abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138157154
Vandaag hebben we besloten (we zijn beide 30 jaar oud) om na 8 jaar onze relatie te beėindigen. Dit kwam niet geheel onverwacht, de laatste jaren gingen minder lekker een vooral de laatste 6 maanden hebben we veel gesproken over of we nog bij elkaar wilde blijven. Ik had me er vooral de laatste paar maanden bij neergelegd dat dit de waarschijnlijke uitkomst zou zijn en eigenlijk was ik daar heel okay onder. Ik was me al bezig een leven zonder elkaar voor te stellen, zelfs met de praktische zaken die daarbij horen (nieuwe woonruimte e.d.), en dit voelde eigenlijk wel als een spannend en nieuw begin. Ik denk dat ik genoeg had van de onderliggende spanningen in onze relatie een vooral verlangde naar de vrijheid van een alleenstaand bestaan.

We zijn altijd erg close geweest maar in de tweede helft van de relatie zijn we eigenlijk veel meer als vrienden komen te leven. De seksuele behoefte (vooral van mijn kant) was heel sterk afgenomen. Ik voelde me wel steeds meer seksueel aangetrokken tot anderen maar had het idee dat ik met die mensen nooit dezelfde emotionele connectie zou hebben.

Ik denk dat het feit dat we elkaars gedachten bijna konden lezen en zo op dezelfde golflengte leefden maakten denk ik dat we bij elkaar bleven. Misschien zodanig dat we ons nooit echt realistisch een leven zonder elkaar wilden of konden voorstellen.

Toen we vandaag besloten om er inderdaad een punt achter te zetten was mijn reactie alleen niet zoals verwacht. Dit zat er aan te komen en ik was het met dit besluit eens maar toen het opeens definitief werd voelde ik een ongelofelijke pijn. Ik kan dit met weinig vergelijken. Ik huil eigenlijk nooit maar heb dit nu veelvuldig gedaan en vraag me tegelijkertijd af: ben ik de grootste fout in mijn leven aan het maken?

Ik denk vooral terug aan de mooie herinneringen in onze relatie, al weet ik dat dit erg selectief is, en het voelt zo verkeerd om daar nu afstand van te doen. Het voelt als falen maar is het dat ook? In ben blij dat we elkaar oorspronkelijk hebben ontmoet en heb er geen spijt van ook al weet ik nu van deze uitkomst. Maar ergens ben ik bang dat ik over een tijd spijt ga krijgen en besef mijn grootste liefde te hebben laten gaan. Kent iemand dit gevoel?

Ik vraagt me ook af of ik ooit in staat zal zijn deze relatie, ondanks de uiteindelijke beėindiging, op een positieve manier te beschouwen: de ervaringen, de herinneringen, de dingen die we samen hebben beleefd, zonder dat het zoveel pijn doet. Het is zo'n groot en belangrijk deel van mijn leven geweest en nu ben ik bang dat ik het zal willen wegstoppen omdat het anders te zwaar is.

[ Bericht 3% gewijzigd door mahl12 op 25-03-2014 15:36:14 ]
  dinsdag 25 maart 2014 @ 15:34:33 #2
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_138157352
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 15:28 schreef mahl12 het volgende:
Kent iemand dit gevoel?
Jawel.

Hou het er maar op dat het nu nog pril is. Zoiets heeft tijd nodig.
pi_138157397
Aan een relatie moet je werken en jullie hadden dus moeten uitzoeken waar de seksuele behoefte was gebleven. Nu is het gebrek aan seksuele behoefte geinterpreteerd als dat jullie relatie niet goed zou zijn en zo te horen kom je er nu achter dat dat niet zo was.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_138157535
quote:
3s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 15:35 schreef Deetch het volgende:
Aan een relatie moet je werken en jullie hadden dus moeten uitzoeken waar de seksuele behoefte was gebleven. Nu is het gebrek aan seksuele behoefte geinterpreteerd als dat jullie relatie niet goed zou zijn en zo te horen kom je er nu achter dat dat niet zo was.
Ik denk dat het probleem was dat we meer soulmates waren en onze relatie vooral platonisch werd. Mijn seksuele behoefte was er nog wel, maar ik voelde me niet meer seksueel aangetrokken tot mijn partner hoewel ik wel heel veel van hem hield en hem ontzettend respecteerde en vertrouwde.
pi_138157537
Je hebt 8 jaar een relatie gehad en vandaag verbroken, geef het eerst eens wat tijd voordat je je druk gaat maken over of je misschien nu niet de liefde van je leven hebt laten lopen....
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_138157726
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 15:39 schreef PBateman1978 het volgende:
Je hebt 8 jaar een relatie gehad en vandaag verbroken, geef het eerst eens wat tijd voordat je je druk gaat maken over of je misschien nu niet de liefde van je leven hebt laten lopen....
Ja ik besef dat dat het meest logische is..

Het is meer dat ik opeens bevangen door paniek raakte, van "wat ben ik aan het doen, als dit niet de juiste beslissing is moet ik dat zo snel mogelijk realiseren voordat het te laat is".
  dinsdag 25 maart 2014 @ 15:46:26 #7
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_138157729
Beetje stomme redenen om het uit te maken na 8 jaar imo.
we dan
pi_138157916
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 15:46 schreef mahl12 het volgende:

[..]

Ja ik besef dat dat het meest logische is..

Het is meer dat ik opeens bevangen door paniek raakte, van "wat ben ik aan het doen, als dit niet de juiste beslissing is moet ik dat zo snel mogelijk realiseren voordat het te laat is".
Dat soort twijfels horen erbij, denk ik.
Maar kijk eens over een maand, of over 3 maanden, hoe denk je dan? :)
  dinsdag 25 maart 2014 @ 15:56:18 #9
409503 awiebo
būter, brea en griene tsiis...
pi_138158065
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 15:39 schreef mahl12 het volgende:

[..]

Ik denk dat het probleem was dat we meer soulmates waren en onze relatie vooral platonisch werd. Mijn seksuele behoefte was er nog wel, maar ik voelde me niet meer seksueel aangetrokken tot mijn partner hoewel ik wel heel veel van hem hield en hem ontzettend respecteerde en vertrouwde.
soulmates en toch platonisch?

wat zit er meer achter dan alleen het gemis van de seksuele behoefte? wat is niet vaak seksen?

Ik ben jong en mag graag neuken maar zie mijzelf niet over 8 jaar met dezelfde regelmaat en hetzelfde tempo seks hebben als nu. Het lijkt mij ook normaal dat binnen een goede relatie de seks minder word. Als jouw seksuele behoefte afneemt is dat niet erg toch?

Waren er veel ruzies? Fantaseer jij of zij veel over anderen? Ben je gezelliger met anderen dan met hem? Heb je het idee dat je iets niet meer kan delen?

wat miste je in de relatie of wat zoek je in een nieuwe relatie?

daar ben ik dan wel nieuwsgierig naar ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door awiebo op 25-03-2014 15:58:16 (TS is geen man maar vrouw. ) ]
den Rijn neder quam ... inder wilder Neder Sassen lant ... ende om dattet soo couden lant is, soo dedent die Romeynen Vrieslant hieten
pi_138158105
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 15:56 schreef awiebo het volgende:

[..]

wat zit er meer achter dan alleen het gemis van de seksuele behoefte? wat is niet vaak seksen?

Ik ben jong en mag graag neuken maar zie mijzelf niet over 8 jaar met dezelfde regelmaat en hetzelfde tempo seks hebben als nu. Het lijkt mij ook normaal dat binnen een goede relatie de seks minder word. Als jouw seksuele behoefte afneemt is dat niet erg toch?

Waren er veel ruzies? Fantaseer jij of zij veel over anderen? Ben je gezelliger met anderen dan met hem? Heb je het idee dat je iets niet meer kan delen?

TS is vrouw
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  dinsdag 25 maart 2014 @ 15:57:58 #11
409503 awiebo
pi_138158139
quote:
3s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 15:57 schreef Deetch het volgende:

[..]

TS is vrouw
had al reeds ge-edit. :9
den Rijn neder quam ... inder wilder Neder Sassen lant ... ende om dattet soo couden lant is, soo dedent die Romeynen Vrieslant hieten
pi_138158162
quote:
Het lijkt mij ook normaal dat binnen een goede relatie de seks minder word.
Mij niet
pi_138158170
Er zijn nog wel veel meer dingen die bijgedragen hebben aan het beėindigen van de relatie. Ik heb daar express niet over uitgeweid omdat het me meer over die algemene vragen ging op het gebied van twijfel, terugkijken, etc.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 16:01:32 #14
409503 awiebo
pi_138158275
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 15:58 schreef mahl12 het volgende:
Er zijn nog wel veel meer dingen die bijgedragen hebben aan het beėindigen van de relatie. Ik heb daar express niet over uitgeweid omdat het me meer over die algemene vragen ging op het gebied van twijfel, terugkijken, etc.
wat denk je te missen, wat je wel kan vinden in een nieuwe relatie. wat moet per se anders.

Als je dat duidelijk hebt voor jezelf dan heb je een juiste keuze gemaakt.

als je daar al aan twijfelt, dan is de beindiging bedenkelijk.
pi_138158323
Overigens ben ik man en mijn ex-partner ook :9 Wilde ik eigenlijk neutraal houden omdat ik niet denk dat het voor de essentie uitmaakt, maar is verder ook geen geheim.
pi_138158475
quote:

[..]

Ik denk dat de relatie te veel veranderde van een liefdesrelatie naar een soort superhechte vriendschappelijke. Weet niet of daar iets aan te doen was geweest. Van mijn kant denk ik niet, dat ging gewoon zo vanzelf en ik denk niet dat ik die gevoelens weer kon aanwakkeren.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 16:07:53 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_138158534
Ja, bij dat 'dat ging gewoon zo vanzelf': daar waren jullie toch zelf bij?
The love you take is equal to the love you make.
pi_138158554
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 16:01 schreef awiebo het volgende:

[..]

wat denk je te missen, wat je wel kan vinden in een nieuwe relatie. wat moet per se anders.

Als je dat duidelijk hebt voor jezelf dan heb je een juiste keuze gemaakt.

als je daar al aan twijfelt, dan is de beindiging bedenkelijk.
Eerlijk gezegd zie ik er juist wel naar uit om geen relatie te hebben. Om geen verantwoording af te leggen en mijn eigen ding te kunnen doen, niet eens zozeer op seksueel vlak. Ben nogal individualistisch ingesteld maar denk tegelijkertijd niet dat ik nooit meer een relatie zou willen hebben.
pi_138158585
Joh een periode is afgesloten , en een nieuwe begint nogal logisch dat je verward voelt. Je bent elkaar gewend en dat is nu over , probeer dat langzaam laten te bezinken en ga kijken hoe je voor jezelf in gaat vullen.
pi_138158736
Als je 22 bent begin je net een beetje echt zelfstandig te worden. Je studie is klaar, je begint aan je eerste fulltime baan. Je gaat weg bij je ouders of uit de studentenkamer en gaat echt op jezelf wonen. Sinds dat moment heb je altijd een relatie met je ex gehad. Dus het is nogal logisch dat je dat in de war maakt op het moment dat dat over is. Ook als je dat al maanden zag aankomen.
pi_138158850
Laat het even een week rusten. Denk dan nog eens na over hoe je je voelt. Het is vandaag uitgegaan, na 8 jaar! Het is zeker niet gek dat dat raar voelt.

Het zou juist raar zijn als je niets voelde naar mijn mening :P
  dinsdag 25 maart 2014 @ 16:15:29 #22
409561 SchavuitPiet
He in love with that coco
pi_138158851
Zelf is mijn relatie ook stukgelopen, wij hadden dan niet lang met elkaar.
Maar het vertrouwde gevoel, het onbezorgde, dat je alles tegen elkaar zeggen kon,
Dat was er gewoon niet meer.
Begrijpen doe ik jouw zeker, maar ben het met Formerjellybean eens,
Je bent aan elkaar gehecht geraakt, en nu dat stukje weg is, voel je je leeg
Volkomen normaal,
Tijd zal het goedmaken met je

Sterkte!
Haha gay!
pi_138159196
TVP.

Sterkte.
pi_138161471
Blijven jullie nog wel gewoon vrienden? Dat waren jullie nu toch al geworden. Misschien scheelt dat.
pi_138193773
Bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik het inderdaad allemaal wat meer tijd moet geven. Vrienden zou ik best willen blijven, maar ik ben bang dat mijn partner dat niet ziet zitten en afstand wil bewaren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')