abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138033545
Geachte Fok!kers,

Merk dat ik met een probleem zit, het is zo van dat ik best wel een techjunkie ben en steeds het beste van het beste wil hebben. Zoals als ik bijvoorbeeld een MP3/4/5 speler heb, eentje van 35 euro en hij de geluidsklank via een kunstmatig versterker ''boost'' genaamd Fullsound en ik op Head-fi bijvoorbeeld las dat verbeteraars die het geluid kunstmatig veranderen eigenlijk de sound signature manipuleren waardoor het geluid niet meer ''echt'' klinkt. Moet ik dan op dat moment echt een MP3/4/5 speler met een AMP en DAC hebben om volledig te kunnen genieten van mijn grootste hobby: muziek.

Waar ik nu een beetje mee zit is dat ik gister de JBL J33 kocht voor ¤49,95, een in-ear hoofdtelefoon en nu op internet kijk dat de huidge in-ears wel tot ¤1000,- kunnen oplopen en ik daarbij denkt dat ik straks nog meer in een psychedelische amphion zit. Dan kan ik wel zelf de overweging nemen om geld aan de kant te zetten, om voor een duurdere in-ear oortelefoon te sparen die nog beter in geluid gaat waardoor ik dan geen ''motivatie'' meer heb om naar iets van eigenlijk 95% goedkoper is te luisteren. Wat leid tot dat ik hem niet meer secuur behandel en hem eigenlijk voor 70% minder verkoop op Marktplaats. Dit heb ik bij best veel dingen

Zijn er meer mensen die zich hierin herkennen? En wat zijn goede tips om dit tegen te werken? Want geld is er maandelijks, en ik hou best veel over van mijn uitkering omdat ik in Amsterdam bij een studio woon voor mensen met autisme en ik dus alleen het CAK en zorgverzekeraar betaal. Internet is er al en telefoneren vind ik niet echt belangrijk omdat ik voornamelijk Whatsapp gebruik...
pi_138033717
Twee asperientjes en een fles hoestdrank schijnt het beste te helpen.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_138033748
Je moet echt Shure kopen., de SE 215 of SE415. Heel stuk betere Sound dan zo'n goedkoop jbl ding. Lees de reviews maar en overtuig jezelf.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_138033885
Je hebt last van het "Het is nooit goed genoeg"syndroom...tip: leer eens tevreden te zijn met minder want als de geldstroom een keer gaat ophouden kun je in de categorie vallen "Niets is goed genoeg en ik zit tot mijn nek in de schulden". :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_138034193
MP3 en jij praat over geluidskwaliteit?
MP3 is een verslechterde versie van het origineel. Als jij dus een godsvermogen uitgeeft aan oordoppen zou je in theorie precies alle beperkingen kunnen horen aan het MP3 format en je afspeelapparaatje. Als je al in staat bent om dit te horen. Zonder getrainde oren hoor je geen verschil. Als je een paar goede oren zou hebben, had je hier de vraag niet gesteld. Dan was je al lang opgevallen dat MP3 een mindere kwaliteit biedt dan het originele format op CD.

Het probleem zit dus niet in wat je in je oren stopt, maar alles daar tussen. Tussen je oren. Je maakt jezelf wijs dat iets duurs veel beter is. Bespreek dit eens met je begeleider.
pi_138034210
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 11:35 schreef beerten het volgende:
MP3 is een verslechterde versie van het origineel. Als jij dus een godsvermogen uitgeeft aan oordoppen zou je in theorie precies alle beperkingen kunnen horen aan het MP3 format en je afspeelapparaatje. Als je al in staat bent om dit te horen. Zonder getrainde oren hoor je geen verschil. Als je een paar goede oren zou hebben, had je hier de vraag niet gesteld. Dan was je al lang opgevallen dat MP3 een mindere kwaliteit biedt dan het originele format op CD.

Het probleem zit dus niet in wat je in je oren stopt, maar alles daar tussen. Tussen je oren. Je maakt jezelf wijs dat iets duurs veel beter is. Bespreek dit eens met je begeleider.
Als ik hem was zou ik wel echt goede dure doppen kopen hoor.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_138034278
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 11:36 schreef Skv het volgende:

[..]

Als ik hem was zou ik wel echt goede dure doppen kopen hoor.
Autisten hebben nu juist de beperking dat ze cynisch bedoelde opmerkingen niet begrijpen. Als jij er een dikke snikkel van krijgt om mensen op deze manier zich in de problemen te laten werken, jammer.
pi_138034601
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 11:35 schreef beerten het volgende:

Gebruik voornamelijk 320Kbps MP3 en ook voornamelijk 265Kbps MP3 als ik hem van Youtube afhaal. Het geluid klinkt aardig dynamisch maar toch met volle interesse de een album van Holy Other in FLAC/Losseles downloaden en kijken hoe dynamisch dit gaat klinken... erg nieuwsgierig :9~
pi_138035643
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 11:48 schreef 321987654 het volgende:

[..]

Gebruik voornamelijk 320Kbps MP3 en ook voornamelijk 265Kbps MP3 als ik hem van Youtube afhaal. Het geluid klinkt aardig dynamisch maar toch met volle interesse de een album van Holy Other in FLAC/Losseles downloaden en kijken hoe dynamisch dit gaat klinken... erg nieuwsgierig :9~
MP3, youtube en geluidskwalieit? HET IS BAGGER!
Prima voor de pc, de huis-tuin-keuken stereo, de supermarkt hoofdtelefoon, de autoradio etc.

Maar wil je echt goede kwaliteit, dan zul je cd's moeten kopen. En een deugdelijke hifi-set. Dat kost je dan wel enkele duizenden euro's. Voor een cd-speler, een versterker en luidsprekers. Alsmede herinrichten van je woonkamer.
vraagje: ga je er wel een een uurtje voor zitten om een willekeurig liedje echt goed te beluisteren?
Welke muziek luister je? Pop-muziek?

En het is maar de vraag of je het verschil hoort. Luisteren is net zoals als voetballen. Iedereen kan tegen een bal trappen. Iedereen kan geluid horen. Maar dat zegt niets over je kwaliteiten als voetballer cq. luisteraar.
Feitelijk wil je 200 euro uitgeven voor een paar voetbalschoenen, maar je hebt als speler net voldoende kwaliteit om de 3e helft tot een goed einde te brengen.
pi_138035682
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 11:24 schreef trovey het volgende:
Je hebt last van het "Het is nooit goed genoeg"syndroom...tip: leer eens tevreden te zijn
pi_138035974
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 12:16 schreef beerten het volgende:

[..]

MP3, youtube en geluidskwalieit? HET IS BAGGER!
Prima voor de pc, de huis-tuin-keuken stereo, de supermarkt hoofdtelefoon, de autoradio etc.

Maar wil je echt goede kwaliteit, dan zul je cd's moeten kopen. En een deugdelijke hifi-set. Dat kost je dan wel enkele duizenden euro's. Voor een cd-speler, een versterker en luidsprekers. Alsmede herinrichten van je woonkamer.
vraagje: ga je er wel een een uurtje voor zitten om een willekeurig liedje echt goed te beluisteren?
Welke muziek luister je? Pop-muziek?

En het is maar de vraag of je het verschil hoort. Luisteren is net zoals als voetballen. Iedereen kan tegen een bal trappen. Iedereen kan geluid horen. Maar dat zegt niets over je kwaliteiten als voetballer cq. luisteraar.
Feitelijk wil je 200 euro uitgeven voor een paar voetbalschoenen, maar je hebt als speler net voldoende kwaliteit om de 3e helft tot een goed einde te brengen.
Beetje verslaafd aan dat nummer van Varien, zulk muziek samen met elektronisch is mijn voornamelijkste muzieksmaak.

Luidsprekers lijken me niet handig vanwege huisgenootjes enzo wil liever bij een in ear blijven
pi_138102638

Maar OT, doe lekker wat je met je geld wilt, zolang je er maar niet voor hoeft te lenen.
  maandag 24 maart 2014 @ 01:28:13 #13
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_138102679
En dit is R&P omdat....?
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
  maandag 24 maart 2014 @ 15:45:26 #14
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_138116956
je gedraagt je als een verwend nest
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_138120585
Ga in behandeling voor je perfectionisme. Want dat is de bron van alle gedoe zo te zien.
pi_138147801
TS je faalt.

Als muziek je hobbie is dan weet dat mp3 pure shit is.
pi_138147835
quote:
5s.gif Op maandag 24 maart 2014 01:28 schreef Huppelmuts het volgende:
En dit is R&P omdat....?
TS er blijkbaar vanaf wil....van zijn "Het is nooit genoeg"syndroom dan. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_138149671
Klinkt alsof TS nog niet weet hoe die met geld moet omgaan :P
Dat is een kwestie van dingen afwegen, op een gegeven moment maak je zulke besluiten in een split second.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')