handig dat ze dat gewoon voor waar aannemen in plaats van een "is believed to be kept...".quote:Op vrijdag 28 maart 2014 09:51 schreef YPrue het volgende:
De dag begint al weer goed... Er lag hier vanmorgen een brief in de breivenbus van de Environmental Health Directorate. Inhoud: "dog is being kept in an unhygiene condition". Er wordt geschreven dat ik ze moet bellen, maar iedere keer als ik bel, hangen ze op...
Zal wel een of andere zielige buur hebben geklaagd ofzo, leuk dat ze me dat ook recht in mijn gezicht durven te zeggen. Kansloos.
Euh....waar komt die conclusie vandaan en hoe komen ze er toe?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 09:51 schreef YPrue het volgende:
De dag begint al weer goed... Er lag hier vanmorgen een brief in de breivenbus van de Environmental Health Directorate. Inhoud: "dog is being kept in an unhygiene condition". Er wordt geschreven dat ik ze moet bellen, maar iedere keer als ik bel, hangen ze op...
Zal wel een of andere zielige buur hebben geklaagd ofzo, leuk dat ze me dat ook recht in mijn gezicht durven te zeggen. Kansloos.
Wat zijn de consequenties als je niet belt?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 10:46 schreef YPrue het volgende:
Ik heb serieus geen flauw idee hoe ze daar bij komen... Mijn hond is schoon, gezond, gelukkig, er wordt dagelijks urenlang mee gelopen, we ruimen haar poep op...
Ik moet dus inderdaad hun telefoonnummer bellen, maar iedere keer dat ik bel, wordt er opgehangen nadat ik "good morning" zeg. Dat schiet dus ook niet heel erg op.
Als je pech hebt krijg je bij binnenkomst een laatste waarschuwing van 7 of 30 dagen en kom je zonder dat je een visum regelt niet meer het land niet meer in.quote:Op woensdag 26 maart 2014 12:17 schreef flipsen het volgende:
Goeie TTLaatste stressdagje, morgenochtend vroeg gaan we weer stressen bij de Argentijns/Chileense grens (Meneer, uw visum is al maanden verlopen en u verblijft al 7 jaar zonder permanent visum?), dan vanuit Puerto Montt vluchtje naar Santiago, 4 uurtjes de tijd om wat spullen te kopen en dan door naar Lima. En zaterdag tm maandag zit ik in de jungle, dus ongetwijfeld weinig online
Nu eens kijken wat ik allemaal nog moet doen (véél!).
Dat klinkt bijna als een kinderachtige prankquote:Op vrijdag 28 maart 2014 10:46 schreef YPrue het volgende:
Ik heb serieus geen flauw idee hoe ze daar bij komen... Mijn hond is schoon, gezond, gelukkig, er wordt dagelijks urenlang mee gelopen, we ruimen haar poep op...
Ik moet dus inderdaad hun telefoonnummer bellen, maar iedere keer dat ik bel, wordt er opgehangen nadat ik "good morning" zeg. Dat schiet dus ook niet heel erg op.
Ja, is een officiële brief, met watermerk, handtekening en naam van de health officer erop.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 10:56 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat klinkt bijna als een kinderachtige prankZeker weten dat het een officiële instantie is die die brief verzonden heeft?
Och kut, ik was helemaal vergeten dat jij ook op Malta woondequote:Op vrijdag 28 maart 2014 11:30 schreef YPrue het volgende:
Ze spreken wel degelijk Engels: hun brief is in het Maltees en Engels. En iedere keer als ik bel, hoor ik "bonju", en als ik daarna "good morning" zeg, wordt er "good morning" geantwoord en dan wordt er opgehangen.
Ah ja, Melita... We wilden daar een abonnement op hun digitale tv-pakket afsluiten. En dat kon ook, maar ze konden ons dan weer niet zeggen wanneer we daar überhaupt een verbinding zouden krijgen aangelegd voor de tvquote:
quote:Op vrijdag 28 maart 2014 12:27 schreef YPrue het volgende:
[..]
Ah ja, Melita... We wilden daar een abonnement op hun digitale tv-pakket afsluiten. En dat kon ook, maar ze konden ons dan weer niet zeggen wanneer we daar überhaupt een verbinding zouden krijgen aangelegd voor de tvDus als het aan hun had gelegen, zouden we nog steeds geen tv kunnen kijken.
Bwehehehequote:Op vrijdag 28 maart 2014 12:34 schreef CherryOnTop het volgende:
Wat ze bij ons deden een paar jaar terug was helemaal fantastisch. Er waren te weinig aansluitingen in de flat dus wat deden ze? Wij wilden internet, trokken ze gewoon de kabel van de buren uit. Buren gingen klagen dat ze geen internet meer hadden, trokken ze onze eruit![]()
!!!! Ja toen moesten we het internet dan maar gewoon delen van de aanbieder.
Ben je naar India verhuisd?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 12:34 schreef CherryOnTop het volgende:
Wat ze bij ons deden een paar jaar terug was helemaal fantastisch. Er waren te weinig aansluitingen in de flat dus wat deden ze? Wij wilden internet, trokken ze gewoon de kabel van de buren uit. Buren gingen klagen dat ze geen internet meer hadden, trokken ze onze eruit![]()
Maar jullie deelden het internet dan toch al? Alleen dan niet via die aanbieder.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 12:34 schreef CherryOnTop het volgende:
Wij hebben ook maar Go genomen jaquote:Op vrijdag 28 maart 2014 13:13 schreef YPrue het volgende:
[..]
Maar jullie deelden het internet dan toch al? Alleen dan niet via die aanbieder.
@Barbusse: herkenbaar. We stonden daar in de winkel echt op het punt om dat abonnement te nemen. Toen we vroegen wanneer ze dat dan konden komen aansluiten was het antwoord van "Het kan zijn dat jullie binnen 3 dagen tv hebben, maar het kan ook nog een aantal jaren duren". MjaToch maar bij Go het pakket besteld, ging toch wel iets sneller dan een jaar of 2.
quote:Op vrijdag 28 maart 2014 17:31 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Jij weer?
NWS / Welgestelde Noor vergeet dure boot in Zweedse haven
Heb regelmatig tuk tuk drivers bij de receptie gehad met een stel toeristen. Toeristen zoeken een hotel maar de tuk tuk driver is verdwaald en spreekt geen Engels.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 14:32 schreef Lyrebird het volgende:
Vandaag op bezoek bij de Yonsei Universiteit in Seoul, Zuid-Korea.
Stap gisteren op het centraal station van Seoul in een taxi.
LB: Yonsei University, please.
TC: Ching sjong sjing? (of zo, ken maar een paar woorden Koreaans)
LB: Yonsei University? (wtf, is ie doof of zo? Ching sjong sjing lijkt toch helemaal niet op wat ik zeg?)
TC: Ching sjong sjing?
LB: Yonsei?
TC: Ching sjong sing?
LB: Yon..sei?
TC: ??
LB: Yon Sei?
TC: Ah, Yonsei university
TC: Where are you from?
LB: The Netherlands
TC: ?
TC: You should say Yonsei University
Ja, dat gaat lekker zo.
Vanmiddag, in de metro in Pusan, centraal station. Groot gebrek aan borden daar.
LB: Is this the direction to Meongnyun?
Vriendelijke man: Meongnyun?
Vriendelijke man: Munhyeon?
Vriendelijke man: Munjeon?
LB: Meongnyun?
Vriendelijke man: Munhyeon?
Stuurde ie me bijna naar de verkeerde lijn. Lastige taal, dat Koreaans.
Onze eerste chauffeur in Bangkok reed gewoon niet naar plaatsen die hij niet kende. Dan gaf ik hem een adres en zei hij dat hij daar niet heen kon. Waarom dan niet? Is het dicht? "Ja, het is dicht." Duurde even een maandje voor ik dat doorhad. Rond dezelfde tijd kwam ik er ook achter dat met de kaart aan komen lopen en wijzen 'daar wil ik heen', geen enkele zin had, want hij had geen flauw idee wat te doen met de kaart. Soms reed hij ook langs plaatsen waar we naar op weg waren. Als ik dan 'stop' riep, zei hij steevast "Yes, yes, I know" en reed verder. Aanvankelijk dachten we dan dat er een plan was (of een stopverbod, ofzo), maar dat bleek niet het gevalquote:Op zaterdag 29 maart 2014 02:41 schreef breaky het volgende:
Heb regelmatig tuk tuk drivers bij de receptie gehad met een stel toeristen. Toeristen zoeken een hotel maar de tuk tuk driver is verdwaald en spreekt geen Engels.![]()
Gelukkig doet internet wonderen!
Vaak genoeg komen er echter ook toeristen langs die ergens gedumpt zijn door de tuk tuk driver, omdat ie verdwaalt was..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |