abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138133578
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 20:27 schreef Hathor het volgende:
Schandalig, walgelijk'. De woede om de omstreden uitspraken over Marokkanen van PVV-leider Wilders is ook in de regio Utrecht en Delft groot. Op diverse manieren is en wordt er geprotesteerd. Daarnaast deden ruim veertig Marokkaanse Delftenaren gistermiddag gelijktijdig aangifte tegen Geert Wilders. Daar komen er nog tientallen bij, belooft de Marokkaanse vereniging. 'We voelen ons beledigd.'

Moeders durven hun kinderen niet meer de straat op te laten. Hun kinderen worden op straat uitgescholden
Abdel Maanaoui, PvdA Delft

Het plein voor het politiebureau van Delft stond zondagmiddag vol Delftenaren van Marokkaanse komaf die aangifte kwamen doen tegen Geert Wilders. De PVV-voorman vroeg tijdens de verkiezingsnacht zijn aanhang of ze meer of minder Marokkanen in Den Haag willen, waarop het publiek 'minder, minder', scandeerde. De massale aangifte was een initiatief van de Marokkaanse Sociale Culturele Vereniging Delft. 'Onze kinderen voelen zich bang op straat,' vertelt voorzitter Mimoun Outmany.

De uitspraken van de PVV-leider hebben volgens Outmany voor een gespannen sfeer op straat gezorgd in Delft. 'Een Marokkaans meisje werd in een café in Delft aangesproken door een groep jongens die tegen haar riepen dat Wilders gelijk heeft en dat ze het land uit moet. Onze kinderen zijn bang. Wat Wilders doet is haat zaaien. We voelen ons als Delftse Marokkanen ook beledigd. We willen een duidelijk punt maken door aangifte te doen."

Onrust in de stad
Ook Abdel Maanaoui van de Delftse PvdA ziet dat de uitspraken van Wilders voor onrust hebben gezorgd in de stad. Ook hij deed gisteren aangifte tegen de PVV-leider. 'Mensen schreeuwden zaterdag 'minder, minder' naar een jong meisje dat over straat liep,' vertelt hij. 'Alleen omdat ze een Marokkaanse afkomst heeft. Moeders durven hun kinderen niet meer de straat op te laten. Hun kinderen worden op straat uitgescholden. Alleen omdat hun ouders in Marokko zijn geboren. Ik kan mij goed voorstellen dat dit nog verder uit de hand gaat lopen. Dat beangstigt mij.'

Zo'n veertig Marokkaanse Delftenaren kwamen gisteren naar het politiebureau van Delft om aangifte te doen. Het was zo druk dat agenten buiten op het plein voor het bureau de contactgegevens van de aanwezigen noteerden omdat er te weinig personeel was om alle aangiften direct op te nemen. Ook bij andere politiebureaus in de regio Den Haag was het erg met Marokkaanse Nederlanders en anderen die aangifte kwamen doen tegen de PVV-voorman, laat een woordvoerder van de politie-eenheid Den Haag weten.

Spontane actie
'Er komen nog meer aangiften bij,' weet Mimoun Outmany. 'Het was een vrij spontane actie tijdens een bijeenkomst van de Marokkaanse vereniging en niet iedereen had een paspoort bij zich. Er volgen dus nog zeker twintig aangiften. We doen dit namens de 1500 Marokkanen die in Delft wonen.'

De uitspraken van Geert Wilders negeren heeft volgens Maanaoui geen zin. 'Het is belangrijk om te laten weten dat we dit niet accepteren. Vooral nadat Wilders heeft laten weten dat hij geen afstand doet van zijn afspraken lopen wij met een naar gevoel rond. We hebben het idee dat mensen ons minder vinden en dat we niet welkom zijn. Er moest iets gebeuren. Ik hoop echt dat dit niet uit de hand gaat lopen.'

Statement
In Utrecht trokken PvdA-voorzitter Hans Spekman en lijsttrekker Gilbert Isabella een T-shirt aan met de tekst 'Ik ben ook Marokkaan'. Ook zij spreken hun minachting uit voor Wilders. 'Dit is een statement,' stelt Isabella. 'Het moet maar eens afgelopen zijn. Utrecht is van ons allemaal.'

Enkele inwoners van Veenendaal hebben burgemeester Wouter Kolff gevraagd aangifte van discriminatie te doen. Die 'distantieert zich van de recente uitspraken', maar doet geen aangifte. 'Dit is een kwestie van mede-politici die rechtstreeks met de heer Wilders te maken hebben en bovenal is het een kwestie van Justitie die al onderzoekt of vervolging aan de orde is,' aldus Kolff.

http://news.google.nl/new(...)editors_picks%3Dtrue

Delft...is dat niet een van die gemeentes waar de overlast veroorzaakt door Marokkaanse jongeren nogal aan de hoge kant is? Beetje zoals Gouda?
Echt , de enorme stank van debiliteit die vrijkomt bij het lezen van dit bericht.

Slachtofferig halal geroeptoeter in de ruimte , zonder enig gevoel van schaamte en enig zelfinzicht.

Je zou dit soort mensen zo maar nog meer kunnen gaan haten.

Geert , waar ben je?

quote:
Delft...is dat niet een van die gemeentes waar de overlast veroorzaakt door Marokkaanse jongeren nogal aan de hoge kant is? Beetje zoals Gouda?
Zo verdomde waar.
pi_138133669
quote:
10s.gif Op maandag 24 maart 2014 21:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Niet "geagiteerd", ik snap alleen die hoeveelheid collectivistische claims niet. Er bestaat niet zoiets als "de wereld". Je maakt je eigen "wereld"; wie je om je heen verzamelt, wie en wat je gelooft en wat je afwijst.

De gehele mensheid enkele hardnekkige problemen aanwrijven slaat nergens op. Misschien dat jij je verantwoordelijk voelt, ik doe dat absoluut niet, waarom zou ik?
Juist.
pi_138134131
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 21:25 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Echt , de enorme stank van debiliteit die vrijkomt bij het lezen van dit bericht.

Slachtofferig halal geroeptoeter in de ruimte , zonder enig gevoel van schaamte en enig zelfinzicht.

Je zou dit soort mensen zo maar nog meer kunnen gaan haten.

Geert , waar ben je?

[..]

Zo verdomde waar.
Een grote, georganiseerde bullshit. De islammers ruiken hun kans, daarin gesteund door correct links, media en politici.

Een grote hetze die gebruik maken van het momentum, het gaat werkelijk nergens over.

Laten die lui maar eens een T-shirt aan gaan trekken met " ik ben een Nederlander" inplaats dat ik zou moeten roepen "ik ben een marokkaan" de wereld op zijn kop en dan zijn er hier nog kneuzen die dit goedpraten en verdedigen ook.

Diep treurig.
pi_138134866
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2014 21:33 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Een grote, georganiseerde bullshit. De islammers ruiken hun kans, daarin gesteund door correct links, media en politici.

Een grote hetze die gebruik maken van het momentum, het gaat werkelijk nergens over.

Laten die lui maar eens een T-shirt aan gaan trekken met " ik ben een Nederlander" inplaats dat ik zou moeten roepen "ik ben een marokkaan" de wereld op zijn kop en dan zijn er hier nog kneuzen die dit goedpraten en verdedigen ook.

Diep treurig.
Het naar mijn idee terechte punt(je) dat ze hadden wordt inmiddels door zoveel mensen op links , midden en rechts grondig uitgewoond dat het naar buiten spuitende bloed zich als een grote vlek over Nederland verspreidt.

De ranzige stank die vrijkomt is ziekmakend en werkt blijkbaar voor velen bedwelmend.

Er voor zorgend dat de ratio het aflegt tegen het goedkope sentiment en de enorme mediageilheid.

Triest en volslagen debiel.
  maandag 24 maart 2014 @ 21:44:39 #280
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_138134912
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 21:20 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Het is aan jezelf om wat aan individualisme te doen?

In je eentje kan je toch niet een geheel individualistische maatschappij en wereld veranderen?
Nee, maar wel in je eigen kring. Of je gaat naar een land waar men minder individualistisch is.
pi_138135024
quote:

[..]

Diep treurig.
Omdat het geen Nederlanders zijn. Anders wil Wilders er niet minder van.
  maandag 24 maart 2014 @ 21:47:50 #282
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_138135070
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 21:44 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Het naar mijn idee terechte punt(je) dat ze hadden wordt inmiddels door zoveel mensen op links , midden en rechts grondig uitgewoond dat het naar buiten spuitende bloed zich als een grote vlek over Nederland verspreidt.

De ranzige stank die vrijkomt is ziekmakend en werkt blijkbaar voor velen bedwelmend.

Er voor zorgend dat de ratio het aflegt tegen het goedkope sentiment en de enorme mediageilheid.

Triest en volslagen debiel.
Met als meest ranzige belichaming van de debiliteit Spekman met zijn "Wij zijn allemaal Marokkaan". Zou hij 70 jaar geleden ook met een shirt "Wir sind alle Deutsche" hebben rondgelopen?
pi_138136048
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 21:47 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Met als meest ranzige belichaming van de debiliteit Spekman met zijn "Wij zijn allemaal Marokkaan". Zou hij 70 jaar geleden ook met een shirt "Wir sind alle Deutsche" hebben rondgelopen?
Misschien waren er destijds eerst ook wel Joden die trots met een jodenster rond paradeerden.
pi_138137762
quote:
10s.gif Op maandag 24 maart 2014 21:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Niet "geagiteerd", ik snap alleen die hoeveelheid collectivistische claims niet. Er bestaat niet zoiets als "de wereld". Je maakt je eigen "wereld"; wie je om je heen verzamelt, wie en wat je gelooft en wat je afwijst.
Dat is toch wat ik zei?

quote:
De gehele mensheid enkele hardnekkige problemen aanwrijven slaat nergens op. Misschien dat jij je verantwoordelijk voelt, ik doe dat absoluut niet, waarom zou ik?
Het gaat nou niet bepaald goed in de wereld. Dat is duidelijk zichtbaar zijn. Oorlog, honger ellende ect. Maar nogmaals, dit is goed. Ik zie het als iets goeds. Dit alles is nodig.

Het is niet dat ik me verantwoordelijk voel voor andermans ellende/ lijden / gedrag of , in het kader van dit topic de schuld van de criminele Marokkanen op me neem , of dit op anderen wil afschuiven!

Ik wil alleen maar aangeven dat het o zo makkelijk is de fouten van een ander te zien en deze te erkennen maar die van jezelf niet. En het kwaadspreken over anderen ( in dit geval de Marokkanen) is in mijn ogen een vorm van innerlijke onzekerheid.

Ik lees hier niks anders dan zagen en zagen en nog eens zagen over bepaalde groepen mensen of religie's. Soms heb ik het gevoel dat anderen zich weer tekort voelen.

En dan denk ik waar zijn we nou mee bezig? Ik ontken het criminele Marokaanse probleem niet.Ik geloof dat we deze mensen kunnen helpen. En mensen eruit te flikkeren vind ik absoluut niet bij Nederland horen.

Nu lijken mijn posten arrogant in ogen van sommige users want er is ontzettend veel vijandigheid te bespeuren. Jammer want dit is juist niet de bedoeling. En overigens ben ik absoluut niet een persoon die keurig is! En ja , uiteraard kijk ik liever wat een andere verkeerd doen dan eerst naar mezelf te kijken.

Maar goed noem me achterhaald , negatief of naïef. Ik hoop dat de Nederlandse bevolking en de leiders zich niet laten leiden door onderbuik gevoelens. Want daar heeft niemand wat aan.
  maandag 24 maart 2014 @ 22:59:20 #285
117098 Hathor
Effe niet
pi_138139225
quote:
8s.gif Op maandag 24 maart 2014 21:47 schreef Peunage het volgende:

[..]

Omdat het geen Nederlanders zijn. Anders wil Wilders er niet minder van.
Wilders benadrukt alleen de groep die grootste stoorzender in de samenleving is, en dat zijn nou eenmaal de Marokkanen, niet de Surinamers, niet de Turken, maar de Marokkanen, is dat dan zo volledig naast de pot gepist volgens jou?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_138139281
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 22:59 schreef Hathor het volgende:

[..]

Wilders benadrukt alleen de groep die grootste stoorzender in de samenleving is, en dat zijn nou eenmaal de Marokkanen, niet de Surinamers, niet de Turken, maar de Marokkanen, is dat dan zo volledig naast de pot gepist volgens jou?
Nitpick: eigenlijk zijn het de Antillianen. Maar de Marokkanen zijn wel nr 2.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
  maandag 24 maart 2014 @ 23:00:23 #287
117098 Hathor
Effe niet
pi_138139287
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 21:47 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ik ben in ieder geval zeer zeker geen Marokkaan, en daar ben ik blij om.
  maandag 24 maart 2014 @ 23:01:43 #288
117098 Hathor
Effe niet
pi_138139375
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 23:00 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Nitpick: eigenlijk zijn het de Antillianen. Maar de Marokkanen zijn wel nr 2.
Mwah, op het religieuze vlak zijn de Antillianen geen stoorzender, en daar wringt het bij Wilders nog het meest denk ik.
pi_138139388
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 22:59 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ja, maar als er blijkbaar zo in 'groepen' wordt gedacht moet Kanjer ook niet gaan vragen waarom mensen geen T-shirts dragen met 'ik ben een Nederlander'.
pi_138139464
quote:

[..]

Diep treurig.
Nou, volslagen belachelijk inderdaad dat er nog mensen zijn die zich middels zo'n shirt uitspreken tegen de huidige debiele polarisatie in dit land.
  maandag 24 maart 2014 @ 23:04:35 #291
117098 Hathor
Effe niet
pi_138139561
quote:
8s.gif Op maandag 24 maart 2014 23:01 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ja, maar als er blijkbaar zo in 'groepen' wordt gedacht moet Kanjer ook niet gaan vragen waarom mensen geen T-shirts dragen met 'ik ben een Nederlander'.
Zulke t shirts zijn ook totaal overbodig, dat spreekt voor zich.
  maandag 24 maart 2014 @ 23:05:49 #292
117098 Hathor
Effe niet
pi_138139653
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2014 23:03 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nou, volslagen belachelijk inderdaad dat er nog mensen zijn die zich middels zo'n shirt uitspreken tegen de huidige debiele polarisatie in dit land.
En die polarisatie is natuurlijk alleen maar een ding waar autochtonen zich schuldig aan maken.
pi_138139727
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 23:05 schreef Hathor het volgende:

[..]

En die polarisatie is natuurlijk alleen maar een ding waar autochtonen zich schuldig aan maken.
Dat wordt met het dragen van dat shirt toch niet gesuggereerd? :')
pi_138139751
Is hij nog steeds niet opgepakt?
Wauw.
Geen wonder. In een land waar een pedofiel straffeloos rondloopt en zelfs tot topman van Justitie kan worden benoemd is alles mogelijk.
Something is rotten in the state of Denmark. (Shakespeare)
  maandag 24 maart 2014 @ 23:08:26 #295
117098 Hathor
Effe niet
pi_138139837
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 23:07 schreef Samuray13 het volgende:
Wauw.
Geen wonder. In een land waar een pedofiel straffeloos rondloopt en zelfs tot topman van Justitie kan worden benoemd is alles mogelijk.
Het is natuurlijk allemaal veel meer rozengeur en maneschijn in een land waar ze een pedofiel als profeet aanbidden.
pi_138139929
quote:
Wauw.
Dat laatste is vooralsnog alleen gebaseerd op wat geruchten.
  maandag 24 maart 2014 @ 23:12:19 #297
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_138140110
Net bij het oog op morgen: Telegraaf komt morgen met de melding dat de leegloop bij de PVV nog niet over is.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_138140209
quote:
14s.gif Op maandag 24 maart 2014 23:09 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat laatste is vooralsnog alleen gebaseerd op wat geruchten.
En het eerste op sentimenten en opruierij.
pi_138140268
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2014 23:13 schreef Kanjer het volgende:

[..]

En het eerste op sentimenten en opruierij.
Welk eerste?
pi_138140480
quote:
9s.gif Op maandag 24 maart 2014 23:14 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Welk eerste?
Sorry, beetje onhandige quote, doelde hierop.

quote:
Wauw.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')