Beste FOK!ers,
Ik heb al jaren een witte vlek onder mijn mond zitten welke helaas niet mee wil kleuren...
Eigenlijk heb ik mij er nooit druk overgemaakt totdat ik laatst voor de gein eens een baardje liet staan. De haren die uit deze witte vlek komen zijn namelijk spierwit..
Ik heb het één en ander opgezocht op het internet en ik kwam uit op vitiligo. De plaatjes die je dan te zien krijgt zijn niet al te best, en sindsdien ben ik ook wel aardig bang dat het bij mij ook zo zal uitspreiden. Ik heb nu dus een redelijk grote witte plek onder mijn mond en een heel klein plekje in mijn nek.
Naar mijn weten heb je segmentale vitiligo en vitiligo over het gehele lichaam. Ik gok dat ik dus bij die eerste groep hoor en het schijnt dat deze vorm van vitiligo redelijk stabiel is.. Hopelijk blijft het dus ook zoals het nu is (of verbetering is uiteraard ook welkom

)
Zijn er hier meer mensen met vitiligo? Zoja, is het bij jullie altijd stabiel gebleven of spreid het zich met de jaren uit? Ik zit nog steeds de denken om richting een dermatoloog te gaan, maar is dat niet vrij nutteloos aangezien er buiten lichttherapie (wat ook niet altijd schijnt te werken) volgens mij geen oplossing is?
Ter verduidelijking, fotootje van mijn vitiligo spot;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iemand trouwens nog tips om met vitiligo je (baard)haar te verven

? Haarverf schijnt namelijk niet te mogen...