Een paar maanden geleden zat je ook in zo'n huilbui. Toen gaf je ook aan dat meer dan de helft van de Russen weet dat Beatrix de Koningin van Nederland is (was). En dat er in het buitenland verschillende woorden voor Nederland en Holland zijn. Je valt dus continue in herhaling en gebruikt dezelfde duffe argumenten.quote:Op zondag 13 april 2014 01:44 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Vet van mij.
Foutje.
Tijdens het vorige staatsbezoek aan Rusland, dat van Beatrix, bleek dat ongeveer de helft van de ondervraagde Russen wist dat Beatrix koningin van Nederland was en niet van Holland.
En zoals gezegd: in ALLE Europese talen zijn er afzonderlijke woorden voor Holland en Nederland.
Overigens moet ik toegeven: zelfs de politie, toch gehouden aan een wettelijk correct gebruik van correct Nederlands, gebruikt Holland en afleidingen daarvan in plaats van Nederland. In een officieel document.![]()
Overigens mag je mij wel een zeikerd vinden hoor. Maar dat is wel wederzijds: ik vind je een slappe zak die niet eens voor de echte naam van zijn eigen land durft opkomen en uit luiheid maar Holland zegt.
Mijn ervaring in India is dat het zeer verschilt. Aan de ene kant hebben veel Indiërs wel een aardig idee over welke landen er wel of niet in Europa liggen. Aan de andere kant kom je ook een hoop mensen tegen die op z'n "Amerikaans" denken en shit zeggen als "Holland is that in England?" Of ze kennen Nederland wel maar dan uit bepaalde statistieken (sport of melk/kaasproductiequote:Op donderdag 10 april 2014 19:48 schreef Speculant. het volgende:
Zouden ze in Canada, Brazilië of India ook zo weinig Europese landen weten?
Maar dat is omdat jij uit de provincie komt of wat?quote:Op woensdag 26 maart 2014 09:40 schreef Ixnay het volgende:
En buitenlanders beginnen altijd over Amsterdam terwijl ik het maar een kutstad vind...
Ik heb de hele reeks geleerd op school, maar daarna werd er e.e.a. veranderd en na wat oorlogen en splitsingen geloofde ik het wel. Dus als ik echt wil weten waar een land ligt of welke de buurlanden/zeeën zijn, dan kijk ik even in de atlas of op internet.quote:Op zondag 13 april 2014 16:05 schreef Isabeau het volgende:
Ik weet oprecht héél erg weinig over het continent Afrika. Al die landjes, ik kan ze denk ik amper aanwijzen op een kaart. De bekende/grote landen gaat nog wel, maar die hele reeks rond Ivoorkust en zo....geen idee.
Hoeft niet. Utrecht is uitgeroepen tot de mooiste grachtenstad van Europa (vast mede door de werven) en ik las al lang geleden dat toeristen voor Utrecht begonnen te kiezen in plaats van Amsterdam. Historische stad waarvan je de bezienswaardigheden makkelijker behappen kan.quote:Op maandag 14 april 2014 17:40 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Maar dat is omdat jij uit de provincie komt of wat?![]()
Ik heb vast dat verhaal al verteld. Mijn buurman had een kersenstal onder aan de Grebbeberg en mocht graag een praatje maken met zijn klanten. Het was al een tijdje droog geweest en mijn buurman had dus wel behoefte aan regen. Waarop een klant, een Amsterdammer, protesteerde, want hij was op vakantie.quote:Op maandag 14 april 2014 17:40 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Maar dat is omdat jij uit de provincie komt of wat?
Zulke stupiditeiten negeer ik gewoon.quote:Op dinsdag 15 april 2014 00:53 schreef RobertVH het volgende:
Verbazingwekkend dat je Linda de Mol er nog niet bij de haren bijgesleept hebt met haar 'ik hou van Holland' propaganda, de vuile landverrader
Feli grammernazi, jij windtquote:Op dinsdag 15 april 2014 01:00 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Zulke stupiditeiten negeer ik gewoon.
Over -d/-dt/-t-fouten maken taalliefhebbers zich ook niet druk. Te simpel voor reactie.
Sterke argumentatie!quote:Op dinsdag 15 april 2014 01:08 schreef RobertVH het volgende:
[..]
Feli grammernazi, jij windt![]()
Viva Hollandia
Thanks, van hetzelfde chef.quote:
Ja en? Ik spreek ABN om te beginnen. Pas als iemand dialect tegen me spreekt, pas ik me aan en spreek ook dialect of zoiets.quote:Op dinsdag 15 april 2014 01:17 schreef RobertVH het volgende:
[..]
Thanks, van hetzelfde chef.
Ik bent overtuigdt (doe ik did goet?)
Even serieus, feli met je bijdehante gedrag online, maar ik spreek gewoon ABN in het dagelijks leven ipv dat brabogebabbel, alaaf!
Geografie van tegenwoordigquote:Op woensdag 26 maart 2014 10:27 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja.. dat was ook mijn reactie zo ongeveer... dat, en ' .....![]()
'
Was op een van de NY vliegvelden overigens, toen ik daar aan de praat raakte met een meisje
Vet van mij.quote:Op donderdag 24 april 2014 07:49 schreef Individual het volgende:
Gister bij de gemeente in Nederland vertelde iemand me dat ik vanuit Grootbrittannië (1 woord) kwam, de officiële Nederlandse benaming.
Ten eerste zou het 2 woorden moeten zijn: Groot-Brittannië en ten tweede is de officiële Nederlandse naam voor het land het 'Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittannië en Noord-Ierland'.
GB is Engeland, Wales en Schotland.
VK is Engeland, Wales en Schotland en Noord-Ierland.
De paspoorten zijn uitgegeven door Great Britain and Northern Ireland als geheel.
Tijdens de Olympische Spelen gebruikte het VK de naam 'Team GB' dat net als holland.com bijdraagt aan de verwarring.
Naamverwarring van landen gebeurt dus ook in Nederland zelf.
Verenigd Koninkrijk = Britquote:Op vrijdag 25 april 2014 00:46 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Vet van mij.
Inderdaad.
Maar er is wel een probleem: hoe noem je een inwoner van het United Kingdom/Verenigd Koninkrijk?
En nog erger: hoe noem je een inwoner van de United States of America/VSvA?
En hun taal is in beide gevallen Engels. Maar dat is minder een probleem: dat geldt ook voor Canada. Australië, Nieuw-Zeeland en veel meer landen.
Iemand uit Ulster is dus geen burger van het VK?quote:Op vrijdag 25 april 2014 01:00 schreef Individual het volgende:
[..]
Verenigd Koninkrijk = Brit
Verenigde Staten = Amerikaan
Canada = Canadees
Australië = Australiër / Ozzie
Nieuw Zeeland = Nieuw Zeelander / Kiwi
Zuid Afrika = Zuid Afrikaan
Ulster is VK dus een Brit, maar Ier mag ook.quote:Op vrijdag 25 april 2014 01:03 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Iemand uit Ulster is dus geen burger van het VK?
Een Braziliaan (VS van Brazilië) of een Mexicaan (VS van Mexico) is dus geen Amerikaan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |