Weet niet precies waar ik dit moest plaatsen maar ik ga het hier proberen

Ik heb al lange tijd gezondheidsproblemen, en ondanks dat ik dmv een bloedtest keihard bewijs in handen heb dat dit een lichamelijk oorzaak heeft, denken mijn ouders nog steeds dat alles tussen mijn oren zit.
Nu is het zo dat de ziekte die ik heb ook emotionele processen in je lichaam in de war schopt, daarvoor slik ik antidepressiva(ben nu aan het afbouwen en verwacht er binnen een week of twee helemaal vanaf te zijn).
Omdat ik al verschillende artsen gezien heb en eigenlijk steeds zonder succes, wil mijn moeder nu per sé mee naar een afspraak.
Ik zie daar enorm tegenop omdat niemand weet dat ik AD slik, omdat ze dan weer gaan denken dat ik gek ben en alles tussen mijn oren zit. Onder die afspraak samen met mijn moeder kom ik niet uit, dus mijn vraag is, wat kan ik nu het beste doen.
Het meest simpel voor jullie lijkt waarschijnlijk gewoon alles opbiechten maar dat is voor mij echt geen optie(ik woon nog thuis en lichamelijk ziek zijn is al moeilijk genoeg en het word zeker niet makkelijker als je omgeving denkt dat je gek bent)
Ik kan dus bij de eerstvolgende afspraak (zonder m'n moeder) uit leggen wat het probleem is en hem vragen dat aspect weg te laten.
Ook kan ik de huisarts en internist vragen dit uit mijn dossier te verwijderen maar omdat ik er nog niet helemaal vanaf ben zullen ze dit wss niet doen.