Hmm, er zat dus een maand tussen. Een virus infectie kan niet helemaal uitgesloten worden, maar is minder waarschijnlijk. Tijd tussen besmetting en eerste verschijnselen is dan meestal een paar dagen. Verder heb je allerlei soorten bacterien (bijv. Salmonella) en darmparasieten (Giardia, Trichomonas enz) die bij katten dergelijke verschijnselen kunnen geven. Afhankelijk van de ernst van de infectie en de afweer van de kat kan zo'n infectie ook soms tot dood leiden. Een vergiftiging is ook niet helemaal uitgesloten.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 10:40 schreef SaskiaR het volgende:
Onze andere kat is weer helemaal de oude, die was na twee dagen weer helemaal fit. De andere werd pas een maand later ziek, en is er dus wel (ook na twee dagen) aan overleden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 28 maart 2014 10:45 schreef valentijn101 het volgende:
[ afbeelding ]
Ahh, je hebt ook verstand van minder voorkomende dieren. Dat wist ik niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik dacht dat jij alleen Sabeltand Chinchillas had?quote:Mijn weerwolfjes hebben last van een zilverallergie. Ik heb nog geen DA gevonden die mij kan helpen. heb jij een oplossing?![]()
Zilverallergie... Hmm, lastig.... In principe zijn Lycoi's speciaal gefokt op hun hoge zilvertolerantie. Heb je de fokker al ingelicht?
Ok, ten eerste moet je ervoor zorgen dat je huis zilvervrij is. En het overbodig geworden zilver kan je doneren aan de Dierenbescherming, dan kunnen zij castratie projecten voor zwerfweerwolvenkatten er van sponsoren.
Verder kan je, onder de begeleding van je dierenarts, een zilver hyposensibilisatie kuur proberen. Zorg wel dat je niet begint tijdens de volle maan.
Ik heb wel is ergens gehoord dat bij pups de kaken kunnen ontwrichten door bijten op ballen. Of dat waar is weet ik ook niet zeker..quote:Op vrijdag 28 maart 2014 21:03 schreef Qwea het volgende:
DDA?
Mo komt in ene met een verhaal dat een pup niet op ballen mag bijten. Tennisballen, voetbal, ballen. Onzin? Zo nee, waarom niet?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gevaar van het opeten/inslikken? Van tennisballen kunnen de tanden slijten, want de stoffen bekleding van de tennisballen houdt zand vast, dus het werkt als een soort schuurpapier.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 21:03 schreef Qwea het volgende:
DDA?
Mo komt in ene met een verhaal dat een pup niet op ballen mag bijten. Tennisballen, voetbal, ballen. Onzin? Zo nee, waarom niet?
quote:Op vrijdag 28 maart 2014 22:51 schreef Cici het volgende:
Dag DDA,
heel verhaal ff onder spoiler, maar Bob's abces was net geknapt
Nou, hopelijk knapt zij nu op en kan je nog lang genieten van BobjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Of er een tumor achter zit of niet, dat weet je nooit. Dan zou biopten moeten gaan nemen, maar dat doe je niet zo snel bij een ratje. Misschien was het alleen een flinke ontsteking.
Laten we het hopen!!!quote:Op vrijdag 28 maart 2014 23:24 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Nou, hopelijk knapt zij nu op en kan je nog lang genieten van BobjeOf er een tumor achter zit of niet, dat weet je nooit. Dan zou biopten moeten gaan nemen, maar dat doe je niet zo snel bij een ratje. Misschien was het alleen een flinke ontsteking.
Wat lief, dank je wel!quote:Op zaterdag 29 maart 2014 00:20 schreef Candaasje het volgende:
Heel veel succes Cici, ik zal duimen voor jullie!
Dank je wel!quote:Op zaterdag 29 maart 2014 00:33 schreef valentijn101 het volgende:
De kooi van. Bobje ziet er super knus en vreselijk schoon uit. Daar zal ze echt geen ontsteking van oplopen. Ik de k dat het wel goed komt. Succes morgen.
Als ze buiten komen de ballen, maar dat komen ze niet. Is het gevaar er dan ook?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 23:21 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Gevaar van het opeten/inslikken? Van tennisballen kunnen de tanden slijten, want de stoffen bekleding van de tennisballen houdt zand vast, dus het werkt als een soort schuurpapier.
Link sloopt niet iig. Echt met name apporteren.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 21:16 schreef oh-oh het volgende:
Dat wol wat op die ballen zet is niet zo best. Ze mogen er prima mee spelen , apporteren, maar echt kaal kluiven schijnt niet goed te zijn geloof ik. Tenminste, dat lees ik altijd, ik heb geen idee verder, geen slopers hier he.
Beste DDA,quote:Op vrijdag 28 maart 2014 10:24 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
Deel 13! Met extra aandacht voor zwarte katten, weerwolven en vampier vleesmuizen!![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |