abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138297123
Zou je wel naar Noord Ierland of Spanje durven ? Daar vinden immers nog altijd meer terroristische aanslagen plaats.

Geen probleem ? Dan hierbij ook niet. Lo-gisch ;)
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
  Forum Admin zaterdag 29 maart 2014 @ 14:58:32 #27
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_138297439
quote:
0s.gif
Op zaterdag 29 maart 2014 10:18 schreef Beach het volgende:
niet vergeten alle slechte marrokanen zitten hier al xd
topic kan dicht.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_138298642
Even off topic KLB / Met je ex avondje uit, mentaal kapot
Wanneer krijgen we weer een nieuwe klacht van je??
Op woensdag 25 maart 2015 09:49 schreef TARDIS. het volgende: 'eend112', een vrolijke doch nuchtere user die bekend staat om zijn vriendelijkheid, goedwilligheid en af en toe onverwacht scherpe opmerking.
pi_138300082
quote:
0s.gif
Op zaterdag 29 maart 2014 10:13 schreef djakkaa3033 het volgende:
Ik zit met een heel groot probleem.

Moeders weet dat ik van vakanties houd, en sinds ik op me zelf woon heb ik weinig geld.
Dus ze heeft een vakantie voor me geboekt een 15 daagse rondreis door de koningssteden van
Marokko en het atlas/rifgebergte etcetera.

Opzich heel cool allemaal, op kamelen rijden door de sahara, jeeptocht door de woestijn.
Slapen in een sprookjesachtig hotel (hotel helemaal van een soort zand zwembad met palmbomen, elke dag onbeperkt ontbijt en avondmaal)

Ik had gezegd toen ik het hoorde van ''Dankjewel ma ik ben er echt blij mee''.

Maar toen ik op ''reisadvies Marokko'' ging kijken sloegen de stoppen door bij me.

''Reisadvies Marokko

Extra waakzaamheid betrachten
U dient zich bewust te zijn van het wereldwijde verhoogde risico van terroristische aanslagen (en de laatste tijd vooral ook in de Sahel-regio). Ook in Marokko, waar in 2003, 2007 en 2011 terroristische aanslagen plaatsvonden, wordt aangeraden extra waakzaamheid te betrachten op toeristische plaatsen en andere plaatsen waar veel buitenlanders samenkomen ''

''GICM wil een fundamentalistische islamitische staat vestigen in Marokko, daarnaast ondersteunt of ondersteunde ze Al Qaida in de strijd tegen het Westen. Op 16 mei 2003 kwamen er bij een zelfmoordaanslag in Casablanca (Marokko) 45 mensen om het leven, dit dodental is inclusief de twaalf zelfmoordterroristen. Salafia Jihadia wordt ook verdacht van betrokkenheid bij de terroristische aanslagen in Madrid van 11 maart 2004.''

Toen ik dat allemaal las begon ik echt te shaken als de golera,

Las ook dat er in 1993 een aantal terroristen een hotel waren binnengedrongen en alle gasten dood hadden geschoten..
Nu weet ik dat zelfs een aanslag in bv Nederland kan voorkomen (Apeldoorn Koninginnedag) Of zelfs in Noorwegen met breivik (±80 doden?)..
Dat zijn al meer doden in Noorwegen als in alle tijden in Marokko zijn gevallen..

Maar toch .. alle landen om Marokko (Algerije Mali, SyrIë,) zitten in oorlog..
Ik vind het toch een heel eng gevoel denk om in een islamitisch land te zijn..

Iedereen die een baard heb ga ik straks misschien argwanen of denken dat hij explosieven heeft, ik denk dat het gewoon niet relaxed gaat worden.

Me zussie van 15 gaat ook mee en die vind het heel erg leuk, en ik voel me gewoon voorschut als ik niet durf en me zussie wel dus ik heb niks laten merken, heb alleen het reisadvies ff doorgemaild.

Vraag: om de 3/4 jaar is een aanslag voorgekomen, en de laatste was in 2011 in Marrakech dus dan zou je denken dat aankomende zomer weer tijd is voor een nieuwe aanslag, hoe groot is het risico dat je eventueel omkomt?

En verder denk ik.. moet ik wel zeuren.. want sommige verslaggevers of journalisten lopen zelfs in Somalië rond wat nog veel erger is..

1 durven jullie zo'n vakantie?
2 omdat ik hypergondrie heb zou het best kunnen dat ik altijd in ellende denk
3 is het volgens jullie veilig genoeg ?
en heeft iemand misschien ervaring met een reis naar Marokko?

Bedankt alvast, en ik hoop op serieuze reacties want ik sta al weken in de zenuwen zacht uitgedrukt gezegd.. terwijl een vakantie juist ontspannend hoort te zijn..
Was liever naar Kaapverdië of Spanje gegaan...

Want ik ben heel zuinig op mijn leven ''wie zich zelf spaart krijgt nooit rente'' is me motto wel een beetje, en ik weet dat als ik omkom er op geenstijl zou staan
''Ik heb geen medelijden met die Nederlanders die daar zijn omgekomen je zoekt het zelf ook een beetje op als je op vakantie gaat in de zandbak van allah''
en dat soort reacties.
Stel je niet aan zeg, mijn God. Ik ben er anderhalf jaar geleden geweest en zelf met een auto rondgescheurd. Geen enkel probleem, buiten wat opdringerig volk in de toeristische gebieden. Heb wel voor hetere vuren gestaan. Ergo: gewoon gaan en niet zo zeuren.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_138300380
Mag ik je er overigens aan herinneren dat er ook aanslagen waren in de metro's van Londen en Madrid? Durf je daar nu ook nooit meer naartoe?
pi_138300465
quote:
7s.gif
Op zaterdag 29 maart 2014 17:05 schreef Skv het volgende:
Mag ik je er overigens aan herinneren dat er ook aanslagen waren in de metro's van Londen en Madrid? Durf je daar nu ook nooit meer naartoe?
Toen dat pas was gebeurd durfde veel mensen niet meer naar London
Op woensdag 25 maart 2015 09:49 schreef TARDIS. het volgende: 'eend112', een vrolijke doch nuchtere user die bekend staat om zijn vriendelijkheid, goedwilligheid en af en toe onverwacht scherpe opmerking.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 20:48:56 #32
384601 HCFeestbeest
Behoort tot het patriciaat
pi_138307555
Ik zou enkel de ruimtes mijden waar er snel brand ontstaat en er maar enkele uitgangen zijn die nota bene ook nog geblokkeerd kunnen worden. Verder zijn populaire doelwitten onder terroristen natuurlijk stations, winkelcentra en andere locaties waar er veel mensen zijn die snel in paniek kunnen raken.
En stel er gebeurt toch iets, dan ben je denk ik het veiligst in een moskee. Geen enkele moslim zal in het huis van allah een moord durven plegen (idem met kerken voor Christenen en altaren voor de Romeinen).
Gr gr. de KLB Keizer
  zaterdag 29 maart 2014 @ 20:51:28 #33
248156 Rockiejj
Who's your daddy?
pi_138307663
quote:
0s.gif
Op zaterdag 29 maart 2014 10:14 schreef Beach het volgende:
:')
Diep inspirerende quote
- "bekend" persoon
pi_138309412
quote:
0s.gif
Op zaterdag 29 maart 2014 20:48 schreef HCFeestbeest het volgende:
En stel er gebeurt toch iets, dan ben je denk ik het veiligst in een moskee.
Daar mag je als als niet-Moslim niet in.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 21:29:45 #35
384601 HCFeestbeest
pi_138309466
quote:
7s.gif
Op zaterdag 29 maart 2014 21:28 schreef k_man het volgende:

[..]

Uhu, er loopt iemand met een AK-47 over straat, en zij gaan zeggen 'nee sorry, je bent geen moslim dus je komt er niet in'?
Gr gr. de KLB Keizer
pi_138309515
quote:
0s.gif
Op zaterdag 29 maart 2014 21:29 schreef HCFeestbeest het volgende:

[..]

Uhu, er loopt iemand met een AK-47 over straat, en zij gaan zeggen 'nee sorry, je bent geen moslim dus je komt er niet in'?
Oh ja. Realistisch scenario....
  zaterdag 29 maart 2014 @ 21:33:12 #37
384601 HCFeestbeest
pi_138309617
quote:
10s.gif
Op zaterdag 29 maart 2014 21:30 schreef k_man het volgende:

[..]

Oh ja. Realistisch scenario....
Ten tijde van een aanslag is dat een heel realistisch scenario. Maar zoals jij het verwoordde, namelijk:
quote:
leek het erop dat je bedoelde dat je ook ten tijde van een aanslag een moskee niet in mag als je geen moslim bent.
Gr gr. de KLB Keizer
pi_138312480
pas goed op je zusje van 15 dude.. de locals daar zijn ontzettend vrouwonvriendelijk en dringen zich erg op, vooral tegenover vrouwen. al die noord afrikaanse landen zijn echt waardeloze vakantielanden maarja dat is mijn ervaring.
There are only 151 Pokémon.
pi_138317407
Multivitamine en de rest ontzettend bedankt voor jullie reacties!
En intimidaties al een beetje gewend, zelfs net nog bij de mac aan de coolsingel hier in Rotterdam groepje turkse/marokkaanse jongens die met 6 naast elkaar lopen en allemaal boos kijken ze liepen zo breed uit dat ik de stoep af moest, maar beter dat dan tegen ze aanbotsen als ik de stoep niet af zou gaan, gedraag me op straat redelijk onopvallend en ontwijk moeilijkheden het liefste wat ook erg goed lukt gelukkig! :)
In marokko zou ik ook niet de opvallende jongen uithangen en gewoon met de reisleider meelopen.
Ik moet me inderdaad wat minder laten leiden door media etc die het soms erg overdrijven!!

Heel erg bedankt voor jullie advies, waardeer ik ontzettend en een fijne avond! :)
pi_138319719
quote:
0s.gif
Op zondag 30 maart 2014 00:30 schreef djakkaa3033 het volgende:
En intimidaties al een beetje gewend, zelfs net nog bij de mac aan de coolsingel hier in Rotterdam groepje turkse/marokkaanse jongens die met 6 naast elkaar lopen en allemaal boos kijken ze liepen zo breed uit dat ik de stoep af moest, maar beter dat dan tegen ze aanbotsen als ik de stoep niet af zou gaan
Waarom zo moeilijk doen ? Gewoon recht doorlopen. Ze gaan dan opzij voor jou. Hun logica.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_138319738
Voorzichtig zijn met het eten bij kraampjes maar verder kan je er prima heen. Let wel op dat verkopers geen prullaria aan je verpatsen voor het tienvoudige van de normale prijs. Dat zijn je grootste zorgen bij deze vakantie.
pi_138319741
Als ik jou was zou ik even goed kijken in welke maand de aanslag was gebeurd 3 jaar geleden, daarna een berekening maken:

De maand waarin het was gebeurd 3/4 jaar geleden + de maand wanneer jij er gaat zijn en dan het gemiddelde van de twee is wanneer er hoogst waarschijnlijk weer iets gaat gebeuren.

p.s zorg dat je ma genoeg geld op haar rekening heeft om een eventuele gijzeling snel te kunnen voorkomen..

gr gr
Waz met jou!
  zondag 30 maart 2014 @ 14:36:20 #43
424777 MrsGreen
Idealistisch
pi_138326527
Niet zo bang zijn. Overal kan wel wat gebeuren. Dit lijkt een mooie reis.
pi_138326826
Ik zou wel opletten op het Tahrirplein (vooral 's avonds). Kijk maar eens de aflevering van "Oplichters in het buitenland" over Egypte. Dat plein wordt je als toerist genaaid waar je bijstaat.

Oeps, Tahrirplein = Egypte, niet Marokko :@

[ Bericht 12% gewijzigd door Think_Pad op 31-03-2014 20:47:00 ]
  maandag 31 maart 2014 @ 13:10:00 #45
381112 PressPlayOnTape
Loading.. Ready... Run!
pi_138359668
Ben net een paar weken terug van een 3-weekse reis door Marokko. Prachtland! Don't be a pussy en ga gewoon, je zult er geen spijt van krijgen. :)
You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.
pi_138359880
Mja als de Mokros hier staan te demonstreren tegen de juweliersvrouw dan begrijp ik best dat je niet durft te gaan .

Het is een raar volk wat wij als noodweer / heldendaad zien dat zien hun als moord _O-

Veel plezier op je vakantie *O*
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
pi_138360232
quote:
0s.gif
:D
  maandag 31 maart 2014 @ 13:29:33 #48
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_138360424
quote:
0s.gif
:')
hier schreef kensei: haha komen
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
pi_138361883
Die reisadviezen zijn vaak overdreven, en komen vaak niet overeen met het beeld wat de inwoner van zijn land zelf heeft.
Kijk maar eens naar het reisadvies van het US ministerie van buitenlandse zaken over Nederland.
http://travel.state.gov/c(...)try/netherlands.html
pi_138363526
quote:
0s.gif
Op zondag 30 maart 2014 00:30 schreef djakkaa3033 het volgende:
En intimidaties al een beetje gewend, zelfs net nog bij de mac aan de coolsingel hier in Rotterdam groepje turkse/marokkaanse jongens die met 6 naast elkaar lopen en allemaal boos kijken ze liepen zo breed uit dat ik de stoep af moest, maar beter dat dan tegen ze aanbotsen als ik de stoep niet af zou gaan, gedraag me op straat redelijk onopvallend en ontwijk moeilijkheden het liefste wat ook erg goed lukt gelukkig! :)
In marokko zou ik ook niet de opvallende jongen uithangen en gewoon met de reisleider meelopen.
Ik moet me inderdaad wat minder laten leiden door media etc die het soms erg overdrijven!!

Heel erg bedankt voor jullie advies, waardeer ik ontzettend en een fijne avond! :)
reisleider? :') Ga je op een busvakantie ofzo?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop