Ja, zo kan ik het ook wel. Dat artikel staat vol met flaters en krankjoreme aantijgingen.quote:Op maandag 31 maart 2014 12:34 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Het artikel wat eronder geciteerd wordt, is inderdaad niet het beste, maar geeft een idee en de bedoeling is dat men zelf aan het werk gaat. Ook weet iedereen wel dat alles wat gezegd en geschreven wordt, geveririfeerd dient te worden. Ik claim geen onfeilbaarheid in wat ik zeg, noch in wat ik citeer.
Wat heeft de Jezuïetenorde nu precies te maken met het Heilige Roomse Rijk? De orde is gesticht toen het Heilige Roomse Rijk al bijna over zijn hoogtepunt heen was en propageert gehoorzaamheid aan de paus, niet aan een keizer.quote:De link tussen jezuitisme en internationale politiek is al honderden jaren bekend, ondanks het feit dat we dit op school niet zo meekrijgen. Er is wellicht een reden voor het feit dat we tot globalisten gevormd worden,in plaats van bekend raken met de historie en praktijken van de jezuieten op internationaal gebied?
Als dat zo is, juich ik toe dat je dat allemaal hebt nagetrokken.quote:Op maandag 31 maart 2014 14:07 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Ja, zo kan ik het ook wel. Dat artikel staat vol met flaters en krankjoreme aantijgingen.
Inderdaad gehoorzaamheid aan de paus. Dat dienden keizers en koningen ook te zijn.quote:Wat heeft de Jezuïetenorde nu precies te maken met het Heilige Roomse Rijk? De orde is gesticht toen het Heilige Roomse Rijk al bijna over zijn hoogtepunt heen was en propageert gehoorzaamheid aan de paus, niet aan een keizer.
Maar waarom werd die orde juist op dat moment gesticht, en juist in Frankrijk?quote:Op maandag 31 maart 2014 21:41 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Inderdaad gehoorzaamheid aan de paus. Dat dienden keizers en koningen ook te zijn.
Zo'n rijk heeft nooit bestaan.quote:De EU is een deel van het streven om opnieuw een katholiek rijk te stichten, geregeerd door koningen en keizers, maar allen gehoorzaam aan de paus.
Sla eens een geschiedenisboek open voordat je zulke stellingen post. Investituurstrijd zul je wel interessant vinden.quote:Op maandag 7 april 2014 17:19 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Maar waarom werd die orde juist op dat moment gesticht, en juist in Frankrijk?
[..]
Zo'n rijk heeft nooit bestaan.
quote:Op maandag 7 april 2014 21:13 schreef balaverde het volgende:
[..]
Sla eens een geschiedenisboek open voordat je zulke stellingen post. Investituurstrijd zul je wel interessant vinden.
Wat een mooi woord! Helaas had die betrekking op andere zaken.quote:Op maandag 7 april 2014 21:13 schreef balaverde het volgende:
[..]
Sla eens een geschiedenisboek open voordat je zulke stellingen post. Investituurstrijd zul je wel interessant vinden.
Hoezo? De koningen en keizers hadden aan de eisen van de paus te voldoen.quote:Op maandag 7 april 2014 23:17 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
[..]
Wat een mooi woord! Helaas had die betrekking op andere zaken.
De kerk heeft tijdens de eerste fase van de investituurstrijd enige overwinningen behaald, maar de eigenlijke soevereiniteit van de vorsten is niet aangetast.quote:Op dinsdag 8 april 2014 08:39 schreef balaverde het volgende:
[..]
Hoezo? De koningen en keizers hadden aan de eisen van de paus te voldoen.
Jij zegt dat een rijk waarin dat gebeurt nooit bestaan heeft.
Ik dacht eigenijk dat er 3 machtszuilen waren in die tijd.. De kerk, de koning en de gilden..quote:Op dinsdag 8 april 2014 08:39 schreef balaverde het volgende:
[..]
Hoezo? De koningen en keizers hadden aan de eisen van de paus te voldoen.
Jij zegt dat een rijk waarin dat gebeurt nooit bestaan heeft.
Gilden kwamen sowieso pas later op gang. In die tijd waren het nog Eedgenootschappen.quote:Op donderdag 17 april 2014 17:18 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik dacht eigenijk dat er 3 machtszuilen waren in die tijd.. De kerk, de koning en de gilden..
Het wordt ook steeds duidelijker. We moeten wel meedoen met de naaierij anders zijn we 'een onbetrouwbare partner' voor de andere lidstaten.quote:Op donderdag 17 april 2014 18:51 schreef Lavenderr het volgende:
Ben zeer benieuwd hoe de verkiezingen gaan 22 mei.
Niet dat het nog wat uitmaakt natuurlijk. De EU dendert gewoon door. Het Heilige EU-rijk breidt steeds verder uit.
Het Nederland wat opgebouwd is na de oorlog wordt steen voor steen afgebroken tot we in heel Europa allemaal even arm zijn. Het is een ware zegen die EU die we helemaal niet wildenquote:Op donderdag 17 april 2014 21:35 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het wordt ook steeds duidelijker. We moeten wel meedoen met de naaierij anders zijn we 'een onbetrouwbare partner' voor de andere lidstaten.
De kiezer daarentegen, mag gewoon verlakt en versierd worden met valse beloftes. En we noemen het democratie.
Net zoals de Illuminatie. Die laten ook heel handig al hun tekens en aanwijzingen verwerken in alledaagse dingen omdat het geheim moet blijven.quote:Op maandag 7 april 2014 23:19 schreef RM-rf het volgende:
dus als de EU een andere kleur vlag gekozen zou hebben, ipv. blauw, en zonder sterren .... zou alles wel goed zijn?
Das een mooi en erg constructief idee en zo laten alle problemen rondom de EU zich schijnbaar veel makkelijker oplossen als veel mensen soms denken ...
Die EU en voorloper begon al in de jaren 50 dus van dat Nederland dat opgebouwd is na de oorlog kon niet eens zoveel worden afgebroken.quote:Op donderdag 17 april 2014 21:37 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het Nederland wat opgebouwd is na de oorlog wordt steen voor steen afgebroken tot we in heel Europa allemaal even arm zijn. Het is een ware zegen die EU die we helemaal niet wilden
Dat volg ik niet... Hebben we nu naast holocaustontkenners ook wederopbouwontkenners?quote:Op donderdag 17 april 2014 21:42 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Die EU en voorloper begon al in de jaren 50 dus van dat Nederland dat opgebouwd is na de oorlog kon niet eens zoveel worden afgebroken.
De EEG voldeed anders prima.quote:Op donderdag 17 april 2014 21:42 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Die EU en voorloper begon al in de jaren 50 dus van dat Nederland dat opgebouwd is na de oorlog kon niet eens zoveel worden afgebroken.
Die voorlopers van de EU, dus in feite de EU, was er al tijdens de wederopbouw. Om dan te stellen dat de EU alles aan het afbreken is wat er na de oorlog weer is opgebouwd, lijkt me wat kort door de bocht.quote:Op donderdag 17 april 2014 21:43 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat volg ik niet... Hebben we nu naast holocaustontkenners ook wederopbouwontkenners?
Economische samenwerking is niks mis mee.. Een stel technocraten dat de bevolking uitknijpt en alles afpakt wat we verworven hebben is een totaal ander verhaal.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |