reactie no 10quote:Op zaterdag 29 maart 2014 23:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vertel, waar zit het verschil?
quote:@9 het verschil zit in de snelheid van opname: suiker uit vruchtensap (of frisdrank) gaat direct je bloed (en de fructose je lever) in, suiker uit fruit zit 'verpakt' in vezels waardoor je
-het veel langzamer opneemt
-er minder makkelijk ongemerkt veel van binnen krijgt. 1 appel waar je toch wel even mee bezig bent om op te eten bevat de helft minder suiker dan een blikje cola dat je even snel achteloos achterover giet.
Die vezels gaan tussen je tanden zitten en voeden de zuuraanval op je gebit over een langere tijd.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 23:04 schreef LogiteX het volgende:
[..]
reactie no 10
http://www.nujij.nl/gezon(...)uiker.27369904.lynkx
[..]
Ik claim ook niet dat fruit goed is voor je tanden slimmerikquote:Op zaterdag 29 maart 2014 23:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Die vezels gaan tussen je tanden zitten en voeden de zuuraanval op je gebit over een langere tijd.
Maar suikers uit fruit tellen niet mee zei je toch? In de op gaat het wel degelijk over tandbederf.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 23:07 schreef LogiteX het volgende:
[..]
Ik claim ook niet dat fruit goed is voor je tanden slimmerik
Het gaat over de impact van suiker op je gezondheid, inclusief je tanden. Niet over de impact van fruitzuur op je tanden.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 23:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Maar suikers uit fruit tellen niet mee zei je toch? In de op gaat het wel degelijk over tandbederf.
De suikers uit fruit hebben hetzelfde effect, zoals ik zei, 1 banaan en je zit al aan 25 gram.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 23:10 schreef LogiteX het volgende:
[..]
Het gaat over de impact van suiker op je gezondheid, inclusief je tanden. Niet over de impact van fruitzuur op je tanden.
Toch is de WHO het niet met je eensquote:Op zaterdag 29 maart 2014 23:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De suikers uit fruit hebben hetzelfde effect, zoals ik zei, 1 banaan en je zit al aan 25 gram.
En?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 23:14 schreef LogiteX het volgende:
[..]
Toch is de WHO het niet met je eens
dan snapt niemand het nog en ishet geen grensquote:Op zaterdag 29 maart 2014 22:59 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Het was exclusief vers fruit, staat in de OP.
paniek over zaadjesquote:Op zaterdag 29 maart 2014 23:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En?
paniek over cholesterol
paniek over vet
paniek over zout
paniek over suiker
paniek over koolhydraten
paniek over vlees
Bij het eten van suikers en vetten wordt endorfine aangemaakt, en soort lichaamseigen opiaat oftewel troostvoer. En dat is net zo verslavend als adrenaline ..quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:33 schreef Dingflofbips het volgende:
Wat is eigenlijk het hele ding met suiker? Waarom hebben mensen daar zo'n behoefte aan?
Je eet geen fruit? Drinkt geen melk?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:36 schreef CherryOnTop het volgende:
Ik denk dat ik de 25 gram per dag al maar net haal op een normale dag.
Beetje apart dat ze dat niet meerekenen inderdaad. En natuurlijke suikers in vruchtensappen wel weer.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 23:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Volledige onzin dus. Suiker is suiker of het nu uit een appel komt of uit een biet
Er staat toch dat dat niet meetelt..quote:Op zondag 30 maart 2014 13:50 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Je eet geen fruit? Drinkt geen melk?
Toetjes? Broodbeleg?quote:Op zondag 30 maart 2014 13:54 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Er staat toch dat dat niet meetelt..
En ik drink inderdaad erg weinig melk.
toetje = stuk fruit, op brood eigenlijk altijd vlees/kaas. Ik ben niet heel erg van de zoete dingen behalve vers fruit.quote:
Natuurlijke suikers?quote:Op zondag 30 maart 2014 13:52 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Beetje apart dat ze dat niet meerekenen inderdaad. En natuurlijke suikers in vruchtensappen wel weer.
LDL ja.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 23:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En?
paniek over cholesterol
paniek over vet
paniek over zout
paniek over suiker
paniek over koolhydraten
paniek over vlees
Daarom neem ik dat ook niet serieusquote:Op zondag 30 maart 2014 15:10 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik zie je punt. Maar zo staat het in het artikel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |