Ik studeer niet meerquote:Op donderdag 27 maart 2014 15:44 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ehhhh, ja, dat is een lastige.Ben toch iets meer van de biologische kant die Leiden aanbiedt, dus ik ga voor Leiden. Maar is wel lastig, allebei zijn het gewoon goede universiteiten.
Maar wat studeer jij dan?
Het is geen communicatie-achtige studie, maar ook geen keiharde beta. Het verschil tussen informatica en informatiekunde zit hem erin dat Informatica meer een theoretische benadering heeft; wiskundige bewijzen voor algoritmes et cetera. Informatiekunde heeft een meer praktische benadering, denk aan een manier om data te analyseren of een spraakherkenningsysteem te ontwikkelen.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 08:47 schreef Mitsu het volgende:
Maar wat is het verschil tussen informatiekunde en informatica dan?
Ik dacht altijd dat informatica echt een bikkelstudie was met heel veel calculus en programmeren, en dan informatiekunde een communicatie-achtige studie was. Fout dus geloof ik?
http://www.rug.nl/let/org(...)ng_alfa_informatica/quote:De studie Informatiekunde in Groningen richt zich vooral op gegevens die relevant zijn voor Letteren: tekst, historische gegevens en communicatiedata.
Ga eens snel wegwezen danquote:Op vrijdag 28 maart 2014 09:34 schreef kirsten. het volgende:
Ik ben zo blij dat ik op statistiek na geen wiskunde heb binnen BW, als ik het zo hoor
quote:Op vrijdag 28 maart 2014 16:00 schreef Dale. het volgende:
Imo horen hier alleen scheikunde, natuurkunde, wiskunde, elektrotechniek, informatica en werktuigbouwkunde thuis (en natuurlijk subsets van die set bv. system & control dus). De rest is allemaal niet β waardig. Zo ik heb even mijn gal gespuugd.
Whoa ik had dus gewoon bijna bij een FOK!ker in de collegebanken gezeten! Ik had me ook ingeschreven bij LST, matchinggesprek, introweekend en alles gedaan maar een weekje voordat we begonnen, ben ik toch maar iets anders gaan doen.quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:37 schreef Rezania het volgende:
Ik zal dan wel even beginnen.
Nou, ik ben dus Rez, 20 jaar, en een eerstejaars LST-student in Leiden en Delft. Hele leuke studie imo, ook zeer interessant. Alleen soms ook een maatschappelijk vak tussendoor, dat is wat minder. Voor de rest ben ik heel erg blij met mijn studie.
Wat dan? Wat is veter dan LST?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 17:49 schreef Megara het volgende:
[..]
Whoa ik had dus gewoon bijna bij een FOK!ker in de collegebanken gezeten! Ik had me ook ingeschreven bij LST, matchinggesprek, introweekend en alles gedaan maar een weekje voordat we begonnen, ben ik toch maar iets anders gaan doen.
Hehe Liberal Arts & Sciences!quote:Op vrijdag 28 maart 2014 17:52 schreef Rezania het volgende:
[..]
Wat dan? Wat is veter dan LST?
En dat introweekend.![]()
Beetje apart, want ik doe informatica en ik data analyse en spraakherkenning heb ik ook gehad.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 11:13 schreef obsama het volgende:
[..]
Het is geen communicatie-achtige studie, maar ook geen keiharde beta. Het verschil tussen informatica en informatiekunde zit hem erin dat Informatica meer een theoretische benadering heeft; wiskundige bewijzen voor algoritmes et cetera. Informatiekunde heeft een meer praktische benadering, denk aan een manier om data te analyseren of een spraakherkenningsysteem te ontwikkelen.
Dat is toch wel heel wat anders. Aparte twist.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 17:56 schreef Megara het volgende:
[..]
Hehe Liberal Arts & Sciences!
Dus je hebt ook meegedaan, ik ken volgens mij jullie hele LIFE lied nog
Who ho ho we hadden net vastgesteld dat natuurwetenschappen hier gewoon onder zouden vallen. Biologie is een natuurwetenschap, ergo ik hoor hier prima thuisquote:Op vrijdag 28 maart 2014 16:00 schreef Dale. het volgende:
Imo horen hier alleen scheikunde, natuurkunde, wiskunde, elektrotechniek, informatica en werktuigbouwkunde thuis (en natuurlijk subsets van die set bv. system & control dus). De rest is allemaal niet β waardig. Zo ik heb even mijn gal gespuugd.
Dus dan zou je het zegmaar een klein beetje kunnen vergelijken methet verschil tussen industrieel ontwerpen en werktuigbouwkundequote:Op vrijdag 28 maart 2014 11:13 schreef obsama het volgende:
[..]
Het is geen communicatie-achtige studie, maar ook geen keiharde beta. Het verschil tussen informatica en informatiekunde zit hem erin dat Informatica meer een theoretische benadering heeft; wiskundige bewijzen voor algoritmes et cetera. Informatiekunde heeft een meer praktische benadering, denk aan een manier om data te analyseren of een spraakherkenningsysteem te ontwikkelen.
Doordat het een brede studie is mag je 60 ects aan eigen invulling geven. Er zullen inderdaad studenten zijn die al deze punten aan inkopvakken spenderen, ongetwijfeld. Maar anderzijds heb je ook studenten die in deze ruimte fundamentele "beta" vakken volgen, denk aan Calculus of Logica.
Ik snap je verwarring, maar "communicatie-achtig" doet de studie geen eer aan. Misschien kan je informatiekunde beter met Kunstmatige Intelligentie vergelijken. de master KI is namelijk drempelloos toegankelijk voor informatiekundestudenten, mits je die 60ec goed hebt opgevuld. Hoe dit bij Informatica zit weet ik niet.
Biologie is ook tof.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:02 schreef BlueJeans het volgende:
Oeh leuk topique
Nog 1 jaartje en dan doe ik hopelijk ook een bèta-studie: Biologie
Scheikunde.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 21:19 schreef De-Haas het volgende:
Ik meld me ook even aan, 1e-jaars student scheikunde. Mooi dat het topic zo loopt, er zijn eerder geloof ik wel eens pogingen geweest die niet zo goed liepen.
Wat wil je met Farmacie doen?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 09:10 schreef belkiss944 het volgende:
Ik ga Farmacie studeren, dus ik meld me hier ook even aan
Dit was voor mij dus dé reden om op technisch over te stappen... Echt, op gegeven moment had ik zoiets van, fack it ik wil helemaal niet weten hoe alle shite op quantumniveau werkt. Het maakt deze bindingen, prima, vertel me nu maar wat ik ermee kan!quote:Op vrijdag 28 maart 2014 22:31 schreef Rezania het volgende:
Scheikunde.Alhoewel ik het op de uni een stuk minder leuk vind door de orbitalen en reactiemechanismen.
Maar het practicum was wel leuk.
Grote kans dat je nu ook bij een FOK!ker in de collegebanken zit. Ze zijn overal.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 17:49 schreef Megara het volgende:
[..]
Whoa ik had dus gewoon bijna bij een FOK!ker in de collegebanken gezeten! Ik had me ook ingeschreven bij LST, matchinggesprek, introweekend en alles gedaan maar een weekje voordat we begonnen, ben ik toch maar iets anders gaan doen.
Maar wat kan je dan later worden? Geen onderzoeker lijkt me? Of gooien ze gewoon wat bij elkaar totdat het werkt bij scheikundig onderzoek?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 22:46 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Dit was voor mij dus dé reden om op technisch over te stappen... Echt, op gegeven moment had ik zoiets van, fack it ik wil helemaal niet weten hoe alle shite op quantumniveau werkt. Het maakt deze bindingen, prima, vertel me nu maar wat ik ermee kan!
Niet bij mij, wij zijn maar met 135.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 22:50 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Grote kans dat je nu ook bij een FOK!ker in de collegebanken zit. Ze zijn overal.
Zeker weten?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 22:52 schreef Rezania het volgende:
[..]
Niet bij mij, wij zijn maar met 135.
Dit is niet waar. Na je bachelor Farmacie kun je kiezen voor Farmaceutische Wetenschappen die leidt op tot onderzoeker, of Farmacie die leidt op tot apotheker. Je kunt dus apotheker worden én onderzoeker. (Ik wil zelf trouwens apotheker worden)quote:Op vrijdag 28 maart 2014 22:44 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Wat wil je met Farmacie doen?
Indien apotheker worden, vooral blijven doen.
Indien je meer richting medicijnontwikkeling wil gaan of onderzoek in het algemeen, stap gelijk over op scheikunde.
Veel studenten hebben niet op tijd door dat Farmacie de ultieme beroepsopleiding van het WO is en dat je er serieus eigenlijk vrij weinig mee kan behalve apotheker worden.
Je kunt met de technische variant nog steeds onderzoek doen, maar denk dan aan katalyse chemie, onderzoek naar hoe de apparatuur werkt/verbeterd kan worden, proefmodellen van nieuwe processen uitwerken en testen, etc.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 22:52 schreef Rezania het volgende:
[..]
Maar wat kan je dan later worden? Geen onderzoeker lijkt me? Of gooien ze gewoon wat bij elkaar totdat het werkt bij scheikundig onderzoek?
[..]
Niet bij mij, wij zijn maar met 135.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |