Deze weekquote:In this episode, the first six amateur cooks try to prove to judges John Torode and Gregg Wallace that they have the potential to be the tenth MasterChef champion. Firstly, in a new test, the contestants are asked to cook their calling card, a practiced dish that represents who they are as a cook and showcases their talent. They have just one hour to dazzle the judges with one plate of food that shows just what they can do.
They then face the infamous invention test, for the first time choosing between two sealed boxes of ingredients - one sweet and one savoury. Also for the first time, chef John Torode takes on this challenge himself, showing the viewers at home just what is possible with the few ingredients. The sweet ingredients include figs, mascarpone, pine nuts, puff pastry and stem ginger in syrup, while the savoury box contains lamb mince, spring onions, beef tomatoes, carrots and aubergines.
The amateurs have just one hour to cook a dish good enough to keep them in the competition. The stakes are high because, after this test, two of them will go home.
The four remaining cooks face one more challenge to obtain a place in the quarter-final. Replicating the conditions of service, they have to cook an impressive menu for some very special guests. For the tenth anniversary of MasterChef, some of the competition's most inspiring winners and finalists are returning to judge the food of these new pretenders to the throne.
In this episode the first MasterChef champion, Thomasina Miers, joins 2008 winner James Nathan and 2010 finalist Alex Rushmer as they give their verdict. There is also the chance to find out what triumphs and challenges they have faced since their own MasterChef journeys.
After the four contestants have cooked, John and Gregg will decide which two will take the next step in the competition and go through to the first quarter-final.
In a competition where only the food matters, these amateurs will need to be good to survive - taking their first step towards being crowned MasterChef champion 2014.
Vind je? Ik krijg juist de rillingen van haar gezichtstuitdrukking.quote:Op donderdag 27 maart 2014 00:23 schreef golfer het volgende:
Toch eigenlijk wel leuk dat je in deze oerversie meteen ziet of iemand wel of niet kan koken en een goed smaakpalet heeft. Individuele opdrachten en niet allemaal steeds hetzelfde maken.
Ook veel meer rust in de verfilming en vooral: meer aandacht voor wat er op het bord ligt i.p.v. het kookproces zelf met alle zenuwen-gedoetjes en commentaren tussen door zoals bij MC-Aus en -NL.
En...gelijk voor ex-winnaars koken geeft meteen aan of je de druk an kunt.
Was verrast door die wat boers, maar heel erg lekker kokende 'oude' Robert.
Die Holly moet het meer van haar looks hebben, denk ik.
Dat met die rijst was inderdaad wel erg slecht, maar ik ken weinig belanda's die echt goed rijst kunnen koken als het niet uit een pakje van Lassie ofzo komt.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 21:55 schreef RobinOok het volgende:
Jeetje mina, ze kunnen niet eens rijst koken!
En dan iedereen maar klagen over het niveau van de kandidaten van de Nederlandse Masterchef.
Wat een prutsers.
Morgenavond ook en volgende week ook op woensdag en donderdag om 21:00 uur.quote:
In het verleden wel eens gevolgd, maar ik vind er niet meer zoveel aan, dus sla het over.quote:Op maandag 7 april 2014 19:14 schreef zeeuws_meisje het volgende:
Ik weet niet of er mensen zijn die dit gewoonlijk volgen maar vanavond om 20:30 begint er weer een nieuwe serie van The Great British Menu. Thema: banket ter ere van de 70e herdenking van D-Day. Ik heb de recorder geprogrammeerd!
Niet dat ik er zoveel van bak...maar dit was toch wel plaatsvervangende schaamte..quote:
Niet alleen het dessert. Hijzelf was ook heel erg hilarisch en over the top.quote:
Ja, iemand die het geluid van een magnetron als naam heeft...quote:
Ja. Alles wat ie maakte was verrassend goed en clever.quote:Op woensdag 16 april 2014 23:55 schreef zeeuws_meisje het volgende:
Weer een talentje: Luke. Die gaat ver komen!
Dat hele gerecht van John vond ik er bijzonder onsmakelijk uitzien.quote:Op vrijdag 18 april 2014 21:34 schreef RobinOok het volgende:
Gaaaaaaadverdamme, die gnocchi met paddestoelensmurrie lijkt me echt smeeeeerig.
Iddquote:Op donderdag 24 april 2014 01:08 schreef golfer het volgende:
Meisje van 20 jaar kon ook al aardig koken.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 26 april 2014 10:16 schreef Selestha het volgende:
Ik vond de uitkomst deze week toch wel teleurstellend..Vond ik ook vreemd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
Toch vond ik het vreemd dat ze haar wegstuurden en niet Dani die gewoon consequent teveel op zijn bord probeert te leggen, wat dan ook steeds teleurstellend uitpakt. Voor Sofie was het eigenlijk de eerste misser.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 00:38 schreef golfer het volgende:
Wat een niveauverschil met gisteren, dat restaurant. Gisteren mooi en verfijnd, vandaag grof. Open keuken met koks in T-shirts, bediening die in allerlei kleding (t/m hoedjes op) rond liep.
De test erna voor Marcus en de jury was ook over het algemeen van minder niveau. Alleen die leuke wat oudere man sprong er positief uit. Rest leek allemaal op sunday-roasts.
Sophie, waar ik vorige keer nog zo positief over was, zakte heel erg door de mand.
Nou, hij kookte tot nu toe altijd de sterren van de hemel, en dit was voor hem ook de eerste misser, dus nee, dat had ik niet terecht gevonden.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 13:27 schreef computergirl het volgende:
Die kerel met die mislukte soesjes had er beter uitgekund.
hij heeft idd een goede comeback gemaakt, hij glunderde zo hardquote:Op vrijdag 2 mei 2014 18:33 schreef zeeuws_meisje het volgende:
[..]
Nou, hij kookte tot nu toe altijd de sterren van de hemel, en dit was voor hem ook de eerste misser, dus nee, dat had ik niet terecht gevonden.
Maleisisch.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 23:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Die chineese dame (is ze chinees?) is waar mijn geld op staat dat ze gaat winnen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
quote:Op donderdag 8 mei 2014 01:27 schreef golfer het volgende:
Die zag ik niet aankomen, dat die persoon de competitie moest verlaten. Ik had 2 anderen in gedachten.Vond het ook jammer, maar gisteravond had hij niet echt een briljant gerecht.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ping!
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 9 mei 2014 01:21 schreef golfer het volgende:
Voorspelling: 1. Ping, 2. Jack, 3. Luke, 4, Angela, 5. Michael
Ja, maar Ping zakt een beetje in de voorspelingen imhoquote:Op donderdag 15 mei 2014 00:39 schreef golfer het volgende:
Maar mijn voorspelling klopt dus nog, tot nu toe? Begrijp ik?
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |