Wat zou jij concreet doen in zo'n situatie? Een vuurwerkbom door de brievenbus gooien oid?quote:Op zondag 23 maart 2014 13:42 schreef Toto69 het volgende:
Dus jij gaat weg en laat hem winnen? Lekker dan. Ik zou zorgen dat hij oprot, hoe dat dan ook maar moet gebeuren.
Als je het heft in eigen handen neemt ben je meestal de pineut.quote:Op zondag 23 maart 2014 13:42 schreef Toto69 het volgende:
Dus jij gaat weg en laat hem winnen? Lekker dan. Ik zou zorgen dat hij oprot, hoe dat dan ook maar moet gebeuren.
Sowiezo elke keer een melding maken als er weer wat loos is. Er is ook al weleens politie bij hem langsgeweest, dan is het een tijdje rustig en daarna begint het weer van voor af aan.quote:Op zondag 23 maart 2014 13:45 schreef admiraal_anaal het volgende:
En wat heb je ondernomen bij de wbv en politie?
Geniaal programma. De buurman in kwestie doet mij een beetje denken aan Jan Wooninck (vistuig).quote:
Woningbouw doet geen kut. Die lullen wat, gesprekje hier, gesprekje daar en dan is de kous af.quote:Op zondag 23 maart 2014 13:45 schreef admiraal_anaal het volgende:
En wat heb je ondernomen bij de wbv en politie?
Ik heb ook de meest achterlijke buren.quote:Op zondag 23 maart 2014 13:47 schreef Hydromaniac het volgende:
[..]
Wat zou jij concreet doen in zo'n situatie? Een vuurwerkbom door de brievenbus gooien oid?
En wat gebeurt er dan daarna denk je?
Ik zou gewoon elke keer de politie bellen. Heft in eigen handen niet.quote:Op zondag 23 maart 2014 13:47 schreef Fera het volgende:
[..]
Als je het heft in eigen handen neemt ben je meestal de pineut.
En dan? Dan krijg ik daar vervolgens een heleboel problemen mee. En dan niet meteen met die kerel, maar met de politie.. En ik heb zomaar ook het idee dat het met de woonrust gedaan is mocht dat gebeuren (dit soort figuren hebben vaak onfrisse vriendjes).. Dit is geen strijd die je op die manier gaat winnen.quote:Op zondag 23 maart 2014 13:49 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik had die vent allang compleet kapot geslagen.
Zo'n ventje luistert maar naar 1 ding, en dat zijn geen woorden.
En de politie..beide kanten lachen erom want ze kunnen en doen geen flikker in dit land.
Heb je nu wel woonrust dan? Wat zit je dan te klagen?quote:Op zondag 23 maart 2014 13:55 schreef Hydromaniac het volgende:
[..]
En ik heb zomaar ook het idee dat het met de woonrust gedaan is mocht dat gebeuren
Ik bedoel eigenlijk te zeggen dat de onrus dan heel wat erger gaat worden ipv minder.quote:Op zondag 23 maart 2014 13:56 schreef eP2e het volgende:
[..]
Heb je nu wel woonrust dan? Wat zit je dan te klagen?
Dat inconsequente gedrag is ook zo maf inderdaad..quote:Op zondag 23 maart 2014 14:14 schreef cobybryant het volgende:
Tsja als er niets helpt zou ik ook verhuizen. Ik had vroeger een buurvrouw die boos werd als je na 11-en op je sokken liep, want er was zo'n drempel die dan kennelijk kraakte, extreem gehorig was het. Ze flipte helemaal uit tegen me, maar m'n ex had al gezegd dat ze niet helemaal 100 was en dat merk ik nooit, dus ik heel vriendelijk van wat is er toch? Ja het is inderdaad irritant dat het hier zo gehorig is. Nou ze zou de politie bellen! Ik ben gewoon vriendelijk gebleven naar het mens en toen we weggingen zei ze dat ik de aardigste buurvrouw was die ze ooit had gehad en kwam ze koffie zetten. Bij de andere buurman was ze boos geworden dat de kat met een belletje om door het huis liep. Maar ja, dit geval is wat ernstiger. Ik zou er ook vandoor gaan hoor, bescherm jezelf als er niks aan gedaan wordt en ga niet voor eigen rechter spelen. Het is niet eerlijk, maar daar kun jij niets aan doen.
Weet ik maar het gaat om dossieropbouw dat mocht er iets gebeuren dit verhaal niet ineens uit de lucht komt vallen.quote:Op zondag 23 maart 2014 13:51 schreef eP2e het volgende:
[..]
Woningbouw doet geen kut. Die lullen wat, gesprekje hier, gesprekje daar en dan is de kous af.
.
Staan er niet leuke dingen in je algemene huurvoorwaarden vermeld onder algemene verplichtingen? In die van mij staat oa dit:quote:Op zondag 23 maart 2014 21:41 schreef Hydromaniac het volgende:
Oh, ik heb die rotzak vaak maar gewoon laten staan. Daar werd ie alleen maar pissiger van, en de onrust die dit gaf werd er niet minder van.
Dat is mijns inziens het funeste van dit soort gevallen. De onrust die zulke types genereren. Ik snap ook niet dat hier zo weinig tegen gedaan kan worden/wordt. Ik snap heel goed dat mensen dan eigen rechter gaan spelen.
Hier ook met regelmaat problemen met een van de buren, maar dat lijkt inmiddels gelukkig minder te worden.quote:6.7
Huurder dient ervoor zorg te dragen dat aan omwonenden geen overlast of hinder wordt veroorzaakt
door huurder, huisgenoten, huisdieren of door derden die zich vanwege huurder in het gehuurde of in,
rondom of in de directe nabijheid van het gehuurde of in de gemeenschappelijke ruimten bevinden.
Verhuurder kan aan het houden van huisdieren beperkingen stellen, indien hierdoor overlast voor
omwonenden gaat ontstaan.
Tevens dient huurder zich als goed huurder te gedragen richting medewerkers van verhuurder en/of
door verhuurder ingehuurde derden. Fysiek of verbaal geweld, agressiviteit, dan wel ander wangedrag
leidt tot passende (juridische) maatregelen jegens huurder, die kunnen leiden tot beëindiging van de
huurovereenkomst.
Het probleem is dat voordat er daadwerkelijk iemand zijn huis uit kan worden gezet wegens overlast je jaaaren verder bent. Dat kan wel 10 jaar duren.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:02 schreef formerjellybean het volgende:
Nee , juist niets zeggen melden bij de wooncorporatie, medestanders vinden die er misschien ook last van hebben .
Op momenten niets doen zelf maar politie bellen om dossier op te bouwen , en gewoon je eigen leven leiden, het heeft bij mij geholpen want ze zijn weg , hun dossier mijn meldingen en van alles heeft geholpen want uiteindelijk zijn ze het huis uitgezet, het vraagt veel van je maar ga niet eigen rechter spelen.
Bij heeft het 5 jaar geduurd , maar heel eerlijk ik heb daaraan ook goed gedaan want ik had liever niet in de problemen gekomen door een ander en dat krijg je wel als je eigen rechter gaat spelen. Officiele pad mag misschien langer duren maar wil je het oplossen of wil je het laten escaleren en juist onprettiger voor jezelf maken.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:20 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Het probleem is dat voordat er daadwerkelijk iemand zijn huis uit kan worden gezet wegens overlast je jaaaren verder bent. Dat kan wel 10 jaar duren.
eigen rechter spelen is niet goed te praten maar iemand "aansporen" om te vertrekken of je met rust te laten kan een snellere oplossing zijn.
Pst. TS woont er al niet meer.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 16:22 schreef TC03 het volgende:
Op zich is er weinig aan te doen. Jij zegt dat 'de bom is gebarsten in februari', maar het was in feite niet meer dan een driftbui van je buurman die geen verdere gevolgen heeft gehad. Door jouw handelen, rustig blijven, is de zaak niet verder geëscaleerd.
Volgens mij kan je niet meer doen dan je nu doet. Het enige wat je zou kunnen doen is verbaal feller tegen hem in gaan en zeggen dat hij moet stoppen met zeiken en dat je hier geen zin in hebt en dan gewoon weglopen of de deur dicht gooien, hem niet de kans geven te praten tenzij hij rustig en fatsoenlijk is. Makkelijker gezegd dan gedaan maar iets anders kan ik niet bedenken.
Ditquote:Op zondag 23 maart 2014 13:49 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik had die vent allang compleet kapot geslagen.
Zo'n ventje luistert maar naar 1 ding, en dat zijn geen woorden.
En de politie..beide kanten lachen erom want ze kunnen en doen geen flikker in dit land.
Dit.quote:Op zondag 23 maart 2014 13:47 schreef Fera het volgende:
[..]
Als je het heft in eigen handen neemt ben je meestal de pineut.
Nou helemaal mee eens.quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:02 schreef Chocovloek het volgende:
Ik vind het juist wel goed dat je verhuist. Ik weet dat het knaagt en heel vervelend is, ik heb in een soortgelijke situatie gezeten maar dan met mijn huisgenoot die mij ontiegelijk lang treiterde (die is uiteindelijk zelf verhuisd gelukkig). Je moet voor jezelf kiezen, want jij gaat er aan onderdoor. Dit speelt nu al acht jaar en je merkt dat je er steeds meer last van begint te krijgen. Dan kun je daar wel blijven en braaf elke keer de politie bellen om melding te doen als iets zich weer voor doet, of je kunt die man echt een keer een klap op z'n bakkes geven (maar dan heb je de poppen ook aan het dansen), punt blijft dat je telkens last van die man zal blijven ondervinden. Het gehele traject met de woningstichting en politie e.d. duurt dermate lang, dat het het gewoon niet waard is. Succes met je verhuizen, probeer je aandacht er niet te lang bij stil te laten staan, zulke mensen verdienen dat niet.
Hah wauw dat is echt het aller slechtste advies dat ik ooit gehoord heb.quote:Op donderdag 27 maart 2014 16:59 schreef kingtoppie het volgende:
Blijf 112 bellen iedere keer dat die aan de deur staat?
Hoezo?quote:Op donderdag 27 maart 2014 18:40 schreef Chocovloek het volgende:
[..]
Hah wauw dat is echt het aller slechtste advies dat ik ooit gehoord heb.
Omdat je alleen 112 belt voor noodgevallen. Je gaat toch niet elke keer 112 bellen als je buurman boos voor je deur staat? Daar moet je die lui van 112 niet mee lastig vallen, die zitten daar om levens te redden, niet om burenruzies te fixen...quote:
U heeft gelijk, dat 0900 nummer dan, ik bedoelde meer van de politie op de hoogte stellen steeds.quote:Op donderdag 27 maart 2014 19:08 schreef Chocovloek het volgende:
[..]
Omdat je alleen 112 belt voor noodgevallen. Je gaat toch niet elke keer 112 bellen als je buurman boos voor je deur staat? Daar moet je die lui van 112 niet mee lastig vallen, die zitten daar om levens te redden, niet om burenruzies te fixen...
Tja kun je doen, maar ik denk niet dat ze veel voor je gaan doen. Een vriend van mij is een paar maanden terug met de dood bedreigd door een ex-vriend van een goeie vriendin van hem, hij zat met haar in haar huis omdat ze helemaal in paniek was en die jongen stond voor de deur te schreeuwen dat ie 'm af zou knallen. De gast zat ook aan de coke en was al langer bekend bij de politie.quote:Op donderdag 27 maart 2014 19:09 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
U heeft gelijk, dat 0900 nummer dan, ik bedoelde meer van de politie op de hoogte stellen steeds.
Zo een buur zorgt voor overlast en dat lijkt mij best iets waar de politie voor ingeschakelt kan worden.
Triest wel.quote:Op donderdag 27 maart 2014 19:14 schreef Chocovloek het volgende:
[..]
Tja kun je doen, maar ik denk niet dat ze veel voor je gaan doen. Een vriend van mij is een paar maanden terug met de dood bedreigd door een ex-vriend van een goeie vriendin van hem, hij zat met haar in haar huis omdat ze helemaal in paniek was en die jongen stond voor de deur te schreeuwen dat ie 'm af zou knallen. De gast zat ook aan de coke en was al langer bekend bij de politie.
Die vriend van me heeft 3x de politie gebeld en 3x zeiden ze dat ze niets voor hem konden doen, waarop hij de ouders van dat meisje gebeld heeft en die hebben hen met de auto opgehaald toen die jongen weg was. Eenmaal bij de ouders thuis nogmaals de politie gebeld, maar de dreiging was nu gezakt dus konden ze niks meer doen. Ze waren niet eens bereid een rondje door de straat te rijden...
Wat mij betreft heb je het verstandige gedaan. Ik weet niet hoe andere mensen willen leven, maar ik wil een rustig en vredig leven. Ik garandeer je 1 ding: door de ruzie voort te zetten, ga je echt geen prettiger leven krijgen. Stel dat jij die kerel 1x goed te pakken had genomen, dan was het echt niet over geweest.quote:Op zondag 23 maart 2014 13:37 schreef Hydromaniac het volgende:
Echter, de huidige situatie voelt voor mij heel onrechtvaardig aan. Ik ben nu degene die verhuisd en verder wil ik echt voorkomen dat ik later op mijzelf terugkijk met het idee van "wat een l*l van een vent ben ik eigenlijk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |