abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 maart 2014 @ 14:49:55 #101
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_138156021
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 14:42 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Huh? Wat lees jij slecht. Hier zijn mensen aan het posten die er juist alles aan doen om werk te krijgen. En jij bent degene die vindt dat ze minder moeten doen.
Je moet niet zoveel beren op de weg zien. Auto weg? Nee dan kan ik onmogelijk meer ergens komen want dat is de enige manier.
Naar sollicitatie op de scooter? nee kan echt niet want dan zit mijn haar niet.
Denk eens in oplossingen ipv problemen te bedenken die er niet of amper zijn. Als ik met de fiets naar mijn werk ga en ik moet daarna naar een klant neem ik ff een schoon shirtje mee en deo.
Als ik met helm op de scooter rij dan duik ik ff de wc in om mijn haar goed te doen voor ik naar mijn werkplek loop
Als het regent trek ik regenkleding aan en kom ik gewoon droog aan.

Je nickname zegt ouder1 maar je klinkt eerder als verwendepuber2
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 25 maart 2014 @ 14:50:32 #102
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_138156043
Heb trouwens alle fracties in de 2e kamer even een mailtje gestuurd met de vraag waarom ervoor is gekozen om mensen in de bijstand geen reiskosten te laten vergoeden wanneer zij een uitnodiging krijgen voor een sollicitatie en wel voor het nodige andere, ben benieuwd naar de antwoorden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 14:48 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dus als je rond kunt komen van je bijstandsuitkering is het prima, maar als je er niet van rond kunt komen vind ik het dom dat je Fikkie of Felix houdt.
Het is allemaal eigen keuze, maar verwacht niet dat ik je zielig vind omdat je een paar huisdieren hebt en het toch allemaal net meer kost dan je krijgt.
Mee eens, ik zal ook echt niet met hangende pootjes om bijzondere bijstand vragen als de wasmachine kapot gaat terwijl ik hier 6 huisdieren (don't ask, haha) heb rondlopen en wij ook rond bijstandsniveau zitten qua inkomsten. Dan maar een maand geen nieuwe kleding. :P
  dinsdag 25 maart 2014 @ 14:50:44 #103
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_138156050
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 14:49 schreef Metro2005 het volgende:
Je nickname zegt ouder1 maar je klinkt eerder als verwendepuber2
:D
pi_138156059
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 14:48 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als mensen denken dat ze zich het huisdier kunnen (blijven) permitteren dan moeten ze dat zelf weten, maar ik vind persoonlijk dan dat iemand de verkeerde afweging maakt.

Dus als je rond kunt komen van je bijstandsuitkering is het prima, maar als je er niet van rond kunt komen vind ik het dom dat je Fikkie of Felix houdt.
Het is allemaal eigen keuze, maar verwacht niet dat ik je zielig vind omdat je een paar huisdieren hebt en het toch allemaal net meer kost dan je krijgt.
Tja, maar asielen zijn overvol, ik kan me voorstellen dat je je beest niet kwijt kunt.
En om het dan in het bos los te laten (als er al bos is, in de buurt)..

Maar 100% eens dat een huisdier geen 1e levensbehoefte is.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_138156072
Godverdomme, heeft ze het toch weer voor elkaar, het is weer een Ouder1 topic geworden. Iets met een dagboek enzo.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 14:51:59 #106
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_138156102
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 14:51 schreef Scorpie het volgende:
Godverdomme, heeft ze het toch weer voor elkaar, het is weer een Ouder1 topic geworden. Iets met een dagboek enzo.
Ach, toch een mooi voorbeeld van hoe het niet moet.
pi_138156108
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 14:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja klopt. Ik wimpel altijd alle uitnodigingen voor gesprekken af, maar als ik op gesprek zou moeten zouden ze gewoon moeten betalen imo.
Die luxe heeft een werkeloze niet. Of vind jij het toch prima als ze torenhoge eisen gaan stellen en daardoor niet aan de bak komen?
pi_138156162
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 14:50 schreef Lastpost het volgende:
Heb trouwens alle fracties in de 2e kamer even een mailtje gestuurd met de vraag waarom ervoor is gekozen om mensen in de bijstand geen reiskosten te laten vergoeden wanneer zij een uitnodiging krijgen voor een sollicitatie en wel voor het nodige andere, ben benieuwd naar de antwoorden.
Hier ook benieuwd naar de reacties. ^O^

quote:
Mee eens, ik zal ook echt niet met hangende pootjes om bijzondere bijstand vragen als de wasmachine kapot gaat terwijl ik hier 6 huisdieren (don't ask, haha) heb rondlopen en wij ook rond bijstandsniveau zitten qua inkomsten. Dan maar een maand geen nieuwe kleding. :P
Ik heb hier ook een kat rondbanjeren. Ik werk gewoon, maar ik zou het ook moeilijk vinden om hem na zoveel jaar weg te moeten doen mocht ik in de Bijstand belanden. Dan maar wat minder mobiele telefoonkosten bijvoorbeeld.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_138156165
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 14:52 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Die luxe heeft een werkeloze niet. Of vind jij het toch prima als ze torenhoge eisen gaan stellen en daardoor niet aan de bak komen?
Nee, ik zeg alleen dat ik het eerlijk zou vinden als er gewoon een reiskostenvergoeding tegenover zou moeten staan als je op gesprek komt.
pi_138156190
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 14:35 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Daarnaast is het belangrijk om zo goed mogelijk voor de dag te komen bij een sollicitatie. Bij wat langere afstanden vallen de fiets (zweet), brommer (helm) en de snorfiets (wind) dus al af.
Je kan ook gewoon excuses zoeken he :')
pi_138156228
Ouder1 doet dan ook geen sollicitaties boven windkracht 5. Gaat je haar van in de war.
pi_138156233
Ik heb nog niemand gehoord dat je ook prima een auto kunt lenen voor die keren dat een auto echt noodzakelijk is. Leen een auto van je buren / vrienden / ouders / familie what ever.

Zo heb ik een tijdlang de auto van m'n moeder gebruikt voor die keren dat ik op sollicitatiegesprek moest en even geen cent te makken had enkele jaren geleden.

Lijkt mij een prima oplossing.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  dinsdag 25 maart 2014 @ 14:56:29 #113
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_138156238
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 14:48 schreef H.FR het volgende:

[..]

Echt? :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, die ging mij zelfs te ver, en ik ben absoluut verwend.
Heb altijd een auto en droger gehad, ook toen mijn inkomen in de buurt van bijstandsniveau zat, maar ik zal ook de eerste zijn die toegeeft dat het luxeproducten zijn, die voor vrijwel iedereen overbodig zijn.

Daarbij blijf ik erbij dat als je 100 mensen in de bijstand laat kiezen tussen ¤ 500 cash of een droger, ze voor de cash kiezen.
Als je nog eens 100 mensen in de bijstand laat kiezen tussen ¤ 1.500 cash of een auto ter waarde van dat bedrag, dat ze dan ook de cash kiezen.
Ergo: het is niet nodig, want ik denk dat er van die 200 bijstanders nog geen 3 zijn die dan van het geld een andere auto of droger kopen dan aangeboden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 25 maart 2014 @ 14:57:10 #114
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_138156257
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 14:56 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik heb nog niemand gehoord dat je ook prima een auto kunt lenen voor die keren dat een auto echt noodzakelijk is. Leen een auto van je buren / vrienden / ouders / familie what ever.

Maar MIJN VRIJHEID DAN

:') ;(
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 25 maart 2014 @ 14:57:30 #115
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_138156269
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 14:53 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

[..]

Ik heb hier ook een kat rondbanjeren. Ik werk gewoon, maar ik zou het ook moeilijk vinden om hem na zoveel jaar weg te moeten doen mocht ik in de Bijstand belanden. Dan maar wat minder mobiele telefoonkosten bijvoorbeeld.
Een kat of een hondje kan best ook als je werkeloos bent (geworden). Dan maar dat goedkope voer van de Aldi en wie springt iemand wel een beetje bij dan. Ik deed dat ook wel eens voor een oud buurvrouwtje die katjes had en niet meer dan haar pensioentje.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 14:57:32 #116
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_138156270
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 14:53 schreef Tomatenboer het volgende:

[quote]
Juist. Doe wat langer met je mobiel en neem een sim-only zodat je meow toch kunt houden. Daar heb ik geen enkel probleem mee.
pi_138156272
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 14:48 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Geen idee. Bij het OV wordt het aantal km niet opgegeven.
Punt: Twee kleinere plaatsen met een rivier er tussen. Neem je de pont of rijd je met het OV eerst naar een grote plaats, overstappen naar een grote plaats aan de andere kant, overstappen naar de bestemming?
Je fietst naar de pont, neemt de pont en fietst verder. Zo moeilijk is dat echt niet. Maar oh ja, dan zit je haar niet goed door een beetje wind... Ben je net aan een uurtje onderweg.
Heb je de baan en ben je te lui om het stuk elke dag te fietsen dan kun je alsnog van overwegen om een autootje of brommer te kopen.
pi_138156278
quote:
6s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 14:04 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Tja, voor elke oplossing komt er wel een nieuw probleem dat men getackeld wil zien worden. Eigenlijk is het dus een soort verkapte jobcoach-functie die we hier vervullen, straks heeft niemand meer een excuus of reden om niet aan het werk te zijn.
o?
Ik werk niet. :)
pi_138156330
quote:

[..]

Punt: Twee kleinere plaatsen met een rivier er tussen. Neem je de pont of rijd je met het OV eerst naar een grote plaats, overstappen naar een grote plaats aan de andere kant, overstappen naar de bestemming?
Als je nu even gewoon de 2 plaatsen opnoemt maakt het het wat gemakkelijker.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 15:00:45 #120
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_138156347
quote:

[..]

Van welke plaats naar welke plaats hebben we het dan over?
  dinsdag 25 maart 2014 @ 15:01:42 #121
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_138156373
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 15:00 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Van welke plaats naar welke plaats hebben we het dan over?
Zal vast wel weer een onmogelijke locatie zijn waarbij je echt 30 km om moet rijden. _O-
pi_138156402
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 15:01 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Zal vast wel weer een onmogelijke locatie zijn waarbij je echt 30 km om moet rijden. _O-
Als je een pontje moet nemen zal het vast. Zoveel pontjes zijn er niet in Nederland die je *moet* nemen namelijk.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 15:03:09 #123
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_138156423
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 14:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het staat als reserveringen, maar in feite valt alles vrijwel alles er onder wat niet onder wonen, zorgverzekering (ex ER dus, want dat valt onder de reserveringen), en voedsel valt.
Dus ook kleding enz.
Dan nog is het wel ernstig veel.
pi_138156448
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 14:56 schreef Tomatenboer het volgende:

Zo heb ik een tijdlang de auto van m'n moeder gebruikt voor die keren dat ik op sollicitatiegesprek moest en even geen cent te makken had enkele jaren geleden.

[Ouder1 modus aan]
Ja maar dat kan niet want de zus van van zwager ligt in het ziekenhuis en misschien wil mijn moeder wel net naar het ziekenhuis op de dag dat ik haar auto geleend heb...
[/Ouder1 modus uit]

Ja, natuurlijk is dat in héél veel gevallen wel een oplossing. Als het al voorkomt dat je de plek van een sollicitatiegesprek niet met het OV kunt bereiken zal er in 90% van de gevallen wel iemand in je omgeving zijn die je uit de brand kan helpen door een autootje uit te lenen of je even te brengen.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 15:04:38 #125
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_138156466
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 15:02 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Als je een pontje moet nemen zal het vast. Zoveel pontjes zijn er niet in Nederland die je *moet* nemen namelijk.
Haha inderdaad, wij hebben er hier in het dorp ook eentje richting Oud-Beijerland, in pure reistijd ben ik sneller wanneer ik hardlopend ga om de plas heen. _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')