abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138292070
Sinds een aantal jaar hebben we een kunstof dakkapel op zolder. Nu willen we graag gordijnen (aan rails) ophangen, zowel bij het raam als overdwars (om een kamerscheiding aan te brengen).

Wat ik kan vinden is dat de dakkapel bestaan uit een houten frame met vochtregulerende folie (doorlatend aan buitenkant, blokkerend aan binnenkant), bedekt met kunstof.
Ik ga er van uit dat schroeven niet handig is: de gaten krijg je nooit meer opgevuld en je gaat door de waterdichte folie waardoor condens door zou gaan lekken. Ik kan echter nergens vinden hoe je dit dan wél aanpakt.

Ofwel: Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Mijn idee is om houten latten aan de dakkapel te lijmen en daar vervolgens de rails in te schroeven. Maar welke lijm gebruik ik daar dan voor? En is het later dan nog verwijderbaar?
  zondag 30 maart 2014 @ 22:58:04 #2
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_138346101
Heb je geen plafonnetje waar je het aan vast kunt maken? Lijkt me honderd keer makkelijker en veiliger voor je dakkapel.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_138356253
Wij hebben ook een kunstof dakkapel en hebben de rails aan het (gips)plafond zitten.
Er bestaan ook speciale gordijnen/luxaflex voor een kunstof raam, maar dat is dan voor de draai/kiep ramen, niet voor een vast raam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')