Ik ben er geweest,quote:Op maandag 24 maart 2014 20:40 schreef JeMoeder het volgende:
ALLEMAAL GAAN!!!!
De wharf van Tolaga Bay (in de OP) is een mooi voorbeeld van een leuk iets aan de East Coast. De mogelijkheden zijn er trouwens eindeloos!
Hmm ja. En glowworms is nou niet bepaald een extreme sportquote:Op dinsdag 25 maart 2014 09:44 schreef TinyTuna het volgende:
Is het misschien een idee om de Magicbus uit de OP te halen? Dat is namelijk nu Kiwi.
En ik denk dat het rijtje extreme sports misschien nog wel aangevuld kan worden met raften (uit m'n hoofd in Rotorua - Kaituna, met de waterval! en Turangi - Tongariro) en hydrospeed (Rotorua). Dat laatste was zeker het engste/zwaarste van alle extreme uitstapjes die ik in Nieuw-Zeeland gedaan heb!
quote:Op woensdag 26 maart 2014 03:31 schreef azrielle het volgende:
[..]
Ik ben er geweest,prachtig!! Helaas weinig golven en niet veel langer kunnen blijven dus niet gesurft maar jongens wat een mooie plek..!
Nu in wanaka, over twee dagn door naar queenstown.. Jeetje wat gaat t snel.... Ik ben nog niet klaar hier
Ziet er mooi uitquote:
Napier is mooi, maar ook zeker Te Urewera met Waikaremoana, relatief onbekende great walk, maar zeer zeker aan te raden.quote:Op woensdag 26 maart 2014 09:18 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Ziet er mooi uit![]()
Ook van Hawkes Bay lees ik veel goede dingen, dat staat nog zeker op mijn to do lijstje
Wat houdt je tegen om er niet je dagen te slijten?
to vrijdag!! (we hebben vrjidag een bedrijfsuitje in Queenstownquote:Op woensdag 26 maart 2014 03:31 schreef azrielle het volgende:
[..]
Ik ben er geweest,prachtig!! Helaas weinig golven en niet veel langer kunnen blijven dus niet gesurft maar jongens wat een mooie plek..!
Nu in wanaka, over twee dagn door naar queenstown.. Jeetje wat gaat t snel.... Ik ben nog niet klaar hier
Jammer indd, ben 5 dagen in het oosten geweest maar geen golven, nul...quote:Op woensdag 26 maart 2014 09:06 schreef JeMoeder het volgende:
[..]![]()
Ik ben nooit klaar met Nieuw-ZeelandAan de East Coast zou ik met gemak mijn dagen kunnen slijten. Jammer dat je niet kon surfen of bodyboarden in Wainui of Makorori, zijn normaal wel sweet spots
ik ook ooitquote:Op woensdag 26 maart 2014 19:11 schreef Leafeon672 het volgende:
Van Nieuw-Zeeland kan ik alleen maar dromen...
quote:Op donderdag 27 maart 2014 05:10 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
ik ook ooit
groetjes uit nz
#yolo tochquote:Op woensdag 26 maart 2014 09:59 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Napier is mooi, maar ook zeker Te Urewera met Waikaremoana, relatief onbekende great walk, maar zeer zeker aan te raden.
Wat betreft mijn dagen in NZ slijten: eerst nog te veel verplichtingen in NL, daarnaast vind ik het zwaar wegen of ik het mijn familie en vrienden wel zou willen aandoen.
Het gaat me ook niet om wat anderen verwachten, maar ik ben nou eenmaal een mensen-mensquote:Op donderdag 27 maart 2014 09:17 schreef Roces18 het volgende:
[..]
#yolo toch
Gewoon doen wat je zelf leuk vindt en niet wat anderen van je verwachten.
quote:Op donderdag 27 maart 2014 10:53 schreef Ietjewietje het volgende:
Ik persoonlijk snap niet waarom iedereen aar Lake Taupo gaat, vrijwel niks te zien/ te doen. Een tip is altijd om de locals om advies te vragen, zij weten de mooiste plekjes!
downhill mountainbiken is daar wel heel vet, als je ervan houdt. en als je wil bungy jumpen zou ik het daar doen, omdat het de hoogste van nz is. waar in nz ben je overal al geweest?quote:Op donderdag 27 maart 2014 22:35 schreef azrielle het volgende:
Wat heerlijk om nu te weten welke prachtige gebieden er bij al die namen horen.. Toen ik aan het oriënteren was duizelde het me een beetje, geen idee wat waar te doen was en die namen alleen al! maar kan nu bijna alles van mijn lijstje vinken en i love it! Nog tips voor in queenstown? (Behalve de fergburger hahahaha)
ik vond zelf de weg naar Glenorchy (en Paradise) erg mooi.. ik weet echter niet of daar bussen naar rijden, voor als je zelf geen auto tot je beschikking hebt.quote:Op donderdag 27 maart 2014 22:35 schreef azrielle het volgende:
Wat heerlijk om nu te weten welke prachtige gebieden er bij al die namen horen.. Toen ik aan het oriënteren was duizelde het me een beetje, geen idee wat waar te doen was en die namen alleen al! maar kan nu bijna alles van mijn lijstje vinken en i love it! Nog tips voor in queenstown? (Behalve de fergburger hahahaha)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In the coolest little capital of the world
Tips voor queenstown? Mijden als de pest!quote:Op donderdag 27 maart 2014 22:35 schreef azrielle het volgende:
Dit, vond er echt geen flikker aan, onwijs duur en veel arrogante mensen.. Alleen leuk als je er 1000euro in een week door heen wilt jassen. Beter rijdt je door richting glenorchy. Verderop heb je de routeburn track. Echt fenomenale omgeving.quote:Op donderdag 27 maart 2014 22:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tips voor queenstown? Mijden als de pest!
Hier iemand die QT wel kan waarderen.quote:Op donderdag 27 maart 2014 22:35 schreef azrielle het volgende:
Owaka..... dan bedoel je toch wel de omgeving van Owaka neem ik aan? Want Owaka zelf is gewoon een gehucht van 100 man en een paardekop waar niets, maar dan ook niet te beleven isquote:Op donderdag 27 maart 2014 23:25 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Dit, vond er echt geen flikker aan, onwijs duur en veel arrogante mensen.. Alleen leuk als je er 1000euro in een week door heen wilt jassen. Beter rijdt je door richting glenorchy. Verderop heb je de routeburn track. Echt fenomenale omgeving.
Ik denk dat mn favoriete spot van het zuidereiland owaka is. Niet zo toeristisch, zwaar ontspannen omgeving en prachtige stranden + catlins forest binnen handbereik. Ook veel wildlife in de omgeving.
Jup, maar owaka ligt denk het centraalst in de omgeving. Anders is Dunedin ook een mooie plek als je wat meer mensen om je heen wilt.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:25 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Owaka..... dan bedoel je toch wel de omgeving van Owaka neem ik aan? Want Owaka zelf is gewoon een gehucht van 100 man en een paardekop waar niets, maar dan ook niet te beleven is
ik zou zelf voor Kaka Point gaan maar het ligt inderdaad redelijk centraal als je voor rust en ruimte naar Nieuw-Zeeland ga...en inderdaad de Catlins, imo een van de meest ondergewaardeerde gebieden van NZquote:Op vrijdag 28 maart 2014 22:59 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Jup, maar owaka ligt denk het centraalst in de omgeving. Anders is Dunedin ook een mooie plek als je wat meer mensen om je heen wilt.
Niks tegen owaka he, ze hebben lekkere burgers bij het cafe.
Ligt ook wel een beetje uit de route van de meestenquote:Op zaterdag 29 maart 2014 04:31 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik zou zelf voor Kaka Point gaan maar het ligt inderdaad redelijk centraal als je voor rust en ruimte naar Nieuw-Zeeland ga...en inderdaad de Catlins, imo een van de meest ondergewaardeerde gebieden van NZ
Queenstown was nice, blij dat ik daar een paar dagen ben geweest, maar de Catlins.. Wauw... Zeeleeuwen up close and personal en de zee in bij curio bay, met dolfijnenquote:Op zaterdag 29 maart 2014 04:31 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik zou zelf voor Kaka Point gaan maar het ligt inderdaad redelijk centraal als je voor rust en ruimte naar Nieuw-Zeeland ga...en inderdaad de Catlins, imo een van de meest ondergewaardeerde gebieden van NZ
quote:Op donderdag 3 april 2014 06:45 schreef azrielle het volgende:
[..]
Queenstown was nice, blij dat ik daar een paar dagen ben geweest, maar de Catlins.. Wauw... Zeeleeuwen up close and personal en de zee in bij curio bay, met dolfijnen![]()
Stewart island niet gedaan, alle hostels zaten vol, maar wat was het prachtig! En heeeeeel goed weer, wat hier zeldzaam schijnt te zijn!
Whaha ben je zo'n slechte fotograaf dan?quote:Op vrijdag 4 april 2014 15:09 schreef andreas612 het volgende:
Zo, even foto's geselecteerd, van de 1600 nog 64 over
Teapotsquote:Op vrijdag 28 maart 2014 18:16 schreef Smash-it het volgende:
Ik vond QT ook onwijs leuk! White water raften was daar leuk, ik ben met een heli bovenop de Remarkables geland (nog leuker) en zelfs de Lord of the Rings tour vond ik fantastisch haha. Ik was de enige geinteresseerde, dus ik had een prive gids (geoff, die wist echt alles. Het is 6 jaar geleden, maar ik weet zn naam nog). Oh en teapots drinken in World Bar.
Pics or it didn't happen!!quote:Op vrijdag 4 april 2014 15:09 schreef andreas612 het volgende:
Zo, even foto's geselecteerd, van de 1600 nog 64 over
Thx, k schiet met een 5D (1)quote:Op woensdag 9 april 2014 20:25 schreef robuust89 het volgende:
Knetters, wat een foto's!Wat voor camera heb je?
Gafe serie!quote:Op woensdag 9 april 2014 18:48 schreef andreas612 het volgende:
Bij deze de pica's:
3. Milford Sound
[ afbeelding ]
Ik kan nog wel even spitten zoquote:Op vrijdag 11 april 2014 09:24 schreef Uncle het volgende:
[..]
Gafe serie!
Wel een beetje veel 'dezelfde' foto's van Milford sounds maar foto 3 vind ik een gave plaat met die bomen in het midden. Weer eens wat anders dan de standaard milford plaatjes.
Die ik ook heb![]()
[ afbeelding ]
en Mouraki![]()
[ afbeelding ]
Ben benieuwd naar jouw andere platen want een hoop locaties staan er niet tussen waar je vast ook geweest bent
in wellington nergens last van gehad hoor, alleen wat regen en wind zoals gebruikelijk. wel veel regen gehad de laatste weken, de afgelopen dagen ging het juist weer wat beter. die storm was toch vooral in auckland?quote:Op zaterdag 19 april 2014 21:09 schreef rechtsedirecte het volgende:
iemand van de posters hier die last heeft gehad van het noodweer van de afgelopen dagen?
Het lijkt er op dat alleen de onderste 30km van het Zuider Eiland de dans ontsprongen is
ik las dat er in wellington zo'n 700 woningen zonder stroom zaten door de storm? dat viel allemaal wel mee dan uiteindelijk?quote:Op zaterdag 19 april 2014 22:31 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
in wellington nergens last van gehad hoor, alleen wat regen en wind zoals gebruikelijk. wel veel regen gehad de laatste weken, de afgelopen dagen ging het juist weer wat beter. die storm was toch vooral in auckland?
oh dat was een stukje naar het noorden toe lees ik nu, niks van gemerkt in de stad zelf.quote:Op zondag 20 april 2014 00:09 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
ik las dat er in wellington zo'n 700 woningen zonder stroom zaten door de storm? dat viel allemaal wel mee dan uiteindelijk?
als je alles wil zien (en dat wil je) heb je wel minimaal 4-6 weken nodig. en dan heb je voor iedere plaats 1 dag om alles te doen, als je de complete ervaring wil kan je best een paar maanden erover doen. de meeste toeristen die ik heb ontmoet zitten in een tussenjaar dus hebben alle tijd, dat is wel het fijnste.quote:Op zondag 20 april 2014 00:29 schreef Blester het volgende:
Nieuw-Zeeland staat op mijn to-do list, lijkt me zo ontzettend gaaf. Zo te zien aan de prachtige foto's hier is het hebben van een goede camera wel een echte aanrader als je zo'n reis gaat maken.
Als je echt alle hoogtepunten wilt zien, hoeveel dagen moet de reis dan duren denken jullie?
inderdaad, van "tourist trap to tourist trap"......quote:Op zondag 20 april 2014 00:40 schreef Blester het volgende:
Ik denk dat je dan wel binnen korte tijd zoveel mogelijk ziet.
precies. Ik hou daar echt niet van. Zeker als je in die landen prima zelf kan reizenquote:Op zondag 20 april 2014 07:30 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
inderdaad, van "tourist trap to tourist trap"......
Tja. Als je het zaanse schans en scheveningen van NZ wil zien..quote:Op zondag 20 april 2014 00:40 schreef Blester het volgende:
Valt me op dat er ook veel georganiseerde reizen worden aangeboden (o.a. http://www.fox.nl/individuele-reizen/nieuw-zeeland), wat zijn jullie ervaringen daarmee? Ik denk dat je dan wel binnen korte tijd zoveel mogelijk ziet.
Al bij die ene wijnboer geweest?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 20:06 schreef rechtsedirecte het volgende:
oke, het toeristenseizoen loopt op zijn eind hier in Nieuw-Zeeland, schopje dan maar
Ik heb 5 weken gedaan over het zuidereiland. Achteraf nog redelijk krap.quote:Op zondag 20 april 2014 00:29 schreef Blester het volgende:
Nieuw-Zeeland staat op mijn to-do list, lijkt me zo ontzettend gaaf. Zo te zien aan de prachtige foto's hier is het hebben van een goede camera wel een echte aanrader als je zo'n reis gaat maken.
Als je echt alle hoogtepunten wilt zien, hoeveel dagen moet de reis dan duren denken jullie?
Het hebben van een goede camera is natuurlijk een pluspunt, verder heb je een statief nodig en goede lezen. En lijkt me ook dat het een en ander bewerkt is. Zo mooi als je het op zijn foto's ziet zal je het niet meemakenquote:Op zondag 20 april 2014 00:29 schreef Blester het volgende:
quote:
Leuke stad, en je wordt geen Jaffaquote:Op vrijdag 23 mei 2014 17:31 schreef Drebbelman het volgende:
Dit topic is te stil, dus ik gooi er maar een nieuwtje in. Mijn residence visa is approvedWellington is binnenkort twee Nederlandse inwoners rijker
als je van slecht weer houdquote:
op het weer na is de stad perfect ja.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 22:08 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
als je van slecht weer houd
maar alles beter dan een Jafa idd
Wellington is toch wel een beetje de culturele hoofdstad, het bruist en is meer flamboyant dan Auckland
quote:Op zaterdag 24 mei 2014 09:58 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
het zoeken van een leuke huurwoning die beetje gericht is op het noorden wordt nog een hele klus. dat schijnt wel enorm te schelen in de energierekening.
Hier nog een paar maanden en dan gaat mijn residence visa applicatie ook de deur uit. Nogal een gedoe omdat het een partnership visum betreft en ik dus niet alleen mijzelf maar ook m'n vrouw (die in 3 landen heeft gewoont) door de molen moet halen.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 17:31 schreef Drebbelman het volgende:
Dit topic is te stil, dus ik gooi er maar een nieuwtje in. Mijn residence visa is approvedWellington is binnenkort twee Nederlandse inwoners rijker
ooh lekker.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 17:32 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
nog altijd beter dan nederland
deze week was het 18 graden terwijl het zowat winter is
bij mij zeiden ze om Engels te leren. Vervolgens gaan ze dan wel bij elkaar zitten en Duits pratenquote:Op zondag 25 mei 2014 16:06 schreef andreas612 het volgende:
Iemand een idee waarom er zo veel duitsers in Nieuw zeeland zijn? k werd er echt schijtziek van, had het aan zo'n duitser gevraagd maar hij verschool zich achter het excuus dat hij van DDR was.. dus eigenlijk geen Duitsland (onzin).
Dan is Nieuw-Zeeland natuurlijk wel de beste/ dichtstbijzijnde locatie om zuiver Engels te lerenquote:Op zondag 25 mei 2014 16:47 schreef franklop het volgende:
[..]
bij mij zeiden ze om Engels te leren. Vervolgens gaan ze dan wel bij elkaar zitten en Duits praten
waarom ze nieuw-zeeland kiezen weet ik niet, maar bijna alle duitsers die ik heb gesproken hebben een tussenjaar tussen de middelbare school en universiteit, daarom gaan ze allemaal op reis. waren ook meestal 18-19 jarigen.quote:Op zondag 25 mei 2014 16:06 schreef andreas612 het volgende:
Iemand een idee waarom er zo veel duitsers in Nieuw zeeland zijn? k werd er echt schijtziek van, had het aan zo'n duitser gevraagd maar hij verschool zich achter het excuus dat hij van DDR was.. dus eigenlijk geen Duitsland (onzin).
Ach gus, knulletje toch, pilletje niet gehad?quote:Op zondag 25 mei 2014 16:06 schreef andreas612 het volgende:
Jij kennelijk niet, wat let je om er niet op te reageren.quote:Op maandag 26 mei 2014 07:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ach gus, knulletje toch, pilletje niet gehad?
verklaar je nader...... want erger dan vaak arrogante en ongemanierde Nederlanders kan het haast nietquote:Op zondag 25 mei 2014 16:06 schreef andreas612 het volgende:
Iemand een idee waarom er zo veel duitsers in Nieuw zeeland zijn? k werd er echt schijtziek van
Wat maakt het uit dat er veel Duitsers waren? Die gedragen zich tenminste.quote:Op maandag 26 mei 2014 08:02 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Jij kennelijk niet, wat let je om er niet op te reageren.
Niet qua ongemanierdheid maar meer dat ik op gegeven moment alleen maar Duitsers overal tegen kwam. Beetje jammer als je in de keuken alleen maar Duits hoort dag in dag uit. Verder niks tegen Duitsers.quote:Op maandag 26 mei 2014 10:59 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
verklaar je nader...... want erger dan vaak arrogante en ongemanierde Nederlanders kan het haast niet
misschien heeft het iets te maken met het feit dat de Duitse economie net iets beter draait dan de rest van Europa en de duitsers makkelijker een verre vakantie kunnen betalenquote:Op maandag 26 mei 2014 19:04 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Niet qua ongemanierdheid maar meer dat ik op gegeven moment alleen maar Duitsers overal tegen kwam. Beetje jammer als je in de keuken alleen maar Duits hoort dag in dag uit. Verder niks tegen Duitsers.
ik ken er 10 in wellingtonquote:Op dinsdag 27 mei 2014 00:30 schreef MartijnUK het volgende:
Hm nee Frankrijk doet het ook niet slecht en zo veel Fransen zie je ook niet in NZ.
Is mij nooit opgevallen. Kwam veel meer Engelsen, Australiërs en Nederlanders tegen eerlijk gezegd.quote:Op zondag 25 mei 2014 16:06 schreef andreas612 het volgende:
Plannen worden nu gemaakt om in maart/april naar het Zuidereiland te gaanquote:
Nou wij kwamen 3 jaar geleden ook ontzettend veel Duitsers tegen. En dat ondanks dat het WK Rugby nog bezig was.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 18:25 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Is mij nooit opgevallen. Kwam veel meer Engelsen, Australiërs en Nederlanders tegen eerlijk gezegd.
prachtige tijd van het jaar....vaak veel beter weer dan Jan/Febr!quote:Op maandag 15 september 2014 09:50 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Plannen worden nu gemaakt om in maart/april naar het Zuidereiland te gaan
Dat is precies wat ik van mijn ouders hoorde, die wonen in Auckland (jafa's!quote:Op maandag 15 september 2014 09:53 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
prachtige tijd van het jaar....vaak veel beter weer dan Jan/Febr!
Ben toen ook in maart geweest, aanrader inderdaadquote:Op maandag 15 september 2014 09:53 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik had deze februari anders een maand lang zon, 20-25 graden, en een paar druppeltjes regen max. maar ik had wel geluk dat ik net tussen de regenbuien door reisde.quote:Op maandag 15 september 2014 09:53 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Zou een paar maanden eerder gaan, April is het flink Herfst, zeker op het zuidereiland.quote:Op maandag 15 september 2014 09:50 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Plannen worden nu gemaakt om in maart/april naar het Zuidereiland te gaan
Zou graag willen, maar Maart is echt de eerste maand die mogelijk is, en ik weet niet of ik daarna nog een keer gaquote:Op maandag 15 september 2014 19:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zou een paar maanden eerder gaan, April is het flink Herfst, zeker op het zuidereiland.
om Engels te leren. Om vervolgens alleen maar bij elkaar te zittenquote:Op maandag 15 september 2014 19:01 schreef OOSTWEST1986 het volgende:
Toen ik er eind afgelopen jaar, en begin dit jaar in NZ was, was het ook vol met Duitsers. Denk zelfs dat 50/75% van alle backpackers uit Duitsland komen...
Naja, soort zoektquote:Op maandag 15 september 2014 19:17 schreef franklop het volgende:
[..]
om Engels te leren. Om vervolgens alleen maar bij elkaar te zitten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |