abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138052948
Hallo allemaal!

Ik heb al een tijdje een relatie met een meisje met een borderline stoornis. Ik zal jullie het hele verhaal van de relatie besparen, maar het wordt me allemaal teveel. Het constante wisselen van liefde en haat, altijd het zelfbeschadigende gedrag, het constante minderwaardigheidsgevoel. De relatie kost me meer moeite en energie dan mij lief is en, hoewel ik toen we elkaar leerden kennen, heel erg van haar ben gaan houden, is haar gedrag steeds extremer geworden en is het voor mij totaal de moeite niet meer waard. Op de momenten dat ze me volkomen negeerde heb ik al eerder voorgesteld om de relatie te beëindigen maar dat resulteerde natuurlijk altijd in aanstellerij, gehuil en overdreven liefdesverklaringen, die natuurlijk uit die verlatingsangst voorkomen.

Nu wil ik definitief een einde aan onze relatie maken, maar mijn vraag is hoe ik dat moet aanpakken. Moet ik vriendschap voorstellen? Of juist alle contact verbreken? Op zich zou ik haar als vriend af en toe nog best willen zien (ik heb met al mijn exen ook een prima vriendschap) maar ik weet niet of dat nu mogelijk is.
Ik ben bang dat als ik alle contact verbreek dat ze huilend voor m'n deur komt staan etc. Hoe moet ik dat aanpakken zonder al teveel "gezeik"?

Alvast bedankt voor jullie hulp.
pi_138053020
Gewoon eerlijk zeggen dat je het niet meer ziet zitten. Je moet geen vriendschap voorstellen uit angst voor haar reactie. Gewoon uitmaken!
1) No love without freedom, no freedom without love
2) Dansen is mijn grootste passie
3) "Simplicity is the keynote of all true elegance" , Coco Chanel
pi_138053428
Ik zou denken:
Heel duidelijk zijn. Zelf ook zeker van je zaak zijn en geen deuren open laten, omdat je medelijden hebt. Zelf niet in een dronken bui bellen, omdat je zin in seks hebt. Het is net als een pleister, in 1x doet eventjes meer zeer, maar is uiteindelijk wel de beste manier.
pi_138054157
Ik denk dat je uit zelfbescherming het echt maar beter helemaal af kan kappen, denk namelijk niet dat vriendschap niet met haar mogelijk is.
pi_138058242
'Vrienden' blijven lijkt me niet verstandig. Dan bestaat de kans dat er bij haar hoop ontstaat. Misschien dat dat mogelijk is als jullie een tijd uit elkaar zijn.
  zaterdag 22 maart 2014 @ 22:56:22 #6
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_138059210
Been there, done that, got the t-shirt. Alle contract verbreken voor een half jaar, kijk daarna maar verder.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_138061893
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 22:56 schreef Tanin het volgende:
Been there, done that, got the t-shirt. Alle contract verbreken voor een half jaar, kijk daarna maar verder.
Dit! Zodra je opnieuw contact opneemt zit je er direct weer aan vast!
pi_138064272
Don't stick your dick in crazy.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_138100913
quote:
14s.gif Op zondag 23 maart 2014 01:58 schreef superniger het volgende:
Don't stick your dick in crazy.
QFT !

Tevens, gewoon uit maken, strak negeren, die 3 / 4 maandjes stalken even uitzitten en elke week aangifte doen van stalking.

( Goh halvezware spreek je uit ervaring ofzo? ik vrees van wel ! )
pi_138101597
Je kan die vriendschap proberen, zeg het er duidelijk bij, al is wat meer afstand de eerste paar weken belangrijk. Dit kan jij het beste aanvoelen, hoe ging het bij haar in vorige relaties enzo? Kijk daarnaar misschien reageert ze bij jou ongeveer hetzelfde.
pi_138104202
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 00:32 schreef mitahuma het volgende:
Je kan die vriendschap proberen, zeg het er duidelijk bij, al is wat meer afstand de eerste paar weken belangrijk. Dit kan jij het beste aanvoelen, hoe ging het bij haar in vorige relaties enzo? Kijk daarnaar misschien reageert ze bij jou ongeveer hetzelfde.
Nee! Heel erg slecht advies. Geen vriendschap aangaan maar afstand nemen. Bij een normale relatie werkt dit al bijna niet, maar bij een relatie met iemand met borderline is het nagenoeg je eigen graf graven. Neem dus van ons aan dat je echt afstand moet nemen!
pi_138104254
quote:
10s.gif Op maandag 24 maart 2014 00:11 schreef HalveZware het volgende:

[..]

QFT !

