abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138200452

Hey!
Iederen dag begint met slaopen tot een oer of tiejn
Du kiekst in de gazet of d'r niet urgens banen ziejn
Dat vult dich vies tegen du slaefst de rest van dennen dag
Du vuulst dich flink beroerd du kriegst zenoewen op de maog
pi_138200477
Even inhalen..
Het topic is nu dus gekaapt door Baas Rudi en iedereen is weer blij? Goed samengevat? *O* _O-
pi_138200590
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 16:49 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat willen er heel veel ook, het probleem is dat er voor iedere vacature 5 werkelozen is en het aantal werklozen stijgt snel en daar staat steeds minder vacatures tegenover.
in mijn regio bijna 30 werklozen per vacature, en dat is 10 hoger dan het landelijk gemiddelde. Je boft dan nog als het 5 is in jouw regio. :)
  woensdag 26 maart 2014 @ 19:09:29 #79
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138200627
quote:
1s.gif Op woensdag 26 maart 2014 19:08 schreef poemojn het volgende:

[..]

in mijn regio bijna 30 werklozen per vacature, en dat is 10 hoger dan het landelijk gemiddelde. Je boft dan nog als het 5 is in jouw regio. :)
Zoals je een reactie later kan lezen was dat uit 2012, het is nu inderdaad nog hoger.
In mijn regio weet ik het zo niet, waar kan ik dat nakijken?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_138200750
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 19:09 schreef snakelady het volgende:

[..]

Zoals je een reactie later kan lezen was dat uit 2012, het is nu inderdaad nog hoger.
In mijn regio weet ik het zo niet, waar kan ik dat nakijken?
Nou hier kan je het aantal WW uitkeringen intikken per gemeente.
Zegt niet alles.

http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-uitkering-krijgen-0
  woensdag 26 maart 2014 @ 19:15:06 #82
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138200849
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 19:12 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nou hier kan je het aantal WW uitkeringen intikken per gemeente.
Zegt niet alles.

http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-uitkering-krijgen-0
Per 1000 inwoners zijn er 23 met een ww-uitkering, dat is iets lager dan het landelijke gemiddelde, maar inderdaad, niet iedereen die werkeloos is vraagt een uitkering aan.

10 per duizend in de bijstand, dat is een stuk lager dan het landelijk gemiddelde.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_138200875
De regionale omroep haalt die cijfers bij het UWV weg, maar ik zie daar zo snel alleen dit. http://www.uwv.nl/overuwv(...)%20februari_2014.pdf Het grafiekje op de laatste pagina is wel sprekend. En veel van die werkzoekenden gaan vrij snel van WW naar bijstand, om weer ontopic te gaan.
pi_138201007
quote:
1s.gif Op woensdag 26 maart 2014 19:15 schreef poemojn het volgende:
De regionale omroep haalt die cijfers bij het UWV weg, maar ik zie daar zo snel alleen dit. http://www.uwv.nl/overuwv(...)%20februari_2014.pdf Het grafiekje op de laatste pagina is wel sprekend. En veel van die werkzoekenden gaan vrij snel van WW naar bijstand, om weer ontopic te gaan.
Ja en niet alle werkzoekenden hebben een uitkering, daar is nog concurrentie van.
Men schat dat aantal op 300.000 mensen dacht ik, mensen die bv een werkende partner hebben of teveel spaargeld hebben, maar wel willen en kunnen werken.
pi_138201234
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 19:15 schreef snakelady het volgende:

[..]

Per 1000 inwoners zijn er 23 met een ww-uitkering, dat is iets lager dan het landelijke gemiddelde, maar inderdaad, niet iedereen die werkeloos is vraagt een uitkering aan.

10 per duizend in de bijstand, dat is een stuk lager dan het landelijk gemiddelde.
hier precies het dubbele, 46 per 1000.
En bijstand lukt niet zonder flash.
  woensdag 26 maart 2014 @ 19:25:17 #86
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138201300
quote:
1s.gif Op woensdag 26 maart 2014 19:23 schreef poemojn het volgende:

[..]

hier precies het dubbele, 46 per 1000.
pff, dat is wel veel ja.
pi_138201676
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 19:25 schreef snakelady het volgende:

[..]

pff, dat is wel veel ja.
het kan nog erger zie ik, bijv Hoogezand en Emmen.
pi_138202572
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 18:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ook nooit studiefinanciering ontvangen?
Nee, Baas Rudi leent niet. Baas Rudi werkt voor zijn geld en betaalt zijn rekeningen zelf wel.
pi_138208133
quote:
13s.gif Op woensdag 26 maart 2014 16:10 schreef aijumu het volgende:
Gezaag iedere keer over de Poolse medemens, die weten tenminste wat werken is en leveren in veel gevallen vakwerk af. En neen, ze kosten ons even veel als een Nederlander...
Dat ze hard werken zal best wel kloppen maar het klopt eveneens dat Poolse chauffeurs maling hebben aan allerlei belangrijke wetgeving, in casu op tijd voldoende rust nemen, je aan de snelheidslimiet houden etc.
Dat laatste is toch wel wat belangrijker bij het beroep vrachtwagenchauffeur, zeker als je explosieve stoffen vervoert. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_138208715
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 21:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat ze hard werken zal best wel kloppen maar het klopt eveneens dat Poolse chauffeurs maling hebben aan allerlei belangrijke wetgeving, in casu op tijd voldoende rust nemen, je aan de snelheidslimiet houden etc.
Dat laatste is toch wel wat belangrijker bij het beroep vrachtwagenchauffeur, zeker als je explosieve stoffen vervoert. ;)
Bovendien is het een pertinente leugen dat de Poolse werknemers net zoveel kosten als een Nederlander. Dat zou wel zo moeten zijn inderdaad. Maar Poolse werknemers die via een vestiging in Polen / Roemenië / Bulgarije, via een brievenbusfirma, via een uitzendbureau uit het land van herkomst, of als ZZP-er werkzaam zijn, en daarnaast alle CAO-afspraken te buiten gaan, zijn toch echt schering en inslag. Hoe hard dat ook ontkend wordt door sommigen hier. :')

Gelukkig zijn er wel bedrijven die Poolse werknemers op basis van eerlijke voorwaarden aannemen, ik vind het lastig in te schatten hoe die verhouding ligt, maar mijn inschatting is dat het merendeel van de bedrijven toch echt één of meer regels ontwijken of ontduiken met het inhuren van Poolse werknemers waardoor ze financieel vele malen interessanter zijn dan een Nederlander.

Anders kan ik niet verklaren dat zoveel bedrijven de voorkeur geven voor MOE-landers. Dat is echt niet omdat Nederlanders in al die sectoren te lui zouden zijn om aan het werk te gaan, zich te goed voelen voor bepaald werk of te hoge eisen zouden stellen. De voorbeelden uit de transportsector, zorg, schoonmaakbranche zijn wat dat betreft veelzeggend. Dat is geen werk waar Nederlanders massaal hun neus voor ophalen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_138209086
Ach, die Polen zijn binnenkort toch allemaal weg als je dit soort sites moet geloven http://www.zerohedge.com/(...)-its-army-reservists
pi_138209179
quote:
1s.gif Op woensdag 26 maart 2014 22:09 schreef poemojn het volgende:
Ach, die Polen zijn binnenkort toch allemaal weg als je dit soort sites moet geloven http://www.zerohedge.com/(...)-its-army-reservists
Ik hoop dat het zover niet komt eerlijk gezegd.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_138209394
Ik ook niet.
Het zou wel de kijk op Polen hier in Nederland veranderen, denk ik. Maar wat mij betreft gaat dat liever anders.
pi_138212649
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 22:00 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Bovendien is het een pertinente leugen dat de Poolse werknemers net zoveel kosten als een Nederlander. Dat zou wel zo moeten zijn inderdaad. Maar Poolse werknemers die via een vestiging in Polen / Roemenië / Bulgarije, via een brievenbusfirma, via een uitzendbureau uit het land van herkomst, of als ZZP-er werkzaam zijn, en daarnaast alle CAO-afspraken te buiten gaan, zijn toch echt schering en inslag. Hoe hard dat ook ontkend wordt door sommigen hier. :')
Ah ja, de nepPolen, nepBulgaren en nepRoemenen. Het is toch wonderbaarlijk dat de Nederlandse overheid al zolang toestaat dat Nederlandse bedrijven op deze manier de wet ontduiken. Walgelijk.

quote:
Anders kan ik niet verklaren dat zoveel bedrijven de voorkeur geven voor MOE-landers. Dat is echt niet omdat Nederlanders in al die sectoren te lui zouden zijn om aan het werk te gaan, zich te goed voelen voor bepaald werk of te hoge eisen zouden stellen. De voorbeelden uit de transportsector, zorg, schoonmaakbranche zijn wat dat betreft veelzeggend. Dat is geen werk waar Nederlanders massaal hun neus voor ophalen.
Inderdaad! Er zijn veel Nederlandse vrachtwagenchauffeurs die nu werkeloos zijn terwijl ze maar wat graag dat werk doen voor normale arbeidsvoorwaarden (in ieder geval minstens het minimumloon).
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_138213064
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 22:00 schreef Tomatenboer het volgende:

Bovendien is het een pertinente leugen dat de Poolse werknemers net zoveel kosten als een Nederlander.
Nee, dat is aantoonbaar correct.

quote:
Dat zou wel zo moeten zijn inderdaad. Maar Poolse werknemers die via een vestiging in Polen / Roemenië / Bulgarije, via een brievenbusfirma, via een uitzendbureau uit het land van herkomst, of als ZZP-er werkzaam zijn, en daarnaast alle CAO-afspraken te buiten gaan, zijn toch echt schering en inslag. Hoe hard dat ook ontkend wordt door sommigen hier. :')
Bewijs dat dan maar een met bronvermelding en cijfermateriaal.

quote:
Gelukkig zijn er wel bedrijven die Poolse werknemers op basis van eerlijke voorwaarden aannemen, ik vind het lastig in te schatten hoe die verhouding ligt, maar mijn inschatting is dat het merendeel van de bedrijven toch echt één of meer regels ontwijken of ontduiken met het inhuren van Poolse werknemers waardoor ze financieel vele malen interessanter zijn dan een Nederlander.
O, het is jouw inschatting... Den onderbuick... Nu snap ik het!

quote:
Anders kan ik niet verklaren dat zoveel bedrijven de voorkeur geven voor MOE-landers. Dat is echt niet omdat Nederlanders in al die sectoren te lui zouden zijn om aan het werk te gaan, zich te goed voelen voor bepaald werk of te hoge eisen zouden stellen.
Vaak wel dus.

quote:
De voorbeelden uit de transportsector, zorg, schoonmaakbranche zijn wat dat betreft veelzeggend. Dat is geen werk waar Nederlanders massaal hun neus voor ophalen.
Schoonmaakwerk niet? Rly?

En transport is een uitzondering omdat dat werk vaak in meerdere landen uitgevoerd wordt, waardoor je kan belonen naar maatstaven van eender welk land...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_138214031
oh God weer 1 met een bord voor zijn kop, ontkennen, ontkennen, ontkennen.
  donderdag 27 maart 2014 @ 00:54:00 #98
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_138215219
Al dat gekanker op die Polen hier. Zoek een baan ofzo :')
pi_138216667
quote:
De schijnconstructies worden aangepakt en toch blijven mensen hier gewoon doorgaan met zeuren.
pi_138216691
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 00:54 schreef Richestorags het volgende:
Al dat gekanker op die Polen hier. Zoek een baan ofzo :')
Vermoeiend inderdaad. En dan te bedenken dat de Polen nu alleen nog aan de onderkant van de onderkant zitten. Schoonmaken, verhuizen, klusjes e.d. gebeuren bij grote bedrijven meestal nog door Nederlanders en allochtonen die al langer in NL wonen. Kun je nagaan als de MOE-landers ook dat en supermarktwerk, horecawerk, etc overnemen.

De Nederlander is over het algemeen te verwend, te veeleisend en te veel steunend op Vadertje Staat. Dat maakt dat 'ie het vaak gewoon aflegt tegen de MOE-lander.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')