Meer wil je er ook niet over kwijt?quote:
Nope.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:34 schreef Leafeon672 het volgende:
[..]
Meer wil je er ook niet over kwijt?
Dit dusquote:Op zaterdag 22 maart 2014 22:56 schreef Tanin het volgende:
Been there, done that, got the t-shirt. Alle contract verbreken voor een half jaar, kijk daarna maar verder.
Hoe staat het er inmiddels mee, TS?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 20:17 schreef MeningVanNelson het volgende:
Hallo allemaal!
Ik heb al een tijdje een relatie met een meisje met een borderline stoornis. Ik zal jullie het hele verhaal van de relatie besparen, maar het wordt me allemaal teveel. Het constante wisselen van liefde en haat, altijd het zelfbeschadigende gedrag, het constante minderwaardigheidsgevoel. De relatie kost me meer moeite en energie dan mij lief is en, hoewel ik toen we elkaar leerden kennen, heel erg van haar ben gaan houden, is haar gedrag steeds extremer geworden en is het voor mij totaal de moeite niet meer waard. Op de momenten dat ze me volkomen negeerde heb ik al eerder voorgesteld om de relatie te beëindigen maar dat resulteerde natuurlijk altijd in aanstellerij, gehuil en overdreven liefdesverklaringen, die natuurlijk uit die verlatingsangst voorkomen.
Nu wil ik definitief een einde aan onze relatie maken, maar mijn vraag is hoe ik dat moet aanpakken. Moet ik vriendschap voorstellen? Of juist alle contact verbreken? Op zich zou ik haar als vriend af en toe nog best willen zien (ik heb met al mijn exen ook een prima vriendschap) maar ik weet niet of dat nu mogelijk is.
Ik ben bang dat als ik alle contact verbreek dat ze huilend voor m'n deur komt staan etc. Hoe moet ik dat aanpakken zonder al teveel "gezeik"?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Bedankt!quote:Op woensdag 2 april 2014 22:12 schreef Tanin het volgende:
Borderliners zijn erg manipulatief. Ze gaat je vertellen dat je een klootzak bent omdat je het uitmaakt terwijl zij zo om je geeft, etc. etc.
Dat slaat nergens op, want als zij zo om je geeft dan zou ze het beste voor jou moeten willen, en dat is zij dus niet. En als ze gezond genoeg was zou ze zich realiseren dat ze iemand wil die van haar houdt, niet iemand die doet alsof.
Je bent dan ook zeker geen klootzak dat je het uitmaakt, in tegendeel, respect dat het je gelukt is!
Hou je poot stijf, de deur (en eventueel gordijnen) dicht, en ga verder met je leven. Het is even heel zwaar, want ook al wil je d'r niet als partner, je geeft wel om d'r en wil dat ze veilig is, maar dit is echt even iets wat ze zelf moet doen. Hoe sneller ze dat doorkrijgt hoe beter voor jullie allebei.
Ga desnoods een paar nachten bij een vriend slapen![]()
Heel veel succes! Hart onder je riem!
Een paar dagen. Dan wordt het even rustig, en begint het gezeik weer via een ander kanaal. Dat herhaalt zich nog wel even. Bij mij is het gestopt toen m'n ex d'r studie verliet (!) omwille van mij en terug is gegaan naar huis.quote:Op woensdag 2 april 2014 22:21 schreef MeningVanNelson het volgende:
[..]
Bedankt!
Alles wat je op dit moment zegt gebeurt. Op dit moment ben ik de boeman.
Wetende dat dit "normaal gedrag" is voor iemand die aan borderline leidt relativeert het een beetje
Ben erg benieuwd hoe lang het doorgaat
Kijk maar uit dat ze je niet gaat stalken. Een goede vriend van ons had een relatie met een bordeliner en die bleef maar bellen/mailen/sms'en en kwam zelfs bij ons voor de deur in haar auto zitten om te checken of haar ex bij ons zat. En stalken naar z'n werk.quote:Op woensdag 2 april 2014 22:21 schreef MeningVanNelson het volgende:
[..]
Bedankt!
Alles wat je op dit moment zegt gebeurt. Op dit moment ben ik de boeman.
Wetende dat dit "normaal gedrag" is voor iemand die aan borderline leidt relativeert het een beetje
Ben erg benieuwd hoe lang het doorgaat
Mijn ex was net een kraslot, die bleef maar krassen. Zelfs in haar dijbenen.quote:Op zaterdag 5 april 2014 10:13 schreef Pap89 het volgende:
Vooral dat "dreigen" met zelfmutilatie, daar zijn veel (extreme) borderliners goed in.
Een stap verder, doen ze het wss nog echt ook en vinden ze het mooi om te laten zien/negatieve aandacht.
Zelf ook gekrast in mijn puberjaren maar altijd tot aan het voelen, niet dieper dan dat. Dreigen met zelfbeschadiging weinig meegemaakt.quote:Op zaterdag 5 april 2014 10:13 schreef Pap89 het volgende:
Vooral dat "dreigen" met zelfmutilatie, daar zijn veel (extreme) borderliners goed in.
Een stap verder, doen ze het wss nog echt ook en vinden ze het mooi om te laten zien/negatieve aandacht.
Het is moeilijk te meten of iemand aan borderline lijdt, of last heeft van moodswings.quote:Op woensdag 9 april 2014 01:14 schreef Faeroer het volgende:
Hoe merk je het eigenlijk als iemand Borderline heeft/is ? Hoor het wel vaak, maar verder dan moodswings kom ik niet? Is het echt zo overdreven duidelijk?
Mijn mijn ex had ik het in het begin niet eens door,quote:Op woensdag 9 april 2014 01:14 schreef Faeroer het volgende:
Hoe merk je het eigenlijk als iemand Borderline heeft/is ? Hoor het wel vaak, maar verder dan moodswings kom ik niet? Is het echt zo overdreven duidelijk?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |