Van half 1 tot en met zonsondergang. Balkon op het zuiden, heerlijk. Wel zou hij naast rietschermen komen te staan, dus tot 90 cm geen zon.quote:Op donderdag 27 maart 2014 22:13 schreef maily het volgende:
Hoe laat en hoeveel zon heb je op je balkon?
Olijfboompje ben ik helaas ook niet zo'n fan van. Wel zo'n grote, oude olijfboom, maar in een pot vind ik ze een heel stuk minder.quote:Op donderdag 27 maart 2014 22:22 schreef douche-eendje het volgende:
Ik heb een olijfboompje wat nu zijn 3e jaar ingaat, doet het prima op een zonnig balkon. Mijne bloeit ook jaarlijks en geeft olijven, alleen is het mij wat teveel gedoe om ze eetbaar te maken.
Je kan ook je vraag eens hier in het topic zetten:
F&F / [Het Balkon Topic] #6 - Spring is coming
Je hebt heel weinig wintergroene bomen die ook een beetje winterhard zijn in ons klimaat, dan moet je voor bladverliezend gaan, ook niets mis mee trouwens...een mooi (sier)appelboompje geeft meerdere keren lol...uitlopend blad, bloemen en daarna (sier)vruchtjes.quote:Op donderdag 27 maart 2014 22:19 schreef Anosmos het volgende:
Coniferen ben ik geen groot fan van. Balkon is 2,5 bij 3, het liefst een pot van max 40 bij 40 cm.
Nou ja, wintergroen is ook niet echt een harde vereiste. Belangrijker is dat-ie goed tegen wind kan en niet al te vaak water hoeft te hebben.quote:Op donderdag 27 maart 2014 23:41 schreef trovey het volgende:
[..]
Je hebt heel weinig wintergroene bomen die ook een beetje winterhard zijn in ons klimaat, dan moet je voor bladverliezend gaan, ook niets mis mee trouwens...een mooi sierappelboompje geeft meerdere keren lol...uitlopend blad, bloemen en daarna siervruchtjes.
Boom in pot moet alzo regelmatig water hebben, zo werkt het nou eenmaal met een kleine hoeveelheid grond en een grote plant zoals een boom. Helaas hoeft alleen een plastic plant weinig verzorging.quote:Op donderdag 27 maart 2014 23:42 schreef Anosmos het volgende:
[..]
Nou ja, wintergroen is ook niet echt een harde vereiste. Belangrijker is dat-ie goed tegen wind kan en niet al te vaak water hoeft te hebben.
Dan is een zware pot met veel grond, belangrijker dan de soort die er in de pot staat.. anders lazert je pot steeds omquote:
Ja natuurlijk, en ik hoef ook geen woestijnplant, maar bijvoorbeeld een boom die ik zag had als vereiste dat-ie continu in zeiknatte grond stond. En dat gaat 'm niet worden, aangezien ik niet elke dag thuis ben/gelegenheid heb om hem water te geven. Jammer, want wilgen vind ik prachtig.quote:Op donderdag 27 maart 2014 23:44 schreef trovey het volgende:
[..]
Boom in pot moet alzo regelmatig water hebben, zo werkt het nou eenmaal met een kleine hoeveelheid grond en een grote plant zoals een boom. Helaas hoeft alleen een plastic plant weinig verzorging.
Zoals Trovey al aangeeft. Een boom in een pot heeft elke dag water nodig. Een boom kan binnen 24 uur dood zijn door een gebrek aan water.quote:Op donderdag 27 maart 2014 23:42 schreef Anosmos het volgende:
[..]
Nou ja, wintergroen is ook niet echt een harde vereiste. Belangrijker is dat-ie goed tegen wind kan en niet al te vaak water hoeft te hebben.
Ok, opvallende maar leuke keuze!quote:Op zondag 30 maart 2014 19:49 schreef Anosmos het volgende:
Ik heb al een boom gekocht, een mispelboom. Met een beetje geluk kan ik er nog van eten ook.
Ja, was toch een beetje impulsief gekocht. Maar ach, waarom niet. Ben er blij meequote:
Doet eens een foto maken en plaatsen. Ik ben erg benieuwd. Wellicht koop ik er ook 1.quote:Op zondag 30 maart 2014 19:52 schreef Anosmos het volgende:
[..]
Ja, was toch een beetje impulsief gekocht. Maar ach, waarom niet. Ben er blij mee
Wel die mispels dan overrijp laten worden dan.quote:Op zondag 30 maart 2014 19:49 schreef Anosmos het volgende:
Ik heb al een boom gekocht, een mispelboom. Met een beetje geluk kan ik er nog van eten ook.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |