Ik zeg probeer het, neem een go pro mee om te filmen hoe het gaat.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 01:31 schreef fespo het volgende:
ik bedacht met net als je een pak bloem koopt in zuid amerika, je stopt er cocaïne in en sluit alles goed af.
je bewaard het bonnetje.
als ze je dan pakken kan je dan gestraft worden voor drugs smokkel?
je kunt toch zeggen dat je het zo gekocht hebt in de winkel?
de kans dat je wordt betrapt is best klein hoor. de meerderheid komt er onbestraft mee weg. zeker als je er zelf niks vanaf weet en je je dus niet zenuwachtig gedraagt.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 02:24 schreef fespo het volgende:
[..]
op grond waarvan dan?
als ik zonnebrand zou kopen voor vakantie en één of andere droplul heeft daar iets in gestopt en ik wordt gepakt dan kom ik 10 jaar achter de tralies?
leuke grapjes kan je dan uithalen met mensen die je niet zo mag.
Een lijk staat niet op de opiumlijst. Als er drugs in je huis worden gevonden kun je ervan uitgaan dat ook dan de politie vragen gaat stellen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 02:43 schreef fespo het volgende:
[..]
dat vind ik wel vreemd dan.
een lijk in je woning betekend toch ook niet direct dat de woningeigenaar dit heeft gedaan
De politiestaat is inmiddels al lang voor elkaar, kweek je tomaten onder wat lampen kun je inval verwachten.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 04:40 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Een lijk staat niet op de opiumlijst. Als er drugs in je huis worden gevonden kun je ervan uitgaan dat ook dan de politie vragen gaat stellen.
eigen tomaten kweken is nog uit te leggen (ik vertrouw al die gif niet die ze op het land spuiten) maar een pak meel meesjouwen slaat nergens op, omdat meel niet bepaald schaars is.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 05:01 schreef schvvmert het volgende:
[..]
De politiestaat is inmiddels al lang voor elkaar, kweek je tomaten onder wat lampen kun je inval verwachten.
Komt vaker voor dan je denkt, criminelen die coke in je tas stoppen, en hun handlangers wachten je bij aankomst op en jatten je bagage. En als je gepakt wordt, dan ben jij de lul. Daarom áltijd op je spullen letten.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 02:45 schreef fespo het volgende:
[..]
stop dus lekker wat poeder in een gehaatte vriend zijn koffer (zonnebrand, etc) en je trakeert hem op 10 jaar achter de tralies
en dit klinkt ongeloofwaardiger dan het is.
dit hoeft niet daardwerkelijk in de koffer gestopt te worden, maar kan een week van te voren in een potje gestopt te worden waarvan je weet dat hij dit mee neemt.
bron dat dit zo vaak voor zou komen?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 07:41 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Komt vaker voor dan je denkt, criminelen die coke in je tas stoppen, en hun handlangers wachten je bij aankomst op en jatten je bagage. En als je gepakt wordt, dan ben jij de lul. Daarom áltijd op je spullen letten.
Overigens heeft dit een vrij hoge succesrate, aangezien de koerier in dit geval van niks weet, een legitiem reisdoel heeft en niet zenuwachtig is bij controles.
Heb geen cijfers, maar het probleem is serieus genoeg dat de overheid er expliciet voor waarschuwt: http://www.rijksoverheid.(...)tenland/drugssmokkelquote:Op zaterdag 29 maart 2014 08:10 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
bron dat dit zo vaak voor zou komen?
Een lijk in de kofferbak van de auto waarmee je de grens over probeert te gaan is al een heel ander verhaal....quote:Op zaterdag 29 maart 2014 02:43 schreef fespo het volgende:
[..]
dat vind ik wel vreemd dan.
een lijk in je woning betekend toch ook niet direct dat de woningeigenaar dit heeft gedaan
Yep... daarom wordt ook altijd gevraagd of je zelf je koffer hebt ingepakt en of je nog dingen voor anderen in je koffer hebt gedaan.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 02:45 schreef fespo het volgende:
[..]
stop dus lekker wat poeder in een gehaatte vriend zijn koffer (zonnebrand, etc) en je trakeert hem op 10 jaar achter de tralies
en dit klinkt ongeloofwaardiger dan het is.
dit hoeft niet daardwerkelijk in de koffer gestopt te worden, maar kan een week van te voren in een potje gestopt te worden waarvan je weet dat hij dit mee neemt.
Dan heb je wel het gunstigste scenario; dat je in NL tegen de lamp loopt....quote:Op zaterdag 29 maart 2014 10:18 schreef Ridocar het volgende:
TS mag ook van mij z'n gang gaan. Sowieso een paar leuke dingen in het vooruitzicht:
- je hoeft je geen zorgen te maken over je geld.
- je gaat voor korte of misschien iets langere tijd even helemaal nergens naartoe. Noem het vakantie, of een sabbatical...
- bij juridische ondersteuning krijg je een geheel op maat, verzorgd en exclusief vervoer waarbij je veiligheid is gewaarborgd.
- voor al het andere contact met de buitenwereld ben je niet meer verplicht om op bezoek te gaan, je nodigt hén uit.
- zelfs na je volpensionverblijf krijg je de nodige nazorg.
Wat zij bij zich had, had toch een straatwaarde van 100.000 dollar? Dat komt echt niet per abuis in verkeerde handen hoor.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 02:30 schreef fespo het volgende:
als je zou zeggen dat je voor je zelf iets hebt gekocht etc en je een goed verhaal hebt dat je dat echt nodig hebt en in de winkel hebt gekocht dan vind ik het toch vreemd klinken dat je daarvoor achter de tralies komt. (stel dat het echt in de winkel is geprepareerd / een fout gemaakt is)
quote:Op zaterdag 29 maart 2014 01:31 schreef fespo het volgende:
ik bedacht met net als je een pak bloem koopt in zuid amerika, je stopt er cocaïne in en sluit alles goed af.
je bewaard het bonnetje.
als ze je dan pakken kan je dan gestraft worden voor drugs smokkel?
je kunt toch zeggen dat je het zo gekocht hebt in de winkel?
stuur het dan niet naar je eigen naamquote:Op zaterdag 29 maart 2014 10:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een lijk in de kofferbak van de auto waarmee je de grens over probeert te gaan is al een heel ander verhaal....
Maar waarom rondzeulen met een kilo bloem? Stuur het gewoon aan je zelf op en geef post.nl de schuld dat ze de coke er ingedaan hebben.
Nee, beter stuur je het naar de buurman die altijd op z'n werk is als de pakketbezorger komt en neem jij vervolgens het pakketje aan omdat de buurman niet thuis is.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 15:14 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
stuur het dan niet naar je eigen naam
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |