abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6240246
Ik wil heel graag gitaar leren spelen en ik vroeg me af welke gitaar ik dan het beste kan nemen.Speel nou 9 jaar piano en wil dat erbij gaan doen maar dan natuurlijk wel serieus. Wat is een goede gitaar(merk)? Dus eentje die zijn geld waard is. Jullie hebben vast wel adviezen
  zaterdag 12 oktober 2002 @ 00:20:49 #2
24339 amnesiac
mooi was die tijd
pi_6240293
er is een tijd van komen en gaan, en de tijd van gaan is nu gekomen :+
pi_6240313
ligt eraan een beetje aan wat voor een muziek je wilt gaan spelen. En wil je een arcoustiche? of een electrische?
~To alcohol! The cause of, and solution to all of life's problems~
pi_6240327
quote:
Op zaterdag 12 oktober 2002 00:20 schreef amnesiac het volgende:
Gitaar Kopen
Gitaar kopen.....welke?
Welke electrische gitaar?

de search doet wonderen

heel leuk, maar dat verschilt dus compleet per persoon
pi_6240390
oh ja... daar had ik ook wel naar kunnen zoeken

a la Alanis Morissette beetje die stijl.

pi_6240404
ligt er idd aan of je acoustisch wilt of electrisch, hoeveel $$$ je hebt, en welke stijl.... loop een winkel binnen zou ik zeggn
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
pi_6240501
quote:
Op zaterdag 12 oktober 2002 00:24 schreef Radiohoofdje het volgende:
oh ja... daar had ik ook wel naar kunnen zoeken

a la Alanis Morissette beetje die stijl.

klinkt meer als arcoustich... (denk ik )

hoeveel geld heb je er voor over? bij electrische komt er natuurlijk ook nog een versterker... dat tikt ook nog wel aan...

pi_6240663
Een ephiphone SG, want die heb ik
pi_6240687
quote:
Op zaterdag 12 oktober 2002 00:37 schreef 2x4 het volgende:
Een ephiphone SG, want die heb ik
Goede redenatie, ben je toevallig ook aan de drugs, want dan wil ik dat ook...
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
  zaterdag 12 oktober 2002 @ 00:43:46 #10
8194 MuNKeY
is goed voor je
pi_6240782
koop accoustisch , leer spelen , koop dan na 6 maanden een electrisch

en voila... je kan gitaar spelen

shmuck
pi_6241123
quote:
Op zaterdag 12 oktober 2002 00:43 schreef MuNKeY het volgende:
koop accoustisch , leer spelen , koop dan na 6 maanden een electrisch

en voila... je kan gitaar spelen

Je vergeet er bij te zeggen: Oefen 6 uur per dag
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_6241429
Misschien een aanrader om een goedkope gitaar aan te schaffen, aangezien dit je 1e word. Het is ook zonde van je geld als je een hele dure koopt en er na een paar maanden achterkomt dat je er helemaal niets aan vind...

Ga eens naar de muziekwinkel en kijk (of vraag) naar de goedkopere Fender modellen, Deze zijn niet al te duur, en zijn toch waar voor je geld

Succes!

"Looooooooooooosch!!"
"Onze doelgroep is dan natuurlijk ook vooral jongeren die nog echt keihard Loosch kunnen gaan"
- Pim Derks, 1 juni 2005
pi_6243497
quote:
Op zaterdag 12 oktober 2002 01:22 schreef BrianMay het volgende:
Misschien een aanrader om een goedkope gitaar aan te schaffen, aangezien dit je 1e word. Het is ook zonde van je geld als je een hele dure koopt en er na een paar maanden achterkomt dat je er helemaal niets aan vind...
om die reden kun je eens beginnen op zon mega goedkope nylon snarige gitaar, ze zijn weinig waard maar als je na een maand (of 2) beseft dat gitaar spelen niet jouw ding is dan heb je niet veel geld weggegooid.
  zaterdag 12 oktober 2002 @ 10:45:22 #14
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_6243585
quote:
Op zaterdag 12 oktober 2002 10:37 schreef LenL het volgende:

[..]

om die reden kun je eens beginnen op zon mega goedkope nylon snarige gitaar, ze zijn weinig waard maar als je na een maand (of 2) beseft dat gitaar spelen niet jouw ding is dan heb je niet veel geld weggegooid.

Vind ik niet, zo'n slechte gitaar kan je het plezier in het spelen echt helemaal verzieken! Een slechte gitaar speelt niet gemakkelijk en daardoor denk je al snel dat het te moeilijk voor je is, terwijl dat niet eens zo hoeft te zijn. (bij mij ging er een wereld voor me open toen ik m'n Yamaha elektrische gitaar kocht, na een hele tijd op zo'n prut akoestische gitaar van Fl. 100,- te hebben gespeeld). Je kunt beter eens op zoek gaan naar een leuk 2e hands gitaartje, daar zijn meestal toch wat betere in te vinden voor niet al te veel geld.
Don't let my username fool you...
pi_6243651
quote:
Op zaterdag 12 oktober 2002 10:45 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Vind ik niet, zo'n slechte gitaar kan je het plezier in het spelen echt helemaal verzieken! Een slechte gitaar speelt niet gemakkelijk en daardoor denk je al snel dat het te moeilijk voor je is, terwijl dat niet eens zo hoeft te zijn. (bij mij ging er een wereld voor me open toen ik m'n Yamaha elektrische gitaar kocht, na een hele tijd op zo'n prut akoestische gitaar van Fl. 100,- te hebben gespeeld). Je kunt beter eens op zoek gaan naar een leuk 2e hands gitaartje, daar zijn meestal toch wat betere in te vinden voor niet al te veel geld.

maar dat is ook weer het verscil tussen een electrische en een nylon gitaar en als je als beginner begint met zon acoutsische en dan over gaat op electrisch wordt het een stuk makkelijker dat is ook weer een voordeel. en als je op een duurdere acoustische begint (2e hands misschien) dan ben je wat meer geld kwijt als je er niet verder mee gaat.
  zaterdag 12 oktober 2002 @ 10:57:16 #16
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_6243699
quote:
Op zaterdag 12 oktober 2002 10:51 schreef LenL het volgende:

[..]

maar dat is ook weer het verscil tussen een electrische en een nylon gitaar en als je als beginner begint met zon acoutsische en dan over gaat op electrisch wordt het een stuk makkelijker dat is ook weer een voordeel. en als je op een duurdere acoustische begint (2e hands misschien) dan ben je wat meer geld kwijt als je er niet verder mee gaat.

Ja OK, dat verschil tussen eletrisch en akoestisch is sowieso al groot, maar die akoestische gitaar waar ik eerst op speelde was echt slecht. Ik heb op een aantal andere (ook akoestische (nylon)) gitaren gespeeld (waaronder ook een Yamaha van niet al te veel geld) en die speelden allemaal toch veel makkelijker en klonken ook veel beter.
pi_6244213
quote:
Op zaterdag 12 oktober 2002 00:38 schreef Diverse_Reality het volgende:

[..]

Goede redenatie, ben je toevallig ook aan de drugs, want dan wil ik dat ook...

Neeej, want die gitaar is goed en drugs niet
pi_6244653
quote:
Op zaterdag 12 oktober 2002 10:45 schreef Metalfreak het volgende:

Ja ik heb hier wel een gitaar...maar die is van mn moeder geweest en dat is zo'n goedkoop oud ding en nee...daar kun je niet op spelen Lukte mn vrienden zelfs niet...die al een hele tijd gitaar spelen. Ja het lukte wel...maar het geluid was nogal uhh prut.

Ik moet trouwens wel een gitaar voor linkshandige hebben of kun je de snaren er ook andersom opzetten (jaja, ik weet er echt niks vanaf )

zaterdag 12 oktober 2002 @ 13:52:55 #19
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_6245565
quote:
Op zaterdag 12 oktober 2002 12:41 schreef Radiohoofdje het volgende:
Ja ik heb hier wel een gitaar...maar die is van mn moeder geweest en dat is zo'n goedkoop oud ding en nee...daar kun je niet op spelen Lukte mn vrienden zelfs niet...die al een hele tijd gitaar spelen. Ja het lukte wel...maar het geluid was nogal uhh prut.

Ik moet trouwens wel een gitaar voor linkshandige hebben of kun je de snaren er ook andersom opzetten (jaja, ik weet er echt niks vanaf )

Dat bedoel ik dus, zo'n crappy gitaar is soms écht niet te bespelen.

Hmmm, als je een linkshandige gitaar moet hebben wordt het iets lastiger. Bij de meeste akoestische gitaren met nylon snaren kun je ze wel gewoon omdraaien, maar bij een elektrische gaat dat niet (alhoewel er gitaristen zijn die dat wel voor elkaar krijgen...) Maar je kunt ook nog altijd Jimi Hendrix nagaan, die was ook linkshandig en draaide z'n gitaar gewoon om, zonder de snaren te verwisselen (ik heb bij ons op m'n oude middelbare school eens de uitsmijter/portier/whatever op zo'n manier zien spelen)

pi_6245896
quote:
Op zaterdag 12 oktober 2002 13:52 schreef Metalfreak het volgende:
Hmmm, als je een linkshandige gitaar moet hebben wordt het iets lastiger. Bij de meeste akoestische gitaren met nylon snaren kun je ze wel gewoon omdraaien, maar bij een elektrische gaat dat niet (alhoewel er gitaristen zijn die dat wel voor elkaar krijgen...)
Het is juist andersom, bij elektrisch gaat het juist wel gemakkelijk maar bij een akoestische kun je het beter niet doen, want je zult de kam andersom moeten zetten omdat de gitaar anders veel eerder ontstemt. (ik spreek uit ervaring)

Maar in beide gevallen is het niet echt aan te raden i.v.m. kromtrekken van de hals.

Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_6246681
Je kan de snaren WEL omdraaien op een nylon snarige gitaar maar neit op een electrische of acoutsissche gitaar met stalen snaren zonder aanpassingen aan de gitaar.
  zaterdag 12 oktober 2002 @ 17:35:54 #22
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_6247937
Ja, geldt voor dit topic dus net zo goed.

Akoutisch beginnen kan wel. Dan hoef je nix bij te kopen (geen band, geen versterker, geen snoer etc.)

En voor weinig geld heb je al redelijke akoestische gitaren hoor. Voor 140 euro heb je een prima akoestische startersgitaar.

pi_6248013
Ga gewoon naar een gitaarzaak. Test alle gitaren uit in je budget dat is gewoon het enige wat echt werkt. Zelfs modellen onderling verschillen, dus proberen moet zowiezo. Aan de stijl te zien wil je dus met een western beginnen. Kijk even naar de Sigma's en de Yamaha. Niet al te duur, wel top gitaren.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_6248453
quote:

Maar je kunt ook nog altijd Jimi Hendrix nagaan, die was ook linkshandig en draaide z'n gitaar gewoon om, zonder de snaren te verwisselen

No way. Hendrix draaide zijn snaren wel degelijk om!
Ik denk niet dat er te spelen is op een gitaar die andersom is gestemd...
Unox, the worst operating system.
pi_6248988
quote:

[..]
Maar je kunt ook nog altijd Jimi Hendrix nagaan, die was ook linkshandig en draaide z'n gitaar gewoon om, zonder de snaren te verwisselen

ok hij draaided dus WEL zn snaren om
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')