abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 maart 2014 @ 08:12:21 #1
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_138145876
In mijn flatgebouw met 8 portieken zitten voor en achter in de hal van elk portiek 2 deuren die lekker oubollig zijn afgewerkt met houte latjes ala 1965....
Deze deuren willen we opknappen. Het eerste idee was een trespa plaat er voor aan beide kanten, en deze netjes mee laten schilderen zodat je 1 egale deur krijgt.
Onze zorg is nu dat 2 platen trespa te zwaar gaat worden voor deze deuren (3 dikke schanieren)

Iemand een beter idee behalve nieuwe deuren?

Een ander materiaal? Dunne kunstof plaat? Geen idee wat alleen...
  dinsdag 25 maart 2014 @ 08:15:01 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_138145902
Volgens mij kan je trespa ook niet goed verven. De hele lol van trespa is volgens mij juist dat je het nooit hoeft te verven namelijk. ;)

Waarom niet gewoon een dun plaatje triplex, zelfde effect maar wel goed te verven en af te lakken.
Triplex komt in allerlei verschillende diktes bij de bouwmarkten.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 08:18:41 #3
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_138145953
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 08:15 schreef Brighteyes het volgende:
Volgens mij kan je trespa ook niet goed verven. De hele lol van trespa is volgens mij juist dat je het nooit hoeft te verven namelijk. ;)

Waarom niet gewoon een dun plaatje triplex, zelfde effect maar wel goed te verven en af te lakken.
Triplex komt in allerlei verschillende diktes bij de bouwmarkten.
ik zat met oogkleppen op te denken idd. voor w.b.t dat trespa.
Trespa is wel super slijtvast, maar vooral met het idee dat je neit hoeft te onderhouden.

das een goeie, dunne triplex plaat is lichter dan trespa denk, en goedkoper...
zo zijn de deuren naar de berging ook afgewerkt geloof ik

[ Bericht 1% gewijzigd door RaymondK op 25-03-2014 08:32:14 ]
pi_138145956
Heb je ook een foto, zodat ik begrijp wat je bedoeld?
  dinsdag 25 maart 2014 @ 08:28:14 #5
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_138146044
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 08:18 schreef Nico987 het volgende:
Heb je ook een foto, zodat ik begrijp wat je bedoeld?
kan ik wel ff een goeie foto maken vanavond...

maar via google street view zie je de flat aan de overkant. zelfde soort deur
https://www.google.nl/map(...)rtHQxeXMQ9EVVDdg!2e0
pi_138147193
Ik zou die latjes laten zitten er en een toog omheen maken, dan past de deur bij de uitstraling van de rest van de buurt. Zoiets:

dinsdag 25 maart 2014 @ 09:56:33 #7
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_138147687
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 09:36 schreef DonJames het volgende:
Ik zou die latjes laten zitten er en een toog omheen maken, dan past de deur bij de uitstraling van de rest van de buurt. Zoiets:

[ afbeelding ]
kun je misschien iets nuttigs bijdragen ook?
pi_138147758
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 09:56 schreef RaymondK het volgende:

[..]

kun je misschien iets nuttigs bijdragen ook?
Ik zou het uiterlijk van de deur zo laten, alleen even netjes maken. Een plaat triplex of trespa maakt de boel alleen maar nog lelijker.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 10:06:43 #9
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_138147913
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 09:59 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ik zou het uiterlijk van de deur zo laten, alleen even netjes maken. Een plaat triplex of trespa maakt de boel alleen maar nog lelijker.
ga jij nou maar lekker in je BMW zitten met 500d km op de teller (zodat je toch BMW kan rijden en de schijn hoog kan houden) en lekker bij je papie en je mamie terug op de zolderkamer
:') :*

ik vroeg naar ideeen, niet naar je persoonlijke mening.

bedankt voor je fantastische input verder _O_ :W
pi_138147994
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 10:06 schreef RaymondK het volgende:

[..]

ga jij nou maar lekker in je BMW zitten met 500d km op de teller (zodat je toch BMW kan rijden en de schijn hoog kan houden) en lekker bij je papie en je mamie terug op de zolderkamer
:') :*

ik vroeg naar ideeen, niet naar je persoonlijke mening.

bedankt voor je fantastische input verder _O_ :W

Ik rij geen BMW, ik woon niet bij pappie en mammie, niet op een zolderkamer en al helemaal niet in een verpauperde turkenflat :W

Jij vroeg om ideen, die geef ik je: zo laten. Niet lopen huilen dan.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 10:12:16 #11
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_138148034
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 10:10 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ik rij geen BMW, ik woon niet bij pappie en mammie, niet op een zolderkamer en al helemaal niet in een verpauperde turkenflat :W

Jij vroeg om ideen, die geef ik je: zo laten. Niet lopen huilen dan.
je hebt geen ideen gegeven behalve wat je er zelf van vind, en niets anders dan je eigen ongevraagde mening gespuid om jezelf beter te voelen.

zo is het toch

is er misschien een mod die deze onzin kan verwijderen vanaf en incl post 6 thnsk.
pi_138148162
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 10:12 schreef RaymondK het volgende:

[..]

je hebt geen ideen gegeven behalve wat je er zelf van vind, en niets anders dan je eigen ongevraagde mening gespuid om jezelf beter te voelen.

zo is het toch
Nee, zo is het niet. Het staat er gewoon. Mijn idee was (en dat is wel degelijk serieus), zo laten, alleen even netjes maken. Dat mag je geen goed idee vinden, maar het is een prima antwoord op jouw vraag.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 10:19:41 #13
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_138148216
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 10:17 schreef DonJames het volgende:

[..]

Nee, zo is het niet. Het staat er gewoon. Mijn idee was (en dat is wel degelijk serieus), zo laten, alleen even netjes maken. Dat mag je geen goed idee vinden, maar het is een prima antwoord op jouw vraag.
vind je het erg dat ik je niet meer serieus neem?
pi_138148238
Trespa er op is natuurlijk héél lelijk, het wordt enorm massief (een deur van 70 dik 8)7 )

Waarom zijn nieuwe deuren geen optie? Kan je er deuren inhangen met glas, dat oogt al een stuk vriendelijker.

Deuren schuren en netjes lakken (in een iets courantere kleur) met een transparante lak lijkt mij dan de beste optie. Ook al is het nu nogal ouderwets in deze kleur die entreedeuren zijn esthetisch het knapste onderdeel van de hele plint.

Schilder meteen die kolom even wit als je toch bezig bent ;)
  dinsdag 25 maart 2014 @ 10:24:51 #15
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_138148329
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 10:20 schreef Deshain het volgende:
Trespa er op is natuurlijk héél lelijk, het wordt enorm massief (een deur van 70 dik 8)7 )

Waarom zijn nieuwe deuren geen optie? Kan je er deuren inhangen met glas, dat oogt al een stuk vriendelijker.

Deuren schuren en netjes lakken (in een iets courantere kleur) met een transparante lak lijkt mij dan de beste optie. Ook al is het nu nogal ouderwets in deze kleur die entreedeuren zijn esthetisch het knapste onderdeel van de hele plint.

Schilder meteen die kolom even wit als je toch bezig bent ;)
Dat is ook een idee idd. Het hangt even van de VvE vergadering af wat er gaat gebeuren.
We hebben net een hele renovatie van de achtergevel achter de rug en de luifelbekleding aan de onderkant moet ook vervnagen worden. Dat zuigt aardig uit de pot lol
Nieuwe deuren met glas idd. is wel het meest fraaie...
Als we het opnieuw laten lakken dan wordt het sowiezo een donkere kleur bruin idd.

Die paarse pilaar bedoel je.
goeie idd. om die mee te pakken.

Die foto is van de flat aan de overkant, bij ons is het blauw i.p.v. rood, maar die paarse kolom erger ik me ook aan lol.

thanks Deshain
  dinsdag 25 maart 2014 @ 10:26:45 #16
419174 BartNH
30 jaar na 1984?
pi_138148380
Op het gevar af dat TS agressief kan worden over deze opmerking denk ik ook dat trespa of triplex er op schroeven heel lelijk wordt en zeker armoedig aandoet. Om eerlijk te zijn vind ik de deur het mooiste van die hele gevel. Een weloverwogen andere kleurstelling zou niet fout zijn en een raampje in die deur scheelt gebroken neuzen en doet iets vriendelijker aan.

edit: sorry Deshain, ik zit je wel heel erg na te praten.....Zie ik nu pas.

[ Bericht 5% gewijzigd door BartNH op 25-03-2014 10:34:03 ]
crowdfundingpolicy: Mijn spaargeld mag kansen bieden aan anderen, niet ze in de afgrond duwen.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 10:29:08 #17
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_138148451
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 10:26 schreef BartNH het volgende:
Op het gevar af dat TS agressief kan worden over deze opmerking denk ik ook dat trespa of triplex er op schroeven heel lelijk wordt en zeker armoedig aandoet. Om eerlijk te zijn vind ik de deur het mooiste van die hele gevel. Een weloverwogen andere kleurstelling zou niet fout zijn en een raampje in die deur scheelt gebroken neuzen en doet iets vriendelijker aan.
lol
ik wordt niet agressief. ;) kan er alleen niet zogoed tegen als iemand op zo een manier onnodig en kleinerend z'n mening moet lopen spuien...

glas in de deur is idd. fraai.
Sowiezo denken we er wel eens aan om de deuren automatisch te maken. Er wonen erg veel oudere mensen in de flat. Dan zouden er zeker gelijk nieuwe deuren komen.
thanks voor je input

[ Bericht 1% gewijzigd door RaymondK op 25-03-2014 10:38:52 ]
pi_138149690
deze deur opknappen wordt denk ik niet mooier.. Triplex ga je altijd zien dat het een opgelapte deur is..

Zit er in het complex niet heel toevallig iemand die timmerman is of familie heeft die timmerman is.. Voor een klein bedrag maakt die er zo een raam in, de kleurstelling van de gevel veranderen en volgens mij haal je dan voor de laagste prijs het meeste uit de nu bestaande situatie. Omdat je zelf gaat zagen kun je ook gewoon een 2de hands ruit kiezen, want daarna ga je pas het kozijn maken. Ik gok dat je voor 250 euro een raam er in hebt en de deur opnieuw gelakt.

Mooier zou zijn wanneer je een nieuwe deur er in hangt, die kosten 1000 euro, er zal nu electronica in de deur zitten, dan ben je 1200 euro kwijt..

Maar behalve dit, mag dat zomaar, zit er geen bescherming vanuit de architect, gemeente etc op de voor gevel.
pi_138150094
Zomaar een ruit in een deur maken zal niet zomaar gaan, je wil toch een beetje een stevige deur voor zo'n entree.

Als je een elektrische sluitplaat hebt hoef je verder geen voorzieningen in de deur op te nemen, heb je een elektronisch slot dan wordt het wat duurder en lastiger. Sowieso als je kan kiezen gaan voor de sluitplaat tov het slot, scheelt zo'n 75-80% qua kosten.

Automatische deuropener is ook een dure grap en aan de foto is niet echt goed te zien of je daar überhaupt voldoende hoogte voor hebt boven de deur.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 11:30:55 #20
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_138150154
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 11:12 schreef Nico987 het volgende:
deze deur opknappen wordt denk ik niet mooier.. Triplex ga je altijd zien dat het een opgelapte deur is..

Zit er in het complex niet heel toevallig iemand die timmerman is of familie heeft die timmerman is.. Voor een klein bedrag maakt die er zo een raam in, de kleurstelling van de gevel veranderen en volgens mij haal je dan voor de laagste prijs het meeste uit de nu bestaande situatie. Omdat je zelf gaat zagen kun je ook gewoon een 2de hands ruit kiezen, want daarna ga je pas het kozijn maken. Ik gok dat je voor 250 euro een raam er in hebt en de deur opnieuw gelakt.

Mooier zou zijn wanneer je een nieuwe deur er in hangt, die kosten 1000 euro, er zal nu electronica in de deur zitten, dan ben je 1200 euro kwijt..

Maar behalve dit, mag dat zomaar, zit er geen bescherming vanuit de architect, gemeente etc op de voor gevel.
het is gebouwd in 1965, volgens mij heeft zo een architect dan niks meer te zeggen of kan niks meer zeggen omdat i onder de zooien ligt heheh :-)
GEmeente is nog een goed punt overigens...

Die flat van de google liink is niet mijn flat. Ik woon aan de andere kant v..d straat.
Daar is alles blauw met wit, dus die kleurstellen van hun is niet de onze.

https://www.google.nl/map(...)1xHGPP3KSqeLMzfw!2e0

Denk dat voor nu de mooiste oplossing is om het een slag donkerder te laten lakken, en dan te sparen voor 16 nieuwe deuren incl bediening...

[ Bericht 0% gewijzigd door RaymondK op 25-03-2014 11:38:54 ]
  dinsdag 25 maart 2014 @ 11:33:11 #21
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_138150208
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 11:28 schreef Deshain het volgende:
Zomaar een ruit in een deur maken zal niet zomaar gaan, je wil toch een beetje een stevige deur voor zo'n entree.

Als je een elektrische sluitplaat hebt hoef je verder geen voorzieningen in de deur op te nemen, heb je een elektronisch slot dan wordt het wat duurder en lastiger. Sowieso als je kan kiezen gaan voor de sluitplaat tov het slot, scheelt zo'n 75-80% qua kosten.

Automatische deuropener is ook een dure grap en aan de foto is niet echt goed te zien of je daar überhaupt voldoende hoogte voor hebt boven de deur.
automatisch kan wel, deze foto is oud, nu heeft ook die flat een beeldintercom waarmee ze de deur ontgrendelen (buzzer) en bij hen gaat automatisch de deur open.
Ze hebben daar een elektrische deuropener in de hal zitten die zit aangelsoten op de intercom

Glas in deze deur zetten is idd. geen goed idee. Sommmige deuren hebben door de jaren heen al gespleten latjes opgelopen omdat de deur erg veel werkt...

Bedankt iedereen voor het meedenken! :D :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')