Vrij schokkend dat het zo lang geduurd heeft maar beter laat dan nooit. 25 gram suiker per dag, dat is echt belachelijk laag. In 1 snee brood zit al 1 a 2 gram suiker. Ik eet makkelijk 8 boterhammen per dag dus dan zit ik al op de helft. Het is niet alleen slecht voor je tanden en je overgewicht, maar ook voor je huid. Als ik 1 blikje cola drink dan heb ik de volgende dag er een puist bij. Het woordje "biologisch" maakt het product ook niet suikervrij, dan hebben ze er gewoon flink wat rietsuiker bij gemieterd, net zo slecht.quote:WHO: veel minder suiker eten
woensdag 5 mrt 2014, 20:17
Wereldwijd zouden mensen veel minder suiker moeten eten dan ze nu doen. De Wereldgezondheidsorganisatie, WHO, heeft de norm voor de hoeveelheid suiker die verantwoord wordt geacht gehalveerd. In de nieuwe richtlijn stelt de WHO dat een volwassene niet meer suiker moet gebruiken dan zo'n 25 gram per dag, dat is ruim 5,5 suikerklontje.
Mensen die meer suiker gebruiken, lopen risico op overgewicht en tandbederf. De nieuwe richtlijn relateert de hoeveelheid suiker aan de dagelijkse hoeveelheid calorieėn: niet meer dan 5 procent van de totale calorieėn-inname zou moeten bestaan uit suikers.
Daaronder vallen de suikers die zijn toegevoegd aan voedsel maar ook de suikers die van nature voorkomen in vruchtensappen. Die in vers fruit vallen er niet onder.
Verslavend
Het gebruik van suikers ligt in de westerse wereld vele malen hoger dan het adviesgebruik. Om zich aan de nieuwe norm aan te passen, zouden volwassenen in het westen hun suikergebruik met tweederde omlaag moeten brengen.
Deze week waarschuwde in Groot-Brittanniė Dame Sally Davies, de belangrijkste medisch adviseur van de Britse regering, nog tegen overmatig suikergebruik. Zij zei dat suiker mogelijk verslavend is en dat de regering zou moeten overwegen om een suikertaks in te voeren.
Er zijn veel producten met suiker er in die lekker smaken.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:33 schreef Dingflofbips het volgende:
Wat is eigenlijk het hele ding met suiker? Waarom hebben mensen daar zo'n behoefte aan?
Dat snap ik. Als het goor was at niemand het. Maar waarom hebben mensen instinctief geen afkeer van suiker als het zo slecht?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:34 schreef LogiteX het volgende:
[..]
Er zijn veel producten met suiker er in die lekker smaken.
Dat is nog iets uit de tijd dat we nog in berenvelletjes rondliepen en in grotten woonden. Suiker is snelle energie.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:35 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Dat snap ik. Als het goor was at niemand het. Maar waarom hebben mensen instinctief geen afkeer van suiker als het zo slecht?
Omdat je een beetje suiker wel nodig hebt denkt ik.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:35 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Dat snap ik. Als het goor was at niemand het. Maar waarom hebben mensen instinctief geen afkeer van suiker als het zo slecht?
Sorry hoor maar dat is niet de discussiequote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:35 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
In het wild is zijn suikers amper te vinden.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:35 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Goede toevoeging aan dit topic.quote:
quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:37 schreef EdRendum het volgende:
[..]
Dat is nog iets uit de tijd dat we nog in berenvelletjes rondliepen en in grotten woonden. Suiker is snelle energie.
Ah logisch. Vanwege schaarste zijn we geneigd zoveel mogelijk te verzamelen. We nemen het omdat het kortstondige energiepuls geeft. Opzich wel vreemd om het dan te gaan reguleren. Mensen kunnen toch netjes op zichzelf passen? Of hebben ze daarvoor een grote boze WHO nodigquote:Op zaterdag 29 maart 2014 19:09 schreef Erasmo het volgende:
[..]
In het wild is zijn suikers amper te vinden.
WHO reguleert niet maar adviseert.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 19:13 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
[..]
Ah logisch. Vanwege schaarste zijn we geneigd zoveel mogelijk te verzamelen. We nemen het omdat het kortstondige energiepuls geeft. Opzich wel vreemd om het dan te gaan reguleren. Mensen kunnen toch netjes op zichzelf passen? Of hebben ze daarvoor een grote boze WHO nodig
En heb je een oude rotkop?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 19:23 schreef Life2.0 het volgende:
FEAR YOUR FOOD
25 gram suiker, daar zit ik met ontbijt al voorbij
Apart, volgens deze tabel zit er helemaal niet zoveel suiker/koolhydraten in bier als ik verwacht hadquote:
logisch. dat hebben de gistcellen opgegeten, om er alcohol van te kunnen poepen, en koolzuurscheetjes te laten (nee echt. serieus).quote:Op zaterdag 29 maart 2014 19:43 schreef beeer het volgende:
[..]
Apart, volgens deze tabel zit er helemaal niet zoveel suiker/koolhydraten in bier als ik verwacht had
http://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/B/
Lees het artikel even, fruit telt niet mee.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 22:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Maar goed, 25 gram suikers, 1 banaan en je zit er overheen.
Het was exclusief vers fruit, staat in de OP.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 22:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Maar goed, 25 gram suikers, 1 banaan en je zit er overheen.
Volledige onzin dus. Suiker is suiker of het nu uit een appel komt of uit een bietquote:Op zaterdag 29 maart 2014 22:59 schreef LogiteX het volgende:
[..]
Lees het artikel even, fruit telt niet mee.
. . . zei de expert!quote:Op zaterdag 29 maart 2014 23:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Volledige onzin dus. Suiker is suiker of het nu uit een appel komt of uit een biet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |