abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 maart 2014 @ 16:55:05 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_138230756
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_138232284
* douche-eendje krijgt allergische reactie van de afbeelding in de OP ;(

Lijstje van vandaag tot nu toe gaat goed, was alleen zo stom om mn lunch vergeten mee te nemen. Dus die is wat gewijzigd :). Nu maar eten koken en zo lekker sporten. Morgenavond ook nog een clinic powerbootcamp, doe nu de gewone > als in zonder gewichten.
pi_138232440
Nu wil ik sushi ;( O+ :9
Ja doei.
  donderdag 27 maart 2014 @ 17:50:08 #4
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_138232579
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:45 schreef motorbloempje het volgende:
Nu wil ik sushi ;( O+ :9
Ik dacht echt fucking serieus hetzelfde :')
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  donderdag 27 maart 2014 @ 17:50:53 #5
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_138232607
quote:
17s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:42 schreef douche-eendje het volgende:
* douche-eendje krijgt allergische reactie van de afbeelding in de OP ;(

Lijstje van vandaag tot nu toe gaat goed, was alleen zo stom om mn lunch vergeten mee te nemen. Dus die is wat gewijzigd :). Nu maar eten koken en zo lekker sporten. Morgenavond ook nog een clinic powerbootcamp, doe nu de gewone > als in zonder gewichten.
Ik hou van jou en je bootcamp O+

Ik ging morgen ook wat doen, ik dacht wat belangrijks, maar ik kan er niet opkomen :X :') Kansloos.
pi_138232634
Geen sushi, wel O+ geïmporteerde Jong Belegen Kaas O+
Ja doei.
  donderdag 27 maart 2014 @ 17:53:52 #7
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_138232695
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:51 schreef motorbloempje het volgende:
Geen sushi, wel O+ geïmporteerde Jong Belegen Kaas O+
Jij moet soberso STFU want O+ UK O+
pi_138232813
Dat maakt een lekkere échte hollandsche kaas eens in de zoveel tijd niet minder lekker :9
Ja doei.
pi_138234078
Wat een gezellige drukte hier!

@kano: dank je voor je lieve post :*

@Qwea: je omelet zag er heerlijk uit :9
pi_138234482
SUSHI O+
Over ongeveer 24 uur zit ik weer aan de sushi :9 en biefstukblokjes en gamba's en kangoeroe en dat soort ongein O+
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  donderdag 27 maart 2014 @ 19:01:11 #11
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_138234767
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:40 schreef An24 het volgende:
Wat een gezellige drukte hier!

@kano: dank je voor je lieve post :*

@Qwea: je omelet zag er heerlijk uit :9
Die was ook best voor herhaling vatbaar :D
pi_138235222
Vastendag lijstje:

O: een gekookt eitje en een sinaasappel, thee met melk
T: thee, koffie zwart en water
D: kipfilet met tandoori kruiden, gemengde salade, tomaat, komkommer, avocado en griekse yoghurt met munt.
T: thee met melk
  Redactie Sport donderdag 27 maart 2014 @ 20:09:45 #13
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_138237542
Ooooh kom er net achter dat mijn moeder havermoutpap altijd verkeerd heeft klaargemaakt, geen wonder dat ik het niet lustte :D
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_138239033
Ik zet mn havermout met een laagje water en rozijnen in de koelkast, 's ochtends opwarmen en blauwe bessen en lijnzaad er doorheen.. Heerlijk
pi_138239185
Verkeerde topique

[ Bericht 94% gewijzigd door -Strawberry- op 27-03-2014 20:46:50 ]
pi_138239385
Weer hardgelopen vanavond, probeer er een beetje ritme in te krijgen. Lijstjes kunnen qua inhoud beter, maar ik eet nu niet meer te veel, denk ik.

Weebee Cootje O+ Ik reis tegenwoordig volgens mij elke ochtend en middag vlak langs jouw huis (vlak in Amsterdamse begrippen dan :+ ) :D .
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_138239763
Ohw ja, WB Co! Zag op FB mooie foto's.
pi_138244658
O: 2stuk knackebrod (rogge) met roomboter, citroenmarmalade/pure hagelslag. Schaaltje magere kwark
T: Bloedsinasappel
L: 3 volkoren boterhammen met eiersalade en tomaat. (lunch op aanrecht laten liggen 8)7 dom)
T: 2 pruimen
D: Pastasalade met 350g groenten, wat pasta en geitenkaas
S: Bootcamp
T: wheyshake + beschuitje kaas.

En aan drinken nog een heleboel x water en thee. Nu maar eens wat verzinnen voor morgen.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 03:16:39 #19
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_138252228
Lekker lijstje DE.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  vrijdag 28 maart 2014 @ 04:41:40 #20
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_138252441
Zo nu eerst een halve liter Heineken
pi_138252458
* sigme eet een rolletje zeewier met gerookte zalm *)

Goedemorgen!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 28 maart 2014 @ 04:57:46 #22
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_138252459
Hoi sigme, lekker op tijd.
Goed met je?
pi_138252463
He uniek! Jij moet zo werken zeker? Ik heb vrij vandaag *).
Het gaat hier niet allemaal even geweldig, maar over 2 weken vertrekken we voor vakantie naar onze olijfboomgaard. Gaan we ons hutje inrichten. Nou, dan kan de rest me niet teveel schelen ;).

Hoe'st met jou?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 28 maart 2014 @ 05:17:58 #24
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_138252474
Dat is klote om te horen, hopelijk lost het snel op.
Wij zitten op Schiphol, lekker naar de Canaries.
Als ik moet werken dan drink . Ik geen bier :D
pi_138252502
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 05:17 schreef uniekhoorn het volgende:
Dat is klote om te horen, hopelijk lost het snel op.
Wij zitten op Schiphol, lekker naar de Canaries.
Als ik moet werken dan drink . Ik geen bier :D
Hé, veel plezier op de Kanaren!
Drink maar een extra biertje op me ;).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')