quote:Tijdens de bijeenkomst van de PVV in Den Haag heeft PVV-leider Wilders zijn publiek laten scanderen dat er minder Marokkanen moeten komen in Nederland. Met die uitspraak veroorzaakte hij vorige week veel ophef.
Wilders vroeg eerst: "Willen jullie meer of minder Europa? De zaal riep: "Minder, minder, minder." Daarna gebeurde hetzelfde met de vraag of de PVV'ers meer of minder PvdA willen.
Niet strafbaar
Tot slot wees Wilders op de vrijheid van meningsuiting en zei hij dat hij vorige week niets strafbaars heeft gezegd over Marokkanen. Hij vroeg vervolgens: "Willen jullie meer of minder Marokkanen in jullie stad en in Nederland? Het antwoord van de zaal luidde: "Minder, minder, minder!"
Wilders zei na afloop van zijn speech dat hij van die drie punten er al bijna twee heeft gerealiseerd. Minder PvdA "heb ik volgens mij vanavond al voor elkaar gekregen als ik naar de peilingen kijk".
Over Europa zei Wilders dat de burger op 22 mei tijdens de Europese verkiezingen kan kiezen voor minder Europa. "Vanaf vandaag voeren wij campagne voor het Europarlement." Hij wil "Nederland terugveroveren op de elite van Brussel die lak heeft aan wat de burger wil. Ze moeten de macht teruggeven aan de burger."
Enkeltje
Volgens Wilders zijn de Marokkanen die niets verkeerd doen de eersten die profiteren van minder Marokkanen in Nederland. Hij wil dat het Nederlandse paspoort van criminele Marokkanen wordt afgepakt en dat ze "een enkeltje Marokko" krijgen.
http://nos.nl/artikel/625563-pvv-scandeert-minder-marokkanen.html
quote:
Van Vliet uit PVV-fractie
Kamerlid Roland van Vliet stapt uit de PVV-fractie. Aanleiding zijn de omstreden uitspraken van PVV-leider Wilders over Marokkanen.
Van Vliet ervaart de lijn van de PVV als een glijdende schaal. "Eerst waren het islamitische uitwassen en toen oververtegenwoordiging in bepaalde statistieken, maar nu gaat het over de hele groep."
Wilders reageerde teleurgesteld: "Ik betreur zijn vertrek, was volgens mij onnodig. Jammer."
Eenmansfractie
Van Vliet zit sinds 2010 in de Kamer. Hij voerde voor de PVV onder meer het woord over belastingzaken. Van Vliet is voorzitter van de enquêtecommissie woningcorporaties.
Hij zegt dat hij nu voor zichzelf iets moest goedpraten en dat hij dat niet kan. Van Vliet vindt dat er veel Marokkanen in Nederland zijn die het goed doen.
Hij gaat door als eenmansfractie.
Druppel
De aanleiding voor het vertrek is het gedrag van de partijleider op de verkiezingsavond. Wilders vroeg toen zijn aanhangers of er meer of minder Marokkanen moesten komen, waarna het publiek "minder, minder" scandeerde.
Van Vliet noemt de gebeurtenissen van gisteren de druppel die de emmer doet overlopen. Vorige week kwam al in het nieuws, dat Van Vliet een overstap naar de VVD heeft overwogen.
'Wijs besluit'
Van Vliet is sinds de verkiezingen van 2012 het tweede PVV-Kamerlid dat een eigen fractie vormt. Eerder werd Louis Bontes uit de de fractie gezet, nadat hij naar Wilders had uitgehaald.
Hij reageerde meteen via Twitter op het nieuws. "Wijs besluit Roland. Anderen binnen de PVV kunnen een voorbeeld aan je nemen. Heel veel succes!"
http://nos.nl/artikel/625973-van-vliet-uit-pvvfractie.html
quote:
Meer PVV'ers breken met partij
Een groot aantal PVV-politici, zowel op lokaal, provinciaal als Europees niveau, heeft grote kritiek naar buiten gebracht op Geert Wilders. Aanleiding zijn de uitspraken die hij deed over Marokkanen.
Bijna de hele PVV-fractie in de Almeerse gemeenteraad distantieert zich van Wilders' uitspraken. Acht van de negen leden nemen "uitdrukkelijk afstand van de handelwijze van de heer Wilders". De gevolgen daarvan onderkennen ze en accepteren ze, staat in een persverklaring van de gemeenteraadsfractie (.pdf).
Statenfractie
Het grootste deel van de PVV-fractie in de Provinciale Staten van Flevoland gaat verder en breekt met de PVV. Vier van de zes Statenleden scheiden zich af, heeft Statenlid Chris Jansen bevestigd tegenover het ANP. Hijzelf blijft de PVV wel trouw.
Volgens de Statenleden die opstappen "kon Wilders weten wat het gevolg zou zijn van de wijze waarop hij de standpunten heeft verwoord" en heeft hij bovendien "geen afstand genomen van zijn handelwijze". Op de Statenleden Chris Jansen en Kees Kok na willen de PVV'ers "de gevolgen daarvan'' niet voor hun rekening nemen, meldt het ANP.
De dissidenten zeggen dat ze nog wel achter het PVV-partijprogramma staan, maar dat het standpunt van Wilders "niet het onze" is.
Europarlement
Ook de PVV-leider in het Europees Parlement, Laurence Stassen, breekt met Wilders.
Stassen: "Ik betreur het zeer dat ik deze beslissing heb moeten nemen, maar doorgaan was voor mij na deze uitspraken geen optie. Ik leg per direct mijn functie als delegatieleider voor de PVV in het Europees Parlement neer en zal tot de verkiezingen op 22 mei als onafhankelijk lid doorgaan. Ik stel mijn Provinciale Staten-zetel ter beschikking aan de PVV."
http://nos.nl/artikel/626487-meer-pvvers-breken-met-partij.html
Het nare is dat men het nu over de man heeft in het buitenland. Dan zou je zo een heel raar idee krijgen over dit land.quote:Op zondag 23 maart 2014 00:30 schreef DrDentz het volgende:
Wilders is wel wereldberoemd in Nederland. Over de grens zal het wat minder zijn. Een soort Marco Borsato, maar dan anders.
Wat of wie is TT?quote:Op zondag 23 maart 2014 00:40 schreef Elfletterig het volgende:
Die TTOverdrijven is een ook een vak.
Doe toch niet zo dramatisch. Net zoals mensen die zeggen dat ze zich ineens 'schamen om Nederlander te zijn', iedereen weet toch dat dit gewoon één individu is? Wtf zou je je daar als land ineens druk om maken? Zegt niks over NL anders dan dat we een rechtsstaat met grondwet hebben waarin vrijheid van meningsuiting staat opgenomen.quote:Op zondag 23 maart 2014 00:31 schreef Globali het volgende:
[..]
Het nare is dat men het nu over de man heeft in het buitenland. Dan zou je zo een heel raar idee krijgen over dit land.
Ik wel. Ik heb veel buitenlandse familieleden.quote:Op zondag 23 maart 2014 00:43 schreef TC03 het volgende:
[..]
Doe toch niet zo dramatisch. Net zoals mensen die zeggen dat ze zich ineens 'schamen om Nederlander te zijn', iedereen weet toch dat dit gewoon één individu is? Wtf zou je je daar als land ineens druk om maken? Zegt niks over NL anders dan dat we een rechtsstaat met grondwet hebben waarin vrijheid van meningsuiting staat opgenomen.
Ik maak me echt geen nanoseconde druk over welke ideeën uit buitenland krijgt over Nederland als geheel na de uitspraken van één individu.
TT zou zo van Wilders kunnen komen. Die maalt ook niet om een overdrijving meer of minder.quote:Op zondag 23 maart 2014 00:40 schreef Elfletterig het volgende:
Die TTOverdrijven is een ook een vak.
Die probeert wel heel hard haar lange tenen onder de voet van Wilders te plaatsen. Als je realistisch bent weet je dat je helemaal niets te vrezen hebt van die man,quote:Op zondag 23 maart 2014 00:44 schreef RVer het volgende:
[..]
Topic Titel
Over overdrijven gesproken
http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)ats-om-Wilders.dhtml
Dan is hun kortzichtigheid het probleem, niet Wilders.quote:Op zondag 23 maart 2014 00:45 schreef Globali het volgende:
[..]
Ik wel. Ik heb veel buitenlandse familieleden.
Nee. De domheid van Wilders is een probleem. Hoe had de man met zijn simpele ideeen mijn problemen opgelost in een kans wijk? Niet. De man is een nul die totaal doorgedraaid is.quote:Op zondag 23 maart 2014 01:06 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dan is hun kortzichtigheid het probleem, niet Wilders.
Wat een ongelofelijk triest artikel. Bah. AD is echt verschrikkelijk.quote:Op zondag 23 maart 2014 00:44 schreef RVer het volgende:
[..]
Topic Titel
Over overdrijven gesproken
http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)ats-om-Wilders.dhtml
Gelukkig maar.quote:Op zondag 23 maart 2014 01:32 schreef RemcoW23 het volgende:
http://www.gelderlander.n(...)en-wilders-1.4280210
Die al voorbij gekomen? Zelfs de eigen inwoners beginnen het gedoe rondom Wilders nu een beetje onzinnig te vinden.
Die man is een van de grote bekken die vreemdelingenhaat opwekt, verspreid, rechtvaardigt.quote:Op zondag 23 maart 2014 00:49 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Die probeert wel heel hard haar lange tenen onder de voet van Wilders te plaatsen. Als je realistisch bent weet je dat je helemaal niets te vrezen hebt van die man,
Welnee, je kunt ook te zwartgallig kijken.quote:Op zondag 23 maart 2014 01:38 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Die man is een van de grote bekken die vreemdelingenhaat opwekt, verspreid, rechtvaardigt.
Men name zijn Marokkanen de klos bij hem . Dat schept een klimaat in Nederland die intolerant staat tegenover deze dame.
Zeker heeft ze wel wat te vrezen.
De man is gewoon gevaarlijk. Hij roept hele rare dingen. Dan moet je niet tegen mensen die daar tegen zijn zeggen dat zij het niet begrijpen.quote:Op zondag 23 maart 2014 01:41 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Welnee, je kunt ook te zwartgallig kijken.
Je hebt gewoon een bloedhekel aan Wilders, dat tast je realiteitszin aan.
Hij riep helemaal niets, hij stelde een vraag.quote:Op zondag 23 maart 2014 01:43 schreef Globali het volgende:
[..]
De man is gewoon gevaarlijk. Hij roept hele rare dingen. Dan moet je niet tegen mensen die daar tegen zijn zeggen dat zij het niet begrijpen.
Ik heb nog net geen boekenkast, tijd dat ik er maar eentje gaat timmeren.quote:Op zondag 23 maart 2014 01:48 schreef DrDentz het volgende:
Ik voel me ook een beetje Anne Frank, want Sharia4Holland wil minder niet-islamieten in Nederland. Die zeggen hele nare dingen!
Ik zie nog steeds geen bendes bruinhemden die jacht maken op Marokkaanse vrouwen anders. Waar zou zij zich in hemelsnaam druk over moeten maken?quote:Op zondag 23 maart 2014 01:38 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Die man is een van de grote bekken die vreemdelingenhaat opwekt, verspreid, rechtvaardigt.
Men name zijn Marokkanen de klos bij hem . Dat schept een klimaat in Nederland die intolerant staat tegenover deze dame.
Zeker heeft ze wel wat te vrezen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |