abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6249865
Ik ben op zoek naar een liedje waar een zo lang mogelijke gitaarsolo in zit, het zal waarschijnlijk wel een live-opname zijn.
Wie o wie helpt mij?
Great minds discuss ideas. Normal minds discuss events. Small minds discuss other people's business.
  zaterdag 12 oktober 2002 @ 21:09:34 #2
1573 Kipman
www.kangoeroerene.nl yeah!
pi_6249913
De langste die ik in mijn bezit heb is de liveversie van UFO's Rock Bottom van de live-cd Strangers In The Night. Vind ik gelijk ook de beste solo ooit van gitaargod Michael Schenker.
Kipman legt hier de eieren! Maar nu vanuit Australie!
pi_6250008
Nog meer goeie solo's?
Great minds discuss ideas. Normal minds discuss events. Small minds discuss other people's business.
pi_6250108
De langste gitaarsolo weet ik niet, maar een hele goeie gitarist vind ik Brian May. Heb hem ontmoet in 1993 na afloop van zijn concert in Ahoy
  zaterdag 12 oktober 2002 @ 21:25:35 #5
13973 ranja
image means nothing
pi_6250122
I'm going home - Ten years after
Die heeft in de live versie ook een erg lange solo.
pi_6250293
Op een live-cd van de Dire Straits die ik heb, staat een versie van Sultans of Swing die ong. een kwartier duurt, daar zitten een paar hele mooie en lange solo's van Mark Knopfler in.
Ik vind hem in elk geval geweldig.
pi_6250315
ik heb een live show van de gipsy kings van 2:53, is alleen gitaar
mocht je hem willen mail je maar
pi_6250327
op Liveshit van Metallica staat er een van Kirk Hammett van een minuut of 10 (of misschien wel langer) en op Once in a Livetime van Dream Theater staat er een van John Petrucci van ook een minuut of tien...
  zaterdag 12 oktober 2002 @ 21:54:15 #9
1573 Kipman
www.kangoeroerene.nl yeah!
pi_6250557
Ik heb een cd van Steve Vai (Passion & Warface) en elk nummer is eigenlijk één gitaarsolo, dus lang.
Kipman legt hier de eieren! Maar nu vanuit Australie!
pi_6250568
De solo in Victim of Changes op de nieuwe DVD van Judas Priest, Live in London, is wel heel erg lang en vooral irritant.
pi_6250621
De lange (live)uitvoering van Like A Hurricane van Neil Young heeft ook een eindeloze 'solo'.
  zaterdag 12 oktober 2002 @ 21:59:37 #12
20435 Dante_A
Multidisciplinair
pi_6250652
David Gilmour van Pink Floyd zal vast wel ergens op een live-CD een gitaarsolo van 30 minuten hebben geproduceerd waarvoor hij dan in totaal 7 keer de gitaar voor heeft moeten aanraken.
Liever elke anderhalve minuut een vliegtuig over mijn hoofd dan één keer in de week een draaiorgel in m'n straat.
Europeanen aller landen verenigt u.
Meten is weten, zolang je weet wat je meet.
Chanson du jour: Sonic Youth - Cross the Breeze
  zaterdag 12 oktober 2002 @ 21:59:52 #13
15179 Toebroodjie
How`s it hanging?
pi_6250659
quote:
Op zaterdag 12 oktober 2002 21:54 schreef Kipman het volgende:
Ik heb een cd van Steve Vai (Passion & Warface) en elk nummer is eigenlijk één gitaarsolo, dus lang.
idd Steve Vai is your man
FourX Bitter
pi_6250806
quote:
Op zaterdag 12 oktober 2002 21:54 schreef Kipman het volgende:
of alien love secrets.
  zaterdag 12 oktober 2002 @ 22:17:08 #15
21073 dubbel0zeven
^[Bl!nd]^ Zombie Cro
pi_6250935
Langste gitaarsolo??

ik denk: Deep Purple, Child in time,

zondag 13 oktober 2002 @ 00:42:26 #16
7096 moby
fok.muziek uberlurker
pi_6252645
in Mike Oldfield - Incantations Part 3 zit er ook 1 van minstens een minuut of 5
Angry Killer Person Man --> http://koenen.luua.net/akpm
  zondag 13 oktober 2002 @ 00:49:29 #17
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_6252731
Led zeppelin mischien....?....?..?
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_6253552
quote:
Op zondag 13 oktober 2002 00:49 schreef BOKA het volgende:
Led zeppelin mischien....?....?..?
Daar zat ik ook aan te denken, bijv. de live-versie van Dazed and Confused op de 'Song Remains the Same' lp. Dik 20 minuten vrijwel uitsluitend gitaargepriegel..
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  zondag 13 oktober 2002 @ 01:56:39 #19
11950 ullie
Motherfucker from Hell
pi_6253588
quote:
Op zondag 13 oktober 2002 01:53 schreef Zander het volgende:

[..]

Daar zat ik ook aan te denken, bijv. de live-versie van Dazed and Confused op de 'Song Remains the Same' lp. Dik 20 minuten vrijwel uitsluitend gitaargepriegel..

Of The Allman Brothers Band...hoewel nee das niet uitsluitend gitaar en ook niet echt gepriegel.
Geldverdienen? Dat is zooo vorige eeuw!
  zondag 13 oktober 2002 @ 02:01:27 #20
2391 Jimmy
Door het bot
pi_6253657
quote:
Op zondag 13 oktober 2002 01:56 schreef ullie het volgende:

[..]

Of The Allman Brothers Band...hoewel nee das niet uitsluitend gitaar en ook niet echt gepriegel.

Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
pi_6253678
Brian May's Brighton Rock Solo is vrij lang...

En Ledzep's Dazed and Confused op de "The song remains the same"-DVD... Gigantisch lange gitaarsolo (ook wat gekloot met 'n strijkstok )

op de DVD omvat 't 6 chapters... en wordt gevolgd door Stairway to heaven en Moby Dick (die laatste met een vreselijk lange drumsolo van John Bonham)

Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zondag 13 oktober 2002 @ 12:30:24 #22
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_6255974
Yngwie Malmsteens repetoir is een aardig lange solo.
Ik denk ook dat het een live-uitvoering is van Deep Purple. Er schijnt eens een solo van meer dan 20 minuten gespeeld te zijn. Welk nummer en of het op een album staat weet ik niet.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  zondag 13 oktober 2002 @ 13:09:30 #23
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_6256380
Ik kan je niet helpen, want ik mijd ze zoveel mogelijk. Ben niet zo'n liefhebber van die oneindige solo's, of het nu een gitaar is of een ander instrument.
Het is net als met seks in Nederlandse films, he: 't is OK als het functioneel is, maar meestal is het dat niet. (imho, uiteraard )
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zondag 13 oktober 2002 @ 13:37:38 #24
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_6256681
quote:
Op zondag 13 oktober 2002 13:09 schreef Jane het volgende:
Ik kan je niet helpen, want ik mijd ze zoveel mogelijk. Ben niet zo'n liefhebber van die oneindige solo's, of het nu een gitaar is of een ander instrument.
Het is net als met seks in Nederlandse films, he: 't is OK als het functioneel is, maar meestal is het dat niet. (imho, uiteraard )
Moet je wel naar een groep luisteren waar ze het ook kunnen (be)spelen.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_6256752
Als ik jou was zou ik de extended versie van het liedje "She-wolf" eens gaan beluisteren. Is te vinden op cd/dvd "Rude Awakening" van Megadeth.

Eigenlijk zijn het meerdere solo's achter elkaar waarbij telkens afgewisseld wordt door beide gitaristen, maar zeker heel wat minuten geweldig solowerk.

Ga ook maar eens spitten in wat solo's van Randy Rhoads, John Petrucci, Jason Becker, Marty Friedman, Yngwie Malmsteen and so on...

Take no prisoners... take no shit!
pi_6257017
quote:
Op zondag 13 oktober 2002 13:09 schreef Jane het volgende:
Tja, ik ben er ook niet altijd zo blij mee, vooral niet alshet totaal onfunctioneel gepiel is wat op zich helemaal niets meer met het nummer te maken heeft en er dan ook echt niet in past.
  zondag 13 oktober 2002 @ 14:19:15 #27
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_6257071
quote:
Op zondag 13 oktober 2002 14:14 schreef Seborik het volgende:

[..]

Tja, ik ben er ook niet altijd zo blij mee, vooral niet alshet totaal onfunctioneel gepiel is wat op zich helemaal niets meer met het nummer te maken heeft en er dan ook echt niet in past.

Dan begrijp jij wat ik bedoel!
Ik ben dus niet tegen solo's en als het goede zijn. Dan vallen ze eigenlijk niet eens op, want ze horen bij het nummer. Bij andere betrap ik me er op dat het me snel gaat irriteren. De hoor-mij-nou-toch-eens-spelen-ik-ben-geweldig-solo's.

[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 13-10-2002 14:29]

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  Admin zondag 13 oktober 2002 @ 14:22:07 #28
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_6257103
Rory Gallagher, Ted Nugent, Ten Years After en Deep Purple.
Ow en een stuk van Michael Schenker.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  zondag 13 oktober 2002 @ 14:49:13 #29
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_6257505
quote:
Op zondag 13 oktober 2002 14:14 schreef Seborik het volgende:

[..]

Klopt, solo's moeten gewoon niet te lang zijn. Anders verliezen ze duidelijk aan structuur. Lange solo's lopen vaak uit op gepiel zonder structuur/ritme.
quote:
De hoor-mij-nou-toch-eens-spelen-ik-ben-geweldig-solo's.
Juist, dat noem ik altijd gewoon "patssolo's", waar ze meer waarde hechten aan het stoerdoen dan aan het muziekale. Wat dat betreft heb ik heel erg veel respect voor de gitarist van RHCP, die is technisch echt supergoed, maar laat het bijna nooit horen. Dat hij die discipline kan opbrengen
pi_6257853
[..]

Juist, dat noem ik altijd gewoon "patssolo's", waar ze meer waarde hechten aan het stoerdoen dan aan het muziekale. Wat dat betreft heb ik heel erg veel respect voor de gitarist van RHCP, die is technisch echt supergoed, maar laat het bijna nooit horen. Dat hij die discipline kan opbrengen
[/quote]

Juist ja, er zijn zelfs mensen die denken dat John Frusciante maar heel beperkt is in zijn kunnen. Terwijl hij op zijn 17e al het complete reportoire van Jimi Hendrix uit zijn mouw schudde. Luister eens naar de cover Castles made of sand door de Peppers, ik geloof uit 1988 of 89.. Ik heb zelden een gitarist zo dichtbij het geluid van Hendrix horen komen.. Trouwens Frusciante is voor 95% verantwoordelijk voor het geluid van de Peppers, met name op de laatste twee albums.

I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_6257968
quote:
Op zondag 13 oktober 2002 15:13 schreef nozem het volgende:

Ik heb zelden een gitarist zo dichtbij het geluid van Hendrix horen komen..

Idd, hoewel ik Stevie Ray Vaughan toch ook niet verkeerd vind in Hendrix geluid. Jammer, allebei veels te vroeg overleden.
Take no prisoners... take no shit!
pi_6258067
quote:
Op zondag 13 oktober 2002 15:24 schreef Dave_Mustaine het volgende:

[..]

Idd, hoewel ik Stevie Ray Vaughan toch ook niet verkeerd vind in Hendrix geluid. Jammer, allebei veels te vroeg overleden.

Stevie Ray Vaughan heeft inderdaad een aantal Hendrix-covers om je vingers bij af te likken, en soms (ik mag het bijna niet zeggen) beter dan het origineel.. Ik noem een Voodoo Chile, Little Wing etc..

Little Wing van SRV mag wat mij betreft best gelden als het beste stukje gitaarmuziek wat ooit opgenomen is

Maar we hadden het over lange gitaarsolo's dan mag Shine on you crazy diamond van Pink Floyd best meedoen denk ik

Moderator zondag 13 oktober 2002 @ 20:57:13 #33
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_6263330
quote:
Trouwens Frusciante is voor 95% verantwoordelijk voor het geluid van de Peppers, met name op de laatste twee albums.
en voor 100% verantwoordelijk voor z'n solo cd's

ohja op "to record only water for ten days" daar staan 2 instrumentale nummers op ook solo's te noemen

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zondag 13 oktober 2002 @ 21:44:38 #34
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_6264356
quote:
Op zondag 13 oktober 2002 20:57 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

en voor 100% verantwoordelijk voor z'n solo cd's

ohja op "to record only water for ten days" daar staan 2 instrumentale nummers op ook solo's te noemen

Maar die kerel kan echt shredden als een gek. Ik hoorde bij TMF Rockzone (plz geen gezeur ) een optreden van RHCP, ik geloof ietsvan 4 maanden geleden. Hij vervangde de solo van Californication door allemaal shredwerk. Damn die kerel is supersnel ook.

Maargoed, het ging over langste gitaarsolo

pi_6271410
quote:
Op zondag 13 oktober 2002 14:49 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Klopt, solo's moeten gewoon niet te lang zijn. Anders verliezen ze duidelijk aan structuur. Lange solo's lopen vaak uit op gepiel zonder structuur/ritme.
[..]

Die wil ik technisch toch ECHT niet supergoed noemen
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_6281524
quote:
Op zondag 13 oktober 2002 21:44 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Maar die kerel kan echt shredden als een gek. Ik hoorde bij TMF Rockzone (plz geen gezeur ) een optreden van RHCP, ik geloof ietsvan 4 maanden geleden. Hij vervangde de solo van Californication door allemaal shredwerk. Damn die kerel is supersnel ook.

Maargoed, het ging over langste gitaarsolo

Dat moet ik horen! Iemand die het toevallig op heeft genomen ofzo? Ik heb John frusciante altijd al willen horen shredden, want ik weet dat ie het kan Maar in plaats van dat overdreven 'kijk mij eens goed kunnen pingelen' gedrag stelt Frusciante zich bescheiden op en verwerkt hij alleen solo's in zijn nummers die ook echt iets toevoegen aan het nummer.
pi_6281948
quote:
Op zondag 13 oktober 2002 02:03 schreef Jordy-B het volgende:
Brian May's Brighton Rock Solo is vrij lang...
Juist.
Maar als je het minder lang zoekt, en toch goed te luisteren meot je maar eens bed of rozes en dry county van bon jovi beluisteren.
Is erg goed maar niet heel erg lang.
"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')