een contract van een langere periode en niet een maand.quote:Op zondag 30 maart 2014 19:35 schreef Z0n het volgende:
[..]
hoezo? als mijn contract al zolang loopt hebben ze het toch stilzwijgend verlengd?
Maar het loopt al meer dan drie jaar, ik heb nooit de vraag gekregen of ik het wilde verlengen, en de maximale contractduur is 1 jaarquote:Op zondag 30 maart 2014 19:52 schreef Renzoku het volgende:
[..]
Omdat het bij de wet op stilzwijgend verlengen gaat om een contract van een langere periode en niet een maand.
Maar het is elke maand verlengd en niet gelijk voor een periode van een jaar. Wat volgens deze wet niet mag is na een periode van een jaar automatisch nog eens vast zitten aan een jaar.quote:Op zondag 30 maart 2014 19:53 schreef Z0n het volgende:
[..]
Maar het loopt al meer dan drie jaar, ik heb nooit de vraag gekregen of ik het wilde verlengen, en de maximale contractduur is 1 jaar
Ik dacht dat het contract na een jaar stopte, tenzij je toestemming geeft het te willen verlengenquote:Op zondag 30 maart 2014 19:55 schreef Renzoku het volgende:
[..]
Maar het is elke maand verlengd en niet gelijk voor een periode van een jaar. Wat volgens deze wet niet mag is na een periode van een jaar automatisch nog eens vast zitten aan een jaar.
neequote:Op zondag 30 maart 2014 19:56 schreef Renzoku het volgende:
Heb je verder eigenlijk een e-mail van Lexa waarin staat dat je account is beëindigd?
Contract loopt dan bij telefoonproviders automatisch door, maar mag je tegenwoordig elke maand opzeggen.quote:Op zondag 30 maart 2014 19:56 schreef Z0n het volgende:
[..]
Ik dacht dat het contract na een jaar stopte, tenzij je toestemming geeft het te willen verlengen
Dit vond ik: "Lidmaatschap opzeggen lexaquote:
Nee, het kost je 620 euro omdat je eerst de kleine lettertjes niet leest, en vervolgens 2 jaar lang je afschriften totaal niet controleert. 27,85 per maand vind ik nou niet echt een bedragje wat er zo even doorheen sluipt, maand op maand.quote:Op zondag 30 maart 2014 20:04 schreef Z0n het volgende:
hmm leuk.. dus dat kost me 620 euro voor even rondneuzen op die site
Wat is dit nou weer voor instelling.quote:Op zondag 30 maart 2014 19:32 schreef Z0n het volgende:
Maar als de aanbieding voor 1 of 3 maanden was, dan kunnen ze toch niet geld blijven afschrijven, ook al zetten ze het in kleine lettertjes, dat is misleiding.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |