Ja maar het punt is juist dat we het hele wagenpark op die ''goedkope'' diesel hebben rijden wat eigenlijk niet geeneens heel veel goedkoper is.. Want het is allemaal wat vaagjes met dat bedrijfje dus daarom is het dus de vraag..quote:Op zondag 23 maart 2014 23:19 schreef longinus het volgende:
Op de terugweg gewoon iets langzamer gereden, ik heb in alle jaren geen verschil kunnen tussen goedkope en premium benzinemerken en ik hou gegevens al 9 jaar bij.
Ik zou zelf meer dan 6000 KM kunnen rijden met die hoeveelheid diesel
Wowowquote:Op zondag 23 maart 2014 23:19 schreef Deskjet het volgende:
Het is maar een paar procent verschil.. 1 Keer vlot optrekken met die traktor en je hebt je verklaring.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En als je hier mee volgas gaat brand je er 40 liter diesel per uur doorheen. (46 liter persoonlijk record)
En als je uitgaat van 110 vs 125 liter is het toch al ruim 10%. (En ik dit is wat is ongeveer via via gehoord had ik zal het later nog een keer aan de persoon in kwestie vragen.)Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
Jawel rolweerstand is hoger omdat de banden meer ingedrukt wordenquote:Op maandag 24 maart 2014 00:21 schreef kingtoppie het volgende:
Gewicht boeit niet bij constante snelheid.
Ah ja, minimaaaaalll dan.quote:Op maandag 24 maart 2014 00:23 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Jawel rolweerstand is hoger omdat de banden meer ingedrukt worden
Yupquote:Op maandag 24 maart 2014 00:26 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ah ja, minimaaaaalll dan.
De auto ligt lager dus minder luchtweerstand je weet toch![]()
![]()
Eigen is deze discussie helemaal nutteloos want er liggen geen wegbanden onder.. Er liggen half off en half onroad banden on.. Want een 4x4 zonder terrein bandenquote:Op maandag 24 maart 2014 00:26 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ah ja, minimaaaaalll dan.
De auto ligt lager dus minder luchtweerstand je weet toch![]()
![]()
Nee want de heenweg moesten ze achter een peugotje aanhobbelen ivm met de tomtom.quote:Op maandag 24 maart 2014 00:08 schreef ecktebaas123 het volgende:
Vette wagen dat wel, maar misschien is er bij de terugweg wat rustiger gereden? Minder ingehaald etc?
Maar er was amper wind..quote:Op zondag 23 maart 2014 23:59 schreef Catch22- het volgende:
Je kan dit echt niet stellen op 1 rit waarvan je viavia ongeveer hebt gehoord hoe en wat.
Als je de ene rit wind tegen hebt en de andere wind mee, dan kan je al zo'n verschil krijgen. Helemaal met een auto met zon frontaal oppervlakte
Dat is pas dieselenquote:
scherpquote:Op maandag 24 maart 2014 01:07 schreef madco het volgende:
Misschien zijn ze naar een hoger gelegen punt in frankrijk gereden?
Bergop op de heen weg groter verbruik.
Bergaf op de terug weg zuiniger verbruik.
met zoon bak kan dat best wat schelen in verbruik
Ze waren niet de bergen ingegaan, dus dat kan het al niet wezenquote:Op maandag 24 maart 2014 01:07 schreef madco het volgende:
Misschien zijn ze naar een hoger gelegen punt in frankrijk gereden?
Bergop op de heen weg groter verbruik.
Bergaf op de terug weg zuiniger verbruik.
met zoon bak kan dat best wat schelen in verbruik
Nee de airco stond niet aan.quote:
Machtige wagens met pracht motoren (Cummins) alleen jammer dat het frame zo slecht was.quote:
quote:Op zondag 23 maart 2014 23:53 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Wowow
Ten eerste: Dit is een traktorDat is een trekker! :pSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En als je hier mee volgas gaat brand je er 40 liter diesel per uur doorheen. (46 liter persoonlijk record)Kranplätze müssen verdichtet sein
Trekker tractor traktor trektor allemaal hetzelfde haha.. Wel jammer dat ze vrachtwagens ook trekkers noemen....quote:
Zolang d'r maar diesel in gaat. Of het dan op 22.5" staat of op 42"quote:Op dinsdag 25 maart 2014 21:14 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Trekker tractor traktor trektor allemaal hetzelfde haha.. Wel jammer dat ze vrachtwagens ook trekkers noemen....
Ik heb het ook niet over echt de bergen in, maar als je naar bijv. lyon rijdt, en dat ligt bijvoorbeeld "maar" 500 meter hoger als hier, scheelt dat wel wat in verbruikquote:Op dinsdag 25 maart 2014 18:08 schreef DieselTank het volgende:
Waarschijnlijk is het wel een combinatie van dingen geweest zijn..
[..]
Ze waren niet de bergen ingegaan, dus dat kan het al niet wezen
[..]
Nee de airco stond niet aan.
[..]
Machtige wagens met pracht motoren (Cummins) alleen jammer dat het frame zo slecht was.
Als ik al zei het gaat om de wagenpark die hij heeft en dat loopt wel in de kosten als je bijv. slecht diesel hebt.quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:16 schreef terrorsjaak het volgende:
Als je zo'n auto koopt, dan moet je je niet druk maken om 15 liter verschil op 700km. Koop dat iets zuinigs.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |