Volgens mij zie jij ergens een stukje onaantastbaarheid van het lichaam over het hoofd.quote:Op dinsdag 1 april 2014 17:05 schreef HyperViper het volgende:
Als je als vader niet wil dat het kind er komt en de moeder wel dan vind ik dat je als vader niets hoeft te betalen. Eist de vrouw dan toch geld dan is het aan de man om haar leven volledig te vergallen.
Boeiend. We dragen dan beiden dezelfde verantwoordelijkheid. Als de vrouw dan beslist dat zij het houd dan is dat prima. Maar verwacht dan niets van mij. Ik steunde namelijk de keus om het niet geboren te laten worden. Eis je dan toch dan misbruik je een oude wet in mijn opinie. Dan verdien je het ook om te boeten.quote:Op dinsdag 1 april 2014 17:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Volgens mij zie jij ergens een stukje onaantastbaarheid van het lichaam over het hoofd.
Het kind was er niet zonder haar keus. Dus is het haar verantwoordelijkheid als het daarna moet lijden. Simpel.quote:Op dinsdag 1 april 2014 17:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Anders bekeken: dat geld moet er komen omdat het kind niet zou moeten lijden onder de slechte keuzes of onenigheid van de ouders.
Maar degene die gaat boeten is het kind, dat willen we niet en vandaar dat pa gewoon mag betalen. Zie ook mijn edit. Hij was er ook bij, weet je.quote:Op dinsdag 1 april 2014 17:08 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Boeiend. We dragen dan beiden dezelfde verantwoordelijkheid. Als de vrouw dan beslist dat zij het houd dan is dat prima. Maar verwacht dan niets van mij. Ik steunde namelijk de keus om het niet geboren te laten worden. Eis je dan toch dan misbruik je een oude wet in mijn opinie. Dan verdien je het ook om te boeten.
Dan had je het niet moeten verwekken. Het is heel simpel.quote:Op dinsdag 1 april 2014 17:08 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Boeiend. We dragen dan beiden dezelfde verantwoordelijkheid. Als de vrouw dan beslist dat zij het houd dan is dat prima. Maar verwacht dan niets van mij. Ik steunde namelijk de keus om het niet geboren te laten worden. Eis je dan toch dan misbruik je een oude wet in mijn opinie. Dan verdien je het ook om te boeten.
Het kind zou er niet zijn zonder dat mama zei dat ze het wou houden. Dan had mama maar beter na moeten denken. Het is aan haar om die kwestie op te lossen, immers heeft zij de kwestie veroorzaakt.quote:Op dinsdag 1 april 2014 17:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar degene die gaat boeten is het kind, dat willen we niet en vandaar dat pa gewoon mag betalen. Zie ook mijn edit. Hij was er ook bij, weet je.
Dat is ook haar verantwoordelijkheid. Simpel. De keuze om het probleemloos te laten weghalen is er. Simpel. Oprotten met je feministische bocht.quote:Op dinsdag 1 april 2014 17:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan had je het niet moeten verwekken. Het is heel simpel.
Ook niet zonder jouw zaad. Dus je mag gewoon meebetalen.quote:Op dinsdag 1 april 2014 17:08 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Het kind was er niet zonder haar keus. Dus is het haar verantwoordelijkheid als het daarna moet lijden. Simpel.
Nee, ze hebben het samen veroorzaakt en mogen het beiden (gedeeld) oplossen. Het kind kan er in ieder geval niets aan doen en mag dus nooit de dupe worden. Maar aan dat soort logica heb jij duidelijk geen boodschap.quote:Op dinsdag 1 april 2014 17:09 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Het kind zou er niet zijn zonder dat mama zei dat ze het wou houden. Dan had mama maar beter na moeten denken. Het is aan haar om die kwestie op te lossen, immers heeft zij de kwestie veroorzaakt.
Dus omdat jij niet wil betalen, moet zij het weg laten halen?quote:Op dinsdag 1 april 2014 17:10 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Dat is ook haar verantwoordelijkheid. Simpel. De keuze om het probleemloos te laten weghalen is er. Simpel. Oprotten met je feministische bocht.
Die vergelijking gaat niet op. Ik koos er met mijn zaad niet bewust voor om een kind te verwekken. ZIJ kiest wel bewust om het kind te houden? Ingewikkeld he?quote:Op dinsdag 1 april 2014 17:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Ook niet zonder jouw zaad. Dus je mag gewoon meebetalen.
Maar jij hebt lekker makkelijk praten aangezien jij die vrucht niet uit je lijf hoeft te halen. Je had ook eerst kunnen praten met elkaar, weten hoe zij over abortus denkt voordat je je snikkel er bloot in stak.quote:Op dinsdag 1 april 2014 17:08 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Dat is dan hun probleem niet die van mij. Omdat jij een fragiele zwakke geest hebt moet ik dokken? No way.quote:Op dinsdag 1 april 2014 17:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus omdat jij niet wil betalen, moet zij het weg laten halen?
Niet iedereen denkt zo makkelijk over abortus.
Dan zou ik maar heel goed opletten in wie ik mijn zaad loosde, als ik jou was. Want gelukkig denkt de rechter er iets genuanceerder over.quote:Op dinsdag 1 april 2014 17:11 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Die vergelijking gaat niet op. Ik koos er met mijn zaad niet bewust voor om een kind te verwekken. ZIJ kiest wel bewust om het kind te houden? Ingewikkeld he?
Daar geef ik je gelijk in en dat doe ik ook altijd met alle vrouwen. Ik wind mij alleen erg op over hoe makkelijk de vrouwen hier denken over het lot van mij als man. Hier heb je echter volledig gelijk.quote:Op dinsdag 1 april 2014 17:12 schreef erodome het volgende:
[..]
Maar jij hebt lekker makkelijk praten aangezien jij die vrucht niet uit je lijf hoeft te halen. Je had ook eerst kunnen praten met elkaar, weten hoe zij over abortus denkt voordat je je snikkel er bloot in stak.
quote:Op dinsdag 1 april 2014 17:12 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Dat is dan hun probleem niet die van mij. Omdat jij een fragiele zwakke geest hebt moet ik dokken? No way.
Probleemloos? Depressie komt erg veel voor na abortus, er is zelfs een speciale term voor. Dan zijn er nog andere risico's die gaan van infectie's tot onvruchtbaarheid. Dat probleemloos valt nogal tegen.quote:Op dinsdag 1 april 2014 17:10 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Dat is ook haar verantwoordelijkheid. Simpel. De keuze om het probleemloos te laten weghalen is er. Simpel. Oprotten met je feministische bocht.
Dat lot heb je zelf in de hand. Simpel. Gebruik een condoom.quote:Op dinsdag 1 april 2014 17:12 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Daar geef ik je gelijk in en dat doe ik ook altijd met alle vrouwen. Ik wind mij alleen erg op over hoe makkelijk de vrouwen hier denken over het lot van mij als man. Hier heb je echter volledig gelijk.
Dit is nog steeds een miniem probleem vergeleken met de rest van je leven betalen en een kind hebben die je nooit hebt gewild. In mijn opinie.quote:Op dinsdag 1 april 2014 17:13 schreef erodome het volgende:
[..]
Probleemloos? Depressie komt erg veel voor na abortus, er is zelfs een speciale term voor. Dan zijn er nog andere risico's die gaan van infectie's tot onvruchtbaarheid. Dat probleemloos valt nogal tegen.
Nogmaals, makkelijk praten als het enige wat jij misschien moet doen een handje vasthouden is en jij niet degene bent die pijn zal hebben, zal bloeden, een hormooncrash zal hebben en de risico's mag dragen aan alle kanten.
Je hebt toch geen probleem als je nadenkt voordat je over gaat op onbeschermde seks? Gewoon goede afspraken hebben, weten wat je doet, dat is verantwoordelijkheid nemen.quote:Op dinsdag 1 april 2014 17:12 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Daar geef ik je gelijk in en dat doe ik ook altijd met alle vrouwen. Ik wind mij alleen erg op over hoe makkelijk de vrouwen hier denken over het lot van mij als man. Hier heb je echter volledig gelijk.
Mee eens.quote:Op dinsdag 1 april 2014 17:08 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Na 15 weken vertellen dat je zwanger bent is gewoon not-done, klaar. Er zijn minder drastische methodes in vroeger stadium van de zwangeschap om die af te breken. En daarnaast zou je als vrouw ook niet moeten willen dat een kind opgroeit met een vader die hem niet moest of helemaal zonder vader.quote:Op dinsdag 1 april 2014 17:13 schreef erodome het volgende:
[..]
Probleemloos? Depressie komt erg veel voor na abortus, er is zelfs een speciale term voor. Dan zijn er nog andere risico's die gaan van infectie's tot onvruchtbaarheid. Dat probleemloos valt nogal tegen.
Nogmaals, makkelijk praten als het enige wat jij misschien moet doen een handje vasthouden is en jij niet degene bent die pijn zal hebben, zal bloeden, een hormooncrash zal hebben en de risico's mag dragen aan alle kanten.
We gingen er toch vanuit dat we voorbehoedsmiddelen gebruikten maar die faalde? Beetje nutteloos argument dus als je er vanuit gaat dat je veilig bent. In de situatie die ik voor mij zie hebben beiden partijen het idee dat ze veilig vrijen maar ze toch zwanger raakt.quote:Op dinsdag 1 april 2014 17:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat lot heb je zelf in de hand. Simpel. Gebruik een condoom.
Als je dat kind niet wilde had je dat moeten voorkomen.quote:Op dinsdag 1 april 2014 17:14 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Dit is nog steeds een miniem probleem vergeleken met de rest van je leven betalen en een kind hebben die je nooit hebt gewild. In mijn opinie.
Niet constant dezelfde bullshit herkauwen nu. De verantwoordelijkheid is gelijk. Kappen met dit zwakke argument.quote:Op dinsdag 1 april 2014 17:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je dat kind niet wilde had je dat moeten voorkomen.
Niet mee eens, de gevolgen van abortus kunnen enorm zijn, zeer zeker als de vrouw niet achter die abortus staat. Dat kan ook een leven lang meegaan en als het dat niet doet kan het wel je carriere e.d. grondig verknallen.quote:Op dinsdag 1 april 2014 17:14 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Dit is nog steeds een miniem probleem vergeleken met de rest van je leven betalen en een kind hebben die je nooit hebt gewild. In mijn opinie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |