topic kan dicht.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 10:18 schreef Beach het volgende:
niet vergeten alle slechte marrokanen zitten hier al xd
Stel je niet aan zeg, mijn God. Ik ben er anderhalf jaar geleden geweest en zelf met een auto rondgescheurd. Geen enkel probleem, buiten wat opdringerig volk in de toeristische gebieden. Heb wel voor hetere vuren gestaan. Ergo: gewoon gaan en niet zo zeuren.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 10:13 schreef djakkaa3033 het volgende:
Ik zit met een heel groot probleem.
Moeders weet dat ik van vakanties houd, en sinds ik op me zelf woon heb ik weinig geld.
Dus ze heeft een vakantie voor me geboekt een 15 daagse rondreis door de koningssteden van
Marokko en het atlas/rifgebergte etcetera.
Opzich heel cool allemaal, op kamelen rijden door de sahara, jeeptocht door de woestijn.
Slapen in een sprookjesachtig hotel (hotel helemaal van een soort zand zwembad met palmbomen, elke dag onbeperkt ontbijt en avondmaal)
Ik had gezegd toen ik het hoorde van ''Dankjewel ma ik ben er echt blij mee''.
Maar toen ik op ''reisadvies Marokko'' ging kijken sloegen de stoppen door bij me.
''Reisadvies Marokko
Extra waakzaamheid betrachten
U dient zich bewust te zijn van het wereldwijde verhoogde risico van terroristische aanslagen (en de laatste tijd vooral ook in de Sahel-regio). Ook in Marokko, waar in 2003, 2007 en 2011 terroristische aanslagen plaatsvonden, wordt aangeraden extra waakzaamheid te betrachten op toeristische plaatsen en andere plaatsen waar veel buitenlanders samenkomen ''
''GICM wil een fundamentalistische islamitische staat vestigen in Marokko, daarnaast ondersteunt of ondersteunde ze Al Qaida in de strijd tegen het Westen. Op 16 mei 2003 kwamen er bij een zelfmoordaanslag in Casablanca (Marokko) 45 mensen om het leven, dit dodental is inclusief de twaalf zelfmoordterroristen. Salafia Jihadia wordt ook verdacht van betrokkenheid bij de terroristische aanslagen in Madrid van 11 maart 2004.''
Toen ik dat allemaal las begon ik echt te shaken als de golera,
Las ook dat er in 1993 een aantal terroristen een hotel waren binnengedrongen en alle gasten dood hadden geschoten..
Nu weet ik dat zelfs een aanslag in bv Nederland kan voorkomen (Apeldoorn Koninginnedag) Of zelfs in Noorwegen met breivik (±80 doden?)..
Dat zijn al meer doden in Noorwegen als in alle tijden in Marokko zijn gevallen..
Maar toch .. alle landen om Marokko (Algerije Mali, SyrIë,) zitten in oorlog..
Ik vind het toch een heel eng gevoel denk om in een islamitisch land te zijn..
Iedereen die een baard heb ga ik straks misschien argwanen of denken dat hij explosieven heeft, ik denk dat het gewoon niet relaxed gaat worden.
Me zussie van 15 gaat ook mee en die vind het heel erg leuk, en ik voel me gewoon voorschut als ik niet durf en me zussie wel dus ik heb niks laten merken, heb alleen het reisadvies ff doorgemaild.
Vraag: om de 3/4 jaar is een aanslag voorgekomen, en de laatste was in 2011 in Marrakech dus dan zou je denken dat aankomende zomer weer tijd is voor een nieuwe aanslag, hoe groot is het risico dat je eventueel omkomt?
En verder denk ik.. moet ik wel zeuren.. want sommige verslaggevers of journalisten lopen zelfs in Somalië rond wat nog veel erger is..
1 durven jullie zo'n vakantie?
2 omdat ik hypergondrie heb zou het best kunnen dat ik altijd in ellende denk
3 is het volgens jullie veilig genoeg ?
en heeft iemand misschien ervaring met een reis naar Marokko?
Bedankt alvast, en ik hoop op serieuze reacties want ik sta al weken in de zenuwen zacht uitgedrukt gezegd.. terwijl een vakantie juist ontspannend hoort te zijn..
Was liever naar Kaapverdië of Spanje gegaan...
Want ik ben heel zuinig op mijn leven ''wie zich zelf spaart krijgt nooit rente'' is me motto wel een beetje, en ik weet dat als ik omkom er op geenstijl zou staan
''Ik heb geen medelijden met die Nederlanders die daar zijn omgekomen je zoekt het zelf ook een beetje op als je op vakantie gaat in de zandbak van allah''
en dat soort reacties.
Toen dat pas was gebeurd durfde veel mensen niet meer naar Londonquote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:05 schreef Skv het volgende:
Mag ik je er overigens aan herinneren dat er ook aanslagen waren in de metro's van Londen en Madrid? Durf je daar nu ook nooit meer naartoe?
quote:
Daar mag je als als niet-Moslim niet in.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:48 schreef HCFeestbeest het volgende:
En stel er gebeurt toch iets, dan ben je denk ik het veiligst in een moskee.
Uhu, er loopt iemand met een AK-47 over straat, en zij gaan zeggen 'nee sorry, je bent geen moslim dus je komt er niet in'?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 21:28 schreef k_man het volgende:
[..]
Daar mag je als als niet-Moslim niet in.
Oh ja. Realistisch scenario....quote:Op zaterdag 29 maart 2014 21:29 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Uhu, er loopt iemand met een AK-47 over straat, en zij gaan zeggen 'nee sorry, je bent geen moslim dus je komt er niet in'?
Ten tijde van een aanslag is dat een heel realistisch scenario. Maar zoals jij het verwoordde, namelijk:quote:
leek het erop dat je bedoelde dat je ook ten tijde van een aanslag een moskee niet in mag als je geen moslim bent.quote:Daar mag je als als niet-Moslim niet in.
Waarom zo moeilijk doen ? Gewoon recht doorlopen. Ze gaan dan opzij voor jou. Hun logica.quote:Op zondag 30 maart 2014 00:30 schreef djakkaa3033 het volgende:
Multivitamine en de rest ontzettend bedankt voor jullie reacties!
En intimidaties al een beetje gewend, zelfs net nog bij de mac aan de coolsingel hier in Rotterdam groepje turkse/marokkaanse jongens die met 6 naast elkaar lopen en allemaal boos kijken ze liepen zo breed uit dat ik de stoep af moest, maar beter dat dan tegen ze aanbotsen als ik de stoep niet af zou gaan
quote:Op zaterdag 29 maart 2014 10:18 schreef Beach het volgende:
quote:Op zaterdag 29 maart 2014 10:18 schreef Beach het volgende:
reisleider?quote:Op zondag 30 maart 2014 00:30 schreef djakkaa3033 het volgende:
Multivitamine en de rest ontzettend bedankt voor jullie reacties!
En intimidaties al een beetje gewend, zelfs net nog bij de mac aan de coolsingel hier in Rotterdam groepje turkse/marokkaanse jongens die met 6 naast elkaar lopen en allemaal boos kijken ze liepen zo breed uit dat ik de stoep af moest, maar beter dat dan tegen ze aanbotsen als ik de stoep niet af zou gaan, gedraag me op straat redelijk onopvallend en ontwijk moeilijkheden het liefste wat ook erg goed lukt gelukkig!![]()
In marokko zou ik ook niet de opvallende jongen uithangen en gewoon met de reisleider meelopen.
Ik moet me inderdaad wat minder laten leiden door media etc die het soms erg overdrijven!!
Heel erg bedankt voor jullie advies, waardeer ik ontzettend en een fijne avond!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop