abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138054734
Even m'n hart luchten. Ik voel me best ongelukkig. Afgewisseld door periodes dat ik me beter voel. Nee, ik ben niet (manisch) depressief, maar ik voel me (wanneer ik geen afleiding heb) vaak down. Ik ben 21 en woon nog thuis. Een opsomming van omstandigheden:
- Mijn moeder is ongeneeslijk ziek en het is de vraag hoelang ze nog heeft. Zwaar klote.
- Ik ben homoseksueel. Mijn familie weet dit. Verder vermoed niemand het, denk ik. Ik heb er moeite mee om uit de kast te komen, mijn vrienden zijn het grootste obstakel. Het zijn prima jongens en ik kan flink met ze lachen en stappen, maar op emotioneel vlak heb ik weinig aan ze. Ze geven me weinig energie.
- Ik wil graag op mezelf wonen aangezien ik de situatie thuis lastig vind en ik me bovendien niet lekker voel in het dorp waar ik woon. Ik wil er niet voor weglopen maar het idee dat ik een eigen plek heb en me kan terugtrekken lijkt me heerlijk. Tegelijkertijd voel ik me schuldig dat ik in deze situatie wil 'vertrekken'
- Ten slotte mis ik soms liefde in mijn leven (klinkt heel hopeloos i know). Een 'maatje'. Maar ik wil iemand niet opzadelen met mijn problemen!

Dus. Misschien maak ik dingen groter dan dat ze zijn, maar het zit me dwars. Is het een idee om eens met een psycholoog/maatschappelijk werker te praten? Ik heb hier niet per se behoefte aan maar misschien brengt dat wat meer helderheid in mijn situatie? Tenzij jullie me het licht laten zien natuurlijk! Haha (ja, een lachje kan er nog wel van af)

[ Bericht 2% gewijzigd door rick949 op 22-03-2014 21:51:12 ]
pi_138054862
Het kan altijd goed zijn om dit met iemand te bespreken, een psycholoog wat jezelf al voorstelt. En een maatje vinden, kan gerust alleen altijd blijven opletten, dat van je zwakke positie geen misbruik word gemaakt. En wanneer je vrienden, een obstakel zijn om uit de kast te komen, is het maar de vraag of het echt je vrienden zijn :)
pi_138055173
Ik zou beginnen met die vrienden te "ontvrienden" . Mensen die energie leegzuigen dan geven, hoef je niet in je leven te accepteren.
1) No love without freedom, no freedom without love
2) Dansen is mijn grootste passie
3) "Simplicity is the keynote of all true elegance" , Coco Chanel
pi_138055446
Vrienden moeten wat toevoegen, niet wat wegnemen. :{ Sterkte met je moeder. :*
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zaterdag 22 maart 2014 @ 21:52:07 #5
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_138056620
Ik zou in ieder geval proberen om nog zoveel mogelijk tijd met je moeder door te brengen. Heb je misschien geen andere familieleden waar je steun bij kunt vinden?
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
pi_138059074
Je moet je afvragen wanneer de juiste tijd is om je gevoelens tot daad te laten komen. Ja, het leven in het dorp maakt je wat ongelukkig. Maar wil je de laatste tijd die je samen met je moeder hebt, deels gescheiden doorbrengen? En ik wil je er niet op veroordelen want ik ken je situatie niet en ik ben gelukkig nooit in een gelijke geweest, maar je moet jezelf echt even harde vragen stellen. En als je er echt voor wil kiezen om nu het moment aan te grijpen om weg te gaan, overleg het bij je moeder. Leg het subtiel neer, deel je twijfels. Misschien kan zij je twijfel wegnemen. Want een moeder wil niet een ongelukkige zoon achterlaten.
Wat betreft je vrienden, je zegt dat je niet emotioneel gehecht aan ze bent. Maar heeft dat er ook niet mee te maken dat zij je echte ik dan blijkbaar niet kennen? Ik neem aan uit je post dat ze niets weten van je geaardheid. Misschien voel je geen emotionele connectie met hen, omdat je je afstandelijk op stelt? After all laat jij niet het achterste van je tong zien. Je bent bang dat ze je misschien afkeuren, maar ik zou zeggen: it's worth the shot. Nu heb je niet veel aan ze, als je het vertelt kan het twee kanten op gaan: je krijgt er betere vrienden bij of je leert dat ze inderdaad echt niks waard zijn. Geloof me, je vindt heus wel nieuwe. Maar misschien ben je daar nu nog niet klaar voor, dus wederom, vraag jezelf af of dat dit het moment is.
En ja, misschien is het verstandig om naar een psycholoog te gaan, maar misschien is het ook eens handig om uit je slachtofferrol te kruipen en dingen aan te gaan pakken. Kies voor wat jij wil op dit moment; wil je weg uit je dorp en daarmee minder tijd met je moeder doorbrengen (minder de pijn zien die ze heeft, maar er ook minder voor haar kunnen zijn) of wil je dat toch nog even uitstellen? Wat je ook kiest, het is wat JIJ wil. Probeer het niet af te schuiven op de situatie waar je in zit, but take control.
"The past is our definition. We may strive, with good reason, to escape it, or to escape what is bad in it, but we will escape it only by adding something better to it." - Wendell Berry
pi_138059872
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 22:52 schreef StrawberrySwing het volgende:
Wat je ook kiest, het is wat JIJ wil. Probeer het niet af te schuiven op de situatie waar je in zit, but take control.
Bedankt voor je reactie. Ik waardeer het dat je de moeite hebt genomen. Ik vind je reactie goud! Je houdt me een spiegel voor, wat ik echt even nodig heb.

Ik moet mezelf inderdaad die vragen stellen. Het lastige is alleen dat er aan die vragen twee kanten zitten. Bijna dilemma-achtig.
Ik heb er wel vertrouwen in dat alles uiteindelijk wel op zijn plek valt, maar daar moet ik zelf wel wat voor doen natuurlijk. En ik moet inderdaad niet in een slachtofferrol gaan zitten!

Ik laat het voor nu even bezinken. Have a nice weekend en nogmaals bedankt voor de reacties en inzichten!
pi_138060162
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 23:16 schreef rick949 het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie. Ik waardeer het dat je de moeite hebt genomen. Ik vind je reactie goud! Je houdt me een spiegel voor, wat ik echt even nodig heb.

Ik moet mezelf inderdaad die vragen stellen. Het lastige is alleen dat er aan die vragen twee kanten zitten. Bijna dilemma-achtig.
Ik heb er wel vertrouwen in dat alles uiteindelijk wel op zijn plek valt, maar daar moet ik zelf wel wat voor doen natuurlijk. En ik moet inderdaad niet in een slachtofferrol gaan zitten!

Ik laat het voor nu even bezinken. Have a nice weekend en nogmaals bedankt voor de reacties en inzichten!
Als ik zo je posts lees ben je een ontzettend vriendelijke gozer. Maak er nog het beste van met je moeder en ik hoop oprecht dat alles beter gaat lopen voor je :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')