Je moet niet zoveel beren op de weg zien. Auto weg? Nee dan kan ik onmogelijk meer ergens komen want dat is de enige manier.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:42 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Huh? Wat lees jij slecht. Hier zijn mensen aan het posten die er juist alles aan doen om werk te krijgen. En jij bent degene die vindt dat ze minder moeten doen.
Mee eens, ik zal ook echt niet met hangende pootjes om bijzondere bijstand vragen als de wasmachine kapot gaat terwijl ik hier 6 huisdieren (don't ask, haha) heb rondlopen en wij ook rond bijstandsniveau zitten qua inkomsten. Dan maar een maand geen nieuwe kleding.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dus als je rond kunt komen van je bijstandsuitkering is het prima, maar als je er niet van rond kunt komen vind ik het dom dat je Fikkie of Felix houdt.
Het is allemaal eigen keuze, maar verwacht niet dat ik je zielig vind omdat je een paar huisdieren hebt en het toch allemaal net meer kost dan je krijgt.
quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:49 schreef Metro2005 het volgende:
Je nickname zegt ouder1 maar je klinkt eerder als verwendepuber2
Tja, maar asielen zijn overvol, ik kan me voorstellen dat je je beest niet kwijt kunt.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als mensen denken dat ze zich het huisdier kunnen (blijven) permitteren dan moeten ze dat zelf weten, maar ik vind persoonlijk dan dat iemand de verkeerde afweging maakt.
Dus als je rond kunt komen van je bijstandsuitkering is het prima, maar als je er niet van rond kunt komen vind ik het dom dat je Fikkie of Felix houdt.
Het is allemaal eigen keuze, maar verwacht niet dat ik je zielig vind omdat je een paar huisdieren hebt en het toch allemaal net meer kost dan je krijgt.
Ach, toch een mooi voorbeeld van hoe het niet moet.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:51 schreef Scorpie het volgende:
Godverdomme, heeft ze het toch weer voor elkaar, het is weer een Ouder1 topic geworden. Iets met een dagboek enzo.
Die luxe heeft een werkeloze niet. Of vind jij het toch prima als ze torenhoge eisen gaan stellen en daardoor niet aan de bak komen?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja klopt. Ik wimpel altijd alle uitnodigingen voor gesprekken af, maar als ik op gesprek zou moeten zouden ze gewoon moeten betalen imo.
Hier ook benieuwd naar de reacties.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:50 schreef Lastpost het volgende:
Heb trouwens alle fracties in de 2e kamer even een mailtje gestuurd met de vraag waarom ervoor is gekozen om mensen in de bijstand geen reiskosten te laten vergoeden wanneer zij een uitnodiging krijgen voor een sollicitatie en wel voor het nodige andere, ben benieuwd naar de antwoorden.
Ik heb hier ook een kat rondbanjeren. Ik werk gewoon, maar ik zou het ook moeilijk vinden om hem na zoveel jaar weg te moeten doen mocht ik in de Bijstand belanden. Dan maar wat minder mobiele telefoonkosten bijvoorbeeld.quote:Mee eens, ik zal ook echt niet met hangende pootjes om bijzondere bijstand vragen als de wasmachine kapot gaat terwijl ik hier 6 huisdieren (don't ask, haha) heb rondlopen en wij ook rond bijstandsniveau zitten qua inkomsten. Dan maar een maand geen nieuwe kleding.
Nee, ik zeg alleen dat ik het eerlijk zou vinden als er gewoon een reiskostenvergoeding tegenover zou moeten staan als je op gesprek komt.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:52 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Die luxe heeft een werkeloze niet. Of vind jij het toch prima als ze torenhoge eisen gaan stellen en daardoor niet aan de bak komen?
Je kan ook gewoon excuses zoeken hequote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:35 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Daarnaast is het belangrijk om zo goed mogelijk voor de dag te komen bij een sollicitatie. Bij wat langere afstanden vallen de fiets (zweet), brommer (helm) en de snorfiets (wind) dus al af.
quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:48 schreef H.FR het volgende:
[..]
Echt?Ja, die ging mij zelfs te ver, en ik ben absoluut verwend.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb altijd een auto en droger gehad, ook toen mijn inkomen in de buurt van bijstandsniveau zat, maar ik zal ook de eerste zijn die toegeeft dat het luxeproducten zijn, die voor vrijwel iedereen overbodig zijn.
Daarbij blijf ik erbij dat als je 100 mensen in de bijstand laat kiezen tussen ¤ 500 cash of een droger, ze voor de cash kiezen.
Als je nog eens 100 mensen in de bijstand laat kiezen tussen ¤ 1.500 cash of een auto ter waarde van dat bedrag, dat ze dan ook de cash kiezen.
Ergo: het is niet nodig, want ik denk dat er van die 200 bijstanders nog geen 3 zijn die dan van het geld een andere auto of droger kopen dan aangeboden.
Maar MIJN VRIJHEID DANquote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:56 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik heb nog niemand gehoord dat je ook prima een auto kunt lenen voor die keren dat een auto echt noodzakelijk is. Leen een auto van je buren / vrienden / ouders / familie what ever.
Lijkt mij een prima oplossing.
Een kat of een hondje kan best ook als je werkeloos bent (geworden). Dan maar dat goedkope voer van de Aldi en wie springt iemand wel een beetje bij dan. Ik deed dat ook wel eens voor een oud buurvrouwtje die katjes had en niet meer dan haar pensioentje.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:53 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Hier ook benieuwd naar de reacties.
[..]
Ik heb hier ook een kat rondbanjeren. Ik werk gewoon, maar ik zou het ook moeilijk vinden om hem na zoveel jaar weg te moeten doen mocht ik in de Bijstand belanden. Dan maar wat minder mobiele telefoonkosten bijvoorbeeld.
Juist. Doe wat langer met je mobiel en neem een sim-only zodat je meow toch kunt houden. Daar heb ik geen enkel probleem mee.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:53 schreef Tomatenboer het volgende:
Hier ook benieuwd naar de reacties.
[quote]
Ik heb hier ook een kat rondbanjeren. Ik werk gewoon, maar ik zou het ook moeilijk vinden om hem na zoveel jaar weg te moeten doen mocht ik in de Bijstand belanden. Dan maar wat minder mobiele telefoonkosten bijvoorbeeld.
Je fietst naar de pont, neemt de pont en fietst verder. Zo moeilijk is dat echt niet. Maar oh ja, dan zit je haar niet goed door een beetje wind... Ben je net aan een uurtje onderweg.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:48 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Geen idee. Bij het OV wordt het aantal km niet opgegeven.
Punt: Twee kleinere plaatsen met een rivier er tussen. Neem je de pont of rijd je met het OV eerst naar een grote plaats, overstappen naar een grote plaats aan de andere kant, overstappen naar de bestemming?
o?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Tja, voor elke oplossing komt er wel een nieuw probleem dat men getackeld wil zien worden. Eigenlijk is het dus een soort verkapte jobcoach-functie die we hier vervullen, straks heeft niemand meer een excuus of reden om niet aan het werk te zijn.
Als je nu even gewoon de 2 plaatsen opnoemt maakt het het wat gemakkelijker.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:48 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Punt: Twee kleinere plaatsen met een rivier er tussen. Neem je de pont of rijd je met het OV eerst naar een grote plaats, overstappen naar een grote plaats aan de andere kant, overstappen naar de bestemming?
Van welke plaats naar welke plaats hebben we het dan over?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:48 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Zal vast wel weer een onmogelijke locatie zijn waarbij je echt 30 km om moet rijden.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:00 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Van welke plaats naar welke plaats hebben we het dan over?
Als je een pontje moet nemen zal het vast. Zoveel pontjes zijn er niet in Nederland die je *moet* nemen namelijk.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:01 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Zal vast wel weer een onmogelijke locatie zijn waarbij je echt 30 km om moet rijden.
Dan nog is het wel ernstig veel.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het staat als reserveringen, maar in feite valt alles vrijwel alles er onder wat niet onder wonen, zorgverzekering (ex ER dus, want dat valt onder de reserveringen), en voedsel valt.
Dus ook kleding enz.
[Ouder1 modus aan]quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:56 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik heb nog niemand gehoord dat je ook prima een auto kunt lenen voor die keren dat een auto echt noodzakelijk is. Leen een auto van je buren / vrienden / ouders / familie what ever.
Zo heb ik een tijdlang de auto van m'n moeder gebruikt voor die keren dat ik op sollicitatiegesprek moest en even geen cent te makken had enkele jaren geleden.
Lijkt mij een prima oplossing.
Haha inderdaad, wij hebben er hier in het dorp ook eentje richting Oud-Beijerland, in pure reistijd ben ik sneller wanneer ik hardlopend ga om de plas heen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als je een pontje moet nemen zal het vast. Zoveel pontjes zijn er niet in Nederland die je *moet* nemen namelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |