quote:idd Steve Vai is your man
Op zaterdag 12 oktober 2002 21:54 schreef Kipman het volgende:
Ik heb een cd van Steve Vai (Passion & Warface) en elk nummer is eigenlijk één gitaarsolo, dus lang.
quote:of alien love secrets.
Op zaterdag 12 oktober 2002 21:54 schreef Kipman het volgende:
Ik heb een cd van Steve Vai (Passion & Warface) en elk nummer is eigenlijk één gitaarsolo, dus lang.
quote:Daar zat ik ook aan te denken, bijv. de live-versie van Dazed and Confused op de 'Song Remains the Same' lp. Dik 20 minuten vrijwel uitsluitend gitaargepriegel..
Op zondag 13 oktober 2002 00:49 schreef BOKA het volgende:
Led zeppelin mischien....?....?..?
quote:Of The Allman Brothers Band...hoewel nee das niet uitsluitend gitaar en ook niet echt gepriegel.
Op zondag 13 oktober 2002 01:53 schreef Zander het volgende:[..]
Daar zat ik ook aan te denken, bijv. de live-versie van Dazed and Confused op de 'Song Remains the Same' lp. Dik 20 minuten vrijwel uitsluitend gitaargepriegel..
quote:
Op zondag 13 oktober 2002 01:56 schreef ullie het volgende:[..]
Of The Allman Brothers Band...hoewel nee das niet uitsluitend gitaar en ook niet echt gepriegel.
En Ledzep's Dazed and Confused op de "The song remains the same"-DVD... Gigantisch lange gitaarsolo (ook wat gekloot met 'n strijkstok )
op de DVD omvat 't 6 chapters... en wordt gevolgd door Stairway to heaven en Moby Dick (die laatste met een vreselijk lange drumsolo van John Bonham)
quote:Moet je wel naar een groep luisteren waar ze het ook kunnen (be)spelen.
Op zondag 13 oktober 2002 13:09 schreef Jane het volgende:
Ik kan je niet helpen, want ik mijd ze zoveel mogelijk.Ben niet zo'n liefhebber van die oneindige solo's, of het nu een gitaar is of een ander instrument.
Het is net als met seks in Nederlandse films, he: 't is OK als het functioneel is, maar meestal is het dat niet.(imho, uiteraard
)
Eigenlijk zijn het meerdere solo's achter elkaar waarbij telkens afgewisseld wordt door beide gitaristen, maar zeker heel wat minuten geweldig solowerk.
Ga ook maar eens spitten in wat solo's van Randy Rhoads, John Petrucci, Jason Becker, Marty Friedman, Yngwie Malmsteen and so on...
quote:Tja, ik ben er ook niet altijd zo blij mee, vooral niet alshet totaal onfunctioneel gepiel is wat op zich helemaal niets meer met het nummer te maken heeft en er dan ook echt niet in past.
Op zondag 13 oktober 2002 13:09 schreef Jane het volgende:
Ik kan je niet helpen, want ik mijd ze zoveel mogelijk.Ben niet zo'n liefhebber van die oneindige solo's, of het nu een gitaar is of een ander instrument.
Het is net als met seks in Nederlandse films, he: 't is OK als het functioneel is, maar meestal is het dat niet.(imho, uiteraard
)
quote:Dan begrijp jij wat ik bedoel!
Op zondag 13 oktober 2002 14:14 schreef Seborik het volgende:[..]
Tja, ik ben er ook niet altijd zo blij mee, vooral niet alshet totaal onfunctioneel gepiel is wat op zich helemaal niets meer met het nummer te maken heeft en er dan ook echt niet in past.
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 13-10-2002 14:29]
quote:Klopt, solo's moeten gewoon niet te lang zijn. Anders verliezen ze duidelijk aan structuur. Lange solo's lopen vaak uit op gepiel zonder structuur/ritme.
Op zondag 13 oktober 2002 14:14 schreef Seborik het volgende:[..]
Tja, ik ben er ook niet altijd zo blij mee, vooral niet alshet totaal onfunctioneel gepiel is wat op zich helemaal niets meer met het nummer te maken heeft en er dan ook echt niet in past.
quote:Juist, dat noem ik altijd gewoon "patssolo's", waar ze meer waarde hechten aan het stoerdoen dan aan het muziekale. Wat dat betreft heb ik heel erg veel respect voor de gitarist van RHCP, die is technisch echt supergoed, maar laat het bijna nooit horen. Dat hij die discipline kan opbrengen
De hoor-mij-nou-toch-eens-spelen-ik-ben-geweldig-solo's.
Juist, dat noem ik altijd gewoon "patssolo's", waar ze meer waarde hechten aan het stoerdoen dan aan het muziekale. Wat dat betreft heb ik heel erg veel respect voor de gitarist van RHCP, die is technisch echt supergoed, maar laat het bijna nooit horen. Dat hij die discipline kan opbrengen
[/quote]
Juist ja, er zijn zelfs mensen die denken dat John Frusciante maar heel beperkt is in zijn kunnen. Terwijl hij op zijn 17e al het complete reportoire van Jimi Hendrix uit zijn mouw schudde. Luister eens naar de cover Castles made of sand door de Peppers, ik geloof uit 1988 of 89.. Ik heb zelden een gitarist zo dichtbij het geluid van Hendrix horen komen.. Trouwens Frusciante is voor 95% verantwoordelijk voor het geluid van de Peppers, met name op de laatste twee albums.
quote:Idd, hoewel ik Stevie Ray Vaughan toch ook niet verkeerd vind in Hendrix geluid. Jammer, allebei veels te vroeg overleden.
Op zondag 13 oktober 2002 15:13 schreef nozem het volgende:Ik heb zelden een gitarist zo dichtbij het geluid van Hendrix horen komen..
quote:Stevie Ray Vaughan heeft inderdaad een aantal Hendrix-covers om je vingers bij af te likken, en soms (ik mag het bijna niet zeggen) beter dan het origineel.. Ik noem een Voodoo Chile, Little Wing etc..
Op zondag 13 oktober 2002 15:24 schreef Dave_Mustaine het volgende:[..]
Idd, hoewel ik Stevie Ray Vaughan toch ook niet verkeerd vind in Hendrix geluid. Jammer, allebei veels te vroeg overleden.
Little Wing van SRV mag wat mij betreft best gelden als het beste stukje gitaarmuziek wat ooit opgenomen is
Maar we hadden het over lange gitaarsolo's dan mag Shine on you crazy diamond van Pink Floyd best meedoen denk ik
quote:en voor 100% verantwoordelijk voor z'n solo cd's
Trouwens Frusciante is voor 95% verantwoordelijk voor het geluid van de Peppers, met name op de laatste twee albums.
ohja op "to record only water for ten days" daar staan 2 instrumentale nummers op ook solo's te noemen
quote:Maar die kerel kan echt shredden als een gek. Ik hoorde bij TMF Rockzone (plz geen gezeur
Op zondag 13 oktober 2002 20:57 schreef Bosbeetle het volgende:[..]
en voor 100% verantwoordelijk voor z'n solo cd's
![]()
ohja op "to record only water for ten days" daar staan 2 instrumentale nummers op ook solo's te noemen
Maargoed, het ging over langste gitaarsolo
quote:Die wil ik technisch toch ECHT niet supergoed noemen
Op zondag 13 oktober 2002 14:49 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Klopt, solo's moeten gewoon niet te lang zijn. Anders verliezen ze duidelijk aan structuur. Lange solo's lopen vaak uit op gepiel zonder structuur/ritme.
[..]Juist, dat noem ik altijd gewoon "patssolo's", waar ze meer waarde hechten aan het stoerdoen dan aan het muziekale. Wat dat betreft heb ik heel erg veel respect voor de gitarist van RHCP, die is technisch echt supergoed, maar laat het bijna nooit horen. Dat hij die discipline kan opbrengen
quote:Dat moet ik horen! Iemand die het toevallig op heeft genomen ofzo? Ik heb John frusciante altijd al willen horen shredden, want ik weet dat ie het kan
Op zondag 13 oktober 2002 21:44 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Maar die kerel kan echt shredden als een gek. Ik hoorde bij TMF Rockzone (plz geen gezeur
) een optreden van RHCP, ik geloof ietsvan 4 maanden geleden. Hij vervangde de solo van Californication door allemaal shredwerk. Damn die kerel is supersnel ook.
Maargoed, het ging over langste gitaarsolo
quote:Juist.
Op zondag 13 oktober 2002 02:03 schreef Jordy-B het volgende:
Brian May's Brighton Rock Solo is vrij lang...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |