abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 31 maart 2014 @ 14:07:49 #26
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_138361730
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 12:34 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Het artikel wat eronder geciteerd wordt, is inderdaad niet het beste, maar geeft een idee en de bedoeling is dat men zelf aan het werk gaat. Ook weet iedereen wel dat alles wat gezegd en geschreven wordt, geveririfeerd dient te worden. Ik claim geen onfeilbaarheid in wat ik zeg, noch in wat ik citeer.
Ja, zo kan ik het ook wel. Dat artikel staat vol met flaters en krankjoreme aantijgingen.

quote:
De link tussen jezuitisme en internationale politiek is al honderden jaren bekend, ondanks het feit dat we dit op school niet zo meekrijgen. Er is wellicht een reden voor het feit dat we tot globalisten gevormd worden,in plaats van bekend raken met de historie en praktijken van de jezuieten op internationaal gebied?
Wat heeft de Jezuïetenorde nu precies te maken met het Heilige Roomse Rijk? De orde is gesticht toen het Heilige Roomse Rijk al bijna over zijn hoogtepunt heen was en propageert gehoorzaamheid aan de paus, niet aan een keizer.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_138379576
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 14:07 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Ja, zo kan ik het ook wel. Dat artikel staat vol met flaters en krankjoreme aantijgingen.

Als dat zo is, juich ik toe dat je dat allemaal hebt nagetrokken.

quote:
Wat heeft de Jezuïetenorde nu precies te maken met het Heilige Roomse Rijk? De orde is gesticht toen het Heilige Roomse Rijk al bijna over zijn hoogtepunt heen was en propageert gehoorzaamheid aan de paus, niet aan een keizer.
Inderdaad gehoorzaamheid aan de paus. Dat dienden keizers en koningen ook te zijn.

De EU is een deel van het streven om opnieuw een katholiek rijk te stichten, geregeerd door koningen en keizers, maar allen gehoorzaam aan de paus.
  maandag 7 april 2014 @ 17:19:25 #28
235357 TitusPullo
pi_138617347
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:41 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Inderdaad gehoorzaamheid aan de paus. Dat dienden keizers en koningen ook te zijn.
Maar waarom werd die orde juist op dat moment gesticht, en juist in Frankrijk?

quote:
De EU is een deel van het streven om opnieuw een katholiek rijk te stichten, geregeerd door koningen en keizers, maar allen gehoorzaam aan de paus.
Zo'n rijk heeft nooit bestaan.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_138628151
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 17:19 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Maar waarom werd die orde juist op dat moment gesticht, en juist in Frankrijk?

[..]

Zo'n rijk heeft nooit bestaan.
Sla eens een geschiedenisboek open voordat je zulke stellingen post. Investituurstrijd zul je wel interessant vinden.
  maandag 7 april 2014 @ 23:17:06 #30
235357 TitusPullo
pi_138634709
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 21:13 schreef balaverde het volgende:

[..]

Sla eens een geschiedenisboek open voordat je zulke stellingen post. Investituurstrijd zul je wel interessant vinden.
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 21:13 schreef balaverde het volgende:

[..]

Wat een mooi woord! Helaas had die betrekking op andere zaken.
  maandag 7 april 2014 @ 23:19:38 #31
33189 RM-rf
1/998001
pi_138634837
dus als de EU een andere kleur vlag gekozen zou hebben, ipv. blauw, en zonder sterren .... zou alles wel goed zijn?

Das een mooi en erg constructief idee en zo laten alle problemen rondom de EU zich schijnbaar veel makkelijker oplossen als veel mensen soms denken ...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_138635157
Flinke OP,straks maar lezen. :P
pi_138639828
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 23:17 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

[..]

Wat een mooi woord! Helaas had die betrekking op andere zaken.
Hoezo? De koningen en keizers hadden aan de eisen van de paus te voldoen.
Jij zegt dat een rijk waarin dat gebeurt nooit bestaan heeft.
  dinsdag 8 april 2014 @ 10:46:29 #34
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_138642531
De investituurstrijd ging over benoemingen binnen de kerk. En wereldlijke machthebbers waren alleen gehoorzaam voor zover dat politiek opportuun was, en dan nog vooral in geestelijke zaken. In andere gevallen schroomden ze niet om de zittende paus van zijn troon te stoten en hun eigen kandidaat daarop neer te zetten.
  dinsdag 8 april 2014 @ 11:19:01 #35
235357 TitusPullo
pi_138643473
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 08:39 schreef balaverde het volgende:

[..]

De kerk heeft tijdens de eerste fase van de investituurstrijd enige overwinningen behaald, maar de eigenlijke soevereiniteit van de vorsten is niet aangetast.
De investituurstrijd woedde ook in landen die niet onder het Heilige Roomse Rijk vielen, zoals Frankrijk. Frankrijk is een van de stichters van de EU, dus ik vind het wat merkwaardig dat de EU een deel van het streven is om het Heilige Roomse Rijk te herstellen. Ze hebben de grote rivaal al weten over te halen: wat is hun volgende stap?
  dinsdag 8 april 2014 @ 14:38:40 #36
66825 Reya
Fier Wallon
pi_138650457
Geen speld tussen te krijgen.
pi_138983622
Die Maria heeft maar 11 sterren rond haar hoofd TS.
pi_138983751
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 08:39 schreef balaverde het volgende:

[..]

Ik dacht eigenijk dat er 3 machtszuilen waren in die tijd.. De kerk, de koning en de gilden..
pi_138986015
Ben zeer benieuwd hoe de verkiezingen gaan 22 mei.
Niet dat het nog wat uitmaakt natuurlijk. De EU dendert gewoon door. Het Heilige EU-rijk breidt steeds verder uit.
pi_138987294
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 17:18 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik dacht eigenijk dat er 3 machtszuilen waren in die tijd.. De kerk, de koning en de gilden..
Gilden kwamen sowieso pas later op gang. In die tijd waren het nog Eedgenootschappen.

De macht lag toen natuurlijk niet altijd bij de Paus/kerk. Het is een constante machtsstrijd geweest, maar er waren zeker periodes waarin de Paus over Europa regeerde.

De Investituurstrijd is het begrip dat wordt gebruikt om die strijd tussen vorsten en pauzen te duiden.
pi_138992948
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 18:51 schreef Lavenderr het volgende:
Ben zeer benieuwd hoe de verkiezingen gaan 22 mei.
Niet dat het nog wat uitmaakt natuurlijk. De EU dendert gewoon door. Het Heilige EU-rijk breidt steeds verder uit.
Het wordt ook steeds duidelijker. We moeten wel meedoen met de naaierij anders zijn we 'een onbetrouwbare partner' voor de andere lidstaten.
De kiezer daarentegen, mag gewoon verlakt en versierd worden met valse beloftes. En we noemen het democratie.
pi_138993090
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 21:35 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Het wordt ook steeds duidelijker. We moeten wel meedoen met de naaierij anders zijn we 'een onbetrouwbare partner' voor de andere lidstaten.
De kiezer daarentegen, mag gewoon verlakt en versierd worden met valse beloftes. En we noemen het democratie.
Het Nederland wat opgebouwd is na de oorlog wordt steen voor steen afgebroken tot we in heel Europa allemaal even arm zijn. Het is een ware zegen die EU die we helemaal niet wilden :')
  donderdag 17 april 2014 @ 21:41:18 #43
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_138993325
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 23:19 schreef RM-rf het volgende:
dus als de EU een andere kleur vlag gekozen zou hebben, ipv. blauw, en zonder sterren .... zou alles wel goed zijn?

Das een mooi en erg constructief idee en zo laten alle problemen rondom de EU zich schijnbaar veel makkelijker oplossen als veel mensen soms denken ...
Net zoals de Illuminatie. Die laten ook heel handig al hun tekens en aanwijzingen verwerken in alledaagse dingen omdat het geheim moet blijven. ^O^
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  donderdag 17 april 2014 @ 21:42:14 #44
358523 IkStampOpTacos
pi_138993382
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 21:37 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het Nederland wat opgebouwd is na de oorlog wordt steen voor steen afgebroken tot we in heel Europa allemaal even arm zijn. Het is een ware zegen die EU die we helemaal niet wilden :')
Die EU en voorloper begon al in de jaren 50 dus van dat Nederland dat opgebouwd is na de oorlog kon niet eens zoveel worden afgebroken.
-
pi_138993487
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 21:42 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Die EU en voorloper begon al in de jaren 50 dus van dat Nederland dat opgebouwd is na de oorlog kon niet eens zoveel worden afgebroken.
Dat volg ik niet... Hebben we nu naast holocaustontkenners ook wederopbouwontkenners?
pi_138993537
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 21:42 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

De EEG voldeed anders prima.
  donderdag 17 april 2014 @ 21:46:27 #47
358523 IkStampOpTacos
pi_138993658
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 21:43 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dat volg ik niet... Hebben we nu naast holocaustontkenners ook wederopbouwontkenners?
Die voorlopers van de EU, dus in feite de EU, was er al tijdens de wederopbouw. Om dan te stellen dat de EU alles aan het afbreken is wat er na de oorlog weer is opgebouwd, lijkt me wat kort door de bocht.
-
pi_138993702
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 21:44 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

De EEG voldeed anders prima.
Economische samenwerking is niks mis mee.. Een stel technocraten dat de bevolking uitknijpt en alles afpakt wat we verworven hebben is een totaal ander verhaal.
pi_139426359
Niet gelezen maar kan mij in de strekking van een 'Evil EU' wel vinden. Het is wel dudielijk dat dit gedrocht niet ten goede komt voor de burgerij.

(Ik stem overigens geen pvv)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')