Tevens, gewoon uit maken, strak negeren, die 3 / 4 maandjes stalken even uitzitten en elke week aangifte doen van stalking.

( Goh halvezware spreek je uit ervaring ofzo? ik vrees van wel ! )
waarom dat advies over aangifte erbij? :')
compact en kleverig.
pi_138104283
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2014 07:34 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

waarom dat advies over aangifte erbij? :')
Blijkbaar had hij n fanatiekeling als ex en was t nodig.
pi_138104311
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2014 07:39 schreef DW457 het volgende:

[..]

Blijkbaar had hij n fanatiekeling als ex en was t nodig.
dat kan best, maar gelijk als advies als iemand t uit gaat maken vind ik wat fanatiek :+
Dat kan TS zelf wel bepalen over een tijdje en is op dit moment totaal niet aan de orde.
compact en kleverig.
pi_138104774
Vriendschap na een relatie is volkomen bullshit om de simpele reden dat er vrijwel altijd een partij is die het niet geheel eens is met het afkappen van een relatie, te weten de gedumpte.

Om het mild uit te drukken :P
pi_138105023
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 20:19 schreef complicate het volgende:
Gewoon eerlijk zeggen dat je het niet meer ziet zitten. Je moet geen vriendschap voorstellen uit angst voor haar reactie. Gewoon uitmaken!
Dit is het beste advies. Gewoon zeggen dat je niet meer wil, dat de relatie niet heeft gebracht wat je ervan had verwacht en je wil je het ook niet nóg een keer proberen, dat je dat voldoende hebt gedaan. Dat zij niet het recht heeft jou leven en jouw gevoel voor je te bepalen. je bent niet gelukkig, punt. En dat je van te voren zegt dat wat ze ook doet en hoe ze ook zal drammen dat je je besluit hebt gemaakt. Dan ben je maar een klootzak in haar ogen. laat ze aan zichzelf gaan werken!
pi_138110187
Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat een relatie met een borderliner zwaar kan zijn en dat ze dit waarschijnlijk ook wel beseft. Het beste wat je dan ook kan doen is eerlijk en duidelijk zijn. Geef haar vooral geen valse hoop, een clean break is gewoon het beste, ze zal het er misschien een tijdje zwaar mee hebben maar dat gaat over. Door een deur open te laten staan doe je haar uiteindelijk langer en meer pijn.
pi_138110501
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 08:38 schreef spiritusbus het volgende:
Vriendschap na een relatie is volkomen bullshit om de simpele reden dat er vrijwel altijd een partij is die het niet geheel eens is met het afkappen van een relatie, te weten de gedumpte.

Om het mild uit te drukken :P
Vriendschap na een relatie is niet helemaal een vriendschap maar meer een manier van ok we hebben wat gehad , het is over als we elkaar zien zeggen we gedag en gaan verder , niet dat je ineens bij elkaar op de koffie wilt komen ofzo.

Helaas moet ik zeggen dat soms weinig mensen daarin volwassen genoeg zijn om dat te kunnen en als je in de relatie al een heleboel drama hebt dan kun je donderop zeggen dat als het uit is veel erger is .
  maandag 24 maart 2014 @ 22:03:42 #19
424294 MeneerObscuur
Plast graag in konten.
pi_138136084
- Donder op. -

[ Bericht 91% gewijzigd door #ANONIEM op 25-03-2014 10:40:04 ]
Don't regret anything you do, because in the end, it makes you who you are.
pi_138147545
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 12:43 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Vriendschap na een relatie is niet helemaal een vriendschap maar meer een manier van ok we hebben wat gehad , het is over als we elkaar zien zeggen we gedag en gaan verder , niet dat je ineens bij elkaar op de koffie wilt komen ofzo.

Helaas moet ik zeggen dat soms weinig mensen daarin volwassen genoeg zijn om dat te kunnen en als je in de relatie al een heleboel drama hebt dan kun je donderop zeggen dat als het uit is veel erger is .
Wat een onzin, laat mensen alsjeblieft zelf invullen hoe ze na een relatie met elkaar omgaan. Hier zijn geen regels voor of zo, ik sta nog geregeld voor m'n ex te kokkerellen en voer z'n katten bij nachtdienst. Geen drama noch seksuele aantrekking van beide kanten, wel hechte vriendschap.

Bij BPS echter net zo zwart-wit behandelen als men zelf denkt; deurtje dicht, tschuss!
  dinsdag 25 maart 2014 @ 09:59:46 #21
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_138147768
Zijn borderliners echt zó erg _O- ?
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
pi_138147811
Is het al uit?
pi_138148529