Als je het goed doet is het niet zo`n probleem; je zou het ook kunnen laten doen door een erkende monteur.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 22:04 schreef Catch22- het volgende:
Aop verleggen moet je nooit doen. Zet dan gewoon boven een router neer
Als de vorige bewoners ook Ziggo hadden en niet al te lang geleden zijn vertrokken kun je ook even proberen zonder kaart, je hebt zelfs nog geen CI+module nodig. Er zit dan nog signaal op de kabel en NL1 en nog een paar andere zijn vrije digitale kanalen, dus kijken zonder kaart. Kun je meteen zien of signaal goed is.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 22:13 schreef SiGNe het volgende:
CI+ kaart moet wel geregistreerd worden maar dat kan je evt ook bij een vriend/kennis in hetzelfde zendergebied doen.
NED1 deed het, die stond aan toen ik vanavond ging kijken.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 22:18 schreef multiplex het volgende:
Er zit dan nog signaal op de kabel en NL1
Nee, ben helemaal nieuw in Limboland, zit hier voor een project van 12 maanden (kom uit Amsterdam).quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:58 schreef Catch22- het volgende:
Heb je geen kennissen met een decoder die je kan lenen?
geen idee of ze je er 1 willen lenen..quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:56 schreef static het volgende:
Volgende week dinsdag ga ik erin, ga eerst even langs een Ziggo winkel langs denk ik, misschien kan ik zo'n kaartje even lenen om te proberen - of denk ik nu te simpel?
Signaal zal heus wel goed zijn en dus gewoon werken, maar als de aansluiting op naam staat van dat restaurant beneden (want je spreekt over 'aftapping') dan krijg jij van Ziggo geen activatie voor je smartcard. Daarvoor moet je namelijk zelf een abonnement hebben met bijbehorend klantnummer. Het kan zijn dat je ook geen abonnement kunt nemen - zelfs al wil je er netjes voor betalen - omdat Ziggo in de administratie ziet dat er op dat adres al een abonnement is. Daar al eens over nagedacht?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:56 schreef static het volgende:
Volgende week dinsdag ga ik erin, ga eerst even langs een Ziggo winkel langs denk ik, misschien kan ik zo'n kaartje even lenen om te proberen - of denk ik nu te simpel?
Ken je niemand met Ziggo? Kaartje is overal te gebruiken.quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:01 schreef static het volgende:
[..]
Nee, ben helemaal nieuw in Limboland, zit hier voor een project van 12 maanden (kom uit Amsterdam).
Ik huur het van de eigenaar van het (hele) pand - de aansluiting staat op zijn naam - heb het gisteren doorgesproken, hij heeft er geen moeite mee, maar weet niet of het technisch mogelijk is - vandaar dit topic.quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:34 schreef Riparius het volgende:
Het kan zijn dat je ook geen abonnement kunt nemen - zelfs al wil je er netjes voor betalen - omdat Ziggo in de administratie ziet dat er op dat adres al een abonnement is. Daar al eens over nagedacht?
Is wel een hoop gedoe allemaal hoor. Ik het niet handiger om gewoon een wiet verslaving op te bouwen. Dan kun je jaren vooruit met een paar seizoenen Simpsons op DVD.quote:Op woensdag 26 maart 2014 08:49 schreef static het volgende:
[..]
Ik huur het van de eigenaar van het (hele) pand - de aansluiting staat op zijn naam - heb het gisteren doorgesproken, hij heeft er geen moeite mee, maar weet niet of het technisch mogelijk is - vandaar dit topic.
goedkope versterkers leveren vaak meer ELLENDE dan ze goed doen..quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:19 schreef Renesite het volgende:
Wat bij mij moest is wel een versterkertje van een paar tientjes er tussen doen. Goedkoop op de kop te tikken bij de Praxis.
Het kan gewoon, maar dan moet de houder van het abonnement (de eigenaar van het pand dus) een extra Ziggo smartcard activeren en deze aan jou ter beschikking stellen. Dat kan echter alleen als er op dit moment niet meer dan twee smartcards op zijn account zijn geregistreerd. Eventueel is het mogelijk ook nog een vierde en een vijfde smartcart te registreren (activeren) op hetzelfde account, maar dat kan alleen via de klantenservice, en dan moet je een plausibel verhaal hebben waarom je zoveel smartcards nodig hebt. Je krijgt echter altijd op alle kaarten gekoppeld aan eenzelfde account dezelfde zenderpakketten. De eventuele betaling (c.q. deling van de abonnementskosten) is een zaak die jullie uiteraard onderling moeten regelen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 08:49 schreef static het volgende:
[..]
Ik huur het van de eigenaar van het (hele) pand - de aansluiting staat op zijn naam - heb het gisteren doorgesproken, hij heeft er geen moeite mee, maar weet niet of het technisch mogelijk is - vandaar dit topic.
Geen idee. Mijn ouders hebben eenzelfde al 12 jaar of zo.quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:19 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
goedkope versterkers leveren vaak meer ELLENDE dan ze goed doen..
gaat makkelijk hoor, moet je alleen niet in een klein kut hokje wonen met 1 slaapkamer :-) maar als je gewoon in een 1 gezinswoning zit, is het vrij makkelijk om op 5 kaarten te komen :-)quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:42 schreef Riparius het volgende:
[..]
Het kan gewoon, maar dan moet de houder van het abonnement (de eigenaar van het pand dus) een extra Ziggo smartcard activeren en deze aan jou ter beschikking stellen. Dat kan echter alleen als er op dit moment niet meer dan twee smartcards op zijn account zijn geregistreerd. Eventueel is het mogelijk ook nog een vierde en een vijfde smartcart te registreren (activeren) op hetzelfde account, maar dat kan alleen via de klantenservice, en dan moet je een plausibel verhaal hebben waarom je zoveel smartcards nodig hebt. Je krijgt echter altijd op alle kaarten gekoppeld aan eenzelfde account dezelfde zenderpakketten. De eventuele betaling (c.q. deling van de abonnementskosten) is een zaak die jullie uiteraard onderling moeten regelen.
Zal geen probleem zijn, hij is zelfs bereid om mee naar de Ziggo winkel te gaan.quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:42 schreef Riparius het volgende:
maar dan moet de houder van het abonnement (de eigenaar van het pand dus) een extra Ziggo smartcard activeren en deze aan jou ter beschikking stellen.
Hij heeft er nog geen eentje (woont overigens zelf niet in het pand).quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:42 schreef Riparius het volgende:
Dat kan echter alleen als er op dit moment niet meer dan twee smartcards op zijn account zijn geregistreerd.
Goed, dan is het helemaal eenvoudig. In feite kun je alles zelf doen, mits de eigenaar jou zijn Ziggo klantnummer geeft (dat kan hij vinden op zijn rekeningafschriften). Met dit klantnummer kun je op de site van Ziggo een 'Mijn Ziggo' account aanmaken. Dan kun je vervolgens een door jou zelf aangeschafte Ziggo smartcard online activeren en dan heb je vrijwel direct (binnen een minuut) ontvangst. Telefonisch activeren (via een sprekende computer) is overigens ook mogelijk, en ook in dat geval heb je zowel het nummer van de smartcard als het klantnummer nodig, die je dan via de cijfertoetsen van de telefoon intoetst wanneer daarnaar wordt gevraagd.quote:Op donderdag 27 maart 2014 22:29 schreef static het volgende:
[..]
Zal geen probleem zijn, hij is zelfs bereid om mee naar de Ziggo winkel te gaan.
[..]
Hij heeft er nog geen eentje (woont overigens zelf niet in het pand).
quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:20 schreef static het volgende:
[..]
NED1 deed het, die stond aan toen ik vanavond ging kijken.
Het appartement is net gerenoveerd (nog niet eens klaar), ben ca. twee weken geleden gaan kijken en toen hebben we het over de televisie gehad.quote:Op donderdag 27 maart 2014 22:57 schreef Riparius het volgende:
[..]
totdat je daadwerkelijk je eigen televisie aan hebt gesloten in het pand.
Graag gedaan, ziet er keurig uit. Dit gaat helemaal goed komen. Bedenk wel dat je voor extra digitale zenderpakketten ook extra abonnementskosten moet betalen. Het digitale basispakket kost echter niets extra, aangezien dit is inbegrepen bij een standaard kabelaansluiting (waarvan de eigenaar van het pand nu de rekening betaalt, maar deze misschien aan jou gaat doorberekenen).quote:Op donderdag 27 maart 2014 23:21 schreef static het volgende:
Aanstaande dinsdag/woensdag weet ik het, dit zal wel een goed teken zijn:
[..]
[..]
Het appartement is net gerenoveerd (nog niet eens klaar), ben ca. twee weken geleden gaan kijken en toen hebben we het over de televisie gehad.
Hij heeft dus een gloednieuwe gekocht die er afgelopen disndag al stond toen ik voor de tweede keer kwam kijken.
Hij wist van mijn wensen digitaal/HD, uitgebreid zenderpakket, etc. dus daar heeft hij ook rekening mee gehouden (aardige man, hč?).
Het is geloof ik een LG, heb het niet bestudeerd om eerlijk te zijn:
[ link | afbeelding ]
Bedankt voor alle info overigens.![]()
En dat heb ik vandaag ervaren.. degene waar ik mijn kaart geregistreerd heb is aan het verhuizen en heeft z'n abonnement dus tijdelijk opgezegd.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 22:18 schreef multiplex het volgende:
[..]
Als de vorige bewoners ook Ziggo hadden en niet al te lang geleden zijn vertrokken kun je ook even proberen zonder kaart, je hebt zelfs nog geen CI+module nodig. Er zit dan nog signaal op de kabel en NL1 en nog een paar andere zijn vrije digitale kanalen, dus kijken zonder kaart. Kun je meteen zien of signaal goed is.
De regionale publieke omroep (in ieder geval die van je eigen regio) is ook ongecodeerd.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 02:11 schreef SiGNe het volgende:
[..]
En dat heb ik vandaag ervaren.. degene waar ik mijn kaart geregistreerd heb is aan het verhuizen en heeft z'n abonnement dus tijdelijk opgezegd.
Alleen Ned1, Ned1HD en wat Ziggo infokanalen zijn beschikbaar.
En uiteraard de 25 analoge kanalen.
Vrijwel alle digitale HDTV-zenders die Ziggo doorgeeft gebruiken 1080i, niet 720p en al helemaal geen 1080p.quote:Ik kan niet wachten tot de verhuizing klaar is, wat een kútkwaliteit is analoog vergeleken met 720p en 1080p
Nee, dat zal niet gebeuren. De procedures zijn veranderd. Preview bij nieuwe smartcards is geheel afgeschaft. Je moet tegenwoordig een nieuwe smartcard eerst registreren voordat je überhaupt naar versleutelde zenders kunt kijken, en dan krijg je precies 2 weken freeview (dus geen preview) vanaf het moment van activatie. Gedurende deze twee weken kun je alle digitale TV-kanalen bekijken, daarna val je terug naar de pakketten waarvan je op het moment van activatie hebt aangegeven dat je deze wil blijven ontvangen. Heb je geen extra pakketten aangegeven tijdens de activatie, dan val je terug naar het basispakket. Het is uiteraard daarna wel mogelijk op ieder gewenst moment aanvullende abonnementen te nemen op extra pakketten, en ook dat kun je gewoon online regelen, waarna je binnen enkele minuten ontvangst hebt (en ook extra begint te betalen).quote:Met een beetje mazzel krijgen we bij het nieuwe overigens ook weer 3 maanden álle zenders van Ziggo, da's dan wel weer lekker (al kan ik door de kútkwaliteit kabels toch niet alles ontvangen).
Of je hebt een hele toffe huisbaas of ik wil niet weten wat je in de maand gaat betalenquote:Op donderdag 27 maart 2014 23:21 schreef static het volgende:
Aanstaande dinsdag/woensdag weet ik het, dit zal wel een goed teken zijn:
[..]
[..]
Het appartement is net gerenoveerd (nog niet eens klaar), ben ca. twee weken geleden gaan kijken en toen hebben we het over de televisie gehad.
Hij heeft dus een gloednieuwe gekocht die er afgelopen disndag al stond toen ik voor de tweede keer kwam kijken.
Hij wist van mijn wensen digitaal/HD, uitgebreid zenderpakket, etc. dus daar heeft hij ook rekening mee gehouden (aardige man, hč?).
Het is geloof ik een LG, heb het niet bestudeerd om eerlijk te zijn:
[ link | afbeelding ]
Bedankt voor alle info overigens.![]()
Beide denk ik.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 08:58 schreef chansadres het volgende:
[..]
Of je hebt een hele toffe huisbaas of ik wil niet weten wat je in de maand gaat betalen
Je hebt het topic niet gelezen. TS heeft nog helemaal geen Ziggo smartcard, en de huisbaas ook niet omdat hij op deze locatie nog nooit digitaal heeft gekeken, en dat waarschijnlijk ook niet van plan is. Ik heb de procedure die TS het best kan volgen hierboven al helemaal uiteengezet.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 17:15 schreef multiplex het volgende:
Als ik het goed begrijp is het kaartje wat je in bezit hebt op dit moment los van enig abonnement (E16 op NL2), en jouw huisbaas heeft een Ziggo abonnement. Signaal zit er nog op de kabel anders had je ook analoog alleen maar sneeuw gehad en de kabel die je gebruikt, is verbonden met de hoofdaansluiting van je huisbaas. Je huisbaas had er geen bezwaar tegen dat jij via hem kijkt terwijl hij betaalt. Dan is het simpel. Laat je huisbaas even Ziggo bellen en het kaartnummer van jouw kaart onder zijn klantnummer activeren. Mocht jij nog extra zenderpakketten willen die die huisbaas nog niet heeft, dan zou je die als tegenprestatie aan je verhuurder kunnen betalen. Dan kan hij ook een aantal zenders extra kijken waar jij dan voor betaalt.
Ow en preview is er zover ik weet helemaal af. Helemaal als een kaart zoals in dit geval al eerder is gebruikt en door de helpdesk handmatig ingevoerd moet worden. Je krijgt alleen waarvoor er betaald wordt.
quote:Op vrijdag 28 maart 2014 18:31 schreef Riparius het volgende:
[..]
Je hebt het topic niet gelezen. TS heeft nog helemaal geen Ziggo smartcard, en de huisbaas ook niet omdat hij op deze locatie nog nooit digitaal heeft gekeken, en dat waarschijnlijk ook niet van plan is. Ik heb de procedure die TS het best kan volgen hierboven al helemaal uiteengezet.
quote:
quote:Op dinsdag 1 april 2014 16:08 schreef static het volgende:
alles geinstalleerd en gactiveerd hebben bij Ziggo,
Kaart kan geactiveerd zijn maar niet gesynchroniseerd, dus ff bellen en ze resetten hem, of inloggen op mijn ziggo en daar resetten.quote:
Dat weet je niet.quote:Op dinsdag 1 april 2014 16:08 schreef static het volgende:
Huisbaas zou alles geinstalleerd en gactiveerd hebben bij Ziggo, module is ook te zien in het televisie-menu, maar alleen Ned 1 doet het, de rest heeft een code E16-4.
Blijkbaar toch niet helemaal goed gegaan.
Dat ff proberen.quote:Op dinsdag 1 april 2014 16:32 schreef Riparius het volgende:
Laat de ontvanger dus rustig een tijd aanstaan met de melding E16-4 op bijvoorbeeld Nederland 2. Als je smartcard inderdaad in het systeem zit (en op de correcte wijze in de CI+ module is geplaatst), dan heb je binnen een uur vanzelf ontvangst.
Mijn TV zojuist ook even laten scannen en die vindt 286 digitale kanalen, maar dat is inclusief 98 digitale radiozenders, zodat er dus 188 digitale TV zenders worden gevonden. Als jouw toestel de digitale radiozenders ook in de lijst laat zien, dan vind je dus veel te weinig kanalen en moet je om te beginnen even nakijken of je wel de juiste netwerkfrequentie en het juiste netwerk ID hebt ingesteld. De juiste instellingen zijn afhankelijk van de vier cijfers van de postcode van je locatie en vind je hier.quote:Op dinsdag 1 april 2014 16:39 schreef static het volgende:
Ik liet hem net zoeken en hij kwam bijna 200 (digitale) kanelen tegen. Nu staat er op het scherm 'kabelmodus ingesteld'.
Het kunnen schakelen tussen digitaal en analoog heeft niets met de kabelaar te maken maar alles met het toestel. Raadpleeg de handleiding van het toestel om te zien hoe je schakelt tussen analoge en digitale televisie. En ja, Ziggo heeft ook (nog) analoge televisie en ja, die werkt volledig onafhankelijk van de digitale kanalen.quote:Op mijn televisie/UPC in Amsterdam kan ik schakelen tussen digitaal en analoog - waar analoog het altijd doet; is dat bij Ziggo ook zo? Zo ja, moet ik even naarstig op zoek naar waar dat te doen.
Heb je even het typenummer van je TV voor me?quote:Op dinsdag 1 april 2014 19:48 schreef static het volgende:
Toestel heeft alleen een basisinstelling/installatie, kan er niets over vinden, ook niet op Google. Heb hem een uur of 2 op die foutmelding laten staan, geen verbetering en ik gebruik de goede frequentie en netwerk ID.
En gewoon bellen en controleren zit er niet in ?quote:Op dinsdag 1 april 2014 20:37 schreef static het volgende:
LG 42LA6208.
Schijnt redelijk nieuw te zijn, staat wel op de site van Ziggo als gecertificeerd.
Hoe komt het dat jij er zoveel over weet?
Het is mijn aansluiting niet:quote:Op dinsdag 1 april 2014 20:47 schreef Syd het volgende:
Dus bel gewoon met ziggo en je had vanmiddag al beeld en kon je nu lekker CL kijken
quote:Op dinsdag 1 april 2014 16:08 schreef static het volgende:
Huisbaas zou alles geinstalleerd en gactiveerd hebben bij Ziggo, module is ook te zien in het televisie-menu, maar alleen Ned 1 doet het, de rest heeft een code E16-4.
Dat had ik gelezen van de beneden buurman, als jij de geboortedatum en postcode kunt verifiëren is meestal voldoendequote:
Goed. Wellicht ten overvloede: de smartcard zit toch wel op de juiste manier en diep genoeg in de CI+ module? Waarschijnlijk heb je een Quantis CI+ module met blauwe sticker. De smartcard moet zodanig in de module worden geschoven dat de goudkleurige chip zich aan de kant van de blauwe sticker bevindt en aan de kant van de sleuf in de module, zo dus.quote:Op dinsdag 1 april 2014 20:37 schreef static het volgende:
LG 42LA6208.
Schijnt redelijk nieuw te zijn, staat wel op de site van Ziggo als gecertificeerd.
Zelfs tot en met 48.quote:Op dinsdag 1 april 2014 21:27 schreef Riparius het volgende:
Kijk eens of je op positie 30 de regionale publieke omroep L1 ontvangt (niet versleuteld).
Done. Geen verandering.quote:Op dinsdag 1 april 2014 21:27 schreef Riparius het volgende:
Doe ook eens het volgende. Ga naar opties, selecteer het 3e icoon van onder, de koffer met sleutel, dan naar beneden scrollen en HBBTV op uit zetten (staat standaard op aan). Zet dan de TV uit, maak deze even spanningsloos (stekker uit stopcontact), doe de netstekker er weer in en zet de TV weer aan.
OK. Volgende stap dan maar. Kun je eens even nakijken welke firmware versie de TV heeft (zie hier voor instructies van LG en firmware downloads)? Ik zie namelijk op de site van Ziggo dat jouw toestel inderdaad gecertificeerd is, maar alleen met firmware versie 04.00.00 of hoger. Als je toestel uit een oudere voorraad afkomstig is (het is een model uit 2013) dan kan het zijn dat er nog een oudere firmware versie op staat.quote:Op dinsdag 1 april 2014 21:58 schreef static het volgende:
[..]
Zelfs tot en met 48.
[..]
Done. Geen verandering.
Als ik via het menu naar de status van de CI module kijk staat er 'no product in smart-card'.
Tja, dan ben ik een beetje door mijn ideeën heen voor dit moment. Is ook erg lastig om zo op afstand uit te vissen wat er nu precies aan de hand is. Dit laatste probleem is helemaal vreemd (aardlus?).quote:Op dinsdag 1 april 2014 22:57 schreef static het volgende:
En er is weer een probleem bijgekomen (maar dat is van later orde); heb er een 2.1 set bijgekocht (ook LG), aangesloten op HDMI 1 (ARC), maar zodra ik die aanzet - en dus ook ARC gebruik - verdwijnen de zenders 30 - 48 bijna, alleen heel erg schokkerig of helemaal zwart beeld.
Naja, dat komt later wel.
Dat is niet het geval. Als je het topic had doorgelezen dan had je geweten dat er in het pand van TS al een werkende kabelaansluiting was op naam van zijn toekomstige huisbaas.quote:Op woensdag 2 april 2014 01:13 schreef Lt.Surge het volgende:
Als het een nieuwe aansluiting is, of er een bestelling open staat van het 1 of het ander, waar ook DTV onder valt, kan het even duren. Dan kan DTV pas geactiveerd worden als de order gesloten is.
Mijn ervaring is dat het online activeren van een Ziggo smartcard bij een reeds bestaande en werkende kabelaansluiting prima gaat en ook binnen een minuut is geklaard.quote:Vandaar de 48 uur. Je kunt vragen om een ''entitle'' van de kaart. Heb je binnen 1 minuut beeld. Een soft reset via de site/klantenservice gaat niet werken bij een open order.
Hij heeft vanochtend gebeld, er was inderdaad iets misgegaan, ze hebben het opgelost.... Not.quote:Op dinsdag 1 april 2014 23:38 schreef static het volgende:
Heb een noodkreet naar de huisbaas gestuurd, hij gaat morgen weer bellen.
Je hoef je zenders niet opnieuw te zoeken mocht er een E16 of E19 melding zijn dit heeft puur met de SmartCard te maken.quote:Op woensdag 2 april 2014 17:27 schreef static het volgende:
[..]
Hij heeft vanochtend gebeld, er was inderdaad iets misgegaan, ze hebben het opgelost.... Not.
Kom thuis, nog steeds dezelfde situatie. Heb opnieuw laten scannen (kabel), heb 197 kanalen en 102 radio.
Ik zit niet op hetzelfde headend als jij, dus het aantal radio- en TV-kanalen zal niet exact hetzelfde hoeven te zijn, maar als je slechts 197 − 102 = 95 TV-kanalen vindt, dan is dat echt niet goed (ik heb er 188). Of bedoel je nu dat je in totaal 197 + 102 = 299 kanalen vindt?quote:Op woensdag 2 april 2014 17:27 schreef static het volgende:
[..]
Hij heeft vanochtend gebeld, er was inderdaad iets misgegaan, ze hebben het opgelost.... Not.
Kom thuis, nog steeds dezelfde situatie. Heb opnieuw laten scannen (kabel), heb 197 kanalen en 102 radio.
Een wat?quote:Op woensdag 2 april 2014 18:06 schreef Riparius het volgende:
Kun je bij Nederland 1 en bij L1 eens een BER meting doen?
Bit Error Rate. Dat is een maat voor de ontvangstkwaliteit. Alle digitale ontvangers kunnen dat op het scherm laten zien. Zit ergens in het systeemmenu van het toestel.quote:
quote:Dank je wel voor je bericht. Door een probleem in ons systeem lukt het momenteel niet om de bestelling van TV Extra en de smartcard door te voeren. Excuses voor het ongemak, we werken hard aan de oplossing.
precies.. heeft mn slaapkamer tv ook wel eens, en toch ligt daar wel deugelijke coax heen.... maar dan krijg ik ineens random de melding geen signaal op bv Ned 3HD, terwijl een andere zender op die zelfde transponder het WEL gewoon doet.. om als ik lang genoeg wacht om over te gaan in gecodeerd programma..quote:Op woensdag 2 april 2014 19:12 schreef Syd het volgende:
kortom je ontvangst is butt, meestal bekabelingsprobleem.
Als ik je berichten zo doorlees heb ik het idee dat je Ziggo kabel toch niet zo goed is als gehoopt, want die melding is een probleem met de ontvangst. Als je abo actief is zou je wel de basiszenders moeten hebben als je de coax direct in je tv stopt en analoog gaat kijken (dus met de afstandsbediening naar analoog ipv digitaal). Dus zelfs als de smartcard niet actief is zou je wel gewoon analoge tv moeten kunnen kijken. Werkt dit wel bij je?quote:Op woensdag 2 april 2014 18:06 schreef static het volgende:
Er was even hoop, had wat extra zender (@random gekeken), Eurosport, Discovery, RTL5, etc. maar die zijn nu allemaal weer weg met de melding 'Geen signaal, er wordt signaal gezocht of er is geen signaal. Controleer of de antennekabel goed is aangesloten'.
Met daarna de melding ; gescambled programma.
Even een tip: als je je coaxkabel gaat vervangen, neem dan wel een goede, bijvoorbeeld Hirschmann KOKA799. En denk ook aan de aansluitpluggen. En hoe ziet de aftakking beneden er precies uit? Misschien kun je daarvan een foto plaatsen? En heb je de BER waarden al nagekeken op verschillende zenders? Want als die allemaal netjes op nul blijven staan (zoals het hoort) dan zal een andere coaxkabel niets uithalen, dan zit het probleem toch echt ergens anders.quote:Op woensdag 2 april 2014 23:54 schreef static het volgende:
Er zit wel verbetering in nu, het lijkt geactiveerd maar inderdaad soms met veel storing. Morgen een nieuwe coax kopen en dan maar hopen dat het daaraan ligt.
Ja, ik ken dat. Door samenlopen van omstandigheden word je nog wel eens op het verkeerde been gezet. Maar begrijp ik het goed dat je de coaxkabel van beneden naar boven al hebt vervangen? En is het probleem met je audioset nu ook verholpen?quote:Op donderdag 3 april 2014 18:06 schreef static het volgende:
Opgelost. Combinatie van storing bij Ziggo en een oude coax.
Kijk eens aan. Waarschijnlijk een probleempje dus met de aarding van de oude coaxkabel. Meteen weggooien die oude kabel, anders krijgt iemand anders in de toekomst weer dezelfde ergernis met dat oude kabeltje. Veel kijk- en luisterplezier gewenst!quote:Op donderdag 3 april 2014 19:56 schreef static het volgende:
Nee, alleen de coax tussen de wandcontactdoos en de televisie; het probleem met de surround set was ook meteen opgelost.
Beeld is zelfs mooier dan 'thuis' in Amsterdam.
Kan :-) hangt er nog even vanaf of er nog een nabewerking plaats vind met de signalen uit de mediagateway / sataliet. of het gewoon 1:1 door geprikt wordt.. bij KPN doen ze wel alles nog bewerkenquote:Op donderdag 3 april 2014 19:56 schreef static het volgende:
Nee, alleen de coax tussen de wandcontactdoos en de televisie; het probleem met de surround set was ook meteen opgelost.
Beeld is zelfs mooier dan 'thuis' in Amsterdam.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |