Hoe ga je te werk, ik neem aan dat er wel standaard contractjes te vinden zijn en daarna hoef je toch alleen mar een afspraak met een notaris te regelen? wie heeft tips?
Als je je huis zelf wilt verkopen:er zijn standaard contracten te krijgen bij Vereniging Eigen Huis. Die hebben wij toen ook gebruikt, alleen vond onze notaris het maar een kladje geloof ik...alles is gelukkig helemaal goed gegaan, op basis van goed vertrouwen en zo. Maar misschien is het verstandig om in een iets eerder stadium (bij voorlopig koopcontract) de notaris er al bij betrekken.
Heb je wel een goed beeld van wat je huis op zou kunnen/moeten brengen? Je kunt eventueel een taxatie laten doen of proberen te achterhalen hoeveel gelijkwaardige huizen bij je in de buurt hebben opgebracht (via koopsomtelefoon). Ik hoor wel vaak van vervelende onderhandelingstrucs (je moet nú beslissen, anders kan het niet doorgaan...), laat je niet onder druk zetten.
Succes ermee...!
quote:Dat hoeft niet per sé een probleem te zijn. Als clausules uit een contract onredelijk bezwarend zijn, zijn ze sowieso niet geldig. Maar inderdaad zou ik het contract eventjes heel goed doorlezen.
Op zaterdag 12 oktober 2002 08:55 schreef femmeChantal het volgende:- let goed op de ontbindende voorwaarden/ overige voorwaarden. Zijn die redelijk?
Zelf heb ik ook een hekel aan makelaars, maar ik denk dat het in jouw geval toch verstandiger is om een makelaar in de arm te nemen, omdat uit het feit dat je hier om hulp vraagt al blijkt dat je er niet ontzettend veel verstand van hebt (no offence).
Het zelf verkopen van je huis?quote:Op maandag 3 oktober 2005 15:09 schreef moz het volgende:
Als het goed is wordt het vanavond in Radar behandeld
quote:Op zaterdag 12 oktober 2002 09:22 schreef Phrostbite het volgende:
Voor die 6% heb je wel iemand met ervaring en contacten,
En wat ene kick 3 jaar geledenquote:Op maandag 3 oktober 2005 13:22 schreef miss_sly het volgende:
*kick*
Mja, ik heb op Fok geleerd niet een topic te openen over een onderwerp waar al een topic over is. Eerst de search gebruiken enzoquote:
Thanks!quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |