abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138147008
Tijdens het bezichtigen van ons nieuwe (jaren 90) huis in Januari hadden we al lichte vochtplekken op de muur geconstateerd en in het koopcontract op laten nemen dat dit hersteld moest worden. Zij gingen er vanuit dat het door het nieuwe stucwerk kwam en hebben een blower er op gezet en de boel opnieuw gestuct en geverfd.
Echter zagen we 2 weken geleden dat de vochtplekken vele malen erger waren geworden, de eigenaar heeft hierop een loodgieter aan het werk gezet en die sprak ik gisteren toevallig. Het blijkt dat de koppelingen van de verwarming die achter een afgesloten bak zaten zijn gaan roesten en gaan lekken. Deze heeft hij nu hersteld en geadviseerd om een ventilatie rooster in de bak te zetten.
Echter ziet de muur er nu uit als op onderstaande foto en dit gaat de verkoper niet meer binnen een week, sleuteloverdracht is 1 april, herstellen en zal onze rechtsbijstand hier een regeling voor moeten treffen.

Maar wat kan ik verwachten als oplossing en oplos tijd? 2 maanden lang extra ventileren en kan dan een deel gestuit en geverfd worden of zal alles opnieuw gedaan moeten worden om het op orde te krijgen, of moet zelfs een deel van de muur verwijderd worden?

pi_138149241
Als het vochtprobleem echt opgelost is, muur drogen, verf er op tegen doorslaan vlek(is speciaal spul) en dan gewoon sausen.
pi_138162816
Is dat stuukplaat wat ik zie zitten (bruin )?
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_138167614
Drogen, kwaliteit van het stucwerk beoordelen en zonodig aanhelen, dan opnieuw sauzen zou voldoende moeten zijn.

Hoe is het hersteld? Knelkoppelingen moeten altijd bereikbaar blijven, alleen gesoldeerde en/of geperste verbindingen mogen weggewerkt worden.

Rechtsbijstand lijkt me niet nodig, gezien de verkopers meewerkend zijn het probleem op te lossen. Wel kan je bij de overdracht een deel vd koopsom ik bewaring laten houden bij de notaris. Wat pas vrijkomt als het probleem adequaat opgelost is.
pi_138182465
Dat bruine is denk ik een schimmel, het is stucwerk dat op een binnenmuur zit.

Voor de koppelingen staat een houten bak die is vastgekit aan de muur, ze zijn dus wel bereikbaar maar niet zonder bak en muur te beschadigen. Als we de sleutels hebben wordt dit ook zeker een losse constructie.

Omdat de verkoper (grote verhuurder) bijzonder laks is geweest met het herstellen, 1 week voor overdracht terwijl ze het al sinds januari wisten, willen we de afspraken volledig juridisch correct op papier hebben. Daarnaast staat in de overeenkomst dat de vochtplekken herstelt moeten zijn voor datum overdracht en stond het huis al maanden leeg. De mewerkendheid is dus discutabel. Vandaag hebben we toch nog contact met de notaris, dan leg ik dit probleem ook nog even voor.

Maar het zouden dus geen grote werkzaamheden meer moeten zijn om dit weer hersteld te krijgen? De plekken kunnen "lokaal" behandeld worden.
pi_138182624
Zeker gezien het feit dat je aanpassingen wil maken aan de bak zou ik nu alles wat nat/ beschadigt is eraf rossen je aanpassingen maken en de reparatie opnieuw laten stuken .
(Dit alles wel in overleg met de gekozen stukadoor)
Over twee maanden ben je compleet ingericht,zit je met die puinhoop in je kamer als ze gaan stuken
Hoe leger ,hoe beter ook qua schilderen .
Is er wel een bouwkundige keuring uitgevoerd aan de rest van het huis ? ,want als er geknutseld is en de reactie van de verkoper verwacht ik eigenlijk wel meer verborgen gebreken

[ Bericht 6% gewijzigd door JerryLee op 26-03-2014 08:14:04 ]
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_138183444
Wij hebben dezelfde bruine plekken in stucwerk vier jaar geleden behandeld zoals ik eerder noemde. Nog steeds prima.
pi_138183738
zitten er in die muur geen leidingen / koppelingen ?

als je een eigen CV installatie hebt even bijhouden of de druk nu niet blijft zakken.
als dat zo is kan het zijn dat er ook andere koppelingen rot zijn
pi_138219720
de muur er uit rossen om het te laten drogen is iets te rigoureus, tenzij de verkoper dit nog in de laatste week regelt. Het is voor nu dus even afwachten hoe het er bij de overdracht uit ziet.
De koppelingen op de bovenverdieping zijn al in januari vervangen, die hadden het zelfde probleem. De druk kan ik geloof ik niet zien want het is stadsverwarming.

We zullen dus zeker gaan zorgen voor een betere ventilatie en als alles droog is kan de verkoper de rekening van het sturen verwachten. Het is goed om te horen dat als het goed gedaan wordt er ook jaren later niets meer van terug te zien is.
Bedankt voor de hulp.
  PR/Manusje van alles zaterdag 29 maart 2014 @ 09:05:05 #10
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_138290425
Hele dikke en goedkope grondverf op smeren. De plekken. Daarna sausen en je ziet er niets meer van.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_138308176
Alabastine voorstrijk vlekken.. :) werkt perfect, isoleert de meeste droge vlekken goed weg.. Spreek uit ervaring ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')