abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138045585
Dag allemaal,

een half jaar geleden heb ik mijn beste vriend op z'n bek geslagen waarna hij knockout is gegaan. Hij is de dag erna naar het ziekenhuis gegaan op advies van zijn huisarts (bleek lichte hersenschudding). We hebben het uitgepraat en ik gaf aan wel een deel te willen vergoeden. Omdat we vrienden waren deed hij geen aangifte. Nu de rekening van het ziekenhuis binnen is ter hoogte van ¤300,- (was ¤435, maar eigen risico gaat er nog vanaf), wil hij dat ik het gehele bedrag ga vergoeden.

Aanleiding van dit incident is dat hij kort nadat het was uitgegaan met mijn vriendin (na 3 jaar relatie en ik had het er toen nog erg moeilijk mee) heeft gezoend. Dit was tijdens een stapavond terwijl hij een vriendin heeft en ik hem had gewaarschuwd (ik zag hem al de hele tijd naar haar toe gaan). Toen ik ze hand in hand voorbij zag lopen kreeg ik een blackout en sloeg ik (70kg en kleine mini armpjes) hem op z'n hoofd. Hij (120kg) was blijkbaar zo dronken dat hij gelijk knockout ging. I

Ik zit nu met het volgende probleem. Ik vind niet dat ik de ¤300 zelf moet betalen, hij heeft het zelf veroorzaakt en ik heb voorgesteld ¤200 te betalen (de helft + onkostenvergoeding). Hiermee gaat hij niet akkoord. Hij dreigt nu alsnog aangifte te doen tegen mij. Ik geen idee heb wat me te wachten staat als hij dit daadwerkelijk gaat doen en vraag me dus af wat er precies gaat gebeuren dan. Weet iemand hoe dergelijke situaties worden opgepakt en opgelost door de politie ofzo? Kan ik maar beter de ¤300 betalen om een strafblad te voorkomen of wordt hier vaak weinig aandacht aan besteed? Ik vind zelf dat we beide schuld hebben en dus allebei voor de helft van de kosten moeten opdraaien, of is het alleen betalen van het eigen risico van mij aan hem een redelijke oplossing?

Graag hoor ik jullie mening en advies over deze situatie.

Alvast bedankt!
pi_138045670
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 16:51 schreef spaya het volgende:
Ik zit nu met het volgende probleem. Ik vind niet dat ik de ¤300 zelf moet betalen, hij heeft het zelf veroorzaakt en ik heb voorgesteld ¤200 te betalen (de helft + onkostenvergoeding)
Grapje zeker?
Je moet gewoon je handjes thuishouden.
Mokkel met stuntstok
  zaterdag 22 maart 2014 @ 16:54:23 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_138045677
Hij is echt niet mede-verantwoordelijk dat jij hem knock-out hebt geslagen.

Dus als dat je argument is...
The love you take is equal to the love you make.
pi_138045700
Pauper. :')
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
pi_138045711
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 16:54 schreef Lienekien het volgende:
Hij is echt niet mede-verantwoordelijk dat jij hem knock-out hebt geslagen.

Dus als dat je argument is...

' Betalen, pannenkoek!'
Mokkel met stuntstok
pi_138045735
Ik was vergeten te vermelden dat ik een blackout kreeg en totaal niet meer weet wat er precies gebeurde. Ik ben echt niet van het vechten ofzo en dat weet iedereen. Hij heeft mij zelf keihard verneukt door met mijn ex te gaan terwijl hij zelf een vriendin heeft en weet dat ik het er nog moeilijk mee had.

Ik weet dat ik niet had moeten slaan maar goed ik ben daar ook niet trots op.
pi_138045785
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 16:56 schreef spaya het volgende:
Ik was vergeten te vermelden dat ik een blackout kreeg en totaal niet meer weet wat er precies gebeurde. Ik ben echt niet van het vechten ofzo en dat weet iedereen. Hij heeft mij zelf keihard verneukt door met mijn ex te gaan terwijl hij zelf een vriendin heeft en weet dat ik het er nog moeilijk mee had.

Ja je kunt nog wel 100 argumenten verzinnen, feit is dat jij een agressief ventje bent en je beste vriend op z'n bek hebt gestompt. Kun je nu wel gaan janken, je kunt ook een vent zijn en gewoon betalen.
Het is niet voor niks je ex dus man the fuck up.
Mokkel met stuntstok
pi_138045805
300 euro is toch niks voor het knock-out slaan van iemand?
Voor te hard rijden krijg je al gauw een hogere boete terwijl dat een veel minder zwaar vergrijp is.
pindazakje
pi_138045826
Als hij aangifte doet ga je nat. Als hij bij zijn verzekering doorgeeft dat het door jou komt zullen ze het ook bij jou komen incasseren, alles, dus ook zijn eigen risico. Wat jij eigenlijk ook moet betalen. De rekening die je hoort te krijgen is dus ¤ 435,-
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
pi_138045837
ik raakte m amper, bij elk klein duwtje was hij al k.o. gegaan omdat hij er bijliep als een mongool die zichzelf bijna in een coma had gezopen
pi_138045855
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 16:56 schreef spaya het volgende:

je zegt steeds 'ik weet dat ik fout zat maar....'
Met die maar ontkracht je dat je dat weet

Word eens volwassen
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_138045868
Ik zou zelf betalen. Je wil toch geen vriendschap verpesten voor die 100 euro? :') En hoe je dit goed kan praten zeg... Kan je dit niet uitpraten met je begeleider?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_138045885
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 16:59 schreef spaya het volgende:
ik raakte m amper, bij elk klein duwtje was hij al k.o. gegaan omdat hij er bijliep als een mongool die zichzelf bijna in een coma had gezopen
Gewoon niet betalen, dat teringwatje had beter moeten weten en niet met je vriendin moeten zoenen die eigenlijk al je ex was.
Hoe is het godver mogelijk dat hij knockout ging, je veegde enkel z'n wang af.
Beter gaat hij niet zo zeuren.
Mokkel met stuntstok
  zaterdag 22 maart 2014 @ 17:01:11 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_138045896
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 16:59 schreef spaya het volgende:
Dan betaal je toch helemaal niet?
pi_138045906
als je je beste vriend 5 keer waarschuwt en ze dan uiteindelijk hand in hand vlak langs me gaan lopen knapt er wel even iets. Denk maar eens na hoe jullie dan zouden reageren :p
pi_138045929
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 17:01 schreef spaya het volgende:
als je je beste vriend 5 keer waarschuwt en ze dan uiteindelijk hand in hand vlak langs me gaan lopen knapt er wel even iets. Denk maar eens na hoe jullie dan zouden reageren :p
Ik zou die vriend afschrijven en m'n rug toekeren, maar hey, wie ben ik.
Slaan lost altijd alles op.
Mokkel met stuntstok
pi_138045973
thanks iig voor jullie onafhankelijk advies. Iedereen met wie ik praat zegt dat het terecht is en dat je niet aan de ex van je beste vriend moet komen.
  zaterdag 22 maart 2014 @ 17:03:43 #18
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_138045974
quote:
Dan betaal je toch gewoon niet? Hij zakt maar in de stront.
  zaterdag 22 maart 2014 @ 17:04:15 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_138045991
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 17:03 schreef spaya het volgende:
thanks iig voor jullie onafhankelijk advies. Iedereen met wie ik praat zegt dat het terecht is en dat je niet aan de ex van je beste vriend moet komen.
Wat ben jij een slappe lul.
pi_138045997
quote:
Beter hoor, hij heeft het zelf veroorzaakt.
Mokkel met stuntstok
pi_138046003
Godver wat een slappe lul ben je ook, watje :')
Mokkel met stuntstok
pi_138046013
quote:
Als je dat graag horen wil moet je daar naar luisteren. *O*
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
pi_138046016
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 17:03 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dan betaal je toch gewoon niet? Hij zakt maar in de stront.
Ja dat is het dus juist, daarom vraag ik me af wat er dan komt als ik gewoon zeg ¤200 en geen cent meer.
pi_138046035
quote:
ik vind het juist bizar dat je voor zoiets al gaat slaan

Toen mijn lief er met mijn beste vriendin vandoor ging heb ik niemand gemept in ieder geval
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_138046042
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 17:04 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Als je dat graag horen wil moet je daar naar luisteren. *O*
dat wil ik juist niet graag horen daarom vraag ik het juist hier :p
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: