De directe nabestaanden, die de uitvaart regelen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 13:53 schreef Seduzione het volgende:
Maar wie bepaalt dat? Voor mij is het nooit een issue geweest. Zij kwam daar voor mijn oma. Heeft er een bloem neergelegd en was daarna weg.
Het drong op dat moment volgens mij niet eens door dat ze er was. Ik was op dat moment met andere dingen bezig en heb me er totaal niet aan gestoord.
Dat het de conventie is snap ik. Neemt niet weg dat ik het onzin vind dat iemand anders gaat bepalen of jij afscheid mag nemen van iemand.quote:Op woensdag 26 maart 2014 13:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
De directe nabestaanden, die de uitvaart regelen.
Dat kun je wel onzin vinden, maar dat snijdt verder geen hout.quote:Op woensdag 26 maart 2014 13:57 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Dat het de conventie is snap ik. Neemt niet weg dat ik het onzin vind dat iemand anders gaat bepalen of jij afscheid mag nemen van iemand.
Omdat het gebruikelijk is dat het zo gaat in bepaalde kringen snijdt het geen hout? Lekker makkelijk redeneren zo.quote:Op woensdag 26 maart 2014 13:58 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat kun je wel onzin vinden, maar dat snijdt verder geen hout.
There is a time and a place for everything. Afscheid nemen van een overledene hoeft niet per se tijdens de uitvaart. Al helemaal niet als je zeker weet dat je aanwezigheid ongewenst is. Dan stel je jouw belang boven dat van de nabestaanden.quote:Op woensdag 26 maart 2014 13:57 schreef HostiMeister het volgende:
Dat het de conventie is snap ik. Neemt niet weg dat ik het onzin vind dat iemand anders gaat bepalen of jij afscheid mag nemen van iemand.
Niks makkelijk redeneren. Als jij niet wordt uitgenodigd, weet jij niet eens dat er een uitvaart is. Dan is het toch klaar?quote:Op woensdag 26 maart 2014 14:00 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Omdat het gebruikelijk is dat het zo gaat in bepaalde kringen snijdt het geen hout? Lekker makkelijk redeneren zo.
Heb je ook een punt. Begrijp alleen niet dat mensen zich dan zo kunnen opstellen in zo'n (moeilijke) tijd. Dat heb je daar toch helemaal geen tijd voor.quote:Op woensdag 26 maart 2014 14:00 schreef Copycat het volgende:
[..]
There is a time and a place for everything. Afscheid nemen van een overledene hoeft niet per se tijdens de uitvaart. Al helemaal niet als je zeker weet dat je aanwezigheid ongewenst is. Dan stel je jouw belang boven dat van de nabestaanden.
Je kunt ook later het graf of de strooiplaats bezoeken.
Heb je dan ook wel weer gelijk in.quote:Op woensdag 26 maart 2014 14:02 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Niks makkelijk redeneren. Als jij niet wordt uitgenodigd, weet jij niet eens dat er een uitvaart is. Dan is het toch klaar?
Persoonlijk vind ik het ook een beetje spijkers op laag water zoeken, aangezien ex-vriend wel vrede heeft met de manier waarop die relatie beëindigd is. Maar als dat hun expliciete wens is, dan is dat maar zo. Jammer maar helaas.quote:Op woensdag 26 maart 2014 14:05 schreef HostiMeister het volgende:
Heb je ook een punt. Begrijp alleen niet dat mensen zich dan zo kunnen opstellen in zo'n (moeilijke) tijd. Dat heb je daar toch helemaal geen tijd voor.
Ligt er toch helemaal aan hoe je in elkaar zit?quote:Op woensdag 26 maart 2014 14:05 schreef HostiMeister het volgende:
Dat heb je daar toch helemaal geen tijd voor.
Persoonlijk zou ik niet gaan, daar ex waarschijnlijk vooraan bij de familie zit en zich misschien wel ongemakkelijk zou gaan voelen omdat jij in je eentje achterin zit. Misschien zegt hij in staat van verwarring wel dat hij je er graag bij wilt, maar op het moment dat dat zo is staat hij tussen twee vuren in omdat hij zijn aandacht moet verdelen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:01 schreef admiraal_anaal het volgende:
Als mijn ex mij een kaart zou komen brengen dan ben ik zonder twijfel aanwezig gezien mijn ex mij blijkbaar erbij wil hebben. Dan ben ik daar om de laatste eer te bewijzen aan haar/zijn overleden ouder waarmee ik wel een goede band heb en ondersteunen en bijstaan van mijn ex.
Met de rest heb ik niks te schaften. Wel zal ik achterin de zaal plaatsnemen en niet na afloop cake en koffie nemen enzo.
Bij ons is het gebruikelijk dat je na de begrafenis nog met de familie eet 's avonds, en daarna zo kapot bent dat je alleen nog wil slapen.quote:Op donderdag 27 maart 2014 10:28 schreef Myrr het volgende:
[..]
Wel zou ik zorgen dat al ex zijn lievelingseten en dingen aanwezig zijn thuis en hem later op de avond uitnodigen voor een avondje/nachtje afleiding en lief voor hem zijn.
Heeft 'ie een vriendin dan? In dat geval niet doen, en ook vreemd dat hij dan troost bij zijn ex zoekt en niet bij zijn vriendin.quote:Op donderdag 27 maart 2014 10:33 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Bij ons is het gebruikelijk dat je na de begrafenis nog met de familie eet 's avonds, en daarna zo kapot bent dat je alleen nog wil slapen.
Denk dat een andere dag misschien handiger is om hem eens uit te nodigen. Buiten dat: als hij een vriendin heeft is dit misschien wat dubieus
Niet welkom zijn op de begrafenis van je eigen zoon is toch wel héél triest...quote:Op donderdag 27 maart 2014 10:42 schreef Isabeau het volgende:
Mijn tante was niet welkom op de begrafenis van haar zoon omdat de schoondochter haar niet kon uitstaan. Wat een extra verdriet kan er toch bijkomen op zo'n dag. Jammer dat vetes niet even aan de kant kunnen worden gelegd. Maar goed oud ex-vriendinnetje van zoonlief is wel wat anders dan de moeder natuurlijk. Ik zou zelf niet zijn gegaan, tenzij mijn ex mij expliciet zou vragen en ook nog zou aandringen.
Ik was eens op een begrafenis van iemand die zelfmoord had gepleegd om wat z'n ouders 'm jarenlang aan hadden gedaan, die ouders waren dus wel gewoon op de begrafenis terwijl er inmiddels al jaren geen contact was. Akward situation kan ik je vertellen, want iedereen wist precies wat er aan de hand was.quote:Op donderdag 27 maart 2014 11:02 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Niet welkom zijn op de begrafenis van je eigen zoon is toch wel héél triest...
Ik weet natuurlijk niet wat die vrouw zó verkeerd heeft gedaan, maar dat is toch wel bar hard
van die schoondochter.
Ik heb een heel erg lieve tante en ik kan me totaal niet voorstelen dat het aan hou zou liggen. Maar er is in het verleden veel geld geleend en op een gegeven moment werd er gestopt met terug betalen. En toen kwamen ze dus ook niet meer op bezoek. En toen ging hij zeer onverwacht dood. Tsjaquote:Op donderdag 27 maart 2014 11:02 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Niet welkom zijn op de begrafenis van je eigen zoon is toch wel héél triest...
Ik weet natuurlijk niet wat die vrouw zó verkeerd heeft gedaan, maar dat is toch wel bar hard
van die schoondochter.
oi... pijnlijk! Tja en dat voor geld...quote:Op donderdag 27 maart 2014 11:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb een heel erg lieve tante en ik kan me totaal niet voorstelen dat het aan hou zou liggen. Maar er is in het verleden veel geld geleend en op een gegeven moment werd er gestopt met terug betalen. En toen kwamen ze dus ook niet meer op bezoek. En toen ging hij zeer onverwacht dood. TsjaAltijd dat ellendige geld.
óók pijnlijk, dat zal zeker een akward situation zijn geweest, triest allemaal hoor...quote:Op donderdag 27 maart 2014 11:05 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Ik was eens op een begrafenis van iemand die zelfmoord had gepleegd om wat z'n ouders 'm jarenlang aan hadden gedaan, die ouders waren dus wel gewoon op de begrafenis terwijl er inmiddels al jaren geen contact was. Akward situation kan ik je vertellen, want iedereen wist precies wat er aan de hand was.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |