abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138320090
Onlangs heb ik voor onze dochter een zandbak gemaakt van betonbielzen. Buitenmaat is 1.50m x 1,80m. Binnenmaat is 1.50m x 1.20. Nu ben ik op zoek naar de beste manier om dit af te dekken. Onze voorkeur gaat hierbij uit naar een plaat, die ook door mijn vrouw eraf gehaald kan worden. Uiteraard is hier het nadeel van dat als hij te licht is deze er af kan waaien. Het mooiste is als we de plaat d.m.v. een haak(je) vast kunnen zetten aan de muur waar die tegenaan staat (zie foto). Graag tips welk materiaal ik het beste kan gebruiken en op welke manier jullie de plaat zouden bevestigen.

pi_138320100
Altijd een plaat betonplex nemen. Gewoon een strook aan de onderzijde rondom bevestigen en de plaat zo op de zandbak leggen. Werkt prima.
Single ply roofing, pay less, worthless.
pi_138320160
Scharnieren en gasveren, net als de achterklep van een auto.

Wel goed duidelijk maken dat de gasveren niet gemaakt zijn om op te staan, knallende gasveer is niet prettig.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  zondag 30 maart 2014 @ 10:16:36 #4
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_138320606
Plaat van watervast materiaal wat aan de kant van de muur kan scharnieren.
Aan de kant waar je hier tegenaan kijkt een oog monteren waar een touw aan kan, aan de muur een katrol bevestigen en daar aan het touw eventueel een contragewicht om het makkelijker te maken om het deksel omhoog te zetten.
Waar zouden we zijn zonder de "on"
  Moderator zondag 30 maart 2014 @ 12:02:40 #5
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_138323055
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 09:38 schreef Resistor het volgende:
Scharnieren en gasveren, net als de achterklep van een auto.

Wel goed duidelijk maken dat de gasveren niet gemaakt zijn om op te staan, knallende gasveer is niet prettig.
Dat risico zou ik niet nemen. Je kan er donder op zeggen dat je kind of vriendjes/vriendinnetjes er eens op gaan staan. Het wordt ook wel erg interessant wanneer papa zegt dat het niet mag...
pi_138326926
Katrolletje op de nuur lijkt me een prima manier :Y
dag
pi_138327933
Bij een zandbak is het handig als het regenwater door het deksel kan om het zand schoon te spoelen steeds. Ik zou dus net als een gewoon zandbakdeksel iets van hout maken. Misschien kun je die maat zelfs kant en klaar bestellen. Er zijn ook netten te koop, vooral tegen katten dus, maar die zijn minder mooi om te zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')