Ik ben er net achter gekomen wat de reden is dat mensen verslaafd raken aan middelen. Onze receptoren raken bevriend met de stofjes die zij toelaten zodra ze ermee in aanraking komen.
Deze stofjes kunnen bijvoorbeeld in paddo's zitten. De psylocibe komt denk ik van een andere planeet om ons wijsheden te brengen. Nicotine is heel erg lief denken de receptoren en laten deze graag binnen. Maar als je deze vriendjes na verloop van tijd de toegang gaat weigeren door te stoppen met roken worden de receptoren verdrietig. Hun maatjes komen niet meer op bezoek.

.
Na de fase waarin ze verdrietig zijn denken de receptoren dat de nicotine allemaal klootzakken en hoeren zijn. Ze worden boos en willen ze terug. Beetje een dubbel gevoel hebben zij hierbij.
Thc en andere cannabinoïden hebben hier een oplossibg voor bedacht. Deze zeggen tegen je lichaam dat ze erin horen waardoor zij niet zo snel uitgescheiden worden zoals bij bijvoorbeeld amfetamine. Deze vrienden blijven doorgaans minimaal 2 weken bij je ookal neem je ze in huis voor een paar uurtjes.
Mijn conclusie is dus dat de medicijnen die je neemt, die op doktersrecept net zo goed als de illegale zelfmedicatie, een hechte vriendschapsband aangaan net je hersenen en dat die het niet leuk vnden on daarvan gescheiden te worden.