abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6239920
Waarom niet?
- Overvallen behoren tot het verleden
- Criminele curcuit zal het heel moeilijk krijgen
- etc.
pi_6240080
Ik herinner me een zeer recent geval van pinpasfraude.
De criminaliteit zal zich alleen maar op andere wegen hoeven te begeven, en ze wordt nog anoniemer ook.
pi_6240103
Tot een overvaller je onder dwang van een pistool je hele rekening leeg laat halen..

Helaas gebeuren dit soort dingen al. Gelukkig kan meestal aan de hand van de beveiligings-video bewezen worden dat het onder dwang was, en ben je niet al je geld kwijt...
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_6240122
proberen ze toch ook met die chipknip
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
pi_6240150
de criminaliteit zou zich verplaatsen ja, maar ook nu al gebeurd het grootste gedeelte van het geldverkeer elektronisch? en toch zit de criminaliteit niet daar voor het grootste gedeelte... volgens mij is het wel veiliger uiteindelijk, ik ben dus voor.
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_6240181
fraude zul je altijd wel houden... maar je sluit wel geweldadige overvallen uit. Bovendien wordt het natuurlijk wel eens stukje moeilijker, je moet dan iestje meer doen dan alleen een mesje onder iemands neus houden. Dus het wordt een strop voor misdadigers met een IQ van rond de 2

maar wat ik altijd af vraag is hoe het dan met de bedelaars gaat... moeten die dan met zo'n chip apparaatje op straat zitten ofzo?

~To alcohol! The cause of, and solution to all of life's problems~
  zaterdag 12 oktober 2002 @ 00:15:43 #7
25878 MOD
Hee!! Bob is aan het kotsen!!
pi_6240189
ach man, dr zal vast ooit wel een of andere hacker er in slagen de nederlandse bank binnen te treden en de boel overschrijven naar de zijne of wat dan ook zonder dat de bank weet waar dat geld gebleven is...
.
.
.
.
.
ooit..

Maar goed, de technologieen van tegenwoordig zijn zo angstaanjagend dat jij of je buurman binnen nu en een week een afschrift binnen krijgt met een negatief saldo...
En dan maar afvragen waar het gebleven is, en wie het gejat heeft

Met het zelfde gemak, woon je in de afvalbak!
pi_6240203
quote:
Op zaterdag 12 oktober 2002 00:15 schreef Joachim het volgende:
maar wat ik altijd af vraag is hoe het dan met de bedelaars gaat... moeten die dan met zo'n chip apparaatje op straat zitten ofzo?
voor hun wordt het ietsje moeilijker ja
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_6240253
quote:
Op zaterdag 12 oktober 2002 00:12 schreef SadKingBilly het volgende:
Tot een overvaller je onder dwang van een pistool je hele rekening leeg laat halen..

Helaas gebeuren dit soort dingen al. Gelukkig kan meestal aan de hand van de beveiligings-video bewezen worden dat het onder dwang was, en ben je niet al je geld kwijt...
hoezo rekening leeg laten halen? er is dan toch geen cash geld meer...
pi_6240318
quote:
Op zaterdag 12 oktober 2002 00:15 schreef MOD het volgende:
ach man, dr zal vast ooit wel een of andere hacker er in slagen de nederlandse bank binnen te treden en de boel overschrijven naar de zijne of wat dan ook zonder dat de bank weet waar dat geld gebleven is...
dat kan nu ook al...
  zaterdag 12 oktober 2002 @ 17:27:38 #11
36718 ghettoman
In the ghetto .....
pi_6247851
Geld afschaffen zal waarschijnlijk leiden tot erg hoge transactie kosten en daarmee tot een extra inflatie, zeker bij goedkope produkten. Ook bij overdrachten tussen particulieren onderling zullen de transactiekosten de pan uit reizen. Banken hebben nu al een hekel aan particulieren.

En criminelen verzinnen wel weer iets anders, pinpas, credit-cards en chippassen zijn ook niet veilig als betaal middel.

Tsja .....
pi_6248211
Tzal zo'n vaart niet lopen.

Aan de andere kant zou het me wel verbazen als er over 100 jaar nog steeds cash geld bestaat.

pi_6248349
dat lijkt me heerlijk mits het veilig kan. ik dnek niet dat het met de huidige techniek mogelijk is. maar als je een erg goed beveiligd systeem hebt wat ook voor partuculieren onder elkaar makelijk te gebruiken is (dus zonder grote aperaten enzo) lijkt het mij erg makelijk.
eten!!!
  zaterdag 12 oktober 2002 @ 18:08:13 #14
25873 IJskoud
Waar denk je aan?
pi_6248375
Ik vind het een geweldig idee, maar dan moet wel iedereen in staat zijn om geld van elkaar te ontvangen. Hou wou je dat oplossen? Met een draadloze bankrekening?
[i]Nergens aan...[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')