abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138291012
ik zag (op een jarenoud topic na) nog geen topic over het zoeken met een metaaldetector.
dus dan open ik er zelf maar een :P

zijn er meer mensen die dit als hobby hebben? heb sinds een week of 3 deze hobby weer opgepakt, na vroeger als kind ook gezocht te hebben.
heb nu de garret ace 250 gekocht, en hij bevalt me prima moet ik zeggen :) erg goede prijs/kwaliteit verhouding.
ben nu 3x gaan zoeken en samen met een hoop troep heb ik toch ook al wat leuke vondsten mee naar huis kunnen nemen. o.a een zilveren dubbeltje uit 1918 en een belgische leopold 2 2 centmunt waarvan de datum helaas niet meer leesbaar is -O-
en nog een mooie vuurkets gevonden (17/18e eeuw).
dus nog niet veel speciaals, maar toch leuk :)

dus mochten er hier ook mensen zitten die zoeken, deel hier je vondsten/ zoekverhalen en foto's van je vondsten ^O^
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_138291161
Hej dat klinkt vet :)
Op wat voor plekken ga je zoeken? En wat kost zo'n ding ongeveer?
heb je ook foto's van je vondsten?
'Do not pray for easy lives. Pray to be stronger men.'
pi_138291275
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 09:58 schreef Fraymenkahn het volgende:
Hej dat klinkt vet :)
Op wat voor plekken ga je zoeken? En wat kost zo'n ding ongeveer?
heb je ook foto's van je vondsten?
voornamelijk op akkers geweest van boeren die ik ken, woon in venray en hier geldt een algeheel detectorverbod dus de bossen in mag (officieel O~) ) niet..
van de week maar eens lid worden van de bibliotheek om wat boeken te halen over de geschiedenis van mijn omgeving.
mijn ace 250 kostte geloof ik rond de 300 euro, dan nog de andere dingen die je nodig hebt (schep, tas e.d) alles bij elkaar was ikiets van 500 euro kwijt geloof ik dus dat valt op zich mee :)
foto's heb ik, maar ben nu formule 1 aan het kijken dus die plaats ik later wel effe :P
pi_138292445
Ik heb dat vroeger een tijdje gedaan, de enige beetje interessante vondst was een metaaldetector. :{
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_138292459
Leuk
pi_138293630
Lijkt mij een geweldige hobby.
pi_138296310
Wat een onzin is dat dan dat je niet met een metaal detector mag zoeken. Waarom is dat?
'Do not pray for easy lives. Pray to be stronger men.'
pi_138298041
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 14:04 schreef Fraymenkahn het volgende:
Wat een onzin is dat dan dat je niet met een metaal detector mag zoeken. Waarom is dat?
Bij ons was dat vrij logisch. Er lag nogal wat tweede wereldoorlog wapentuig onder de grond in het bos. Niet ideaal als je lekker aan het graven bent en dan ineens op een granaat stuit.

OT: Ik heb dit een tijdje gedaan toen ik klein was. Ik vond het vaak teleurstellend omdat mijn detector max 30 cm onder de grond kon detecteren. Het was (is, ik heb hem nog wel staan) er een van White's en kostte iets van 300-400 gulden. Een oude dus. 1 keer een zilveren ketting gevonden en verder heel veel spijkers. Leuk om te doen, maar zonder goede landschapskaarten zit je al snel op een kansloze plek te zoeken.
pi_138298159
Leuk! Lijkt me erg leuk om te doen, maar ik vind het iets te duur om gewoon maar eens te proberen. Ben wel benieuwd naar fotos!
pi_138298170
Een collega van me doet dit. Die heeft al een aardige collectie, met o.a. een gouden munt, wat zilveren munten, gewone munten, gespen, speelgoedsoldaatjes, kogels, lepeltjes. Laatst had 'ie het meegenomen, omdat hij bij een boer langs ging om afspraken te maken om in diens weiland met de metaaldetector te zoeken.
Hij gaat ook een of twee keer per jaar een weekendje weg met een groepje om ergens in het buitenland te zoeken.
pi_138298514
Gaaf! Heb vroeger wel eens met een metaaldetector op het strand gelopen na een drukke dag... :)
pi_138299104
vanmiddag nog even 3 uurtjes gezocht op de plaats waar vroeger een zwembad met ligweide was, de opbrengst: ้้n stuiver uit 1997 ;(
pi_138299553

Zilveren dubbeltje uit 1918

Vuurkets

2 cent uit belgie (geslagen tussen 1869-1909. Datum niet meer leesbaar helaas, dit is de beste kant -O- )

Wat granaatscherven

Kogeltje

Mijn zoekplek van vanmiddag :7
Niet veel succes daar dus, maar hef was wel heerlijk in het zonnetje O+

zoals gezegd,het is nog niet veel. maar je moet ergens mee beginnen *O*
pi_138299780
De granaatscherven zijn geleideband van een granaat.

Ik zoek al jaren in Duitsland , Ardennen en het Market Garden gebied.

Maar ja , dat mag niet he ;)
pi_138299975
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 16:46 schreef Osiris024 het volgende:
De granaatscherven zijn geleideband van een granaat.

Ik zoek al jaren in Duitsland , Ardennen en het Market Garden gebied.

Maar ja , dat mag niet he ;)
klopt, geleideband van een granaat idd. dat kreeg ik op een andere site ook al te horen :Y

en er mag wel meer niet :P al moet ik zeggen dat ik ww2-spul leuke vondsten vind, maar dat is niet echt waar ik naar op zoek ben

heb je al wat noemenswaardigs gevonden?
pi_138300486
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 16:52 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

klopt, geleideband van een granaat idd. dat kreeg ik op een andere site ook al te horen :Y

en er mag wel meer niet :P al moet ik zeggen dat ik ww2-spul leuke vondsten vind, maar dat is niet echt waar ik naar op zoek ben

heb je al wat noemenswaardigs gevonden?
Wapen(delen) , stukken uniform , bajonetten , helmen etc. :)
pi_138300708
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:09 schreef Osiris024 het volgende:

[..]

Wapen(delen) , stukken uniform , bajonetten , helmen etc. :)
mooi!
  zondag 30 maart 2014 @ 14:27:46 #18
342182 GZ1000
Is geen C1000.
pi_138326299
Hier ook een zoekert, Whites DFX. Maar helaas heb ik, in tegenstelling tot vroeger, niet veel vrije tijd (en geen vervoer), dus verder dan wat akkers in de buurt kom ik niet.
Een wijs man stelde ooit 'vrouwen zijn het zwakkere geslacht. De vrouw is per definitie minderwaardig aan de man en vrouwen dienen derhalve een ondergeschikte rol in de samenleving te vervullen.'
  zaterdag 5 april 2014 @ 08:48:36 #19
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_138532264
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:16 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

mooi!
Dit weekend ook weer zoeken? Mijn interesse begint ook wel te groeien naarmate ik meer filmpjes erover zie.
pi_138532312
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 08:48 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Dit weekend ook weer zoeken? Mijn interesse begint ook wel te groeien naarmate ik meer filmpjes erover zie.
mwah, ik pis al sinds woensdag bloed dus ik geef mijn lichaam nog effe wat rust dit weekend :P
volgende week wel weer! heb er zin in, wil gaan zoeken op een oud zandpad tussen 2 dorpen in. pad is ongeveer een halve km lang en daar heb ikop de eerste 10 meter al die 2 muntjes en een kruisje (hangertje) gevonden dus heb goede hoop op meer!
  zaterdag 5 april 2014 @ 09:08:02 #21
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_138532408
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 08:57 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

mwah, ik pis al sinds woensdag bloed dus ik geef mijn lichaam nog effe wat rust dit weekend :P
volgende week wel weer! heb er zin in, wil gaan zoeken op een oud zandpad tussen 2 dorpen in. pad is ongeveer een halve km lang en daar heb ikop de eerste 10 meter al die 2 muntjes en een kruisje (hangertje) gevonden dus heb goede hoop op meer!
Oh, beterschap gewenst dan.. Lijkt me wel lastig steeds weer mooie plekjes te vinden aangezien vele hobbyisten je waarschijnlijk al voor zijn geweest.
pi_138534100
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 09:08 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Oh, beterschap gewenst dan.. Lijkt me wel lastig steeds weer mooie plekjes te vinden aangezien vele hobbyisten je waarschijnlijk al voor zijn geweest.
true, maar omgeploegde akkers bieden weer nieuwe kansen ^O^
  zaterdag 5 april 2014 @ 12:38:49 #23
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_138535662
Moet je eens na een drukke zomerdag eens op het strand gaan zoeken, geheid succes.

Op oude omgeploegde akkers is ook veel te vinden.
pi_138536298
detetor
  zaterdag 5 april 2014 @ 21:50:22 #25
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_138552079
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 11:17 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

true, maar omgeploegde akkers bieden weer nieuwe kansen ^O^
Zit me te ori๋nteren, maar als ik hier kijk durf ik haast geen Garrett meer te halen :{

http://www.metalldetektortest.eu/garrett.html
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')