Het is achterlijk om op basis van religie mensen te onderdrukken.quote:Pakistaanse christen ter dood veroordeeld
Een Pakistaanse christen is ter dood veroordeeld omdat hij de profeet Mohammed heeft beledigd. Dat meldde de BBC vandaag.
De 26-jarige Sawan Masih beschimpte de profeet tijdens een ruzie met een islamitische 'vriend', die hem vervolgens aangaf. Nadat Masih was opgepakt, veroorzaakten moslims hevige rellen in de wijk van de stad Lahore waar Masih woonde.
Een wet in Pakistan verbiedt de belediging van iedere godsdienst. In de praktijk wordt die echter alleen maar toegepast op het kwetsen van de islam. Zo'n 97 procent van de Pakistaanse bevolking is moslim. De doodstraf werd echter nog nooit opgelegd voor blasfemie. Toch vonden veel mensen die van belediging van de islam waren beschuldigd de dood, omdat ze na hun vrijlating werden gelyncht.
Bron: AD
Wat is mijn ideologie dan? Waar staat dat ik moslims wil onderdrukken? Of vindt jij dat moslims nu in Nederland ook onderdrukt zijn?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:58 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Jouw ideologie leidt tot de onderdrukking van de moslims. Feit.
Als ik jou de Koran moet gaan uitleggen dan houdt het hier natuurlijk gewoon op.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:00 schreef Charismatisch het volgende:
krijg je als je te stom bent en denkt dat ie een pedo was.
Dat is wel een mooie samenvatting.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:01 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Het is achterlijk om op basis van religie mensen te onderdrukken.
Het vervolgen van afvalligen en het verplichten van alcohol is geen onderdrukking? En mogen christenen en atheïsten ook bestaan in die staat?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:56 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
In een Islamic state worden er geen mensen onderdrukt.
En als ze onderdrukt worden dan worden er veel minder mensen onderdrukt.
Vertel me eens hoe ze precies werden onderdrukt. Ben benieuwd!quote:Want onder Assad werden Sunnis onderdrukt. En die maken 86% van de bevolking uit.
Ja Christenen, Alawieten en Atheïsten mogen ook bestaan in zo'n staat.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:03 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Het vervolgen van afvalligen en het verplichten van alcohol is geen onderdrukking? En mogen christenen en atheïsten ook bestaan in die staat?
[..]
Vertel me eens hoe ze precies werden onderdrukt. Ben benieuwd!
Dan nog is het onderdrukking gezien je een hoofddoekje (dat alcohol was een typefoutjequote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:10 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ja Christenen, Alawieten en Atheïsten mogen ook bestaan in zo'n staat.
Onzin, het is wel zo dat het aantal minderheden in het regime hoger ligt dan in de bevolking van Syrië. Maar zoek de definitie eens op van onderdrukken, want dat heet geen onderdrukken.quote:Assad's regime en staatsapparaat bestaat vrijwel alleen maar uit leden uit de religieuze minderheden.
fixedquote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:01 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Het is achterlijk om op basis van religie mensen te onderdrukken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |