abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138151999
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 12:34 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik rij voor net iets minder dan 100 euro. :P *O*
Bijna onmogelijk, tenzij je een hoop zelf doet qua onderhoud. Reken je wel alle kosten mee?

Maar indien dat echt het geval is dan is scooter rijden nauwelijks goedkoper. ^O^
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  dinsdag 25 maart 2014 @ 12:36:15 #227
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138152016
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 12:35 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Bijna onmogelijk, tenzij je een hoop zelf doet qua onderhoud. Reken je wel alle kosten mee?

Maar indien dat echt het geval is dan is scooter rijden nauwelijks goedkoper. ^O^
Zoals ik al eerder schreef, ik heb een hele lieve neef die gratis of voor heel weinig de onderhoud voor me doet. ;)
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_138152037
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 12:35 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Vergeet alleen niet dat je ook een slag mensen hebt die geen enkel probleem hebben met het zitten in de bijstand en de mensen uitlachen die werken. "Haha hij werkt voor 1200 euro in de maand en ik krijg zelf al 925 euro om niets te doen", ze bestaan echt hoor en dat zijn hier (probleemwijken) geen uitzonderingen.
Ik denk echt dat dat er maar heel weinig zijn.

Je ziet ze (terecht) weleens op tv verschijnen dergelijke types, maar laten we die niet als de norm beschouwen. Al begrijp ik dat deze types gretig als voorbeeld worden aangepakt door degenen die graag afgeven op uitkeringsgerechtigden.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  dinsdag 25 maart 2014 @ 12:38:04 #229
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_138152063
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 12:36 schreef snakelady het volgende:

[..]

Zoals ik al schreef, ik heb een hele lieve neef die gratis mijn onderhoud voor me doet. ;)
Dat is allemaal leuk en aardig, maar hij zal de vervangende onderdelen (indien nodig) toch echt aan je doorberekenen ga ik vanuit.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 12:38:15 #230
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_138152069
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 12:35 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wat heeft dat met je tante in de AOW te maken, dat krijgt iedere bejaarde, ook als je nooit gewerkt hebt.
Daarbij vraag ik me af hoe vreselijk goed die baan destijds wel niet was, als je in de jaren 70 in de WAO kwam met een modaal inkomen (wat je als jonge vrouw niet verdiende), dan was dat modale inkomen in 1974 ¤ 683 bruto per maand.
Als vrouw zal ze dat niet verdiend hebben en als jonge vrouw zeker niet. En dan is WAO ook nog eens geen 100% van je laatst verdiende loon.

Nou, dat is vet binnenharken, laten we zeggen ¤ 400 bruto per maand aan WAO... wel meegestegen al die jaren, maar veel meer dan bijstand kan het niet geweest zijn, en dat voor iemand die makkelijk meer zou kunnen verdienen omdat ze "niks" heeft?
Kleine kans.

Maar hou die gedachte vast. Daar draait de wereld om.
Het kan ook jaren '80 zijn geweest, ik ken niet alle ins en outs. Punt is dat dit vroeger veel te makkelijk was en mijn tante hier ook gebruik van heeft gemaakt. En ziek was ze niet, dat heeft ze namelijk gewoon toegegeven. En dat is in en in verwerpelijk. Het feit dat de PvdA mede dit soort dingen mogelijk heeft gemaakt, is net zo verwerpelijk. Leuke dingen voor linkse mensen was het toch n.a.v. de aardgasbaten?
  dinsdag 25 maart 2014 @ 12:38:16 #231
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_138152070
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 12:34 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik rij voor net iets minder dan 100 euro. :P *O*
Niet iedereen heeft een handige sleutelaar in dienst. Heb je nooit reparatiekosten (onderdelen) ? Vervang je dat hok nooit voor iets anders (afschrijving?) , rij je nauwelijks? Ik kan me die 100 euro echt amper voorstellen. Hoe bereken jij je kosten ? :)
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 25 maart 2014 @ 12:38:17 #232
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_138152071
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 12:30 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

OV is voor 1 persoon goedkoper dan met de auto, alleen verschuiven de kosten van bezit en gebruik naar alleen gebruik. Reis je niet dan kost het niks, reis je wel dan kost het je geld. Autogebruik is duurder dan je in eerste instantie denkt omdat de kosten wat meer verspreid zijn.

[..]

Dat is wel waar inderdaad. Als je denkt op korte termijn weer werk te vinden moet je hem niet direct wegdoen maar bv de stap van WW naar bijstand zou voor mij het moment zijn om de auto de deur te gaan wijzen.
Ik weet als geen ander wat een auto kost, ik hou al 8 jaar iedere cent bij, en weet van mijn vorige auto exact wat hij de eerste eigenaar (mijn vader), de tweede eigenaar (ikzelf) en de derde en huidige eigenaar (mijn oudste zoon) kost en gekost heeft.
Ik kan je van ieder willekeurig jaar de cijfers geven, en van de eerste twee eigenaren de totale kosten over respectievelijk 9 en 7 jaar.

Als er iemand is die zich niet verkijkt op de kosten van een auto dan ben ik het, want ik heb gewoon keiharde cijfers.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 25 maart 2014 @ 12:39:54 #233
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138152111
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 12:38 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Dat is allemaal leuk en aardig, maar hij zal de vervangende onderdelen (indien nodig) toch echt aan je doorberekenen ga ik vanuit.
Klopt, en mocht er echt iets goed mis zijn wat me veel geld gaat kosten dan heb ik pech, ben ik mijn auto kwijt en het enige werkt wat ik nu heb ook.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  dinsdag 25 maart 2014 @ 12:40:04 #234
396550 Richestorags
pi_138152115
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 12:37 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Je ziet ze (terecht) weleens op tv verschijnen dergelijke types, maar laten we die niet als de norm beschouwen. Al begrijp ik dat deze types gretig als voorbeeld worden aangepakt door degenen die graag afgeven op uitkeringsgerechtigden.
Maar ze zijn er ook niet in de marginale hoeveelheden als maar al te graag wordt beweerd van de andere kant.
pi_138152148
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 12:40 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Maar ze zijn er ook niet in de marginale hoeveelheden als maar al te graag wordt beweerd van de andere kant.
Dat denk ik eigenlijk wel.

Ik denk ook dat ik er aardige kijk op heb, aangezien ik zelf werkzaam ben geweest op Sociale Zaken en zodoende redelijk veel Bijstandsgerechtigden voorbij heb zien komen.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 12:42:12 #236
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_138152176
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 12:35 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Mwa, ik rij 800km per maand op de scooter en dat kost me 50 euro (inclusief afschrijving, verzekering en onderhoud)

Dat redt je never niet met een auto voor dat geld. Alleen aan brandstof kost je dat al bijna 90 euro met de auto. Het lijkt onzinnig tientjeswerk maar het tikt als je weinig inkomen hebt behoorlijk aan.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 25 maart 2014 @ 12:42:35 #237
396550 Richestorags
pi_138152188
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 12:41 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dat denk ik eigenlijk wel.

Ik denk ook dat ik er aardige kijk op heb, aangezien ik zelf werkzaam ben geweest op Sociale Zaken en zodoende redelijk veel Bijstandsgerechtigden voorbij heb zien komen.
Welke stad?
  dinsdag 25 maart 2014 @ 12:42:45 #238
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_138152192
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 12:37 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik hoop oprecht dat het uitzonderingen zijn, maar hier in de randstad (randje Rotterdam) zie ik vooral veel 'tokkies' en jongeren die echt totaal geen behoefte hebben om te gaan werken en met de meest onmogelijke problematiek op de proppen komen om vrijstellingen te krijgen van sollicitaties etc.

Natuurlijk, als postbode zijnde weet ik inmiddels in m'n gehele bezorggebied precies wie er een uitkering heeft en wie niet en zijn er genoeg waar de brieven niet meer op de deurmat vallen en zitten er ook genoeg bij die echt oprecht op zoek zijn naar een nieuwe baan, maar ik kom er ook genoeg tegen die lekker in de tuin met een biertje zitten en waar de politie vaker wel dan niet langskomt. De typische probleemgevallen die je vaak op TV ziet en waar je eigenlijk ook al van weet dat je die beter niet kunt plaatsen omdat dat toch fout loopt en de gemeenschap waarschijnlijk nog meer kost. :')
  dinsdag 25 maart 2014 @ 12:43:21 #239
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_138152206
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 12:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik weet als geen ander wat een auto kost, ik hou al 8 jaar iedere cent bij, en weet van mijn vorige auto exact wat hij de eerste eigenaar (mijn vader), de tweede eigenaar (ikzelf) en de derde en huidige eigenaar (mijn oudste zoon) kost en gekost heeft.
Ik kan je van ieder willekeurig jaar de cijfers geven, en van de eerste twee eigenaren de totale kosten over respectievelijk 9 en 7 jaar.

Als er iemand is die zich niet verkijkt op de kosten van een auto dan ben ik het, want ik heb gewoon keiharde cijfers.
Wat zijn je kosten per kilometer?
  dinsdag 25 maart 2014 @ 12:43:59 #240
396550 Richestorags
pi_138152232
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 12:42 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Ik hoop oprecht dat het uitzonderingen zijn, maar hier in de randstad (randje Rotterdam) zie ik vooral veel 'tokkies' en jongeren die echt totaal geen behoefte hebben om te gaan werken en met de meest onmogelijke problematiek op de proppen komen om vrijstellingen te krijgen van sollicitaties etc.

Natuurlijk, als postbode zijnde weet ik inmiddels in m'n gehele bezorggebied precies wie er een uitkering heeft en wie niet en zijn er genoeg waar de brieven niet meer op de deurmat vallen en zitten er ook genoeg bij die echt oprecht op zoek zijn naar een nieuwe baan, maar ik kom er ook genoeg tegen die lekker in de tuin met een biertje zitten en waar de politie vaker wel dan niet langskomt. De typische probleemgevallen die je vaak op TV ziet en waar je eigenlijk ook al van weet dat je die beter niet kunt plaatsen omdat dat toch fout loopt en de gemeenschap waarschijnlijk nog meer kost. :')
Exact. In de tijd dat ik in Rotterdam woonde zag ik zoveel van dat soort types. Ook in Den Haag heb ik ze veel gezien. En nu in Utrecht heb ik er weer een paar in mijn flat wonen. Ze zijn vooral in de grote steden echt niet dun bezaaid.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 12:44:55 #241
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138152253
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 12:38 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Niet iedereen heeft een handige sleutelaar in dienst. Heb je nooit reparatiekosten ? Vervang je dat hok nooit voor iets anders (afschrijving?) , rij je nauwelijks? Ik kan me die 100 euro echt amper voorstellen. Hoe bereken jij je kosten ? :)
Ik heb alleen reparatiekosten gehad bij de laatste keuring, de ruitenwissers voor moesten vervangen worden.
Daarnaast rij ik inderdaad alleen wanneer het noodzakelijk is, verders lopen we of nemen we de fiets.
Ook heb ik in de 15 jaar dat ik rij nooit schade gereden, dus ik betaal niet veel voor de verzekering.
Wegenbelasting is ook laag voor mijn auto.

Eens in de zoveel tijd rij ik naar Denemarken, dat is dan wat duurder (80 euro) maar dat gebeurd nu dus niet meer zo vaak, laatste keer is ene half jaar geleden.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 12:46:55 #242
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_138152316
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 12:44 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik heb alleen reparatiekosten gehad bij de laatste keuring, de ruitenwissers voor moesten vervangen worden.
Daarnaast rij ik inderdaad alleen wanneer het noodzakelijk is, verders lopen we of nemen we de fiets.
Ook heb ik in de 15 jaar dat ik rij nooit schade gereden, dus ik betaal niet veel voor de verzekering.
Wegenbelasting is ook laag voor mijn auto.

Eens in de zoveel tijd rij ik naar Denemarken, dat is dan wat duurder (80 euro) maar dat gebeurd nu dus niet meer zo vaak, laatste keer is ene half jaar geleden.
Ok, en 1 keer per jaar moet zo'n ding een beurtje hebben. Kleine beurt waar alleen de olie en oliefilter vervangen wordt kost je al snel 80 euro, grote beurt al snel 300 euro etc. Dat soort dingen moet je natuurlijk meenemen in je maandlasten voor de auto. Je kan dat onderhoud ook laten zitten maar dan stopt je auto er uiteindelijk wel mee en ben je nog veel duurder.

Ik bedoel het verder niet rot ofzo maar veel mensen verkijken zich enorm op wat hun auto kost en in het ergste geval vergelijken ze alleen de benzinekosten met een treinkaartje. Ja zo kan je het OV wel duur laten lijken.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 12:47:43 #243
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_138152349
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 12:46 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ok, en 1 keer per jaar moet zo'n ding een beurtje hebben. Kleine beurt waar alleen de olie en oliefilter vervangen wordt kost je al snel 80 euro, grote beurt al snel 300 euro etc. Dat soort dingen moet je natuurlijk meenemen in je maandlasten voor de auto. Je kan dat onderhoud ook laten zitten maar dan stopt je auto er uiteindelijk wel mee en ben je nog veel duurder.
Behalve als je daar dan weer een mannetje voor hebt. ;)
  dinsdag 25 maart 2014 @ 12:48:38 #244
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_138152372
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 12:47 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Behalve als je daar dan weer een mannetje voor hebt. ;)
Die tovert geen olie en filter voor niks uit een hoge hoed. En bv remblokken vervangen is dan wel niet moeilijk (zelf ook vaak genoeg vervangen) maar je moet ze wel kopen.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 12:48:40 #245
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138152373
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 12:46 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Zoals ik al schreef, daarvoor heb ik mijn neef, die kijkt af en toe alles even na of alles nog goed is en vervangt iets waar nodig voor hele lage kosten, dat kost mij dus echt geen 80 euro en als het me 300 euro zou kosten gaat de auto er uit aangezien hij me 2 jaar geleden 800 euro heeft gekost.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 12:49:53 #246
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138152405
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 12:48 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Die tovert geen olie en filter voor niks uit een hoge hoed. En bv remblokken vervangen is dan wel niet moeilijk (zelf ook vaak genoeg vervangen) maar je moet ze wel kopen.
Ach, hij heeft een eigen bedrijf en doet voornamelijk bedrijfsauto's, denk je echt dat hij die olie of een filtertje niet op de grote hoop kan gooien?
pi_138152409
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 12:42 schreef Lastpost het volgende:

[..]

'Ik kan niet tegen autoriteit dus kan ik niet werken'. Toen ik dat hoorde moest ik echt mezelf inhouden.
pi_138152425
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 12:42 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Welke stad?
Breda, en een dorp in West-Brabant.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 12:51:06 #249
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_138152431
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 12:49 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ach, hij heeft een eigen bedrijf en doet voornamelijk bedrijfsauto's, denk je echt dat hij die olie of een filtertje niet op de grote hoop kan gooien?
Heb jij geluk inderdaad maar je snapt ook wel dat bijna niemand dat mazzeltje heeft ;)
  dinsdag 25 maart 2014 @ 12:51:36 #250
396550 Richestorags
pi_138152439
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 12:50 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Breda, en een dorp in West-Brabant.
Ga maar eens in Rotterdam en Den Haag kijken. Zie je al snel een heel ander beeld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')