Het valt wel mee, met die influx. Die wordt voornamelijk veroorzaakt door die shady uitzendbureautjes. Als dat niet meer kan, dan moet je als arbeider praktisch emigreren, en dan wordt de drempel een stuk hoger.quote:Op woensdag 26 maart 2014 09:00 schreef macca728 het volgende:
[..]
Maar goed, dan zit je nog steeds met een miljoen of meer MOE landers die hier in Nederland werken, waardoor Nederlanders niet aan de bak komen.
Dan heb je nog steeds te weinig banen.
Inderdaad, als ze gewoon alle onkosten moeten betalen net als wij, dan is het voor hun vaak niet eens de moeite om hier te komen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 09:07 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Het valt wel mee, met die influx. Die wordt voornamelijk veroorzaakt door die shady uitzendbureautjes. Als dat niet meer kan, dan moet je als arbeider praktisch emigreren, en dan wordt de drempel een stuk hoger.
Zeker waar, dan hoeft het voor hun waarschijnlijk ook niet meer.quote:Op woensdag 26 maart 2014 09:09 schreef snakelady het volgende:
[..]
Inderdaad, als ze gewoon alle onkosten moeten betalen net als wij, dan is het voor hun vaak niet eens de moeite om hier te komen.
En dan ook geen voorrang krijgen op huizen, ook gewoon 6 jaar ingeschreven moeten staan eer je recht hebt op een sociale huurwoning.
Als als als.quote:Op woensdag 26 maart 2014 09:07 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Het valt wel mee, met die influx. Die wordt voornamelijk veroorzaakt door die shady uitzendbureautjes. Als dat niet meer kan, dan moet je als arbeider praktisch emigreren, en dan wordt de drempel een stuk hoger.
Inderdaad.quote:Op woensdag 26 maart 2014 09:11 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Zeker waar, dan hoeft het voor hun waarschijnlijk ook niet meer.
Daar moeten ze echt iets aan doen, prima hoor die concurrentie vanuit het buitenland, maar wel onder dezelfde voorwaarden en als ze dan kiezen voor een Pool omdat ie harder werkt en minder zeurt heb ik geen poot om op te staan.
Dat is natuurlijk onzin. ten eerste kunnen Polen hier geen uitkering krijgen en ten tweede is wat hier in Nederland het minimumloon is voor hun enorm veel (het minimumloon in Polen is 390 euro per maand! Hier 1400 euro) Dat alles hier ook veel duurder is is voor hun niet interessant want ze werken hier een tijdje en dan gaan ze weer terug en kunnen ze daar lang leven van hun verdiende centen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ach gut, één enkel voorbeeldje.![]()
Dat mensen kennelijk liever een uitkering trekken in plaats van voor de prijs van de Polen te gaan werken, geeft natuurlijk wel aan dat de uitkeringen te hoog zijn.
Inderdaad, daarnaast zijn hun onkosten in Nederland ook lager, ze betalen minder huur omdat ze met 6 á 7 man in een huis wonen of ze mogen naar een aparte opvang om daar te wonen. Ze hoeven geen belasting in Nederland te betalen, ook geen gemeentebelasting, geen wegenbelasting enz.quote:Op woensdag 26 maart 2014 09:21 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin. ten eerste kunnen Polen hier geen uitkering krijgen en ten tweede is wat hier in Nederland het minimumloon is voor hun enorm veel (het minimumloon in Polen is 390 euro per maand! Hier 1400 euro) Dat alles hier ook veel duurder is is voor hun niet interessant want ze werken hier een tijdje en dan gaan ze weer terug en kunnen ze daar lang leven van hun verdiende centen.
Als mensen die hier wonen 5000 euro bruto per maand als minimumloon kunnen krijgen in een ander land willen ze ook wel werken hoor, geen probleem!
Maar dat kan je hen natuurlijk niet kwalijk nemen dat ze met velen in een huis gaan wonen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 09:29 schreef snakelady het volgende:
[..]
Inderdaad, daarnaast zijn hun onkosten in Nederland ook lager, ze betalen minder huur omdat ze met 6 á 7 man in een huis wonen of ze mogen naar een aparte opvang om daar te wonen. Ze hoeven geen belasting in Nederland te betalen, ook geen gemeentebelasting, geen wegenbelasting enz.
Ook geen ziektekosten en als ze die moeten betalen is het de helft minder.
En daarnaast maken vele ook gebruik van de voedselbank en andere hulpvoorzieningen.
Ik neem het hun ook niet kwalijk, zoals ik eerder al schreef, als ik hun was deed ik waarschijnlijk exact hetzelfde.quote:Op woensdag 26 maart 2014 09:33 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Maar dat kan je hen natuurlijk niet kwalijk nemen dat ze met velen in een huis gaan wonen.
Dat is waar inderdaad. Daar mag best wel wat tegen gedaan worden maar dat is de overheid.quote:Op woensdag 26 maart 2014 09:37 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik neem het hun ook niet kwalijk, zoals ik eerder al schreef, als ik hun was deed ik waarschijnlijk exact hetzelfde.
Maar wij mogen het niet, als je hier met 6 man met allen een volledig inkomen in een sociale huurwoning gaat wonen mag dat niet omdat je dan gezamenlijk een te hoog inkomen hebt.
Sterker nog, als mijn vriend bij mij intrekt en hij heeft een inkomen gaat mijn huur met 200 euro omhoog, staat in het contract, of wanneer ik meer ga verdienen, dan gaat mijn huur ook met 200 euro omhoog.
Dan moet ik dus 835 euro gaan betalen voor een twee slaapkamer appartement.
Ik denk dat als jij aanklopt bij de huisjesmelker van die polen dat je gerust bij die zes polen een bed kan huren voor 300¤ per maand.quote:Op woensdag 26 maart 2014 09:37 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik neem het hun ook niet kwalijk, zoals ik eerder al schreef, als ik hun was deed ik waarschijnlijk exact hetzelfde.
Maar wij mogen het niet, als je hier met 6 man met allen een volledig inkomen in een sociale huurwoning gaat wonen mag dat niet omdat je dan gezamenlijk een te hoog inkomen hebt.
Sterker nog, als mijn vriend bij mij intrekt en hij heeft een inkomen gaat mijn huur met 200 euro omhoog, staat in het contract, of wanneer ik meer ga verdienen, dan gaat mijn huur ook met 200 euro omhoog.
Dan moet ik dus 835 euro gaan betalen voor een twee slaapkamer appartement.
Ze zouden het zo moeten maken dat wanneer een immigrant, maakt niks uit waarvandaan, hier komt werken, het hetzelfde inkomen en onkosten krijgt als een Nederlander.quote:Op woensdag 26 maart 2014 09:39 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is waar inderdaad. Daar mag best wel wat tegen gedaan worden maar dat is de overheid.
Samen met mijn twee dochters? Dat is echt een gezonde omgeving voor ze ja, een vrouw met twee jonge dochters in een huis met 6 vreemde mannen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 09:42 schreef malleable het volgende:
[..]
Ik denk dat als jij aanklopt bij de huisjesmelker van die polen dat je gerust bij die zes polen een bed kan huren voor 300¤ per maand.
Oh, helemaal mee eens. Wat ik alleen wil zeggen dat als wij de zelfde offers willen brengen als de polen er ook voor ons mogelijkheden zijn.quote:Op woensdag 26 maart 2014 09:44 schreef snakelady het volgende:
[..]
Samen met mijn twee dochters? Dat is echt een gezonde omgeving voor ze ja, een vrouw met twee jonge dochters in een huis met 6 vreemde mannen.
Niet in Nederland, wij moeten namelijk belasting betalen, wij moeten de zorgkosten betalen, wij moeten wegenbelasting betalen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 09:45 schreef malleable het volgende:
[..]
Oh, helemaal mee eens. Wat ik alleen wil zeggen dat als wij de zelfde offers willen brengen als de polen er ook voor ons mogelijkheden zijn.
Blijkbaar is dat zo moeilijk te bevatten voor sommige mensen....quote:Op woensdag 26 maart 2014 09:49 schreef snakelady het volgende:
[..]
Niet in Nederland, wij moeten namelijk belasting betalen, wij moeten de zorgkosten betalen, wij moeten wegenbelasting betalen.
Wij mogen niet met zoveel mensen in een huis wonen, Wij mogen niet voor onder het minimum loon werken via Nederlandse uitzendbureau's in het buitenland.
quote:Op woensdag 26 maart 2014 09:51 schreef controlaltdelete het volgende:
Volgens mij worden een hoop zaken voor die Polen geregeld via het uzb wat ze in dienst neemt, zo ook het onderdak vandaar dat ze met tig man in één woning worden gepropt. Of dit onderdak gratis is denk ik niet, dit zal wel verrekend worden met het salaris.
http://www.westlanders.nu(...)buit-polen-uit-6949/quote:Uitzendbureau Tido Vesta volgens de Telegraaf verdacht van oplichterij
Het bedrijf Tido Vesta uit Maasdijk, met ruim zevenhonderd Poolse uitzendkrachten in de glastuinbouw, zou voor miljoenen euro’s aan loon hebben achtergehouden door middel van een dubbele boekhouding en valse loonstroken hebben gebruikt. Dit blijkt uit onderzoek van De Telegraaf.
Intimidatie
Volgens de krant werden Poolse werknemers die over de gang van zaken hun mond open trokken geïntimideerd en in sommige gevallen zwaar mishandeld.
Administratie in beslag genomen
Justitie deed een half jaar geleden een inval bij Tido Vesta. Daarbij werd de administratie in beslag genomen. Tido Vesta erkent dat, maar spreekt tegen een valse boekhouding er op na te houden en Poolse werknemers te hebben geïntimideerd.
Het is niet gratis, maar gemiddeld 150 euro per maand inclusief alle woonlasten.quote:Op woensdag 26 maart 2014 09:51 schreef controlaltdelete het volgende:
Volgens mij worden een hoop zaken voor die Polen geregeld via het uzb wat ze in dienst neemt, zo ook het onderdak vandaar dat ze met tig man in één woning worden gepropt. Of dit onderdak gratis is denk ik niet, dit zal wel verrekend worden met het salaris.
150 ¤ is niet een vaste huurprijs voor Polen lijkt me. Ik heb wel eens andere dingen gelezen en gezien op tv, hoge woonlasten, lange werkdagen, onderbetaald en in een woning gepropt die niet voldoet aan veiligheid. Ik vind het sowieso uitbuiten van mensen, niks om jaloers op te zijn.quote:Op woensdag 26 maart 2014 09:55 schreef snakelady het volgende:
[..]
Het is niet gratis, maar gemiddeld 150 euro per maand inclusief alle woonlasten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |